Zarządzenie 808/2017 31.10.2017 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej aktywów i pasywów Gminy Kąty Wroclawskie oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
Zarządzenie Nr 808/2017
Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie
z dnia 31 października 2017 r.
w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji rocznej aktywów i pasywów Gminy Kąty Wrocławskie oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
Na podstawie art. 33 ust 3,4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017 r. poz.1875, art.4, art.5, art. z 26 i art.27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz.U. 2016 r. poz.1047 z późn. zm.) oraz załącznika nr 2 do zarządzenia Burmistrza nr 281/2015 z dnia 17-11-2015 r. w sprawie ustalenia instrukcji gospodarowania majątkiem trwałym oraz jego inwentaryzacji w Gminie Kąty Wrocławskie
Burmistrz Miasta i Gminy
zarządza:
§ 1. Przeprowadza się w Urzędzie Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie inwentaryzację aktywów i pasywów za 2017 rok, zwaną dalej inwentaryzacją aktywów i pasywów:
- druki ścisłego zarachowania, czeki, obce weksle, akcje i inne papiery wartościowe w postaci materialnej, gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe,
- komputery przenośne, tablety, telefony komórkowe,
2. Metodą uzyskania potwierdzenie sald – według stanu na dzień 31 grudnia 2017 roku
- środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych,
- sald należności od kontrahentów,
- powierzonych kontrahentom własnych składników aktywów,
3. Metodą weryfikacji – uzgodnienia sald aktywów i pasywów w drodze porównania danych ksiąg rachunkowych z dokumentami źródłowymi, ewidencją prowadzoną w poszczególnych wydziałach i weryfikacja wartości w szczególności
- środki trwałe trudno dostępne oglądowi,
- wartości niematerialne i prawne,
- należności wobec osób nie prowadzących ksiąg rachunkowych,
- należności publicznoprawnych,
- należności spornych i wątpliwych,
- zobowiązania wobec kontrahentów,
- inne aktywa i pasywa nie podlegające spisowi i uzgodnieniu sald oraz których nie udało się zinwentaryzować za pomocą spisu z natury lub potwierdzenia sald.
§ 2. 1 Powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie Przewodnicząca Komisji – Renata Spleśniak Członek komisji - Krystyna Zaracka, Członek komisji – Magdalena Zawisza
2. Powołuje się zespoły spisowe podległe Komisji Inwentaryzacyjnej celem przeprowadzenia inwentaryzacji zgodnie z harmonogramem,
3. Ustalam harmonogram inwentaryzacji w Urzędzie Miasta i Gminy w 2017 roku stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia nr 1, wykaz czynności do wykonania zał nr 2
4. Spis z natury majątku objętego ewidencją ilościowo - wartościową przeprowadza się za pomocą terminala z czytnikiem kodów kreskowych. Osobą odpowiedzialną za import danych z terminala do ewidencji środków trwałych jest Pan Dariusz Pacyna,
§ 3. Zespoły spisowe prowadzą inwentaryzację we współpracy z kierownikami wydziałów i pracownikami samodzielnymi odpowiedzialnymi merytorycznie.
§ 4. Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej odpowiada za terminowy, sprawny i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych.
§ 5. Przed rozpoczęciem spisu członkowie komisji wyznaczeni do przeprowadzenia inwentaryzacji metodą spisu z natury z zastosowaniem kolektora zostaną przeszkoleni przez informatyka w zakresie funkcjonowania i obsługi urządzeń i programu komputerowego w zakresie postępowania przy sporządzaniu inwentaryzacji.
1. Z przeprowadzonego szkolenia należny sporządzić notatkę, która zostanie dołączona do dokumentacji związanej z inwentaryzacja,
2. Inwentaryzacja podlega rozliczeniu według stanu księgowego ewidencyjnego na dzień 31 grudnia 2017 roku,
3. Arkusze spisowe oraz inne materiały z inwentaryzacji należy przekazać Przewodniczącej Komisji w terminie do 15 stycznia 2018 roku,
4. Wyceny oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych składników majątkowych należy dokonać w terminie do 31 stycznia 2018 roku,
5. Sporządzenie i przedłożenie protokołu przez Przewodniczącą Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury wraz z wnioskami co do sposobu rozliczania różnic inwentaryzacyjnych przedstawi Burmistrzowi Miasta i Gminy. Protokół z wnioskami podlega uprzednio zaopiniowaniu przez Skarbnika, a w przypadku obciążenia pracownika również przez Radcę Prawnego.
§ 6. Pracownicy uczestniczący w spisie odpowiadają za właściwe, dokładne i rzetelne wypełnianie nałożonych obowiązków i przeprowadzenie spisu zgodnie ze stanem faktycznym.
§ 7. Komisja Inwentaryzacyjna, której mowa w §2 ulega rozwiązaniu po wykonaniu zadań określonych w niniejszym zarządzeniu.
§ 8. Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącej Komisji Inwentaryzacyjnej.
§ 9. Zarządzenie podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 808/2017
Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie
z dnia 31 października 2017 r.
Harmonogram inwentaryzacji w roku 2017 roku
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 808/2017
Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie
z dnia 31 października 2017 r.
WYKAZ CZYNNOŚCI DO WYKONANIA W TRAKCIE SPISU Z NATURY Z WYKORZYSTANIEM KOLEKTORA DANYCH
1. Uruchomienie aplikacji OPTIest na kolektorze danych,
2. Zalogowanie się w systemie OPTiest na kolektorze poprzez wybór użytkownika i wybór procesu,
3. Wybór prawidłowego zespołu spisowego,
4. Wprowadzenie lokalizacji w której przeprowadzana jest inwentaryzacja oraz osoby odpowiedzialnej do której dany środek należy,
5. Skanowanie kodu kreskowego z etykiety,
6. Identyfikacja danych spisowych z ewidencją zaprezentowanych na kolektorze ze stanem faktycznym,
7. Po zakończeniu spisu w danym obszarze powrót do etapu wyboru lokalizacji osoby - kolejnej podlegającej spisowi,
8. Przesyłanie danych z kolektora do systemu OPTIest,
9. Każdorazowo po przesłaniu danych rozliczenie (cząstkowe) inwentaryzacji, ustalanie bieżących różnic inwentaryzacyjnych,
10. Skanowanie uzupełniające, wpis do inwentaryzacji ewentualnych niedoborów (brak - nieskanowanie wynikających z pojawienia się środków trwałych nieodnalezionych w trakcie spisu,
11. Przeniesienie danych (kompensacja nadwyżek i niedoborów typu inny obszar np. lokalizacja osoba odpowiedzialna) - informacja o obszarach spisowych do kartotek obiektów majątku w systemie za pomocą funkcji inwentaryzacja,
12. Ostateczne rozliczenie inwentaryzacji, zamkniecie jej oraz wydruk arkuszy spisowych,
ROZDZIELNIK DO ZARZĄDZENIA
1. Urszula Olszewska-………………………………………………………….......
2. Katarzyna Kak-………………………………………………………..…………
3. Krystyna Zaracka -…………………………………………………………........
4. Natalia Bokła -………………………………………………………..……...
5. Dariusz Pacyna-…………………………………………………………..……..
6. Dorota Demko- Krystyańczuk-…………………………..……………….........
7. Barbara Hajłasz-………………………………………………………………….
8. Janina Rajkowska-……………………………………………………………….
9. Justyna Salij-………………………………………………………………
10. Sławomir Palichleb-……………………………………………………………..
11. Ewa Kołodziej ..............................................................................................
12. Anna Królikowska ……………………………………………………………..
13. Ewa Grzelakowska-……………………………………………………………..
17. Skarbnik Gminy ............................................................................................
18. Sekretarz Gminy ...........................................................................................
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
2017-808.pdf (PDF, 1.96Mb) | 2017-11-21 08:55:19 | 413 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie Data wytworzenia:
16 lis 2017
Osoba dodająca informacje
Anna Dębicka Data publikacji:
16 lis 2017, godz. 10:34
Osoba aktualizująca informacje
Andrzej Krysmalski Data aktualizacji:
21 lis 2017, godz. 08:55