Uchwała nr XXVI-391/20 w sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektorów placówek oświatowych
Uchwała Nr XXVI/391/20 z dnia 24 września 2020 r.
Uchwała Nr XXVI/391/20
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 24 września 2020 r.
w sprawie rozpatrzenia skargi na dyrektorów szkół i placówek oświatowych
Na podstawie podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.o samorządzie gminnym (t.j Dz.U. z 2020 r. poz. 713) w związku z art.229 pkt 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (t.j Dz.U. z 2020 r., poz. 256 zpóźn. zm.), Rada Miejska w Kątach Wrocławskich uchwala, co następuje:
§ 1. Po rozpatrzeniu skargi (data wpływu do Urzędu MiG 20.08.2020r) wniesionej przez Pana K.J na nienależyte wykonywanie swoich zadań przez wskazanych w skardze dyrektorów szkół i przedszkoli, po zapoznaniu się ze stanowiskiem Komisji Skarg, Wnioskow i Petycji w sprawie zarzutów postawionych w skardze, uznaje się skargę za zasadną.
§ 2. Zobowiązuje się Przewodniczącą Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich do powiadomienia skarżącego o sposobie rozpatrzenia skargi.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
|
uzasadnienie
Zgodnie z art.229 pkt 3 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego organem właściwym do rozpatrzenia skargi dotyczącej działalności dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych jest Rada Miejska. Zgodnie z art. 237 § 1 kpa, organ właściwy do załatwienia skargi powinien załatwić skargę bez zbędnej zwłoki, nie później niż w ciągu miesiąca, o sposobie załatwienia zawiadamia się skarżącego.
W dniu 20 sierpnia br. do Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich wpłynęła skarga na dyrektorów wskazanych szkół i przedszkoli, w której skarżący wskazał na nienależyte wykonywanie przez nich zadań poprzez brak zapewnienia elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP.
W sprawie skargi wyjaśnienia złożyła dyrektor Zespołu Obsługi Jednostek Oświatowych. Poinformowała, że na dzień , w którym obradowała Komisja Skarg, Wnioskow i Petycji, w dwóch szkołach na terenie gminy działały już skrzynki podawcze na platformie ePUAP, w dwóch szkołach wystąpiły problemy techniczne, pozostałe szkoły są w trakcie wdrażania działań. Dyrektor ZOJO wyjaśniła, że mimo, że w szkołach nie działały elektroniczne skrzynki podawcze to każdy mógł złożyć pismo w formie elektronicznej do ZOJO, bądź do Urzędu MiG jako organu prowadzącego szkoły podstawowe i przedszkola.
Na dzień złożenia skargi żadna ze szkół nie korzystała z platformy ePUAP, szkoły i przedszkola to podmioty publiczne i powinny zapewniać możliwość wniesienia sprawy drogą elektroniczną.
Mając powyższe ustalenia na uwadze, Rada rozpatrując skargę całościowo uznała, że dyrektorzy nie dopełnili obowiązku zapewnienia elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP dlatego zgodnie ze stanowiskiem Komisji Skarg, Wniosków i Petycji, skargę uznano za zasadną.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
wyniki glosowania 391.pdf (PDF, 17.67Kb) | 2020-10-12 09:11:06 | 37 | |
XXVI-391-20.pdf (PDF, 198.85Kb) | 2020-10-07 14:54:00 | 44 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Alicja Sawoniewicz Data wytworzenia:
07 paź 2020
Osoba dodająca informacje
Alicja Sawoniewicz Data publikacji:
07 paź 2020, godz. 14:54
Osoba aktualizująca informacje
Alicja Sawoniewicz Data aktualizacji:
12 paź 2020, godz. 09:11