Wydział Podatków i Opłat
Wydział Podatków i Opłat realizuje zadania w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz księgowości podatkowej.
Do zadań Wydziału Podatków i Opłat należy:
1. Wymiar i pobór podatków i opłat lokalnych, w tym podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości Gminy;
2. Prowadzenie ewidencji podatników - gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i rzeczywistym informacji i deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu;
3. Prowadzenie postępowania podatkowego dotyczącego podatków i opłat oraz podatku rolnego i leśnego;
4. Przygotowywanie projektów aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat;
5. Dokonywanie kontroli podatkowej;
6. Prowadzenie rejestrów i ewidencji niezbędnych dla prawidłowej pracy Wydziału;
7. Sporządzanie obowiązkowych sprawozdań z zakresu zadań Wydziału;
8. Podejmowanie czynności zmierzających do egzekucji administracyjnej świadczeń pieniężnych oraz postępowania zabezpieczającego;
9. Udzielanie i monitorowanie oraz wydawanie zaświadczeń dotyczących pomocy publicznej dla przedsiębiorców;
10. Prowadzenie postępowania związanych ze zwrotem podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej;
11. Prowadzenie ewidencji i księgowości podatków i opłat lokalnych oraz podatku rolnego i leśnego;
12. Rozliczanie inkasentów oraz naliczanie prowizji z tytułu inkasa zobowiązań podatkowych;
13. Sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań działalności Wydziału;
14. Inne zadania wynikające z odrębnych przepisów lub zarządzeń Burmistrza;
15. Prowadzenie ewidencji i aktualizacja tytułów wykonawczych;
16. Wydawanie zaświadczeń z zakresu podatków i opłat;
17. Prowadzenie postępowań z zakresu przyznawania ulg w spłacie zobowiązań podatkowych i opłat;
18. Przygotowywanie dokumentacji dotyczących wniosków o ulgę w spłacie zobowiązań podatkowych dotyczących podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego, leśnego i opłaty skarbowej, podatków i opłat stanowiących dochód gminy a pobieranych przez urząd skarbowy oraz niepodatkowych należności budżetowych przypadających Gminie;
19. Sporządzanie sprawozdań z zakresu realizacji zadań egzekucji administracyjnej;
20. Wydawanie zaświadczeń potwierdzających figurowanie w ewidencji podatkowej gmin, oraz o niezaleganiu w płatnościach podatków i opłat lokalnych .
KONTAKT:
email: pio@katywroclawskie.pl
adres: Katy Wrocławskie, ul. T. Kościuszki 16a
Stanowiska i telefony:
Kierownik Wydziału Małgorzata Rydzewska - 71 390 51 75
Główny specjalista ds. podatków i opłat Zofia Piątek - 71 390 72 31
- podatek od nieruchomości, rolny, leśny - osoby fizyczne
Inspektor ds. podatków i opłat Barbara Obłój - 71 390 71 41
- podatek od nieruchomości, rolny, leśny - osoby fizyczne
Inspektor ds. podatków i opłat Anna Gumienna - 71 33 23 949
- podatek od nieruchomości, rolny, leśny - osoby prawne
Główny specjalista ds. podatków i opłat Anna Szczepańska - 71 390 72 38
- podatek od nieruchomości, rolny, leśny - osoby fizyczne
Inspektor ds. dochodów i opłat Magdalena Liszka - 71 390 71 43
- księgowość, płatności
Inspektor ds. podatków i opłat Gabriela Medyńska - 71 33 23 948
- księgowość, płatności, podatek od środków transportowych
Inspektor ds. podatków i opłat Sylwia Prucnal - 71 390 71 44
- egzekucja podatków i opłat
Inspektor ds. podatków i opłat Hanna Wrzesień – 71 33 23 948
-egzekucja podatków i opłat
Pomoc administracyjna Małgorzata Kwiatkowska, tel. 71 33 23 942 BOK Smolec
- podatek od nieruchomości, rolny, leśny - osoby fizyczne
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Małgorzata Rydzewska Data wytworzenia:
21 lut 2025
Osoba dodająca informacje
Andrzej Krysmalski Data publikacji:
12 sie 2009, godz. 14:50
Osoba aktualizująca informacje
Jacek Mróz Data aktualizacji:
04 kwi 2025, godz. 10:25