Uchwała nr XXXII/424/17 w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej gminy Kąty Wrocławskie
Uchwała Nr XXXII/424/17
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 29 czerwca 2017 r.
w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finnansowej gminy Kąty Wrocławskie
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2016.446 z dnia 04.04.2016 r.) oraz na podstawie art. 226,227,228,229 i art. 231 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. 2016. 1870 t.j. z póź. zm.) Rada Miejska w Kątach Wrocławskich uchwala się co następuje:
§ 1. W uchwale Nr XXVI/340/16 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kąty Wrocławskie, zmienionej uchwałą nr XXVIII/379/17 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 23 lutego 2017 r. wprowadza się następujące zmiany:
1) Załącznik nr 1 pod nazwą "Wieloletnia prognoza finansowa" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
2) Załącznik nr 2 pod nazwą "Przedsięwzięcia WPF" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
3) Załącznik nr 3 pod nazwą "Objaśnienia przyjętych wartości do WPF w latach 2017- 2025 Gminy Kąty Wrocławskie" otrzymuje brzmienie jak Załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
|
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXII/424/17
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 29 czerwca 2017 r.
Wieloletnia prognoza finansowa[1])
2020 [2]) |
||||||||||||
|
||||||||||||
|
dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych |
|||||||||||
|
dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych |
|||||||||||
|
podatki i opłaty[3]) |
|||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
|
|||||||||||
|
||||||||||||
|
w tym: gwarancje i poręczenia podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy x |
|||||||||||
|
na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przekształconego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej, w wysokości w jakiej nie podlegają sfinansowaniu dotacją z budżetu państwa[4]) |
|||||||||||
|
||||||||||||
|
|
|||||||||||
|
w tym odsetki i dyskonto określone w art. 243 ust. 1 ustawy lub art. 169 ust. 1 ufp z 2005 r x |
|||||||||||
|
|
|||||||||||
|
odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, w terminie nie dłuższym niż 90 dni po zakończeniu programu, projektu lub zadania i otrzymaniu refundacji z tych środków (bez odsetek i dyskonta od zobowiązań na wkład krajowy) x |
|||||||||||
|
odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, z tytułu zobowiązań zaciągniętych na wkład krajowy x |
|||||||||||
|
||||||||||||
Wolne środki, o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 6 ustawy x |
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Inne przychody niezwiązane z zaciągnięciem długu[5]) x |
||||||||||||
|
||||||||||||
Spłaty rat kapitałowych kredytów i pożyczek oraz wykup papierów wartościowych |
||||||||||||
|
||||||||||||
|
w tym łączna kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy x |
|||||||||||
|
kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3 ustawy x |
|||||||||||
|
kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3a ustawy x |
|||||||||||
|
kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń innych niż określone w art. 243 ustawy 5 x |
|||||||||||
7. Kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych jednostkach zaliczanych do sektora finansów publicznych |
||||||||||||
8. Relacja zrównoważenia wydatków bieżących, o której mowa w art. 242 ustawy |
|
|||||||||||
Różnica między dochodami bieżącymi, skorygowanymi o środki[6]) a wydatkami bieżącymi, pomniejszonymi[7]) o wydatki |
||||||||||||
|
||||||||||||
Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów, bez uwzględnienia zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego i bez uwzględniania ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok x |
||||||||||||
Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów, bez uwzględnienia zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok x |
||||||||||||
Kwota zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, podlegająca doliczeniu zgodnie z art. 244 ustawy x |
||||||||||||
Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok x |
||||||||||||
Wskaźnik dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące, do dochodów budżetu, ustalony dla danego roku (wskaźnik jednoroczny) x |
||||||||||||
Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń[8]), obliczony w oparciu o plan 3 kwartału roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat) x |
||||||||||||
|
Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczony w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat) x |
|||||||||||
Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczonego w oparciu o plan 3 kwartałów roku poprzedzającego rok budżetowy x |
||||||||||||
|
Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczonego w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego rok budżetowy x |
|||||||||||
10. Przeznaczenie prognozowanej nadwyżki budżetowe[9]) w tym na: |
|
|||||||||||
11. Informacje uzupełniające o wybranych rodzajach wydatków budżetowych |
|
|||||||||||
Informacje uzupełniające o wybranych rodzajach wydatków budżetowych |
||||||||||||
Wydatki związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego[10]) |
||||||||||||
Wydatki objęte limitem, o którym mowa w art. 226 ust. 3 pkt 4 ustawy |
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Wydatki inwestycyjne kontynuowane[11]) |
||||||||||||
Nowe wydatki inwestycyjne[12]) |
||||||||||||
12. Finansowanie programów, projektów lub zadań realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy |
|
|||||||||||
Dochody bieżące na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy |
||||||||||||
|
||||||||||||
|
środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania[13]) |
|||||||||||
Dochody majątkowe na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy |
||||||||||||
|
||||||||||||
|
środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania |
|||||||||||
Wydatki bieżące na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy |
||||||||||||
|
finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy |
|||||||||||
|
Wydatki bieżące na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy |
|||||||||||
Wydatki majątkowe na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy |
||||||||||||
|
finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy |
|||||||||||
|
Wydatki majątkowe na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy |
|||||||||||
Wydatki na wkład krajowy w związku z umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy bez względu na stopień finansowania tymi środkami |
||||||||||||
|
w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania |
|||||||||||
Wydatki na wkład krajowy w związku z zawartą po dniu 1 stycznia 2013 r. umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy[14]) |
||||||||||||
|
w tym w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania |
|||||||||||
Przychody z tytułu kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych powstające w związku z umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy bez względu na stopień finansowania tymi środkami |
||||||||||||
|
w tym w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania |
|||||||||||
Przychody z tytułu kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych powstające w związku z zawartą po dniu 1 stycznia 2013 r. umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy |
||||||||||||
|
w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania |
|||||||||||
13. Kwoty dotyczące przejęcia i spłaty zobowiązań po samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej oraz pokrycia ujemnego wyniku |
|
|||||||||||
Kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych samodzielnych zakładach opieki zdrowotnej |
||||||||||||
Dochody budżetowe z tytułu dotacji celowej z budżetu państwa, o której mowa w art. 196 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. Nr 112, poz. 654, z późn. zm.) |
||||||||||||
Wysokość zobowiązań podlegających umorzeniu, o którym mowa w art. 190 ustawy o działalności leczniczej |
||||||||||||
Wydatki na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przekształconego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej |
||||||||||||
Wydatki na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej likwidowanego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej |
||||||||||||
Wydatki na spłatę zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przejętych do końca 2011 r. na podstawie przepisów o zakładach opieki zdrowotnej |
||||||||||||
Wydatki bieżące na pokrycie ujemnego wyniku finansowego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej |
||||||||||||
|
||||||||||||
Spłaty rat kapitałowych oraz wykup papierów wartościowych, o których mowa w pkt. 5.1., wynikające wyłącznie z tytułu zobowiązań już zaciągniętych |
||||||||||||
Kwota długu, którego planowana spłata dokona się z wydatków budżetu |
||||||||||||
|
spłata zobowiązań wymagalnych z lat poprzednich, innych niż w pkt 14.3.3 |
|||||||||||
|
związane z umowami zaliczanymi do tytułów dłużnych wliczanych do państwowego długu publicznego |
|||||||||||
|
||||||||||||
Wynik operacji niekasowych wpływających na kwotę długu ( m.in. umorzenia, różnice kursowe) |
||||||||||||
15. Dane dotyczące emitowanych obligacji przychodowych[15]) |
|
|||||||||||
16. Stopnie niezachowania relacji określonych w art. 242–244 ustawy w przypadku określonym w … ** ustawy[16]) |
|
|||||||||||
* Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń zostanie automatycznie wygenerowana przez aplikację wskazaną przez Ministra Finansów, o której mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2013 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. poz. 86, z późn. zm.). Automatyczne wyliczenia danych na podstawie wartości historycznych i prognozowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego dotyczą w szczególności także pozycji 9.6.–9.6.1 i pozycji z sekcji 16.
** Należy wskazać jedną z następujących podstaw prawnych: art. 240a ust. 4 / art. 240a ust. 8 / art. 240b ustawy określającą procedurę, jaką objęta jest jednostka samorządu terytorialnego.planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji. W przypadku planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji w okresie dłuższym niż okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne, informację o wydatkach z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji, wykraczających poza wspomniany okres, należy zamieścić w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej. W przypadku gdy kwoty wydatków wynikające z limitów wydatków na przedsięwzięcia wykraczają poza okres prognozy kwoty długu, to pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się do ostatniego roku, na który ustalono limit wydatków na realizację przedsięwzięć wieloletnich.
x – pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się na okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne (prognoza kwoty długu). Okres ten nie podlega wydłużeniu w sytuacji
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXII/424/17
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 29 czerwca 2017 r.
Załącznik Nr 3 do uchwały Nr XXXII/424/17
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 29 czerwca 2017 r.
Załącznik nr 3 do uchwały RM w Kątach Wrocławskich nr XXXII/424/17 z dnia 29 czerwca 2017 roku
OBJAŚNIENIA PRZYJĘTYCH WARTOŚCI DO WPF W LATACH 2017-2025 GMINY KĄTY WROCŁAWSKIE
Projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej został opracowany zgodnie z przepisami art. 226 i 227 ustawy o finansach publicznych. Prognozę tę opracowuje się w celu przeprowadzenia oceny sytuacji finansowej gminy, oceny zdolności kredytowej, wyznaczenia możliwości inwestycyjnych.
Odległy czas prognozowania zwiększa ryzyko niewłaściwego oszacowania wartości przyjętych w prognozie w odniesieniu do faktycznie uzyskanych. Zwracając uwagę na kroczący charakter prognozy, która corocznie będzie nowelizowana przyjęto następujące założenia: - dla roku 2017 przyjęto wartości wynikające z projektu budżetu, - dla lat 2018-2025 przyjęto sposób prognozowania, poprzez indeksację o poszczególne wskaźniki, korekty merytoryczne i szacunek.
Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2017-2025:
1. Jest kontynuacją realizacji przedsięwzięć z lat poprzednich (wydatki bieżące i majątkowe) na realizację których gmina stara się o uzyskanie dofinansowania ze środków budżetu UE oraz budżetu krajowego.
2. Nie zawiera wydatków na realizację przedsięwzięć związanych z realizacją umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.
3. Zawiera wydatki bieżące i majątkowe na realizację przedsięwzięć pozostałych.
W załączniku nr 1 zobrazowane są przepływy pieniężne, wynik budżetu oraz kwota długu.
Podstawą ustalenia wielkości dochodów ogółem są dochody bieżące i majątkowe zrealizowane w latach poprzednich, planowane do uzyskania w roku 2016 i założenia wynikające z projektu budżetu na 2017 rok oraz na lata przyszłe. Przyjęto również założenia Ministra Finansów określające średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych określany jako wzrost o 1,3% .
W pierwszej części tabeli wykazano planowane dochody ogółem w podziale na bieżące i majątkowe.W przyszłym roku planuje się wzrost dochodów ogółem w stosunku do wykonania planowanych dochodów ogółem za 2016 rok o około 8,5%.
Planowany jest wzrost dochodów ogółem w latach następnych średnio o około 4 % . W związku z napływem dużej ilości nowych mieszkańców na teren gminy zaplanowano wzrost dochodów z tytułu udziału we wpływach z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych w 2018 roku o 13,6 % a w latach następnych o około 4 %. Założono również wzrost dochodów z tytułu podatku od nieruchomości o około 13 % .
Przy wyliczaniu dochodów bieżących kierowano się tendencjami rozwojowymi gminy, prowadzonymi na jej terenie inwestycjami nowych przedsiębiorców i realizacją indywidualnego budownictwa mieszkaniowego, a także domów wielorodzinnych. Pod uwagę wzięto również lekki wzrost wskaźnika inflacji w ostatnich latach prognozy. Przy planowaniu dochodów i wydatków kierowano się zasadą ostrożności i możliwością ich realizacji.
Dochody majątkowe ustalano na podstawie możliwości gminy w pozyskaniu dotacji ze środków unijnych, a także z funduszy krajowych. Sprzedaż mienia od 2017 roku zaplanowano w podobnej wartości i z tendencją malejącą, gdyż gmina nie posiada w swoim zasobie wielu gruntów na sprzedaż.
W następnej części tabeli wykazane zostały wydatki ogółem, a w dalszym podziale na bieżące i majątkowe. Podstawą ustalenia wielkości wydatków ogółem są wydatki bieżące i majątkowe zrealizowane w latach poprzednich, planowane do realizacji w roku 2016 i założenia wynikające z projektu budżetu na 2017 rok oraz na lata przyszłe.
Wydatki bieżące wyszczególniają wydatki na obsługę długu, które w latach 2018 do 2020 rosną, gdyż gmina planuje zaciągnięcie kredytów na zadania inwestycyjne. Średnio rocznie wydatki na obsługę długu w latach 2017 do 2021 wyniosą 821.600 zł.
Zaplanowano wydatki bieżące w podobnej wysokości co w latach poprzednich z lekką tendencją wzrostową Zaplanowano natomiast większe wydatki majątkowe w 2017 r - 44.455.866,64 zł i w roku 2018 - 35.800.000 zł, gdyż gmina planuje realizować zadania inwestycje na które stara się pozyskać środki unijne. Procentowy udział wydatków majątkowych do wydatków ogółem w poszczególnych latach wynosi w 2017 roku- 32 % ; 2018 roku 27,7 % ; a w latach następnych udział mniejszy w wysokosci około 18 %.
Planuje sie zaciągnąć kredyty i pożyczki w roku 2017 na kwotę 27.380.000 zł i w roku 2018 na kwotę 11.700.000 zł na pokrycie deficytu oraz spłatę rat wcześniej zaciągniętych zobowiązań. Spłatę długu zaplanowano na podstawie harmonogramów spłat wcześniej zaciągniętych zobowiązań oraz na podstawie zakładanych harmonogramów spłat zobowiązań planowanych do zaciągnięcia.
Kwota wskazana jako dług na koniec każdego roku jest wynikiem działania: dług z poprzedniego roku + zaciągany dług – spłata długu.
Wykazane wskaźniki zadłużenia są wielkościami wyliczanymi na podstawie art. 243 ust. 1
ustawy o finansach publicznych, indywidualnymi dla każdej jednostki samorządu terytorialnego.
Kwota długu na koniec III kwartału 2016 roku wyniosła 14.949.628 zł. W ostatnim kwartale roku 2016 zaciągnięto kredyt w wysokości 5.000.000 zł. Spłata kredytów i pożyczek w IV kw.2016 r. wyniesie 1.542.557 zł zł. Dług gminy faktyczny na 31.12.2016 roku wyniesie 18.407.071 zł.
Spłata rat pożyczek i kredytów planowanych do zaciągnięcia wyniesie w roku 2016 - 7.136.400 zł., a wskaźnik planowanej kwoty zobowiązań o których mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów wynosi 6,65% .a dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń wynosi 21,15 %.
Gmina we wszystkich latach objętych WPF spełnia wymogi określone art.243 uofp. Nadwyżka wykazana w latach objętych prognozą zaplanowana jest w całości na spłatę zadłużenia gminy .
W załączniku nr 2 wykazano przedsięwzięcia do realizacji w latach 2017-2023 , których suma limitów zobowiązań przyjętych w latach wynosi 163.284.333 zł, z tego na wydatki bieżące 18.835.024 zł a na wydatki majątkowe 144.449.309 zł.
Łączne nakłady przedsięwzięć finansowych wynoszą 195.124.295 zł, z tego na wydatki bieżące 38.640.341 zł a na wydatki majątkowe 156.483.954 zł.
Wydatki majątkowe na programy, projekty i zadania związane z udziałem środków europejskich wyniosą łącznie 2.148.337 zł. z tego : w roku 2017 - 1.485.583 zł, w 2018 - 662.754 zł, . na niżej wymienione zadania:
1.1.2.1 Zwiększenie dostępność i jakości elektronicznych usług dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych Powiatu Wrocławskiego oraz 8 gmin: Czernicy, Długołęki, Jordanowa Śląskiego, Kąty Wroclawskie Kobierzyc, Mietkowa, Siechnic i ŻórawinyW ramach realizacji projektu partnerskiego w latach 2017-2018 Gmina Katy Wrocławskie planuje realizację szeregu zadań, najważniejsze z nich to:
- zwiększenie dostępność usług elektronicznych dla mieszkańców,
- wdrożenie Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta,
- zakup i wdrożenie systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów oraz systemu obsługującego finanse, księgowość, podatki i opłaty lokalne oraz budżet wraz z obsługą płatności elektronicznych,
- zintegrowanie nowych systemów z Elektronicznym Obiegiem Dokumentów oraz e-PUAP,
- wprowadzenie dwukierunkowej komunikacji z e-PUAP2 z możliwością przesłania informacji o zmianach w statusie spraw do BIP,
- wykonanie i wdrożenie aplikacji mobilnej wspierającej dwukierunkową komunikację w kanale – urząd – obywatel oraz zapewniającą udostępnianie gminnych usług elektronicznych oraz informacji o gminie,
- uruchomienie w UMIG Katy Wrocławskie punktu potwierdzania profili zaufanych
e-PUAP,
- zakup i modernizacja sprzętu komputerowego i oprogramowania w Urzędzie.
1.1.2.2. Promocja wskazanych gmin WrOF
Głównym celem projektu jest poprawa rozpoznawalności i wizerunku wybranych gmin WrOF (Kąty Wr., Oborniki Śl., Siechnice, Wisznia Mł. Czernica, Miękinia, Kobierzyce, Oleśnica, Długołęka) jako miejsca o wysokiej atrakcyjności gospodarczej i inwestycyjnej na szczeblu krajowym i międzynarodowym oraz wsparcie procesu inwestycyjnego w regionie.
Wydatki na bieżące programy , projekty lub zadania pozostałe - Limit zobowiązań wynosi 18.835.024 zł z tego w 2017 -7.546.224 zł, w 2018 - 7.821.230 zł, w 2019- 1.979.350 zł, w 2020 - 1.488.220 zł na niżej wymienione zadania :
1.3.1.1. "Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w Gminie Kąty Wrocławskie w latach 2016-2018"-
Program jest między innymi opracowany na podstawie ustawy o pomocy społecznej oraz ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie. Głównym celem jest przeciwdziałanie przemocy w rodzinie, zwiększenie dostępności i skuteczności pomocy dla rodzin oraz ograniczenie problemu przemocy przy spójnym działaniu wszystkich służb na terenie gminy. Program określa zadania do realizacji oraz instytucje realizujące i wspierające. Finansowanie odbywa się z budżetu samorządu gminnego, dopuszczalne jest również pozyskiwanie środków z funduszy zewnętrznych.
1.3.1.2 Umowa na dowóz uczniów do szkół gminnych ma na celu poprawę bezpieczeństwa dzieci w drodze do szkół podstawowych, gimnazjalnych i przedszkoli na terenie całej gminy Kąty Wrocławskie. Łączne nakłady finansowe w latach 201-2020 wynoszą 5.463.000 zł. W roku 2017- 1.270.000 zł, w 2018 - 1.302.230 zł, w 2019 - 1.442.350 zł, w 2020 - 951.220 zł. Przedsięwzięcie to realizuje jednostka gminna ZOJO. W związku z obowiązkiem zorganizowania w 2019 r. postępowania przetargowego na dowóz dzieci do szkół w latach 2019/2020, 2020/2021 i 2021/2022 w okresie od września 2019 do grudnia 20120 r. przyjęto zaliczkową stawkę za 1 km dowozu 5,50 zł brutto.
1.3.1.3 Umowa na usługi publiczne w zakresie gminnych przewozów pasażerskich Na podstawie ustawy z dnia 16 grudnia 2010r ( Dz.U. z 2015, poz1440) o publicznym transporcie zbiorowym, Gmina Kąty Wrocławskie jest organizatorem takiego transportu. Transport zbiorowy na terenie gminy wychodzi naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców polepszając komunikację między miejscowościami, ułatwia również dostęp do różnych form życia społecznego jak i dojazd młodzieży do szkół ponad gimnazjalnych. Gmina Kąty Wrocławskie działając w oparciu o art. 22 ust.1 w/w ustawy zawarła umowę na świadczenie usług transportowych na terenie gminy z Firmą Marek Wierzbicki –TRAKO, która obowiązuje do 31.12.2016r. W grudniu 2016r planowane jest kolejne zawarcie umowy na świadczenie usług przewozowych na terenie gminy Kąty Wrocławskie.Obecnie przewozy są realizowane zgodnie z w/w umową na liniach 57; 507; 577obejmujących odcinki: Prologis Park i Kąty Wr; do Wrocławia z przystankami pośrednimi oraz Czerńczyce do Kątów Wrocławskich z przystankami pośrednimi.
1.3.1.4 Umowa na utrzymanie czystości i porządku na ulicach i terenach zielonych w obrębie miasta - W ramach zadania w zakresie utrzymania czystości i porządku w mieście oraz utrzymania terenów zielonych w roku 2017 i 2018 realizowane będą, po przeprowadzeniu procedury przetargowej, dwie umowy:
- umowa na utrzymanie czystości i porządku na drogach (w rozumieniu ustawy o drogach publicznych) w granicach miasta Kąty Wrocławskie,
- umowa na utrzymanie zieleni w granicach Miasta Kąty Wrocławskie.
1.3.1.5 Umowa na wywóz odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych z terenu miasta i Gminy Przedsięwzięcie to ma celu utrzymanie czystości i porządku w gminie . Dokumentem aktualnie regulującym m.in. gospodarkę odpadami komunalnymi na terenie gminy jest zatwierdzony uchwałą Rady Miejskiej Regulamin utrzymania porządku i czystości. Jednym z obowiązków samorządów w sferze usług publicznych jest gospodarowanie odpadami. Ustawowe obowiązki wiążą się m.in. z koniecznością zorganizowania odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, z zapewnieniem utrzymania i eksploatacji własnych odpadów komunalnych.
1.3.1.6 Umowy na zmiany planów zagospodarowania przestrzennego Gminy . Plany miejscowe stanowią podstawę planowania przestrzennego w gminie . Ustanawiają przepisy powszechnie obowiązujące na danym terenie, będące podstawe wydawania decyzji administracyjnych . W planach miejscowych dokonuje się również zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.
Jednym z podstawowych dokumentów planistycznych jest Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Dokument ten sporządza się dla całego obszaru gminy . Określa on w sposób ogólny politykę przestrzenną i lokalne zasady zagospodarowania. Jest dokumentem kreującym politykę przestrzenną gminy.
1.3.1.7 Zimowe utrzymanie dróg na terenie pozamiejskim. Zadaniem objęte zostaną drogi publiczne gminne terenie wszystkich miejscowości (poza miastem Kąty Wrocławskie) w sezonie 2016/2017 i 2017/2018. Zakres prac utrzymaniowych obejmuje odśnieżenie jezdni i uszorstnienie (posypanie) nawierzchni jezdni mieszkanką piaskowo-solną (4%).
Wydatki na majątkowe programy , projekty lub zadania pozostałe - Limit zobowiązań wynosi 142.300.972 zł z tego : w roku 2017 - 31.666.262 zł, w 2018r- 35.115.576 zł, w 2019 r. - 17.443.796 zł, w 2020 r. - 11.075.338 zł, w 2021r. - 16.500.000 zł, w 2022 r. - 15.000.000 zł, w 2023 r. - 15.500.000 zł na niżej wymienione zadania :
Planowane jest przygotowywanie projektów dla zadań inwestycyjnych przewidywanych do realizacji w kolejnych latach.
1.3.2.2 Przyszkolna pływalnia w Kątach Wrocławskich
Po wyłonieniu w drodze przetargu wykonawcę budowy krytej pływalni wraz z łącznikiem przy Szkole Podstawowej Nr 1 przy ul. 1 Maja w Kątach Wrocławskich rozpocznie się wykonanie zadania. Projekt zawiera część basenową, w skład której wchodzi niecka pływacka, saunarium, jacuzzi, pomieszczenie ratowników i magazynowe, oraz części dydaktyczną składającą się z sali komputerowej, sali językowej, dwóch świetlic, pomieszczenia do wydawania posiłków, pokoju dyrektora z sekretariatem. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2017 i 2018.
1.3.2.3 Przebudowa i rozbudowa szkoły podstawowej z wprowadzeniem funkcji przedszkolnej w systemie niskoenergetycznym wraz z infrastrukturą techniczną w Sadkowie
Jest to kontynuacja zadania rozpoczętego w czerwcu 2016r. Realizacja obejmie wykonanie nowej części szkoły, w skład której wchodzić będą m.in. sale lekcyjne, przedszkole, kuchnia, jadalnie, świetlice. Do końca czerwca wykonawca ma zakończyć roboty budowlane, a do połowy sierpnia 2017 r. ma uzyskać pozwolenie na użytkowanie etapu I. W dalszej kolejności planowana jest realizacja robót związanych z budową etapu II i III inwestycji, tj. przebudowa istniejącego budynku szkoły oraz sali gimnastycznej.
1.3.2.4 Przejmowanie sieci wodociągowo- kanalizacyjnej na terenach wiejskich
W ramach realizacji tego zadania przewiduje się odpłatne przejęcie na majątek Gminy nowych odcinków sieci wodociągowych od inwestorów, którzy wybudowali je ze środków własnych.
W ramach realizacji tego zadania przewiduje się odpłatne przejęcie na majątek Gminy odcinków sieci kanalizacji sanitarnych i deszczowych wraz z urządzeniami towarzyszącymi /przepompownie, zbiorniki retencyjne, studnie zaworowe/ od inwestorów, którzy wybudowali je ze środków własnych.
1.3.2.5 Budowa ul. Willowej w Smolcu
Budowa będzie realizowana na podstawie dokumentacji technicznej i pozwolenia na budowę sporządzonej przez mieszkańców ul. Willowej w ramach inicjatyw lokalnych.
Budowa drogi jako ciągu pieszo-jezdnego wraz z oświetleniem i odwodnieniem planowana jest w roku 2017 z kontynuacją w 2018 r. Zaplanowana droga ma długość 315 mb.
1.3.2.6 Budowa ul. Legionów w Kątach Wrocławskich
Realizacja drogi planowana jest w latach 2017 i 2018. Inwestycja obejmie kanalizację deszczową oraz drogę z obustronnymi chodnikami. Łączna długość drogi wynosi ok.
480 m. Droga uzupełni lokalną sieć drogową, zapewniając mieszkańcom dojazd poprzez skrzyżowanie z ul. Okrzei lub z ul. Spółdzielczą
Zakup mieszkań w celu zapewnienia lokali komunalnych dla mieszkańców gminy.
Na zakup gruntów położonych na terenie Gminy Kąty Wrocławskie związanych z realizacją celu publicznego tj:.
działki przeznaczonej w mpzp pod drogi publiczne,
działki przeznaczone pod przepompownie ścieków sanitarnych,
działki przeznaczone pod budowę nowej szkoły w Krzeptowie.
1.3.2.9 Budowa kanalizacji sanitarnej wschód - Zabrodzie i Mokronos Dolny
Powyższe zadanie obejmie budowę kanalizacji sanitarnej we wschodniej części gminy wraz z krótkimi odcinkami (które umożliwią mieszkańcom poszczególnych miejscowości podłączenie swoich posesji do kanalizacji), w systemie grawitacyjno ciśnieniowym i obejmować będzie dwie niezależne zlewnie. W roku 2017 rozpocznie się budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Mokronos Dolny i Zabrodzie. W kolejnych latach będzie kontynuowana budowa kanalizacji wschód. Realizacja planowana jest do roku 2023.
1.3.2.10 Budowa kompleksu rekreacyjnego w m. Krzeptów W ramach tego zadnia planuje się budowę terenu rekreacyjnego dla mieszkańców Krzeptowa i okolicznych miejscowości dla odbiorcy w przekroju wiekowym od najmłodszego do najstarszego. Przewiduje się plac zabaw dla dzieci, urządzenia do gimnastyki dla nieco starszych (siłownia zewnętrzna), miejsca do gier planszowych, miejsce do odpoczynku - altanę ze stolikiem i ławkami, a także boisko wielofunkcyjne z nawierzchnią poliuretanową. W cały kompleks wkomponowana będzie zieleń. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2017 i 2018
1.3.2.11 Dostosowanie linii kolejowej nr 274 dla obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego - Mokronos Górny- budowa parkingu. Zakres planowanych do wykonania prac obejmuje zagospodarowanie terenu przylegającego do PKP tj. pod parking, wiaty rowerowe, chodniki, oświetlenie. Zadanie realizowane w partnerstwie z PKP PLK S.A. zostało wybrane do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 w trybie pozakonkursowym.
1.3.2.12 Kompleksowa modernizacja budynków użyteczności publicznej - Podniesienie efektywności energetycznej w budynku ośrodka zdrowia, SP nr 2 oraz Gimnazjum Zakres planowanych do wykonania prac obejmuje modernizację systemu oświetlenia wewnętrznego budynków, wymianę okien i drzwi budynków na nowe, wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych, montaż nowego źródła ciepła w oparciu o kondensacyjny kocioł gazowy, montaż nowego układu grzewczego z nowymi grzejnikami stalowymi płytowymi z zaworami i głowicami termostatycznymi.
Zadanie zostało zgłoszone do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2017 i 2018.
1.3.2.13 Pomoc finansowa Powiatowi Wrocławskiemu na zadanie – Przebudowa drogi powiatowej nr 2000D na odcinku od zjazdu z autostrady A4 poprzez miejscowość Kilianów, Piława, Milin do Mietkowa, która stanowi bezpośrednie połączenie z siecią TEN-T obszarów aktywności gospodarczej powiatu wrocławskiego i świdnickiego
Powiat Wrocławski planuje w latach 2017 i 2018 wykonać przebudowę drogi nr 2000D od zjazdu z autostrady A4 do Mietkowa. Na wykonanie przebudowy drogi Powiat stara się o dofinansowanie ze środków unijnych. Gmina Kąty Wrocławskie będzie współuczestniczyć w realizacji zadania poprzez udzielenie pomocy finansowej.
1.3.2.14 Rewaloryzacja parku Staromiejskiego w Kątach Wrocławskich
Zakres prac obejmuje odtworzenie pierwotnego przebiegu starorzecza w centralnej części działki z częściowym pogłębieniem istniejącego zbiornika i rowu, wykonanie nowych nasadzeń, pielęgnacja istniejących drzew, wycięcie drzew będących w złym stanie i zagrażających użytkownikom parku, wyznaczenie ciągów komunikacyjnych, wyposażenie terenu w elementy małej architektury oraz wykonanie tablic edukacyjnych i informacyjnych.
Zadanie zostało zgłoszone do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2017 i 2018.
1.3.2.15 Rewaloryzacja zabytkowego parku oraz ruin dawnego dworu nawodnego w Smolcu Zakres robót obejmuje wyznaczenia ciągów komunikacyjnych, nasadzenia nowej roślinności, pielęgnację lub wycinkę części drzew, adaptację ruin dworu z konserwacją fosy, remont układu wodnego w obszarze parku wyposażenie terenu w elementy małej architektury oraz w urządzenia do aktywnego wypoczynku dzieci młodszych i starszych.
Zadanie zostało zgłoszone do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Realizacja zadania planowana jest w latach 2017 - 2020.
1.3.2.16 Rewaloryzacja zabytkowego parku w Zabrodziu-etap I wraz z boiskiem wielofunkcyjnym Zakres planowanych do wykonania prac obejmuje remont istniejących oraz budowę nowych ścieżek parkowych, pielęgnację i uzupełnienie drzewostanu parku, montaż małej architektury, przebudowę i odbudowę wejścia do parku i ogrodzenia, remont linii brzegowej istniejącego stawu, rewaloryzację stawu, budowę pergoli parkowych budowa lapidarium w miejscu dawnego pałacu. Zadanie zostało zgłoszone do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2017 i 2018.
1.3.2.17 Rewitalizacja rynku wraz z remontem kościoła ewangelickiego
W latach 2017-2019 planowana jest realizacja zadania pn. „Rewitalizacja rynku wraz z remontem kościoła ewangelickiego”. W ramach rewitalizacji wykonana zostanie przebudowa budynku dawnego kościoła ewangelickiego z adaptacją na bibliotekę wraz z utrzymaniem Regionalnej Izby Pamięci, wykonanie kanalizacji deszczowej w obrębie rynku, przebudowa nawierzchni dróg w obrębie rynku i na ulicach przyległych, przebudowa płyty rynku, wykonanie placów zabaw i skateparku z zagospodarowaniem terenów zieleni. Gmina będzie się starać o uzyskanie dofinansowania na realizację zadania w ramach środków unijnych.
1.3.2.18 Rewitalizacja parku w Pietrzykowicach
Zakres robót obejmuje wykonanie nasadzeń uzupełniających, alejek, ławek, koszy na śmieci, wiat. W centralnej części parku przy istniejącym kanale powstanie punkt widokowy w formie tarasu. Zadanie zostanie zgłoszone do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Zadanie planowane jest do realizacji w 2018 roku.
Objaśnienia do zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone uchwałą nr XXVIII/379/17 Rady Miejskiej z dnia 23 lutego 2017 roku.
W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwałach Rady Miejskiej i Zarządzeniach Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w styczniu i lutym . W związku z powyższym zwiększono dochody bieżące o kwotę 1.404.738 zł , w tym :
zwiększono dochody z tytułu subwenci ogólnej o kwotę 592.328 zł , darowizny na cele publiczne w kwocie 642.600 zł i wpłata podatku Vat 500.532 zł,
a zmniejszono dochody z tyułu udziałów we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych o kwotę 11.827 zł, dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące o kwotę 345.895 zł.
Zwiększono ogółem wydatki o kwotę 3.838.738 zł w tym z podziału wolnych środków jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikajaca z zaciągniętych kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokosci 2.434.000 zł. Zwiększono wydatki bieżące o kwotę 1.708.738 zł i wydatki majątkowe o kwotę 2.130.000 zł.
Deficyt budżetu ustalono w wysokości 22.677.600zł. Wprowadzona nadwyżka zwiększyła przychody budżetu, które po zmianie wynoszą 29.814.000 zł. Rozchody nie zmieniły swojej wielkości i wynoszą 7.136.400 zł. Nie zmienił się również limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2017 roku, ktory wynosi 27.380.000 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 20.243.600 zł oraz spłatę kredytów i pożyczek w wysokości 7.136.400 zł.
W ramach środków unijnych przyznanych gminie Kąty Wrocławskie w programie Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na lata 2017-2020 składane są wnioski na różne zadania. Po rozstrzygnięciu konkursów wiadomo będzie, które zadania otrzymają pomoc finansową i w jakiej wysokości, dlatego nie wszystkie zadania są ujęte w wykazie przedsięwzięć w częśći 1.1- wydatki na programy z udziałem środków europejskich , a są pokazane w WPF w części 12.2 i w części 12.4.
W miarę pozyskiwanych środków finansowych będziemy dokonywać zmiany klasyfikacji zadań finansowanych ze środków własnych na zadania współfinansowane ze środków europejskich i budżetu gminy.
W załączniku nr 2: Wykaz Przedsięwzięć ustalono nowy limit roku 2017 wydatków na przesięwzięcia ogółem który wynosi 40.773.069 zł, z tego wydatki bieżące wynoszą 7.546.224 zł a wydatki majątkowe 33.226.845 zł. Łączne nakłady finansowe ogółem na przedsięwzięcia wynoszą 195.199.295 zł, z tego na wydatki bieżące 38.640.341 zł a wydatki majątkowe 156.558.954 zł.
Zmiany dokonano w zadaniu nr 1.3.2.4 - Przejmowanie sieci wodno- kanalizacyjnej w limicie roku 2017 zwiększając go o kwotę 75.000 zł.
Objaśnienia do zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej do uchwały nr XXX/408/17 Rady Miejskiej z dnia 27 kwietnia 2017 roku.
W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwałach Rady Miejskiej i Zarządzeniach Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w marcu i kwietniu . W związku z powyższym zwiększono dochody ogółem o kwotę 1.195.381 zł , z tego zwiększono dochody bieżące o kwotę 511.555 zł w tym z wpływu z tytułu kar umownych z realizacji inwestycji w SP Sadków - 556.500 zł i zmniejszono odsetki w świadczeniach rodzinnych - dochody budżetu państwa- zmiana klasyfikacji.
Zwiększono dochody majątkowe ogółem o kwotę 683.826 zł z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na inwestycje tj. na kanalizacje sanitarną I etap w Zabrodziu i rewaloryzacje parku staromiejskiego w Kątach Wrocławskich .
Zwiększono także wydatki ogółem o kwotę 1.195.381 zł z tego wydatki bieżące o kwotę 134.885,68 zł, a wydatki majątkowe o kwotę 1.060.495,32 zł.
Deficyt się nie zmienił i wynosi 22.677.600 zł. Przychody budżetu się nie zmieniły i wynoszą 29.814.000 zł, jak również rozchody nie zmieniły swojej wielkości i wynoszą 7.136.400 zł. Nie zmienił się również limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2017 roku, który wynosi 27.380.000 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 20.243.600 zł oraz spłatę kredytow i pożyczek w wysokości 7.136.400 zł.
W załączniku nr 2 Wykaz Przedsięwzięć dokonano zwiększenia wysokości limitów w poszczególnych latach tj: w 2017 roku o kwotę 700.173 zł, w 2018 r. o kwotę 2.580.000 zł i w 2019 r. o kwotę 3.100.000 zł. Łączny limit zobowiązań zwiększono o kwotę 6.380.173 zł, i także zwiększono łączne nakłady finansowe o kwotę 6.380.173 zł.
nr 1.3.2.3- Przebudowa i rozbudowa szkoły podstawowej w Sadkowie - W związku z przeprowadzoną aktualizacją kosztorysów do nowego przetargu zaktualizowano kwoty limitów na lata przyszłe tj. zwiększono limit roku 2018 o kwotę 820.000 zł i limit roku 2019 o kwotę 3.100.000 zł, Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono o kwotę 3.920.000 zł.
nr 1.3.2.7. - Zakup mieszkań - W związku z wykwaterowaniem lokatorów ze stacji PKP, która będzie remontowana zwiększono limit roku 2018 o kwotę 1.600.000 zł. Jednoczesnie zwiększono limit zobowiązań oraz łączne nakłady finansowe o kwotę 1.600.000 zł,
nr 1.3.2.9 - Budowa kanalizacji wschód Zabrodzie i Mokronos Dolny - W związku z przyznaniem dotacji z WFOŚiGW zwiększono limit roku 2017 o kwotę 504.800 zł. Zwiększono limit zobowiązań oraz łączne nakłady finansowe o kwotę 504.800 zł,
nr 1.3.2.12 - Kompleksowa modernizacja budynków użyteczności publicznej w m. Kąty Wr. - W związku z przeprowadzonym postępowaniem przetargowym zaktualizowano kwoty - zmniejszono limit roku 2017 o kwotę 108.000 zł . Jednocześnie zmniejszono limit zobowiązań oraz łączne nakłady finansowe o kwotę 108.000 zł.,
1.3.2.19 - Budowa drogi w m. Cesarzowice - wprowadzono nowe dwu letnie zadanie i ustalono kwoty limitów na rok 2017 - 20.000 zł i na 2018 r. 160.000 zł. Jednocześnie ustalono limit zobowiązań i łączne nakłady finansowe na kwotę 180.000 zł.
nr 1.1.2.2 Promocja wskazanych gmin WroF z wydatków majątkowych do wydatków bieżących pod poz. nr 1.1.1.1
nr 1.3.2.14 Rewaloryzacja Parku Staromiejskiego w Kątach Wrocławskich z wydatków finansowanych ze środków własnych do wydatkow na programy , projekty realizowane z udziałem środków unijnych pod poz. nr 1.1.2.3.
Objaśnienia do zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej nr XXXII/424/17 z dnia 29 czerwca 2017 roku.
W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwałach Rady Miejskiej i Zarządzeniach Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w maju i czerwcu . W związku z powyższym zwiększono dochody ogółem o kwotę 5.817.456,64 zł , z tego zwiększono dochody bieżące o kwotę 2.321.250,64 zł w tym z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące - 524.111,64 zł.
Zwiększono dochody majątkowe ogółem o kwotę 3.496.206 zł w tym ze sprzedaży majątku 2.416.000 zł.
Zwiększono także wydatki ogółem o kwotę 5.817.456,64 zł z tego wydatki bieżące o kwotę 2.766.402,64 zł, a wydatki majątkowe o kwotę 3.051.054 zł.
Deficyt się nie zmienił i wynosi 22.677.600 zł. Przychody budżetu się nie zmieniły i wynoszą 29.814.000 zł, jak również rozchody nie zmieniły swojej wielkości i wynoszą 7.136.400 zł. Nie zmienił się również limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2017 roku, który wynosi 27.380.000 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 20.243.600 zł oraz spłatę kredytow i pożyczek w wysokości 7.136.400 zł.
W załączniku nr 2 Wykaz Przedsięwzięć dokonano zmiany wysokości limitów w poszczególnych latach tj: w 2017 roku zmniejszono o kwotę 1.980.450 zł, w 2018 r. zwiększono o kwotę 5.109.640,99 zł i w 2019 r. zmniejszono o kwotę 394.000 zł. Łączny limit zobowiązań zwiększono o kwotę 2.735.190,99 zł, i zwiększono łączne nakłady finansowe o kwotę 942.190,99 zł.
nr 1.3.2.2 - Przyszkolna pływalnia w Kątach Wrocławskich - zwiekszono limit wydatków roku 2018 o kwotę 1.660.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono o kwotę 1.660.000 zł.
nr 1.3.2.3- Przebudowa i rozbudowa szkoły podstawowej w Sadkowie - W związku z zakończeniem procedury przetargowej i podpisanem umowy zaktualizowano kwoty limitów na lata przyszłe tj. zmniejszono limit roku 2017 o kwotę 1.000.000 zł , zwiększono limit roku 2018 o kwotę 3.480.000 zł, oraz zmniejszono limit roku 2019 o kwotę 400.000 zł. Łączne nakłady finansowe zmniejszono o kwotę 713.000 zł, a limit zobowiązań zwiększono o kwotę 2.080.000 zł.
nr 1.3.2.10 - Budowa kompleksu rekreacyjnego w m. Krzeptów - zwiekszono limit wydatków roku 2018 o kwotę 50.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono o kwotę 50.000 zł.
nr 1.3.2.16. - Rewaloryzacja zabytkowego parku w Zabrodziu - W związku z nie otrzymaniem dofinansowania ze środków unijnych zmniejszono limit roku 2017 o kwotę 1.000.000 zł. Jednoczesnie zmniejszono limit zobowiązań o kwotę 1.000.000 zł,
Wprowadzono nowe zadanie pod nr 1.1.1.2 - Regionalny Program Energetyki Prosumenckiej- mikroinstalacje fotowoltaiczne w budynkach jednorodzinnych na terenie wybranych gmin Dolnego Śląska - Projekt jako jedyny otrzymał dofinansowanie w ramach konkursu z Regionalnego Programu Operacyjnego. Kwoty powyższe stanowią wkład własny gminy do zarządzania projektem. Łaczne nakłady finansowe wynoszą 45.100 zł, limit roku 2017 - 19.550 zł, limit roku 2018 - 19.550 zł, limit roku 2019 - 6.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 45.100 zł.
Przeniesiono i zaktualizowano kwoty zadania nr 1.3.2.12 - Kompleksowa modernizacja budynków użyteczności publicznej w Kątach Wrocławskich z wydatków finansowanych ze środków własnych do wydatków na programy, projekty realizowane z udziałem środków unijnych pod poz. nr 1.1.2.4., w związku z otrzymaniem dofinansowania na termomodernizację ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego.
[1]) Wzór może być stosowany także w układzie pionowym, w którym poszczególne pozycje są przedstawione w kolumnach, a lata w wierszach.
[2]) Zgodnie z art. 227 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, wieloletnia prognoza finansowa obejmuje okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech kolejnych lat. W sytuacji dłuższego okresu prognozowania finansowego wzór stosuje się także dla lat wykraczających poza minimalny (4-letni) okres prognozy, wynikający z art. 227 ustawy.
[3]) W pozycji wykazuje się kwoty wszystkich podatków i opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego, a nie tylko podatków i opłat lokalnych.
[4]) W pozycji wykazuje się kwoty dla lat budżetowych 2013–2018.
[5]) W pozycji wykazuje się w szczególności kwoty przychodów z tytułu prywatyzacji majątku oraz spłaty pożyczek udzielonych ze środków jednostki.
[6]) W pozycji wykazuje się w szczególności wyłączenia wynikające z art. 36 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. poz. 1456 oraz z 2013 r. poz. 1199) oraz kwoty wykupu obligacji przychodowych
[7]) Skorygowanie o środki określone w przepisach dotyczy w szczególności powiększenia o nadwyżkę budżetową z lat ubiegłych, zgodnie z art. 242 ustawy.
[8]) Pomniejszenie wydatków bieżących, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej, dotyczy lat 2013–2015.
[9]) Przeznaczenie nadwyżki budżetowej, inne niż spłaty kredytów, pożyczek i wykup papierów wartościowych, wymaga określenia w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej.
[10]) W pozycji wykazuje się kwoty wydatków w ramach zadań własnych klasyfikowanych w dziale 750 – Administracja publiczna w rozdziałach właściwych dla organów i urzędów jednostki samorządu terytorialnego (rozdziały od 75017 do 75023).
[11]) W pozycji wykazuje się wartość inwestycji rozpoczętych co najmniej w poprzednim roku budżetowym, którego dotyczy kolumna.
[12]) W pozycji wykazuje się wartość nowych inwestycji, które planuje się rozpocząć w roku, którego dotyczy kolumna.
[13]) W pozycji 12.1.1.1, 12.2.1.1, 12.3.2, 12.4.2, 12.5.1, 12.6.1, 12.7.1 oraz 12.8.1 wykazuje się wyłącznie kwoty wynikające z umów na realizację programu, projektu lub zadania zawartych na dzień uchwalenia prognozy, a nieplanowanych do zawarcia w okresie prognozy.
[14]) Przez program, projekt lub zadanie finansowane w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, należy rozumieć także taki program, projekt lub zadanie przynoszące dochód, dlaktórych poziom finansowania ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, ustala się po odliczeniu zdyskontowanego dochodu obliczanego zgodnie z przepisami Unii Europejskiej dotyczącymi takiego programu, projektu lub zadania.
[15]) Pozycje sekcji 15 są wykazywane wyłącznie przez jednostki samorządu terytorialnego emitujące obligacje przychodowe.
[16]) Pozycje sekcji 16 wykazują wyłącznie jednostki objęte procedurą wynikającą z art. 240a lub art. 240b ustawy
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
XXXII-424-17.pdf (PDF, 568.68Kb) | 2017-07-05 15:46:21 | 160 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Jarosław Wojciechowski Data wytworzenia:
29 cze 2017
Osoba dodająca informacje
Alicja Sawoniewicz Data publikacji:
05 lip 2017, godz. 15:46
Osoba aktualizująca informacje
Alicja Sawoniewicz Data aktualizacji:
05 lip 2017, godz. 15:46