Zaciągnięcie kredytu na pokrycie deficytu w 2018r.
Przejdź do załączników15/09/2018 S178 - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta
Polska-Kąty Wrocławskie: Usługi udzielania kredytu
2018/S 178-403298
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Legal Basis:
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)Nazwa i adresyGmina Kąty WrocławskieZP 271.54.2018
ul. Rynek, Ratusz 1
Kąty Wrocławskie
55-080
Polska
Osoba do kontaktów: Grażyna Kulęgowska-Kubik
Tel.: +48 713907219
E-mail: przetargi@katywroclawskie.pl
Faks: +48 713907219
Kod NUTS: PL518
Adresy internetowe:
Główny adres: www.katywroclawskie.pl
I.2)Informacja o zamówieniu wspólnym
I.3)KomunikacjaNieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://bip.katywroclawskie.pl/zamowienia
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
I.4)Rodzaj instytucji zamawiającejOrgan władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)Główny przedmiot działalnościOgólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)Nazwa:
Zaciągnięcie kredytu na pokrycie deficytu w 2018 r.
Numer referencyjny: ZP271.54.2018
II.1.2)Główny kod CPV66113000
II.1.3)Rodzaj zamówieniaUsługi
II.1.4)Krótki opis:
1. Przedmiotem Zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie deficytu budżetowego w 2018 r. w wysokości 15 000 000,00 PLN.
5. Kredyt udzielony jest na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2026 roku.
6. Wykonawca postawi do dyspozycji kredytobiorcy środki kredytu w III transzach.
I transza – nie później niż do dnia 16.11.2018 r. w kwocie 5 000 000,00 PLN.
II transza – nie później niż do dnia 30.11.2018 r. w kwocie 5 000 000,00 PLN,
III transza - nie później niż do dnia 17.12.2018 r. w kwocie 5 000 000,00 PLN.
7. Spłata kredytu następować będzie od 2019 r. w równych ratach miesięcznych, począwszy od 30.1.2019 r., nie później niż 30 dnia miesiąca za które zostały naliczone. Roczna spłata kredytu - 1 875 000,00 PLN.
II.1.5)Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)Informacje o częściachTo zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)Opis
II.2.1)Nazwa:
II.2.2)Dodatkowy kod lub kody CPV
II.2.3)Miejsce świadczenia usługKod NUTS: PL518
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Gmina Kąty Wrocławskie
II.2.4)Opis zamówienia:
1. Przedmiotem Zamówienia jest zaciągnięcie kredytu długoterminowego na pokrycie deficytu budżetowego w 2018 r. w wysokości 15 000 000, 00 PLN.
2. Postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie przepisu art. 10 ust. 1 w zw. z art. 39 i 40 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017 r., poz. 1579 ze zm.), zwanej dalej „ustawą Pzp”.
3. Wykonawca udzieli Zamawiającemu w 2018 roku kredytu w walucie polskiej w kwocie 15 000 000,00 PLN (słownie: piętnaście milionów złotych 00/100) na warunkach określonych w umowie.
4. Zamawiający przeznaczy środki z kredytu na sfinansowanie deficytu budżetu Gminy Kąty Wrocławskie.
5. Kredyt udzielony jest na okres od dnia zawarcia umowy do dnia 31.12.2026 roku.
6. Wykonawca postawi do dyspozycji kredytobiorcy środki kredytu w III transzach.
I transza – nie później niż do dnia 16.11.2018 r. w kwocie 5 000 000,00 PLN.
II transza – nie później niż do dnia 30.11.2018 r. w kwocie 5 000 000,00 PLN,
III transza - nie później niż do dnia 17.12.2018 r. w kwocie 5 000 000,00 PLN.
7. Spłata kredytu następować będzie od 2019 r. w równych ratach miesięcznych, począwszy od 30.1.2019 r., nie później niż 30 dnia miesiąca za które zostały naliczone. Roczna spłata kredytu - 1 875 000,00 PLN.
8. Rozliczenia pomiędzy Kredytobiorcą a Bankiem będą dokonywane w złotych polskich.
9. Kredyt będzie wykorzystany zgodnie z przeznaczeniem i do wysokości udzielonego kredytu w formie bezgotówkowej poprzez realizacji dyspozycji Kredytobiorcy w ciężar rachunku kredytowego.
10. Bank otworzy dla Kredytobiorcy rachunek kredytowy najpóźniej w dniu zawarcia umowy i prowadzić będzie go nieodpłatnie w trakcie realizacji umowy.
11. Bank postawi kredyt w pełnej wysokości zgodnie z dyspozycjami Kredytobiorcy bez naliczania jakichkolwiek opłat.
12. Warunkiem postawienia kredytu do dyspozycji Kredytobiorcy jest ustanowienie prawnego zabezpieczenia spłaty kredytu w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową.
13. Kredyt jest oprocentowany według zmiennej stopy procentowej w wysokości z dnia zawarcia umowy.
14. Oprocentowanie kredytu jest ustalane w oparciu o zmienną stawkę bazową WIBOR3 M zwanej dalej „ stawką bazową” i jest równe stawce bazowej powiększonej o stałą marżę banku obowiązującą w dniu zawarcia umowy.
15. Przy naliczaniu kosztów kredytu przyjmuje się założenie, że rok liczy 365 dni.
16. Zmiana procentowania kredytu następować będzie automatycznie, na skutek zmiany stawki bazowej i nie powoduje konieczności wypowiedzenia warunków umowy kredytowej.
17. Kredyt zostanie spłacony do dnia 31.12.2026 r.
18. Odsetki od wykorzystanego kredytu są naliczane w miesięcznych okresach obrachunkowych, zgodnie z faktyczną liczbą dni miesiąca kalendarzowego i płatne są nie później niż 30 dnia miesiąca.
19. Kredytobiorcy przysługuje prawo przedterminowej spłaty całości lub części kredytu.
20. Bankowi nie przysługuje prawo naliczania i pobierania jakichkolwiek opłat i prowizji od postawienia środków kredytu do dyspozycji Kredytobiorcy, wcześniejszej spłaty całości lub części kredytu, zmian umowy.
21. Dla celów porównawczych należy przyjąć WIBOR 3M z dnia 7.9.2018 r. = 1,71 %.
22. Celem wstępnego zbadania zdolności kredytowej Zamawiającego wszelkie dokumenty finansowe znajdują się na stronie www.bip.katywroclawskie.pl w zakładce Gospodarka finansowa.
II.2.5)Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia
II.2.6)Szacunkowa wartość
II.2.7)Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupówKoniec: 31/12/2026
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)Informacje o ofertach wariantowychDopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)Informacje o opcjachOpcje: nie
II.2.12)Informacje na temat katalogów elektronicznych
II.2.13)Informacje o funduszach Unii EuropejskiejZamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)Informacje dodatkowe
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)Warunki udziału
III.1.1)Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowegoWykaz i krótki opis warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1. nie podlegają wykluczeniu;
2. spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
2.1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.
Warunek udziału w postępowaniu w zakresie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także na realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.8.1997 r. Prawo bankowe (t.j. Dz.U. z 2017 poz. 1876 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 ustawy Prawo bankowe inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa art. 193 ustawy Prawo bankowe.
Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie złożonego przez Wykonawcę zezwolenia Komisji Nadzoru Finansowego na podjęcie działalności w zakresie objętym zamówieniem, o którym mowa w art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 29.8.1997 r. Prawo bankowe (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r., poz. 1876 ze zm.) lub innego dokumentu, na podstawie którego prowadzona jest działalność w zakresie przedmiotu zamówienia zgodnie z przepisami Prawa Bankowego, według formuły spełnia - nie spełnia.
III.1.2)Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający nie wyznacza szczególnego sposobu spełniania przedmiotowego warunku.
III.1.3)Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający nie wyznacza szczególnego sposobu spełniania przedmiotowego warunku.
III.1.5)Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.2)Warunki dotyczące zamówienia
III.2.1)Informacje dotyczące określonego zawodu
III.2.2)Warunki realizacji umowy:
1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.
2. Dopuszcza się zmiany umowy na podstawie której dokonano wyboru Banku na warunkach określonych w art. 144 ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2017, poz. 1579 ze zm., zwanej dalej „ustawą Pzp”).
III.2.3)Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1)Opis
IV.1.1)Rodzaj proceduryProcedura otwarta
IV.1.3)Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4)Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6)Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8)Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)Informacje administracyjne
IV.2.1)Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2)Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziałuData: 19/10/2018
Czas lokalny: 09:30
IV.2.3)Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:Polski
IV.2.6)Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertąOkres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)Warunki otwarcia ofertData: 19/10/2018
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:
Urząd Miasta i Gminy w Kątach Wrocławskich, ul. Rynek – Ratusz 1, 55-080 Kąty Wrocławskie, Sala nr 2, POLSKA
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)Informacje o powtarzającym się charakterze zamówieniaJest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3)Informacje dodatkowe:
X. Wymagania dotyczące wadium
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium na etapie składania ofert w wysokości
32 000,00 PLN, w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych tj.:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r., poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240).
2. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja ma być co najmniej gwarancją: bezwarunkową, nieprzenośną, nieodwołalną i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego.
3. Gwarancja ma być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego) gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) oznaczenie postępowania,
3) określenie przedmiotu postępowania
4) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
5) kwotę gwarancji,
6) termin ważności gwarancji,
7) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych we ofercie,
b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu (PLN) należy wpłacić na następujący rachunek Zamawiającego: Bank Spółdzielczy w Kątach Wrocławskich 62-9574-0005-2001-0000-0101-0005 Na przelewie powinien być umieszczony tytuł: „Wadium: Zaciągnięcie kredytu na pokrycie deficytu w 2018 r.” W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego.
5. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu należy dołączyć do oferty.
6. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje wykluczenie Wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 2 Pzp, a jego oferta zostanie odrzucona na podstawie art. 24 ust. 4 Pzp.
7. Zgodnie z art. 46 ust. 4a Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwość wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej
8. Zgodnie z art. 46 ust. 5 Pzp Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
9. Zwrot wadium przetargowego nastąpi zgodnie z treścią art. 46 ust. 1, 1a i 2 Pzp.
VI.4)Procedury odwoławcze
VI.4.1)Organ odpowiedzialny za procedury odwoławczePrezes Krajowej Izby Odwoławczej
Warszawa
02-676
Polska
VI.4.2)Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3)Składanie odwołań
VI.4.4)Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołańPrezes Krajowej Izby Odwoławczej
Warszawa
02-676
Polska
12/09/2018
Załączniki do pobrania
Ogłoszenie zamówienia
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
2018-OJS178-403298-pl.pdf (PDF, 132.18Kb) | 2018-09-17 08:34:16 | 152 |
SWZ
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
espd-request (1).pdf (PDF, 86.47Kb) | 2018-09-17 09:38:05 | 36 | |
espd-request (1).xml (XML, 239.02Kb) | 2018-09-17 09:41:10 | 46 | |
uchwała V-124-2018 RIO.pdf (PDF, 1.32Mb) | 2018-09-17 08:46:40 | 30 | |
uchwała XXXVII-474-17 - uchwała budżetowa 2018r..pdf (PDF, 1.49Mb) | 2018-09-17 08:47:32 | 29 | |
uchwała XLIII-555-18 w spr. zaciągnięcia kredytu na spłatę deficytu 2018.pdf (PDF, 155.63Kb) | 2018-09-17 08:47:06 | 31 | |
Edytowalna-wersja-formularza-JEDZ.doc (DOC, 181.50Kb) | 2018-09-17 08:39:13 | 35 | |
nip-zas.pdf (PDF, 264.34Kb) | 2018-09-17 08:39:46 | 24 | |
powołanie skarbnika.pdf (PDF, 274.44Kb) | 2018-09-17 08:40:44 | 27 | |
regon-gmina.pdf (PDF, 53.33Kb) | 2018-09-17 08:41:02 | 27 | |
SIWZ.pdf (PDF, 24.43Mb) | 2018-09-17 08:37:53 | 62 | |
zaświadczenie o wyborze burmistrza.pdf (PDF, 707.66Kb) | 2018-09-17 08:47:55 | 30 |
Wyjaśnienia i modyfikacje
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
Odp. na pytania 1.pdf (PDF, 1.24Mb) | 2018-09-20 09:37:09 | 153 | |
informacja o stanie mienia komunalnego- zał. nr 2 odp. 1.pdf (PDF, 3.94Mb) | 2018-09-20 09:38:11 | 214 | |
odp.na pytania 2.pdf (PDF, 3.01Mb) | 2018-09-27 15:02:35 | 164 | |
odp. na pytania 3.pdf (PDF, 1.14Mb) | 2018-10-03 14:23:27 | 147 | |
WPF- zał. 3 odp.1.pdf (PDF, 9.69Mb) | 2018-09-20 09:38:37 | 203 | |
Infromacja do.sprawozdania RB-N za II kwartał zał nr 4do odp. 1.pdf (PDF, 376.06Kb) | 2018-09-20 09:39:20 | 134 | |
odp.na pytania 4.pdf (PDF, 588.50Kb) | 2018-10-09 13:54:55 | 147 | |
uchwała V-131-2018 RIO z 10.09.2018r.- zał.1 odp1.pdf (PDF, 103.04Kb) | 2018-09-20 09:37:48 | 153 | |
Załączniki edytowalne do SIWZ.docx (DOCX, 24.23Kb) | 2018-10-04 10:04:13 | 173 | |
zmodyfikowana umowa.pdf (PDF, 505.98Kb) | 2018-10-09 13:56:36 | 145 |
Informacja z otwarcia ofert
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
informacja z otwarcia ofert.pdf (PDF, 792.93Kb) | 2018-10-19 11:19:26 | 198 |
Wynik postępowania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
informacja o wynikach.pdf (PDF, 572.73Kb) | 2018-11-06 14:05:55 | 175 |
Udzielenie zamówienia
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
ogłoszenie o zmienie ogłoszenia.mht (MHT, 967.39Kb) | 2018-11-23 09:48:31 | 141 |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Antoni Kopeć Data wytworzenia:
17 wrz 2018
Osoba dodająca informacje
Grażyna Kulęgowska-Kubik Data publikacji:
17 wrz 2018, godz. 08:34
Osoba aktualizująca informacje
Grażyna Kulęgowska-Kubik Data aktualizacji:
17 wrz 2018, godz. 08:34