Uchwała nr XLVIII/622/22 w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Smolec, dla terenu ulic Chłopskiej i Wrocławskiej, przyjętego uchwałą nr XLI/439/14 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 lutego 2014 r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Smolec, dla terenu ulic Chłopskiej i Wrocławskiej
Uchwała Nr XLVIII/622/22 z dnia 27 stycznia 2022 r.
Uchwała Nr XLVIII/622/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 stycznia 2022 r.
w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Smolec, dla terenu ulic Chłopskiej i Wrocławskiej, przyjętego uchwałą Nr XLI/439/14 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 lutego 2014 r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Smolec, dla terenu ulic Chłopskiej i Wrocławskiej
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 i 1834), art. 3 ust. 1 i art. 20 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741, 784, 922, 1873 i 1986), w związku z uchwałą Nr XII/179/19 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 26 września 2019 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Smolec, dla terenu ulic Chłopskiej i Wrocławskiej, przyjętego uchwałą Nr XLI/439/14 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 lutego 2014 r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Smolec, dla terenu ulic Chłopskiej i Wrocławskiej, po stwierdzeniu, że nie narusza się ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kąty Wrocławskie, przyjętego uchwałą Nr XXI/300/20 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 25 czerwca 2020 r., uchwala się, co następuje:
§ 1. 1. Zmienia się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego wsi Smolec, dla terenu ulic Chłopskiej i Wrocławskiej, przyjęty uchwałą Nr XLI/439/14 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 lutego 2014 r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Smolec, dla terenu ulic Chłopskiej i Wrocławskiej.
2. Bez zmian pozostaje rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, oraz zasadach ich finansowania zgodnie z przepisami o finansach publicznych, stanowiące załącznik nr 2 do uchwały, o której mowa w ust. 1.
3. Załącznikami do niniejszej uchwały są:
1) rysunek zmiany planu w skali 1: 1000- załącznik nr 1;
2) rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu zmiany planu – załącznik nr 2;
3) dane przestrzenne – załącznik nr 3.
§ 2. W uchwale Nr XLI/439/14 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 lutego 2014 r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Smolec, dla terenu ulic Chłopskiej i Wrocławskiej wprowadza się następujące zmiany:
1) w Rozdziale 1 § 3 skreśla się ust. 1;
2) w Rozdziale 1 § 4 ust. 1 skreśla się pkt 3;
3) w Rozdziale 1 § 4 ust. 1 dodaje się pkt 7 w brzmieniu: "granice strefy OW obserwacji archeologicznej";
4) w Rozdziale 1 § 5 pkt 2 otrzymuje brzmienie: "nieprzekraczalnych liniach zabudowy – rozumie się przez to linie, które nie mogą być przekroczone przezżadną ścianę zabudowy, przy czym zabudowa nie musi być usytuowana na tych liniach; okapy, gzymsy,balkony, galerie, werandy, wykusze, zadaszenia wejściowe, tarasy, schody zewnętrzne i pochylnie mogąprzekroczyć te linie o nie więcej niż 1,5 m; nieprzekraczalne linie zabudowy nie dotyczą urządzeń, obiektów i sieci infrastruktury technicznej";
5) w Rozdziale 1 § 5 skreśla się pkt 3;
6) w Rozdziale 1 § 6 otrzymuje brzmienie: " W granicach obszaru objętego planem znajduje się stanowisko archeologiczne 7/14/80-27 AZP (osada ludności kultury łużyckiej z okresu halsztackiego, osada ludności kultury przeworskiej z okresu rzymskiego, osada z późnego średniowiecza, osada pradziejowa). Dla obszaru stanowiska utworzono strefę ochrony archeologicznej, w zasiegu której dla inwestycji związanych z pracami ziemnymi wymagane jest przeprowadzenie wyprzedzających badań archeologicznych zgodnie z przepisami odrębnymi";
7) w Rozdziale 1 po § 6 dodaje się § 6a w brznieniu: "W granicach strefy OW obserwacji archeologicznej, tożsamej z obszarem ujętym w ewidencji zabytków dla inwestycji związanych z pracami ziemnymi wymagane jest przeprowadzenie badań archeologicznych zgodnie z przepisami odrębnymi";
8) w Rozdziale 1 § 7 pkt 2 otrzymuje brzmienie: "w granicach przestrzeni publicznych: dopuszcza się lokalizację obiektówi urządzeń infrastruktury technicznej, zieleni";
9) w Rozdziale 1 po § 7 dodaje się § 7a w brznieniu: "Liczbę miejsc postojowych dla pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową należy wyznaczyć analogicznie, jak wskazano w przepisach odrębnych";
10) w Rozdziale 1 § 11 pkt 2 otrzymuje brzmienie: "ustala się zaopatrzenie w wodę z sieci wodociągowej";
11) w Rozdziale 1 § 15 skreśla się pkt 3;
12) w Rozdziale 2 § 20 pkt 5 lit. c otrzymuje brzmienie: "minimalna intensywność zabudowy: 0,05";
13) w Rozdziale 2 § 20 pkt 5 skreśla się lit. h;
14) w Rozdziale 2 § 20 pkt 5 skreśla się lit. k;
15) w Rozdziale 2 § 20 pkt 5 skreśla się lit. l;
16) w Rozdziale 2 § 21 pkt 3 lit. a otrzymuje brzmienie: "obsługa komunikacyjna z drogi wewnętrznej 2KDW, z wyjątkiem dz. nr 194/2 obr. Smolec";
17) w Rozdziale 2 § 21 pkt 5 lit. c otrzymuje brzmienie: "minimalna intensywność zabudowy: 0,05";
18) w Rozdziale 2 § 21 pkt 5 skreśla się lit. h;
19) w Rozdziale 2 § 21 pkt 5 skreśla się lit. k;
20) w Rozdziale 2 § 21 pkt 5 skreśla się lit. l;
21) w Rozdziale 2 § 22 pkt 3 otrzymuje brzmienie: "obsługa komunikacyjna z drogi wewnętrznej 2KDW lub z ciągu pieszo- jezdnego 1KDPJ";
22) w Rozdziale 2 § 22 pkt 5 lit. c otrzymuje brzmienie: "minimalna intensywność zabudowy: 0,05";
23) w Rozdziale 2 § 22 pkt 5 skreśla się lit. h;
24) w Rozdziale 2 § 22 pkt 5 skreśla się lit. k;
25) w Rozdziale 2 § 22 pkt 5 skreśla się lit. l;
26) w Rozdziale 2 § 23 pkt 3 lit. a otrzymuje brzmienie: "obsługa komunikacyjna z przyległych dróg (teren 2MN)";
27) w Rozdziale 2 § 23 pkt 5 lit. c otrzymuje brzmienie: "minimalna intensywność zabudowy: 0,05";
28) w Rozdziale 2 § 23 pkt 5 skreśla się lit. h;
29) w Rozdziale 2 § 23 pkt 5 skreśla się lit. k;
30) w Rozdziale 2 § 24 pkt 5 lit. b otrzymuje brzmienie: "minimalna intensywność zabudowy: 0,05";[[1]]
31) zastępuje się rysunek planu, stanowiący załącznik Nr 1 do uchwały Nr XLI/439/14 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 lutego 2014 r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Smolec, dla terenu ulic Chłopskiej i Wrocławskiej treścią załącznika Nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 3. Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
|
Załącznik Nr 1 do uchwały Nr XLVIII/622/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 stycznia 2022 r.
/pliki/katywroclawskie/pliki/Zalacznik1(1058).pdf
Rysunek zmiany planu w skali 1: 1000
Załącznik Nr 2 do uchwały Nr XLVIII/622/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 stycznia 2022 r.
Rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu zmiany planu
Przyjmuje się następujące rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Smolec, dla terenu ulic Chłopskiej i Wrocławskiej, wynikające z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741, 784, 922, 1873 i 1986):
§ 1. 1. Nie uwzględnia się następujących uwag, złożonych do projektu zmiany planu wyłożonego do publicznego wglądu w dniach od 15 października 2020 r. do 4 listopada 2020 r.:
1) z dnia 4.11.2020 w sprawie wprowadzenia do ustaleń planu:
a) definicji sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej,
b) ustaleń w zakresie zachowania lokalizacji istniejącej sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej oraz uwzględnienia wynikających z jej istnienia obostrzeń w zagospodarowaniu terenów,
c) zapisu: „Wszystkie obiekty przewidywane do budowy, przebudowy lub remontu w zbliżeniu lub na skrzyżowaniu z infrastrukturą techniczną elektroenergetyczną podlagają przepisom odrębnym.”,
d) zapisu: „Dopuszcza się budowę nowej infrastruktury technicznej elektroenergetycznej oraz przebudowę, remont i utrzymanie istniejącej infrastruktury technicznej elektroenergetycznej na podstawie przepisów odrębnych.”,
e) zapisu: „Umożliwia się budowę nowej oraz rozbudowę, przebudowę i remont istniejącej infrastruktury technicznej elektroenergetycznej dystrybucyjnej z zastosowaniem: linii elektroenergetycznych WN, SN i nN wraz z przyłączami w wykonaniu kablowym i /lub napowietrznym, stacji elektroenergetycznych 110kV (w tym stacji 110kV/SN) i SN (w tym stacji SN/nN) w wykonaniu wnętrzowym i napowietrznym. Umożliwia się lokalizację infrastruktury technicznej elektroenergetycznej dystrybucyjnej liniowej i elementów energetycznych z nią związanych w pasach drogowych/ układach komunikacyjnych/ liniach rozgraniczających dróg t.j. terenach ogólnie dostępnych dla prowadzenia sieci.”,
f) zapisu: „Wyznacza się tereny dla potrzeb lokalizacji stacji elektroenergetycznych wraz z możliwością wprowadzenia/ wyprowadzenia do/ z stacji linii elektroenergetycznych.”,
g) zapisu: „Planowane kubaturowe stacje elektroenergetyczne (w tym stacje transformatorowe SN/nN) będące własnością OSD są realizowane jako obiekty naziemne, wolnostojące. Nieprzekraczalna linia zabudowy, minimalna powierzchnia działki, szerokość frontu działki, wyznaczanie miejsc postojowych nie dotyczą istniejących i planowanych obiektów infrastruktury technicznej elektroenergetycznej.”,
h) zapisu: „Dopuszcza się prawo do podziału istniejących działek celem wydzielenia terenów dla lokalizacji stacji elektroenergetycznych wraz z możliwością wprowadzenia do stacji linii elektroenergetycznych zgodnie z przepisami odrębnymi.”,
i) zapisu: „ Dopuszcza się lokalizację stacji elektroenergetycznych na terenach o innym przeznaczeniu wraz z możliwością wprowadzania do stacji linii elektroenergetycznych zgodnie z przepisami odrębnymi.”,
j) zapisu: „Zaopatrzenie w energię elektryczną odbywa się z planowanej, budowanej, przebudowywanej, remontowanej i istniejącej infrastruktury technicznej elektroenergetycznej na podstawie przepisów odrębnych.”,
k) zapisu: „Zapewnia się swobodny dostęp i dojazd do infrastruktury technicznej elektroenergetycznej, w tym stacji elektroenergetycznych, linii elektroenergetycznych oraz konstrukcji wsporczych (słupów) w celu przeprowadzenia prac eksploatacyjnych lub usuwania awarii.”;
2) z dnia 12.11.2020 w sprawie zmiany parametrów kształtowania zabudowy dla terenu 1MW w zakresie maksymalnej wysokości zabudowy z 12.0 m na 15.0 m;
3) z dnia 12.11.2020 w sprawie:
a) braku zgody na zmianę par. 24 pkt 5 lit. g, j w zakresie usunięcia nakazu lokalizacji zabudowy z uwzględnieniem położenia głównej kalenicy dachu równolegle względem obowiązującej linii zabudowy,
b) podziału drogi 1KDW na 2 odcinki, a taki sposób, by droga 1KDW nie była drogą przelotową: 1 odcinek od ul. Chłopskiej do wysokości granicy dz. 194/1 (teren 2MN), którego użytkownikami byliby mieszkańcy działek na terenie 2MN i części terenu 1MN, 2 odcinek z wjazdem od ul. Wrocławskiej, obsługujący pozostałych mieszkańców,
c) zmiany przeznaczenia terenu 1MW na zabudowę mieszkaniową jednorodzinną.
§ 2. Nie uwzględnia się następujących uwag, złożonych do projektu zmiany planu wyłożonego do publicznego wglądu w dniach od 8 do 29 października 2021 r.:
1) o numerach 1- 12 z dnia 21.10.2021 w jednakowym brzmieniu: "Odrzucenie zmiany planu w całości z uwagi na naruszenie istotnych interesów zarówno moich jak i lokalnej społeczności, polegających na istotnym pogorszeniu warunków życia mieszkańców wsi Smolec oraz innych okolicznych miejscowości";
2) o numerach 13- 17 z dnia 22.10.2021 w jednakowym brzmieniu: "Odrzucenie zmiany planu w całości z uwagi na naruszenie istotnych interesów zarówno moich jak i lokalnej społeczności, polegających na istotnym pogorszeniu warunków życia mieszkańców wsi Smolec oraz innych okolicznych miejscowości";
3) o numerach 18- 21 z dnia 25.10.2021 w jednakowym brzmieniu: "Odrzucenie zmiany planu w całości z uwagi na naruszenie istotnych interesów zarówno moich jak i lokalnej społeczności, polegających na istotnym pogorszeniu warunków życia mieszkańców wsi Smolec oraz innych okolicznych miejscowości";
4) o numerach 22- 25 z dnia 26.10.2021 w jednakowym brzmieniu: "Odrzucenie zmiany planu w całości z uwagi na naruszenie istotnych interesów zarówno moich jak i lokalnej społeczności, polegających na istotnym pogorszeniu warunków życia mieszkańców wsi Smolec oraz innych okolicznych miejscowości";
5) o numerach 26- 28 z dnia 27.10.2021 w jednakowym brzmieniu: "Odrzucenie zmiany planu w całości z uwagi na naruszenie istotnych interesów zarówno moich jak i lokalnej społeczności, polegających na istotnym pogorszeniu warunków życia mieszkańców wsi Smolec oraz innych okolicznych miejscowości";
6) o numerach 29- 41 z dnia 5.11.2021 w jednakowym brzmieniu: "Odrzucenie zmiany planu w całości z uwagi na naruszenie istotnych interesów zarówno moich jak i lokalnej społeczności, polegających na istotnym pogorszeniu warunków życia mieszkańców wsi Smolec oraz innych okolicznych miejscowości";
7) o numerze 42 z dnia 5.11.2021 w sprawie:
a) odrzucenia zmiany planu w całości z uwagi na naruszenie istotnych interesów zarówno moich jak i lokalnej społeczności, polegających na istotnym pogorszeniu warunków życia mieszkańców wsi Smolec oraz innych okolicznych miejscowości,
b) zmiany przeznaczenia terenu 1MW (zabudowa mieszkaniowa wielorodzinna) na MN (zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna);
8) o numerach 43- 44 z dnia 8.11.2021 w jednakowym brzmieniu: "Odrzucenie zmiany planu w całości z uwagi na naruszenie istotnych interesów zarówno moich jak i lokalnej społeczności, polegających na istotnym pogorszeniu warunków życia mieszkańców wsi Smolec oraz innych okolicznych miejscowości";
9) o numerze 45 z dnia 10.11.2021 w sprawie uwzględnienia ogólnie dostępnych terenów zielonych, rekreacji, wypoczynku i sportowych;
10) o numerach 46- 49 z dnia 15.11.2021 w jednakowym brzmieniu: "Odrzucenie zmiany planu w całości z uwagi na naruszenie istotnych interesów zarówno moich jak i lokalnej społeczności, polegających na istotnym pogorszeniu warunków życia mieszkańców wsi Smolec oraz innych okolicznych miejscowości".
Załącznik Nr 3 do uchwały Nr XLVIII/622/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 stycznia 2022 r.
Dane przestrzenne
Uzasadnienie
Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego jest aktem prawa miejscowego, do ustanowienia którego uprawniają Radę Miejską przepisy ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741, 784, 922, 1873 i 1986). Niniejsza uchwała jest aktem prawa miejscowego opracowanym w toku procedury planistycznej, podjętej na podstawie uchwały Nr XII/179/19 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 26 września 2019 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Smolec, dla terenu ulic Chłopskiej i Wrocławskiej, przyjętego uchwałą Nr XLI/439/14 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 lutego 2014 r. w sprawie uchwalenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Smolec, dla terenu ulic Chłopskiej i Wrocławskiej.
Sposób realizacji wymogów wynikających z art. 1 ust. 2 ustawy:
W zakresie wymagań ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury ustalenia zmiany planu określają parametry kształtowania zabudowy w dostosowaniu do istniejącej zabudowy położonej w obszarze objętym planem. W zapisach planu uwzględniono wymagania ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, ujmując w nim uzgodnione ze służbami ochrony zabytków ustalenia dla strefy "OW" obserwacji archeologicznej. W obszarze objętym ustaleniami planu nie stwierdzono występowania dóbr kultury współczesnej. Zapisy planu w zakresie wyznaczania miejsc postojowych dla pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych na terenach publicznie dostępnych. W zakresie dostępności dla tych osób terenów zabudowy przyjęto ustalenia w zakresie kształtowania układu komunikacyjnego obszaru, zapewniającego dojazd do wszystkich nieruchomości. W obszarze objętym planem nie występują tereny, dla których należałoby ująć zapisy uwzględniające potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa. Potrzeby interesu publicznego uwzględniono przyjmując w planie zapisy pozwalające na optymalizację skutków finansowych uchwalenia planu, w szczególności w zakresie rozbudowy i budowy dróg oraz sieci i urządzeń infrastruktury technicznej, których budowa i utrzymanie należy do zadań własnych gminy.
Udział społeczeństwa w pracach nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego zapewniono zgodnie z przepisami art. 17 pkt 1, 9 i 11 ustawy, poprzez:
1) zapewnienie możliwości składania wniosków do projektu;
2) dwukrotne wyłożenie projektu zmiany planu do publicznego wglądu w dniach od 15 października 2020 r. do 4 listopada 2020 r. oraz od 8 do 29 października 2021 r.;
3) zorganizowanie w okresach wyłożenia projektu do publicznego wglądu dyskusji publicznych nad zawartymi w projekcie rozwiązaniami;
4) wskazanie po okresach wyłożenia projektu do publicznego wglądu terminów składania uwag do projektu.
Informacje o tych działaniach były przekazywane do publicznej wiadomości w sposób określony w przywołanych wcześniej przepisach ustawy, w tym także przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Dokumentacja prac planistycznych była dostępna do wglądu w celu zachowania jawności i przejrzystości procedur planistycznych
Sposób realizacji wymogów wynikających z art. 1 ust. 3 ustawy:
Zgodnie z art. 1 ust. 3 ustawy gmina ustalając przeznaczenie terenu lub określając potencjalny sposób zagospodarowania i korzystania z terenu, waży interes publiczny i interesy prywatne, w tym zgłaszane w postaci wniosków i uwag, zmierzające do ochrony istniejącego stanu zagospodarowania terenu, jak i zmian w zakresie jego zagospodarowania, a także analizy ekonomiczne, środowiskowe i społeczne. Interes prywatny został uwzględniony w tym zakresie, w szczególności poprzez przeznaczenie pod zabudowę gruntów we władaniu osób fizycznych. Zabezpieczenie interesu publicznego polegało na zapewnieniu rezerwy terenu pod budowę elementów układu drogowego powiązanego z terenami dróg w otoczeniu terenu objętego planem.
W ustaleniach projektu w następujący sposób zrealizowano wymogi wynikające z art. 1 ust. 4 ustawy:
Dążono do minimalizowania transportochłonności układu przestrzennego, poprzez wykorzystanie do obsługi komunikacyjnej obszaru istniejących dróg publicznych przyległych do obszaru planu. Obszary te należy uznać za przygotowane w najwyższym stopniu do zabudowy, przez co rozumie się obszary charakteryzujące się dostępem do sieci komunikacyjnej oraz wyposażeniem w sieci wodociągowe, kanalizacyjne elektroenergetyczne, gazowe, ciepłownicze oraz sieci i urządzenia telekomunikacyjne. Lokalizacja nowej zabudowy nie będzie ograniczać możliwości przemieszczania się pieszych i rowerzystów w ramach istniejących ciągów komunikacyjnych w otoczeniu.
Zgodność z wynikami analizy, o której mowa w art. 32 ust. 1.
Podejmując uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, Rada Miejska w Kątach Wrocławskich dokonała analizy dotyczącej zasadności przystąpienia do sporządzenia planu i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium. Stwierdza się, że przewidywane rozwiązania planu będą zgodne z ustaleniami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kąty Wrocławskie, przyjętego uchwałą Nr VII/57/15 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 30 kwietnia 2015 r. Ustalenia planu są zgodne treścią z treścią analizy przyjętej uchwałą nr XLV/572/18 w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy Kąty Wrocławskie.
Wpływ na finanse publiczne, w tym budżet gminy
Analizę wpływu ustaleń planu na finanse publiczne, w tym budżet gminy przeprowadzono w toku sporządzania prognozy skutków finansowych uchwalenia planu miejscowego, wykonanej na podstawie przepisu art. 17 pkt 5 ustawy. Zgodnie z wynikami prognozy bilans wydatków i dochodów gminy z tytułu realizacji miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego może być dodatni, pod warunkiem uzyskania maksymalnego dochodu z tytułu:
1) podatków od nieruchomości;
2) opłat planistycznych;
3) opłat adiacenckich.
Dochody gminny będą zależeć od tempa rozwoju zabudowy w obszarze objętym projektem. Duży obszar niepewności co do uzyskania potencjalnych dochodów występuje w zakresie możliwych wpływów z tytułu opłat planistycznych i adiacenckich.
Przebieg prac planistycznych
Procedurę sporządzania planu przeprowadzono wg przepisów przywoływanej na wstępie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:
1) ogłoszono i obwieszczono o podjęciu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu oraz zawiadomiono organy i instytucje uprawnione do opiniowania i uzgadniania projektu;
2) w wyniku tych publikacji i zawiadomień zostały wniesione wnioski do planu;
3) wskazania zawarte w odpowiedziach na zawiadomienia i wnioskach zostały wykorzystane w opracowywaniu;
4) projekt zmiany planu (wraz z prognozą oddziaływania na środowisko), dostosowany do wymagań ustawy, rozporządzeń wykonawczych i przepisów odrębnych, został poddany opiniowaniu i uzgadnianiu;
5) projekt zmiany planu (wraz z prognozą oddziaływania na środowisko) został wyłożony do publicznego wglądu w dniach od 15 października 2020 r. do 4 listopada 2020 r., dyskusję publiczną nad przyjętymi w projekcie rozwiązaniami zorganizowano w dniu 23 października 2020 r. na dzień 18 listopada 2020 r. ustalono termin składania uwag do projektu zmiany planu;
6) do projektu wpłynęły uwagi, ich rozstrzygnięcie stanowi treść § 1 załącznika nr 2 do uchwały;
7) projekt zmiany planu (wraz z prognozą oddziaływania na środowisko) został wyłożony do publicznego wglądu ponownie w dniach od 8 do 29 października 2021 r.., dyskusję publiczną nad przyjętymi w projekcie rozwiązaniami zorganizowano w dniu 25 października 2021 r. na dzień 15 listopada 2021 r. ustalono termin składania uwag do projektu zmiany planu;
6) do projektu ponownie wpłynęły uwagi, ich rozstrzygnięcie stanowi treść § 2 załącznika nr 2 do uchwały.
Rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, oraz o zasadach ich finansowania, stanowiący załącznik Nr 3 do zmienianej uchwały nie ulega zmianie.
Wytyczne wynikające z przepisów art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko
W przyjętym do uchwalenia projekcie uwzględniono wytyczne wynikające z przepisów art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247, 784, 922, 1211, 1551, 1718):
1) ustalenia prognozy oddziaływania ustaleń zmiany planu na środowisko;
2) opinie organów: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Wrocławiu.
[[1]][1] Brak treści przypisu
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
wyniki glosowania 622 (PDF, 20.32Kb) | 2022-02-16 11:45:16 | 2 | |
XLVIII-622 (PDF, 2.20Mb) | 2022-02-16 11:45:16 | 9 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Alicja Sawoniewicz Data wytworzenia:
16 lut 2022
Osoba dodająca informacje
Alicja Sawoniewicz Data publikacji:
16 lut 2022, godz. 11:45
Osoba aktualizująca informacje
Alicja Sawoniewicz Data aktualizacji:
16 lut 2022, godz. 11:45