Urząd Stanu Cywilnego
Urząd Stanu Cywilnego, wykonuje zadania zlecone z zakresu administracji rządowej określone w ustawie prawo o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym w szczególności:
1. Sporządzanie aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw i zgonów.
2. Wydawania odpisów aktów stanu cywilnego i zaświadczeń.
3. Przyjmowanie od nupturientów zapewnień o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego (cywilny, konkordatowy).
4. Sporządzanie protokołów z zakresu USC.
5. Wydawanie decyzji administracyjnych o zmianie imion i nazwisk.
6. Dokonywanie w formie czynności materialno-technicznej wpisywania aktów zagranicznych do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego.
7. Dokonywanie w formie czynności materialno-technicznej sprostowania, uzupełniania, unieważnienia , odtworzenia treści, ustalenia treści aktu stanu cywilnego.
8. Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych (współpraca w tym zakresie z Archiwum Państwowym).
9. Dokonywanie w formie czynności materialno-technicznej usuwania niezgodności w bazie PESEL.
10. Prowadzenie spraw z zakresu unieważniania aktów stanu cywilnego i wzmianek w nich zawartych.
11. Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych (współpraca w tym zakresie z Archiwum Państwowym).
Telefony:
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Katarzyna Gidzińska 71 390-72-18
Zastępca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego Magdalena Krawiec-Sobota 71 390-72-18
email: usc@katywroclawskie.pl
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Piotr Krzuszcz Data wytworzenia:
11 sie 2009
Osoba dodająca informacje
Andrzej Krysmalski Data publikacji:
14 sie 2009, godz. 09:35
Osoba aktualizująca informacje
Piotr Krzuszcz Data aktualizacji:
20 wrz 2022, godz. 12:57