Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zarządzenie 808/2017 31.10.2017 w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji rocznej aktywów i pasywów Gminy Kąty Wroclawskie oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej

Zarządzenie Nr 808/2017
Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

z dnia 31 października 2017 r.

w sprawie przeprowadzania inwentaryzacji rocznej aktywów i pasywów Gminy Kąty Wrocławskie oraz powołania Komisji Inwentaryzacyjnej

Na podstawie art. 33 ust 3,4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2017 r. poz.1875, art.4, art.5, art. z 26 i art.27 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (tj. Dz.U. 2016 r. poz.1047 z późn. zm.) oraz załącznika nr 2 do zarządzenia Burmistrza nr 281/2015 z dnia 17-11-2015 r. w sprawie ustalenia instrukcji gospodarowania majątkiem trwałym oraz jego inwentaryzacji w Gminie Kąty Wrocławskie

Burmistrz Miasta i Gminy
zarządza:

§ 1. Przeprowadza się w Urzędzie Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie inwentaryzację aktywów i pasywów za 2017 rok, zwaną dalej inwentaryzacją aktywów i pasywów:

1. Metodą spisu z natury:

- druki ścisłego zarachowania, czeki, obce weksle, akcje i inne papiery wartościowe w postaci materialnej, gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe,

- komputery przenośne, tablety, telefony komórkowe,

2. Metodą uzyskania potwierdzenie sald – według stanu na dzień 31 grudnia 2017 roku

- środki pieniężne zgromadzone na rachunkach bankowych,

- salda pożyczek i kredytów,

- sald należności od kontrahentów,

- powierzonych kontrahentom własnych składników aktywów,

- udziały.

3. Metodą weryfikacji – uzgodnienia sald aktywów i pasywów w drodze porównania danych ksiąg rachunkowych z dokumentami źródłowymi, ewidencją prowadzoną w poszczególnych wydziałach i weryfikacja wartości w szczególności

- środki trwałe trudno dostępne oglądowi,

- grunty, budynki,

- drogi, mosty,

- środki trwałe w budowie,

- wartości niematerialne i prawne,

- należności wobec osób nie prowadzących ksiąg rachunkowych,

- należności publicznoprawnych,

- należności od pracowników,

- należności spornych i wątpliwych,

- zobowiązania wobec kontrahentów,

- inne aktywa i pasywa nie podlegające spisowi i uzgodnieniu sald oraz których nie udało się zinwentaryzować za pomocą spisu z natury lub potwierdzenia sald.

§ 2. 1 Powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie Przewodnicząca Komisji – Renata Spleśniak Członek komisji - Krystyna Zaracka, Członek komisji – Magdalena Zawisza

2. Powołuje się zespoły spisowe podległe Komisji Inwentaryzacyjnej celem przeprowadzenia inwentaryzacji zgodnie z harmonogramem,

3. Ustalam harmonogram inwentaryzacji w Urzędzie Miasta i Gminy w 2017 roku stanowiący załącznik do niniejszego Zarządzenia nr 1, wykaz czynności do wykonania zał nr 2

4. Spis z natury majątku objętego ewidencją ilościowo - wartościową przeprowadza się za pomocą terminala z czytnikiem kodów kreskowych. Osobą odpowiedzialną za import danych z terminala do ewidencji środków trwałych jest Pan Dariusz Pacyna,

§ 3. Zespoły spisowe prowadzą inwentaryzację we współpracy z kierownikami wydziałów i pracownikami samodzielnymi odpowiedzialnymi merytorycznie.

§ 4. Przewodniczący Komisji Inwentaryzacyjnej odpowiada za terminowy, sprawny i prawidłowy przebieg czynności inwentaryzacyjnych.

§ 5. Przed rozpoczęciem spisu członkowie komisji wyznaczeni do przeprowadzenia inwentaryzacji metodą spisu z natury z zastosowaniem kolektora zostaną przeszkoleni przez informatyka w zakresie funkcjonowania i obsługi urządzeń i programu komputerowego w zakresie postępowania przy sporządzaniu inwentaryzacji.

1. Z przeprowadzonego szkolenia należny sporządzić notatkę, która zostanie dołączona do dokumentacji związanej z inwentaryzacja,

2. Inwentaryzacja podlega rozliczeniu według stanu księgowego ewidencyjnego na dzień 31 grudnia 2017 roku,

3. Arkusze spisowe oraz inne materiały z inwentaryzacji należy przekazać Przewodniczącej Komisji w terminie do 15 stycznia 2018 roku,

4. Wyceny oraz ustalenia różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych składników majątkowych należy dokonać w terminie do 31 stycznia 2018 roku,

5. Sporządzenie i przedłożenie protokołu przez Przewodniczącą Komisji Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury wraz z wnioskami co do sposobu rozliczania różnic inwentaryzacyjnych przedstawi Burmistrzowi Miasta i Gminy. Protokół z wnioskami podlega uprzednio zaopiniowaniu przez Skarbnika, a w przypadku obciążenia pracownika również przez Radcę Prawnego.

§ 6. Pracownicy uczestniczący w spisie odpowiadają za właściwe, dokładne i rzetelne wypełnianie nałożonych obowiązków i przeprowadzenie spisu zgodnie ze stanem faktycznym.

§ 7. Komisja Inwentaryzacyjna, której mowa w §2 ulega rozwiązaniu po wykonaniu zadań określonych w niniejszym zarządzeniu.

§ 8. Wykonanie zarządzenia powierzam Przewodniczącej Komisji Inwentaryzacyjnej.

§ 9. Zarządzenie podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


 

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 808/2017
Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie
z dnia 31 października 2017 r.

Harmonogram inwentaryzacji w roku 2017 roku

Lp

Przedmiot inwentary-zacji

Obiekt zinwentaryzowania

Termin przeprowadzenia inwentaryzacji

Rodzaj forma, metoda, technik inwentaryzacji

Nr zespołu spisowego przeprowadzającego inwentaryzacje

1

Grunty

Dane ewidencyjne księgowe i ewidencji operacyjnej Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

do dnia

12-01-2018 r.

Metoda weryfikacji

Urszula Olszewska

Katarzyna Kak

2

Budynki

Dane ewidencyjne księgowe i ewidencji operacyjnej Wydziału Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

do dnia

12-01-2018 r

Metoda weryfikacji

Ewa Grzelakowska

Katarzyna Gidzińska

3

Wodociągi i kanalizacje

Dane ewidencji księgowej i ewidencji operacyjnej Wydziału Planowania i Inwestycji

do dnia

12-01-2018 r

Metoda weryfikacji

Ewa Kołodziej

Anna Królikowska

4

Drogi ,mosty

Dane ewidencyjne księgowej i ewidencji operacyjnej Wydziału drogi i Transport

do dnia

12-01-2018 roku

Metoda weryfikacji

Krystyna Zaracka

Natalia Bokła

5

Wartosci niematerialne i prawne

Dane ewidencyjne księgowej I ewidencji operacyjnej Wydziału Organizacyjnego

do dnia

12-01-2018r

Metoda weryfikacji

Dariusz Pacyna

Dorota Demko – Krystyańczuk

6

Środki trwałe w budowie

Dane ewidencji księgowej I ewidencji operacyjnej z odpowiednimi wydziałami

do dnia

12-01-2018 r

 

 

 

 

Metoda weryfikacji

Natalia Bokła

Katarzyna Kak

7

Rozrachunki z pracownikami

Dane ewidencji księgowej

do dnia

12-01-2018 r

Metoda weryfikacji

Barbara Hajłasz

Anna Jaskółka

8

Należności od kontrahentów ,

udziały

Należności od kontrahentów

do dnia

12-01-2018 r

Pisemne potwierdzenie sald z kontrahentami na 31-10-2017r oraz weryfikacja obrotów od dnia 01-11-2017r do 31-12-2017 r

Barbara Hajłasz

Rajkowska Janina

9

Zobowiązania i należności

Należności sporne i wątpliwe, należności i zobowiązania od osób nie prowadzących ksiąg rachunkowych, zobowiązania wobec kontrahentów

do dnia

12-01-2018 r

Metoda weryfikacji

Anna Jaskółka

Barbara Hajłasz

10

Druki ścisłego zarachowania,czeki, obce weksle i inne papiery wartościowe w postaci materialnej,

gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe

 

31-12-2017 roku

Spis z natury

Magdalena Olszewska

Justyna Salij

11

Pożyczki i kredyty

Według ewidencji księgowej

 

Pisemne potwierdzenie sald

Janina Rajkowska

Barbara Hajłasz

12

Środki pienięzne zgromadzone na rachunkach bankowych

Wszystkie rachunki bankowe

 

Pisemne potwierdzenie sald

Janina Rajkowska

Barbara Hajłasz

13

Komputery przenośne, tablety, telefony komórkowe

Spis z natury wykorzystanie terminala z czytnikiem kodów kreskowych

do dnia

15-01-2018 r

Spis z natury z wykorzystaniem kolektora danych

Pacyna Dariusz

Sławomir Palichleb


 

Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 808/2017
Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie
z dnia 31 października 2017 r.

WYKAZ CZYNNOŚCI DO WYKONANIA W TRAKCIE SPISU Z NATURY Z WYKORZYSTANIEM KOLEKTORA DANYCH

1. Uruchomienie aplikacji OPTIest na kolektorze danych,

2. Zalogowanie się w systemie OPTiest na kolektorze poprzez wybór użytkownika i wybór procesu,

3. Wybór prawidłowego zespołu spisowego,

4. Wprowadzenie lokalizacji w której przeprowadzana jest inwentaryzacja oraz osoby odpowiedzialnej do której dany środek należy,

5. Skanowanie kodu kreskowego z etykiety,

6. Identyfikacja danych spisowych z ewidencją zaprezentowanych na kolektorze ze stanem faktycznym,

7. Po zakończeniu spisu w danym obszarze powrót do etapu wyboru lokalizacji osoby - kolejnej podlegającej spisowi,

8. Przesyłanie danych z kolektora do systemu OPTIest,

9. Każdorazowo po przesłaniu danych rozliczenie (cząstkowe) inwentaryzacji, ustalanie bieżących różnic inwentaryzacyjnych,

10. Skanowanie uzupełniające, wpis do inwentaryzacji ewentualnych niedoborów (brak - nieskanowanie wynikających z pojawienia się środków trwałych nieodnalezionych w trakcie spisu,

11. Przeniesienie danych (kompensacja nadwyżek i niedoborów typu inny obszar np. lokalizacja osoba odpowiedzialna) - informacja o obszarach spisowych do kartotek obiektów majątku w systemie za pomocą funkcji inwentaryzacja,

12. Ostateczne rozliczenie inwentaryzacji, zamkniecie jej oraz wydruk arkuszy spisowych,


 

ROZDZIELNIK DO ZARZĄDZENIA

1. Urszula Olszewska-………………………………………………………….......

2. Katarzyna Kak-………………………………………………………..…………

3. Krystyna Zaracka -…………………………………………………………........

4. Natalia Bokła -………………………………………………………..……...

5. Dariusz Pacyna-…………………………………………………………..……..

6. Dorota Demko- Krystyańczuk-…………………………..……………….........

7. Barbara Hajłasz-………………………………………………………………….

8. Janina Rajkowska-……………………………………………………………….

9. Justyna Salij-………………………………………………………………

10. Sławomir Palichleb-……………………………………………………………..

11. Ewa Kołodziej ..............................................................................................

12. Anna Królikowska ……………………………………………………………..

13. Ewa Grzelakowska-……………………………………………………………..

14. Anna Jaskółka

15. Katarzyna Gidzińska

16. Magdalena Olszewska

17. Skarbnik Gminy ............................................................................................

18. Sekretarz Gminy ...........................................................................................


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
2017-808.pdf (PDF, 1.96Mb) 2017-11-21 08:55:19 413
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Data wytworzenia:
16 lis 2017

Osoba dodająca informacje

Anna Dębicka

Data publikacji:
16 lis 2017, godz. 10:34

Osoba aktualizująca informacje

Andrzej Krysmalski

Data aktualizacji:
21 lis 2017, godz. 08:55