Uchwała nr XIII/206/19 w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Kąty Wrocławskie
Uchwała Nr XIII/206/19 z dnia 24 października 2019 r.
Uchwała Nr XIII/206/19
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 24 października 2019 r.
w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Kąty Wrocławskie
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2019 poz. 506 tj. z dnia 2019.03.15 .) oraz na podstawie art. 226, 227, 228, 229 i art. 231 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. 2019.poz.869 t.j z dnia 2019.05.10) Rada Miejska w Kątach Wrocławskich uchwala co następuje:
§ 1. W uchwale Nr III/18/18 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 grudnia 2018 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kąty Wrocławskie, zmienioną uchwałami Rady Miejskiej nr V/71/2019 z dnia 21 lutego 2019 r. i nr VI/111/19 z dnia 28 marca 2019 r., nr VII/122/19 z dnia 25 kwietnia 2019 r.oraz nr VIII/141/19 z dnia 30.05.2019 , XI/159/19 z dnia 22 sierpnia 2019 roku, z dnia 26 września 2019 nr XII/177/19, wprowadza się następujące zmiany:
1) Załącznik nr 1 pod nazwą "Wieloletnia prognoza finansowa" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
2) Załącznik nr 2 pod nazwą "Przedsięwzięcia WPF" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
3) Załącznik nr 3 pod nazwą "Objaśnienia przyjętych wartości do WPF w latach 2019- 2027 Gminy Kąty Wrocławskie" otrzymuje brzmienie jak Załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
|
Załącznik Nr 1 do uchwały Nr XIII/206/19
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 24 października 2019 r.
Wieloletnia prognoza finansowa[1])
Wyszczególnienie |
2019 |
2020 |
2021 |
2022[2]) |
2023 |
2024 |
2025 |
2026 |
2027 |
|||
1. Dochody ogółem x |
151 670 014,06 |
176 352 453,94 |
178 602 138,00 |
173 109 138,00 |
186 148 946,00 |
197 986 386,00 |
208 293 826,00 |
217 998 195,00 |
225 325 000,00 |
|||
1.1 |
x |
139 114 663,50 |
164 266 138,94 |
168 733 138,00 |
169 533 138,00 |
183 886 946,00 |
195 786 386,00 |
206 093 826,00 |
215 798 195,00 |
223 125 000,00 |
||
|
|
|||||||||||
1.1.1 |
|
dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych |
37 894 353,00 |
42 459 000,00 |
48 600 000,00 |
48 800 000,00 |
54 200 000,00 |
59 600 000,00 |
62 500 000,00 |
65 500 000,00 |
68 000 000,00 |
|
1.1.2 |
|
dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych |
4 329 872,00 |
7 500 000,00 |
12 600 000,00 |
12 700 000,00 |
15 800 000,00 |
17 900 000,00 |
19 000 000,00 |
21 200 000,00 |
22 300 000,00 |
|
1.1.3 |
|
podatki i opłaty[3]) |
44 691 180,00 |
52 800 000,00 |
57 900 000,00 |
59 500 000,00 |
62 400 000,00 |
64 200 000,00 |
68 000 000,00 |
71 100 000,00 |
74 600 000,00 |
|
1.1.3.1 |
|
z podatku od nieruchomości |
30 776 000,00 |
34 200 000,00 |
37 000 000,00 |
40 200 000,00 |
43 700 000,00 |
45 800 000,00 |
48 000 000,00 |
50 500 000,00 |
53 200 000,00 |
|
1.1.4 |
|
z subwencji ogólnej |
20 945 612,00 |
22 950 000,00 |
21 300 000,00 |
22 500 000,00 |
23 900 000,00 |
24 400 000,00 |
25 000 000,00 |
26 300 000,00 |
27 600 000,00 |
|
1.1.5 |
|
z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące |
21 596 967,00 |
26 285 200,00 |
23 850 000,00 |
24 535 000,00 |
25 241 000,00 |
26 900 000,00 |
27 600 000,00 |
28 200 000,00 |
29 600 000,00 |
|
1.2 |
x |
12 555 350,56 |
12 086 315,00 |
9 869 000,00 |
3 576 000,00 |
2 262 000,00 |
2 200 000,00 |
2 200 000,00 |
2 200 000,00 |
2 200 000,00 |
||
|
|
|||||||||||
1.2.1 |
|
ze sprzedaży majątku x |
1 002 500,00 |
1 286 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
1.2.2 |
|
z tytułu dotacji oraz środków przeznaczonych na inwestycje |
10 058 460,03 |
10 800 000,00 |
9 869 000,00 |
3 576 000,00 |
2 262 000,00 |
2 200 000,00 |
2 200 000,00 |
2 200 000,00 |
2 200 000,00 |
|
2. Wydatki ogółem x |
173 906 014,06 |
166 504 365,00 |
170 956 050,00 |
165 377 050,00 |
178 463 050,00 |
190 501 050,00 |
201 001 050,00 |
212 876 157,00 |
222 137 050,00 |
|||
2.1 |
x |
121 487 584,53 |
112 338 365,00 |
115 356 050,00 |
131 177 050,00 |
141 763 050,00 |
153 401 050,00 |
165 601 050,00 |
178 076 157,00 |
186 637 050,00 |
||
|
|
|
||||||||||
2.1.1 |
|
z tytułu poręczeń i gwarancji x |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
2.1.1.1 |
|
w tym: gwarancje i poręczenia podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy x |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
2.1.2 |
|
na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przekształconego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej, w wysokości w jakiej nie podlegają sfinansowaniu dotacją z budżetu państwa[4]) |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
x |
|
2.1.3 |
|
wydatki na obsługę długu x |
894 300,00 |
1 010 200,00 |
850 100,00 |
706 400,00 |
560 000,00 |
414 700,00 |
310 300,00 |
151 600,00 |
53 700,00 |
|
|
|
|
||||||||||
2.1.3.1 |
|
w tym odsetki i dyskonto określone w art. 243 ust. 1 ustawy lub art. 169 ust. 1 ufp z 2005 r x |
894 300,00 |
1 010 200,00 |
850 100,00 |
706 400,00 |
560 000,00 |
414 700,00 |
310 300,00 |
151 600,00 |
53 700,00 |
|
|
|
|
||||||||||
2.1.3.1.1 |
|
odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, w terminie nie dłuższym niż 90 dni po zakończeniu programu, projektu lub zadania i otrzymaniu refundacji z tych środków (bez odsetek i dyskonta od zobowiązań na wkład krajowy) x |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
2.1.3.1.2 |
|
odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, z tytułu zobowiązań zaciągniętych na wkład krajowy x |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
2.2 |
x |
52 418 429,53 |
54 166 000,00 |
55 600 000,00 |
34 200 000,00 |
36 700 000,00 |
37 100 000,00 |
35 400 000,00 |
34 800 000,00 |
35 500 000,00 |
||
3. Wynik budżetu x |
-22 236 000,00 |
9 848 088,94 |
7 646 088,00 |
7 732 088,00 |
7 685 896,00 |
7 485 336,00 |
7 292 776,00 |
5 122 038,00 |
3 187 950,00 |
|||
4. Przychody budżetu x |
30 182 600,00 |
120 000,00 |
86 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|||
4.1 |
x |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
4.1.1 |
|
w tym na pokrycie deficytu budżetu x |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
4.2 |
x |
4 679 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
4.2.1 |
|
w tym na pokrycie deficytu budżetu x |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
4.3 |
x |
25 503 600,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
4.3.1 |
|
w tym na pokrycie deficytu budżetu x |
22 236 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
4.4 |
Inne przychody niezwiązane z zaciągnięciem długu[5]) x |
0,00 |
120 000,00 |
86 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
4.4.1 |
|
w tym na pokrycie deficytu budżetu x |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
5. Rozchody budżetu x |
7 946 600,00 |
9 968 088,94 |
7 732 088,00 |
7 732 088,00 |
7 685 896,00 |
7 485 336,00 |
7 292 776,00 |
5 122 038,00 |
3 187 950,00 |
|||
5.1 |
|
7 826 600,00 |
9 882 088,94 |
7 732 088,00 |
7 732 088,00 |
7 685 896,00 |
7 485 336,00 |
7 292 776,00 |
5 122 038,00 |
3 187 950,00 |
||
|
|
|||||||||||
5.1.1 |
|
w tym łączna kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy x |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
5.1.1.1 |
|
kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3 ustawy x |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
5.1.1.2 |
|
kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3a ustawy x |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
5.1.1.3 |
|
kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń innych niż określone w art. 243 ustawy 5 x |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
5.2 |
|
120 000,00 |
86 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
6. Kwota długu x |
56 120 260,94 |
46 238 172,00 |
38 506 084,00 |
30 773 996,00 |
23 088 100,00 |
15 602 764,00 |
8 309 988,00 |
3 187 950,00 |
0,00 |
|||
7. Kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych jednostkach zaliczanych do sektora finansów publicznych |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|||
|
|
|||||||||||
8.1 |
|
17 627 078,97 |
51 927 773,94 |
53 377 088,00 |
38 356 088,00 |
42 123 896,00 |
42 385 336,00 |
40 492 776,00 |
37 722 038,00 |
36 487 950,00 |
||
8.2 |
Różnica między dochodami bieżącymi, skorygowanymi o środki[6]) a wydatkami bieżącymi, pomniejszonymi[7]) o wydatki |
22 306 078,97 |
51 927 773,94 |
53 377 088,00 |
38 356 088,00 |
42 123 896,00 |
42 385 336,00 |
40 492 776,00 |
37 722 038,00 |
36 487 950,00 |
||
|
|
|||||||||||
9.1 |
x |
5,75% |
6,18% |
4,81% |
4,87% |
4,43% |
3,99% |
3,65% |
2,42% |
1,44% |
||
9.2 |
x |
5,75% |
6,18% |
4,81% |
4,87% |
4,43% |
3,99% |
3,65% |
2,42% |
1,44% |
||
9.3 |
x |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
9.4 |
x |
5,75% |
6,18% |
4,81% |
4,87% |
4,43% |
3,99% |
3,65% |
2,42% |
1,44% |
||
9.5 |
x |
12,28% |
30,17% |
29,89% |
22,16% |
22,63% |
21,41% |
19,44% |
17,30% |
16,19% |
||
9.6 |
Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń[8]), obliczony w oparciu o plan 3 kwartału roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat)x |
19,30% |
16,13% |
19,25% |
24,11% |
27,41% |
24,89% |
22,07% |
21,16% |
19,38% |
||
9.6.1 |
|
Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczony w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat) x |
21,51% |
18,33% |
21,45% |
24,11% |
27,41% |
24,89% |
22,07% |
21,16% |
19,38% |
|
9.7 |
x |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
||
9.7.1 |
|
Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczonego w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego rok budżetowy x |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
TAK |
|
10. Przeznaczenie prognozowanej nadwyżki budżetowej[9]) w tym na: |
|
|||||||||||
10.1 |
|
0,00 |
9 762 088,00 |
7 646 088,00 |
7 732 088,00 |
7 685 896,00 |
7 485 336,00 |
7 292 776,00 |
5 122 038,00 |
3 187 950,00 |
||
|
|
|||||||||||
11.1 |
|
41 252 052,88 |
36 800 000,00 |
37 300 000,00 |
38 600 000,00 |
41 000 000,00 |
44 400 000,00 |
45 900 000,00 |
46 100 000,00 |
46 100 000,00 |
||
11.2 |
Wydatki związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego[10]) |
10 921 618,19 |
13 190 000,00 |
14 500 000,00 |
15 700 000,00 |
16 900 000,00 |
17 100 000,00 |
19 300 000,00 |
20 500 000,00 |
21 300 000,00 |
||
11.3 |
|
34 761 544,80 |
68 044 198,00 |
43 581 817,20 |
14 127 000,00 |
30 000 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
11.3.1 |
|
bieżące |
11 359 036,80 |
14 868 498,00 |
1 842 153,20 |
1 027 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
11.3.2 |
|
majątkowe |
23 402 508,00 |
53 175 700,00 |
41 739 664,00 |
13 100 000,00 |
30 000 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
11.4 |
Wydatki inwestycyjne kontynuowane[11]) |
41 342 917,00 |
9 400 000,00 |
12 000 000,00 |
11 000 000,00 |
12 500 000,00 |
10 200 000,00 |
10 700 000,00 |
10 200 000,00 |
10 100 000,00 |
||
11.5 |
Nowe wydatki inwestycyjne[12]) |
10 543 382,00 |
44 260 000,00 |
30 600 000,00 |
22 700 000,00 |
23 700 000,00 |
26 400 000,00 |
24 200 000,00 |
24 100 000,00 |
24 900 000,00 |
||
11.6 |
|
1 150 000,00 |
500 000,00 |
500 000,00 |
500 000,00 |
500 000,00 |
500 000,00 |
500 000,00 |
500 000,00 |
500 000,00 |
||
|
|
|||||||||||
12.1 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
12.1.1 |
|
środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
12.1.1.1 |
|
środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania[13]) |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
12.2 |
|
7 863 329,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
12.2.1 |
|
środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy |
7 863 329,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
12.2.1.1 |
|
środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania |
6 845 163,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
12.3 |
|
110 796,80 |
278 498,00 |
32 153,20 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
12.3.1 |
|
finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
12.3.2 |
|
Wydatki bieżące na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
12.4 |
|
11 504 167,00 |
4 289 198,00 |
3 170 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
12.4.1 |
|
finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy |
5 626 973,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
12.4.2 |
|
Wydatki majątkowe na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy |
11 504 167,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
12.5 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
12.5.1 |
|
w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
12.6 |
Wydatki na wkład krajowy w związku z zawartą po dniu 1 stycznia 2013 r. umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy[14]) |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
12.6.1 |
|
w tym w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
12.7 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
12.7.1 |
|
w tym w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
12.8 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
12.8.1 |
|
w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
|
|
|||||||||||
13.1 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
13.2 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
13.3 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
13.4 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
13.5 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
13.6 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
13.7 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
|
|
|||||||||||
14.1 |
|
7 826 600,00 |
6 694 138,00 |
4 544 138,00 |
4 544 138,00 |
4 497 946,00 |
4 297 386,00 |
4 104 826,00 |
1 934 088,00 |
0,00 |
||
14.2 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
14.3 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
14.3.1 |
|
spłata zobowiązań wymagalnych z lat poprzednich, innych niż w pkt 14.3.3 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
14.3.2 |
|
związane z umowami zaliczanymi do tytułów dłużnych wliczanych do państwowego długu publicznego |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
14.3.3 |
|
wypłaty z tytułu wymagalnych poręczeń i gwarancji |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|
14.4 |
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
||
15. Dane dotyczące emitowanych obligacji przychodowych[15]) |
|
|||||||||||
16. Stopnie niezachowania relacji określonych w art. 242–244 ustawy w przypadku określonym w …**ustawy[16]) |
|
|||||||||||
* Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń zostanie automatycznie wygenerowana przez aplikację wskazaną przez Ministra Finansów, o której mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2013 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. poz. 86, z późn. zm.). Automatyczne wyliczenia danych na podstawie wartości historycznych i prognozowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego dotyczą w szczególności także pozycji 9.6.–9.6.1 i pozycji z sekcji 16.
** Należy wskazać jedną z następujących podstaw prawnych: art. 240a ust. 4 / art. 240a ust. 8 / art. 240b ustawy określającą procedurę, jaką objęta jest jednostka samorządu terytorialnego.planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji. W przypadku planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji w okresie dłuższym niż okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne, informację o wydatkach z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji, wykraczających poza wspomniany okres, należy zamieścić w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej. W przypadku gdy kwoty wydatków wynikające z limitów wydatków na przedsięwzięcia wykraczają poza okres prognozy kwoty długu, to pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się do ostatniego roku, na który ustalono limit wydatków na realizację przedsięwzięć wieloletnich.
x – pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się na okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne (prognoza kwoty długu). Okres ten nie podlega wydłużeniu w sytuacji
Załącznik Nr 2 do uchwały Nr XIII/206/19
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 24 października 2019 r.
Lp. |
Nazwa i cel |
Jednostka odpowiedzialna lub koordynująca |
Okres realizacji |
Łącznie nakłady finansowe |
Limit 2019 |
Limit 2020 |
Limit 2021 |
Limit 2022 |
Limit 2023 |
Limit zobowiązań |
|
od |
do |
||||||||||
1 |
Wydatki na przedsięwzięcia-ogółem (1.1+1.2+1.3) |
208 283 013,00 |
34 761 544,80 |
68 044 198,00 |
43 581 817,20 |
14 127 000,00 |
30 000 000,00 |
190 514 560,00 |
|||
1.a |
- wydatki bieżące |
34 809 812,00 |
11 359 036,80 |
14 868 498,00 |
1 842 153,20 |
1 027 000,00 |
0,00 |
29 096 688,00 |
|||
1.b |
- wydatki majątkowe |
173 473 201,00 |
23 402 508,00 |
53 175 700,00 |
41 739 664,00 |
13 100 000,00 |
30 000 000,00 |
161 417 872,00 |
|||
1.1 |
Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009.r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2077, z późn.zm.), z tego: |
7 766 256,00 |
274 904,80 |
4 289 198,00 |
3 202 153,20 |
0,00 |
0,00 |
7 766 256,00 |
|||
1.1.1 |
- wydatki bieżące |
421 448,00 |
110 796,80 |
278 498,00 |
32 153,20 |
0,00 |
0,00 |
421 448,00 |
|||
1.1.1.1 |
Usprawnienia organzacyjne w GOPS Katy Wrocławskie - Skuteczna pomoc społeczna |
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ |
2019 |
2021 |
421 448,00 |
110 796,80 |
278 498,00 |
32 153,20 |
0,00 |
0,00 |
421 448,00 |
1.1.2 |
- wydatki majątkowe |
7 344 808,00 |
164 108,00 |
4 010 700,00 |
3 170 000,00 |
0,00 |
0,00 |
7 344 808,00 |
|||
1.1.2.1 |
Budowa sieci dróg rowerowych oraz B&R na terenie gminy Kąty Wrocławskie - droga rowerowa Katy Wr.- Nowa Wieś Kącka oraz Sadków - Sadowice - Poprawa bezpieczeństwa w ruchu rowerowym |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2019 |
2021 |
1 815 000,00 |
65 000,00 |
930 000,00 |
820 000,00 |
0,00 |
0,00 |
1 815 000,00 |
1.1.2.2 |
Poprawa transportowej mobilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów : Parkuj i Jedź i B&R na terenie gmin Jelcz Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka" - Poprawa bezpieczeństwa w ruchu rowerowym |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2019 |
2021 |
4 305 000,00 |
55 000,00 |
1 900 000,00 |
2 350 000,00 |
0,00 |
0,00 |
4 305 000,00 |
1.1.2.3 |
Koalicja na rzecz poprawy jakości powietrza Gmin ZIT Aglomeracji Wrocławskiej ( ZIT WROF) - Poprawa stanu jakości powietrza w gminie |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2019 |
2020 |
58 000,00 |
27 300,00 |
30 700,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
58 000,00 |
1.1.2.4 |
Dostosowanie linii kolejowej nr 274 dla obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego Mokronos Górny- budowa parkingu - zwiększenie ilości pasażerów linii kolejowych |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2019 |
2020 |
1 166 808,00 |
16 808,00 |
1 150 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
1 166 808,00 |
1.2 |
Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego, z tego: |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|||
1.2.1 |
- wydatki bieżące |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|||
1.2.2 |
- wydatki majątkowe |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
|||
1.3 |
Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w pkt 1.1 i 1.2), z tego |
200 516 757,00 |
34 486 640,00 |
63 755 000,00 |
40 379 664,00 |
14 127 000,00 |
30 000 000,00 |
182 748 304,00 |
|||
1.3.1 |
- wydatki bieżące |
34 388 364,00 |
11 248 240,00 |
14 590 000,00 |
1 810 000,00 |
1 027 000,00 |
0,00 |
28 675 240,00 |
|||
1.3.1.1 |
Umowa na dowóz uczniów do szkół gminnych - Poprawa bezpieczeństwa uxczniów w drodze do szkoły |
ZESPÓŁ OBSŁUGI JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH |
2019 |
2019 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
1.3.1.2 |
Umowa na utrzymanie czystości i porządku na ulicach, placach i terenach zielonych w obrębie miasta - Poprawa estetyki w obrębie miasta i gminy |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2013 |
2020 |
4 130 000,00 |
550 000,00 |
550 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
1 100 000,00 |
1.3.1.3 |
Umowy na zmiany planów zagospodarowania przestrzennego gminy - Rozwój gospodarczy gminy |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2013 |
2020 |
1 229 124,00 |
280 000,00 |
50 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
330 000,00 |
1.3.1.4 |
Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy Kąty Wrocławskie - Utrzymanie przejezdności i bezpieczeństwa dróg |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2015 |
2020 |
1 240 000,00 |
300 000,00 |
300 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
600 000,00 |
1.3.1.5 |
Umowa na wywóz odpadów komunalnych i ich segregacja - Poprawa estetyki miasta i gminy |
ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ |
2018 |
2020 |
17 844 000,00 |
7 500 000,00 |
9 200 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
16 700 000,00 |
1.3.1.6 |
Gminny Program Wspierania Rodziny w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2018-2020 - Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo- wychowawczych zagrożonych demoralizacją i wykluczeniem społecznym w przywróceniu jej zdolności do prawidłowego funkcjonowania. |
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ |
2018 |
2020 |
359 300,00 |
179 300,00 |
180 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
359 300,00 |
1.3.1.7 |
Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w rodzinie w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2019-2021 - Zwiększenie skuteczności przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz zmniejszenie skali zjawiska w gminie. |
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ |
2019 |
2021 |
23 940,00 |
7 940,00 |
8 000,00 |
8 000,00 |
0,00 |
0,00 |
23 940,00 |
1.3.1.8 |
Lokalny transport zbiorowy na terenie miasta i gminy - Zapewnienie transportu lokalnego mieszkańcom |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2019 |
2022 |
9 562 000,00 |
2 431 000,00 |
4 302 000,00 |
1 802 000,00 |
1 027 000,00 |
0,00 |
9 562 000,00 |
1.3.2 |
- wydatki majątkowe |
166 128 393,00 |
23 238 400,00 |
49 165 000,00 |
38 569 664,00 |
13 100 000,00 |
30 000 000,00 |
154 073 064,00 |
|||
1.3.2.1 |
Projekty - Utworzenie zbioru zadań inwestycyjnych, ustalenie wysokości nakladów do ich realizacji oraz źródeł finansowania |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2013 |
2020 |
2 617 217,00 |
685 400,00 |
500 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
1 185 400,00 |
1.3.2.2 |
Wykonanie projektu i zakup gruntów pod budowę zespołu szkolno- przedszkolnego w Krzeptowie - Poprawa infrastruktury edukacyjnej |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2018 |
2021 |
39 799 000,00 |
2 560 000,00 |
20 600 000,00 |
15 799 000,00 |
0,00 |
0,00 |
38 959 000,00 |
1.3.2.3 |
Budowa kanalizacji sanitarnej wschód - Zabrodzie, Mokronos Dolny i Mokronos Górny - Poprawa stanu środowiska naturalnego i warunków życia mieszkańców |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2017 |
2023 |
75 788 512,00 |
12 200 000,00 |
5 000 000,00 |
7 000 000,00 |
13 100 000,00 |
30 000 000,00 |
67 300 000,00 |
1.3.2.4 |
Rewitalizacja rynku w Kątach Wrocławskich - Podniesienie atrakcyjności miejscowości, stworzenie strefy rekreacyjnej i strefy spotkań towarzyskich |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2016 |
2021 |
7 718 664,00 |
1 825 000,00 |
2 500 000,00 |
2 718 664,00 |
0,00 |
0,00 |
7 043 664,00 |
1.3.2.5 |
Budowa ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich - Poprawa systemu komunikacji drogowej |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2018 |
2021 |
3 250 000,00 |
0,00 |
1 450 000,00 |
1 800 000,00 |
0,00 |
0,00 |
3 250 000,00 |
1.3.2.6 |
Budowa oświetlenia i wykonanie projektów - Poprawa infrastruktury drogowej |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2018 |
2020 |
900 000,00 |
700 000,00 |
100 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
800 000,00 |
1.3.2.7 |
Budowa kanalizacji sanitarnej gminy południe-wykonanie projektu - Poprawa stanu środowiska wodno-gruntowego |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2018 |
2021 |
2 345 000,00 |
0,00 |
295 000,00 |
1 752 000,00 |
0,00 |
0,00 |
2 047 000,00 |
1.3.2.8 |
Modernizacja kompleksu sportowego przy ul. Zwycięstwa w Kątach Wrocławskich - Poprawa infrastrutkury sportowej |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2018 |
2021 |
8 000 000,00 |
1 898 000,00 |
3 500 000,00 |
2 500 000,00 |
0,00 |
0,00 |
7 898 000,00 |
1.3.2.9 |
Modernizacja ul. Żeromskiego w Kątach Wrocławskich - Poprawa systemu komunikacji drogowej |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2019 |
2020 |
2 200 000,00 |
200 000,00 |
2 000 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
2 200 000,00 |
1.3.2.10 |
Przebudowa drogi ul.Zwycięstwa, Kościuszki i Norwida w Kątach Wrocławskich - Poprawa systemu komunikacji drogowej |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2019 |
2020 |
2 500 000,00 |
200 000,00 |
2 300 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
2 500 000,00 |
1.3.2.11 |
Budowa połączenia drogowego pomiędzy Smolcem a Mokronosem Górnym poprzez budowę ul. Granitowej i modernizację odcinka ul. Konwaliowej - Poprawa systemu komunikacji drogowej |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2019 |
2020 |
3 600 000,00 |
1 600 000,00 |
2 000 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
3 600 000,00 |
1.3.2.12 |
Budowa przedszkola przy ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich - Poprawa infrastruktury edukacyjnej |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2018 |
2021 |
14 620 000,00 |
0,00 |
7 500 000,00 |
7 000 000,00 |
0,00 |
0,00 |
14 500 000,00 |
1.3.2.13 |
Budowa świetlicy w Nowej Wsi Wrocławskiej - Poprawa infrastruktury społecznej |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2019 |
2020 |
1 770 000,00 |
970 000,00 |
800 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
1 770 000,00 |
1.3.2.14 |
Przejmowanie sieci kanalizacyjnej - Poprawa stanu środowiska wodno-gruntowego |
KĄTY WROCŁAWSKIE |
2019 |
2020 |
40 000,00 |
20 000,00 |
20 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
40 000,00 |
1.3.2.15 |
Budowa drogi w ul. Dębowej w miejscowości Sadków - Poprawa infrastruktury drogowej |
URZĄD MIASTA I GMINY |
2019 |
2020 |
980 000,00 |
380 000,00 |
600 000,00 |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
980 000,00 |
Załącznik Nr 3 do uchwały Nr XIII/206/19
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 24 października 2019 r.
Załącznik nr 3 do uchwały Rady Miejskiej z dnia 24.10.2019 roku
Projekt uchwały dotyczy poniższych zmian:
1. W zadaniu 1.3.2.13 - Budowa świetlicy w Nowej Wsi Wrocłąwskiej dodaje się kwotę 170.000 zł w 2019 r., która jest niezbędna do rozstrzygnięcia przetargu.
2. W zadaniu 1.3.2.15 - Budowa drogi w ul. Dębowej w miejscowości Sadków - dodaje się kwotę 80.000zł w 2019 r., która jest niezbędna do rozstrzygnięcia przetargu..
3. W WPF wprowadzone zostały nowe wartości planu dochodów i wydatków.
Objaśnienie do zmian WPF wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej z dnia 26 września 2019 r.
1.Wprowadzono zadanie bieżące1.1.1.1pn.Usprawnienie organizacyjne w GOPS Kąty Wrocławskie- skuteczna pomoc społeczna. Zadanie jest 3 letnie o ogólnej wartości 421.448 zł. Dotacja będzie przeznaczona na szkolenia, doposażenie pomieszczeń biurowych i urądzeń informatycznych . Finansowanie: 2019 r.-110.796,80 zł, 2020 r.-278.498 zł, 2021 r.-32.153,20 zł.
355.196,61 zł to środki unijne oraz 66.251,67 zł udział krajowy.
2.W zadaniu 1.1.2.4 Dostosowanie linii kolejowej nr 247 dla obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego - Mokronos Górny- budowa parkingu dodaje się kwotę 431.808 zł w roku 2020 która jest niezbędna do rozstrzygnięcia przetargu, który był ogłoszony po raz czwarty.Najniższa wartość oferty to 1.107.000 zł, druga 1.180.000 zł.
W WPF wprowadzone zostały nowe wartości planu dochodów i wydatków.
Objaśnienie do zmian WPF wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej z dnia 22 sierpnia 2019 r.
Projekt uchwały zakłada zmiany dotyczące zwiększenia limitów do poniższych zadań:
1.zad.1.3.1.8 zwiększa się limit na lokalny transport zbiorowy o 1.101.000 zł, w 2019 roku z tego 817.000 zł przenosi się z dowozu uczniów, razem 2.431.000 zł, w 2020 roku kwota transportu wyniesie 4.302.000 zł, w tym z dowozu uczniów 1.802.000 zł- przeniesiono zostały limity z dowozu na następne lata zatem usunięto zadanie 1.3.1.1,
2. zad. 1.3.1.5z większono limit na wywóz odpadów komunalnych w 2019 roku o 1.500.000 zł, po zmianie 7.500.000 zł, a na 2020 rok limit wynosi 9.200.000 zł,
3.mniejszono limity zadań wieloletnich, które w budżecie przeznaczono na zwiększenie innych zadań opisanych w uchwale w sprawie zmian w budżecie:
a) zad.1.3.2.4 rewitalizacja rynku w Kątach Wrocławskich limit w 2019 zmniejszono o 260.000 zł, zakończenie I etapu zadania,
b) zad.1.3.2.2 projekt i zakup gruntów na budowę zespołu szkolno-przedszkolnego w m.Krzeptów o kwotę 840.000 zł, grunty zakupiono, a projekt będzie zrealizowany w 2020 roku,
c) zad.1.3.2.7 projekt na budowę kanalizacji sanitarnej gminy -południe 298.000 zł ze względu na przesunięcie realizacji inwestycji o 1 rok,
d) zad.1.3.2.8 modernizacja kompleksu sportowego przy ul.Zwycięstwa w Kątach Wr.zmniejszamy limit o 102.000 zł zakończenie I etapu zadania.
Wprowadzono pożyczkę dla Stowarzyszenia Wolna Przedsiębiorczość ze Świdnicyw kwocie 86.000 zł na 2020 rok oraz jej spłatę w 2021 roku po rozliczeniu dotacji.
Dokonano aktualizacji planu dochodów i wydatków zgodnie z uchwałą w sprawie zmian w budżecie.
Objaśnienia do zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej z dnia 30 maja 2019 roku.
Wprowadzono zmiany do zadań współfinansowanych ze środków UE :
nr 1.1.2.1- Budowa sieci dróg rowerowych oraz B&R na terenie gminy Kąty Wrocławskie- droga rowerowa Katy Wr.- Nowa Wieś Kącka oraz Sadków - Sadowice. Łączne nakłady finansowe zwiększyły się o 350.000 zł w 2021 roku i wynoszą 1.815.000 zł, limit roku 2019 65.000 zł, limit roku 2020 - 930.000 zł i rok 2021 - 820.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 1.815.000 zł.
nr 1.1.2.2 - Poprawa transportowej moblilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów Parkuj i Jedź i B&R na terenie gmin Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka.
Projekt obejmuje realizację 2 zadań na terenie Gminy Kąty Wrocławskie.
– Łączne nakłady finansowe zmniejszyły się o 350.000 zł i wynoszą 4.305.000 zł, limit roku 2019 55.000 zł, limit roku 2020 - 1.900.000 zł i rok 2021 - 2.350.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 4.305.000 zł.
Zmniejszenie na jednym zadaniu, a zwiększenie na drugim uwzględnia doprecyzowanie kosztów w Programie Funkcjonalno Użytkowym i kosztorysach inwestorskich dotyczących realizacji tych zadań.
Wprowadza się do WPF nowe zadanie, które było zaplanowane do realizacji w 2019 roku.
nr 1.1.2.4 Dostosowanie linii kolejowej nr 247 dla obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego - Mokronos Górny- budowa parkingu , ponieważ zgodnie z decyzją Instytucji Zarządzającej gmina otrzymała zgodę na przesunięcie terminu realizacji projektu . Projekt będzie realizowane w systemie zaprojektuj i wybuduj w latach 2019 i 2020. W roku 2019 ogłoszony będzie przetarg na projekt , a wykonanie zadania w 2020 roku. Łączne nakłady wynoszą 735.000 zł. W 2019 roku 16.808 zł, a w 2020 roku 718.192 zł.Limit zobowiązań wynosi 735.000 zł.
nr. 1.3.2.3 Budowa kanalizacji sanitarnej wschód-kontynuacja- Zabrodzie, Mokronos Dolny i Mokronos Górny.Zwiększa się plan zadania w 2019 roku o 100.000 zł w związku z włączeniem do przetargu budowy kanalizacji w Mokronosie Górnym w celu umożliwienia wyłonienia wykonawcy w IV kwartale br. Zadanie realizowane będzie w latach 2020- 2022.Łączny limit zobowiązań po zmianie wynosi 67.300.000 zł, z tego rok 2019 -12.200.000 zł,2020 -5.000.000 zł, 2021 -7.000.000 zł, 2022 -13.100.000 zł, a 2023 -30.000.000 zł.
OBJAŚNIENIA PRZYJĘTYCH WARTOŚCI DO WPF W LATACH 2019-2027 GMINY KĄTY WROCŁAWSKIE
Projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej został opracowany zgodnie z przepisami art. 226 i 227 ustawy o finansach publicznych. Prognozę tę opracowuje się w celu przeprowadzenia oceny sytuacji finansowej gminy, oceny zdolności kredytowej, wyznaczenia możliwości inwestycyjnych.
Gmina Kąty Wrocławskie, podejmując zadania inwestycyjne spodziewa się w przyszłości efektów w postaci poprawy standardu życia mieszkańców, jak również korzyści z napływu nowych inwestorów. Gmina stara się wykorzystać możliwości, jakie stwarza Unia Europejska i jej fundusze. Dlatego też największe inwestycje infrastrukturalne stara się realizować przy udziale środków zewnętrznych.
Odległy czas prognozowania zwiększa ryzyko niewłaściwego oszacowania wartości przyjętych w prognozie w odniesieniu do faktycznie uzyskanych. Zwracając uwagę na kroczący charakter prognozy, która corocznie będzie nowelizowana przyjęto następujące założenia: - dla roku 2019 przyjęto wartości wynikające z projektu budżetu, - dla lat 2020-2027 przyjęto sposób prognozowania, poprzez indeksację o poszczególne wskaźniki, korekty merytoryczne i szacunek.
Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2019-2027:
1. Jest kontynuacją realizacji przedsięwzięć z lat poprzednich na realizację których gmina stara się o uzyskanie dofinansowania ze środków budżetu UE oraz budżetu krajowego.
2. Nie zawiera wydatków na realizację przedsięwzięć związanych z realizacją umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.
3. Zawiera wydatki bieżące i majątkowe na realizację przedsięwzięć pozostałych.
W załączniku nr 1 zobrazowane są przepływy pieniężne, wynik budżetu oraz kwota długu.
Podstawą ustalenia wielkości dochodów ogółem są dochody bieżące i majątkowe zrealizowane w latach poprzednich, planowane do uzyskania w roku 2019, założenia wynikające z projektu budżetu na 2019 rok oraz na lata przyszłe oraz wytyczne Ministra Finansów dotyczące założeń makroekonomicznych dla potrzeb sporządzania wieloletnich prognoz finansowych jednostek samorządu terytorialnego.
W pierwszej części tabeli wykazano planowane dochody ogółem w podziale na bieżące i majątkowe. Przyjęto wzrost dochodów w latach 2020 do 2027 o około 5 %, który ustalono w oparciu o analizę wzrostu dochodów w ciągu ostatnich 5 lat. Największy wzrost dochodów zaplanowano w roku 2020 o wskaźnik 18,5 % w związku z dynamicznym rozwojem gminy , pozyskaniem wielu nowych inwestorów, a także znacznym wzrostem liczby mieszkanców. Zaplanowano wzrost dochodów bieżących w roku 2020 o kwotę 25,6 mln zł w szczególności z tytułu : udziałów we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych o kwotę ponad 3 mln zł i od osób fizycznych o kwotę 1,2 mln zł. Założono wzrost : podatku od nieruchomości o kwotę ok. 4 mln zł, z tytułu subwencji ogólnej 3 mln zł i z tytułu dotacji i środków na cele bieżące o kwotę 3 mln zł. Przy wyliczaniu dochodów bieżących kierowano się tendencjami rozwojowymi gminy, prowadzonymi na jej terenie inwestycjami nowych przedsiębiorców i realizacją indywidualnego budownictwa mieszkaniowego, a także domów wielorodzinnych. Pod uwagę wzięto również nieznaczny wzrost wskaźnika inflacji w ostatnich latach prognozy. Przy planowaniu dochodów i wydatków kierowano się zasadą ostrożności i możliwością ich realizacji.
Dochody majątkowe określono uwzględniając środki zewnętrzne na dofinansowanie przedsięwzięć inwestycyjnych w postaci pozyskanych dotacji i środków przeznaczonych na inwestycje. Największe dofinansowanie wykazano w latach 2019 - ponad 11 mln zł, 2020 r. - kwota 10,8 mln zł i w roku 2021- 9,8 mln zł, z tendencją malejącą w latach następnych. Dochody ze sprzedaży majątku założono tylko w latach 2019-2020 . Przy określeniu wysokości dochodów majątkowych ze sprzedaży mienia wzięto pod uwagę wartość zasobu komunalnego przeznaczonego do zagospodarowania .
W następnej części tabeli wykazane zostały wydatki ogółem, a w dalszym podziale na bieżące i majątkowe. Podstawą ustalenia wielkości wydatków ogółem są wydatki bieżące i majątkowe zrealizowane w latach poprzednich, planowane do realizacji w roku 2019 i ujęte w projekcie budżetu na 2019 rok oraz na lata przyszłe.
Od paru lat wprowadzana jest dyscyplina wydatków bieżących, która wynika z konieczności zachowania polityki inwestycyjnej Gminy i maksymalnych możliwości wykorzystania środków zewnętrznych.
Wydatki bieżące zaplanowano w 2020 roku o 3,2 % mniejsze niż w roku 2019, ze względu na zaplanowane wysokie wydatki majątkowe wspófinansowane ze środków unijnych. Jest to także spowodowane przewidywanymi wysokimi wydatkami na spłatę rat kapitałowych i odsetek od zaciągniętych kredytów. W latach następnych zaplanowano średni wzrost o 9 % wydatków bieżących.
Wydatki bieżące wyszczególniają wydatki na obsługę długu, które oszcowano w roku 2020 na kwotę 1.683.700 zł, w roku 2021 na kwotę 1.416.900 zł i w roku 2022 na kwotę 1.177.300 zł - są one największe, gdyż w latach tych sumuje się spłata wcześniej i nowo zaciągniętych kredytów i pożyczek. W latach następnych wydatki na obsługę długu maleją. W związku z powyższym Gmina w roku 2020 będzie musiała zredukować wydatki bieżące do możliwości finansowych gminy.
Gmina planuje zaciągnięcie kredytów w roku 2019 na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2019.
Wydatki majątkowe w latach 2019-2023 wynikają z realizowanych i zaplanowanych przedsięwzięć powiększonych o możliwości finansowe Gminy, natomiast dla lat 2025-2027 wprowadzono wielkości określające potencjalne możliwości inwestycyjne Gminy.
Planuje się w roku 2019 zaciągnąć kredyty i pożyczki na kwotę 25.503.600 zł z tego na pokrycie deficytu w wysokości 17.557.000 zł. Spłata zaciąganych kredytów i pożyczek zaplanowana jest na 8 lat, spłacanych w ratach po 3.187.950 zł. rocznie. Przewidywane oprocentowanie 3 % w stosunku rocznym. W latach następnych nie planuje się zaciągać kredytów i pożyczek. Gmina planuje udzielić pożyczkę dla stowarzyszenia w wysokości 120.000 zł , która będzie spłacona w całości w roku 2020.
W 2019 roku rozchody budżetu wynoszą 7.946.600 zł i przeznaczone są na spłatę rat kapitałowych wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokosci 7.826.600 zł i na wypłatę udzielonej pożyczki w wysokosci 120.000 zł.
Ustalenie rozchodów w następnych latach na porównywalnym poziomie ma na celu zachowanie płynności finansowej w trakcie roku i możliwości terminowego regulowania bieżących płatności. Spłatę długu zaciągniętego zaplanowano na podstawie zawartych umów i wynikających z nich terminów, a długu planowanego na podstawie własnych analiz.
W prognozie przedstawiono kwotę zadłużenia Gminy na koniec każdego roku budżetowego. Planowane zadłużenie na dzień 31 grudnia 2019 roku wynosi 56.120.260 zł i będzie się corocznie obniżało aż do roku 2027.
Spłatę długu w 2019 roku postanowiono w projekcie budżetu sfinansować z zaciągniętych kredytów i pożyczek.
Zgodnie z obecnymi przepisami od 2014 roku obowiązuje nowy indywidualny limit zadłużenia wynikający z art. 243 ustawy o finansach publicznych.
Wskaźnik planowanej kwoty spłaty zobowiązań Gminy o których mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów w roku 2019 wynosi 5,98 % , a dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń wynosi 19,3 %.
Gmina we wszystkich latach objętych WPF spełnia wymogi określone art.243 uofp. Nadwyżka wykazywana w latach objętych prognozą zaplanowana jest w całości na spłatę zadłużenia gminy .
W załączniku nr 2 wykazano przedsięwzięcia do realizacji w latach 2019-2023,
których suma limitów zobowiązań przyjętych w latach wynosi 178.567.404 zł, z tego na wydatki bieżące 24.449.740 zł a na wydatki majątkowe 154.117.664 zł.
Łączne nakłady przedsięwzięć finansowych wynoszą 199.681.257 zł, z tego na wydatki bieżące 34.862.864 zł, a na wydatki majątkowe 164.818.393 zł.
Na podstawie podjętych przez Radę Miejską uchwał określono programy, projekty lub zadania współfinansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz pozostałe przedsięwzięcia ze środków własnych.
Wydatki na programy , projekty lub zadania pozostałe - Limit zobowiązań wynosi 178.567.404 zł z tego w 2019 r. - 34.115.740 zł, w 2020 r. - 62.095.000 zł, w 2021 r. - 54.129.664 zł , w 2022 r. -16.427.000 zł i w 2023 r. - 11.800.000 zł na niżej wymienione zadania :
1.3.1.1 Umowa na dowóz uczniów do szkół gminnych ma na celu poprawę bezpieczeństwa dzieci w drodze do szkół podstawowych, gimnazjalnych i przedszkoli na terenie całej gminy Kąty Wrocławskie. Łączne nakłady finansowe w latach 2019-2022 wynoszą 6.206.500 zł. W roku 2019- 1.575.500 zł, w 2020 - 1.802.000 zł, w 2021- 1.802.000 zł, w 2022 -1.027.000 zł. Przedsięwzięcie to realizuje jednostka gminna Centrum Usług Wspólnych.
W związku z obowiązkiem zorganizowania w 2019 r. postępowania przetargowego na dowóz dzieci do szkół w latach 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 w okresie od września 2019 do czerwca 2022 r. przyjęto zaliczkową stawkę za 1 km dowozu 5,50 zł. brutto, szacunkową liczbę kilometrów 1762 km/ dziennie i 186 dni planowanego dowozu w każdym roku.
1.3.1.2 Umowa na utrzymanie czystości i porządku na ulicach i terenach zielonych w obrębie miasta - W ramach zadania w zakresie utrzymania czystości i porządku w mieście oraz utrzymania terenów zielonych w latach 2019 - 2020 realizowane będą, po przeprowadzeniu procedury przetargowej, dwie umowy:
- umowa na utrzymanie czystości i porządku na drogach (w rozumieniu ustawy o drogach publicznych) w granicach miasta Kąty Wrocławskie,
- umowa na utrzymanie zieleni w granicach Miasta Kąty Wrocławskie.
1.3.1.3 Umowy na zmiany planów zagospodarowania przestrzennego Gminy . Plany miejscowe stanowią podstawę planowania przestrzennego w gminie. Ustanawiają przepisy powszechnie obowiązujące na danym terenie, będące podstawe wydawania decyzji administracyjnych. W planach miejscowych dokonuje się również zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.
Jednym z podstawowych dokumentów planistycznych jest Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Dokument ten sporządza się dla całego obszaru gminy. Określa on w sposób ogólny politykę przestrzenną i lokalne zasady zagospodarowania. Jest dokumentem kreującym politykę przestrzenną gminy.
1.3.1.4 Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy . Zadaniem objęte zostaną drogi publiczne gminne na terenie wszystkich miejscowości i ulice w mieście Kąty Wrocławskie w latach 2019- 2020. Zakres prac utrzymaniowych obejmuje odśnieżenie jezdni i uszorstnienie (posypanie) nawierzchni jezdni mieszkanką piaskowo-solną (4%).
1.3.1.5 Umowa na wywóz odpadów komunalnych i ich segregacja.
Jednym z obowiązków samorządów w sferze usług publicznych jest gospodarowanie odpadami. Ustawowe obowiązki wiążą się m.in. z koniecznością zorganizowania odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z zapewnieniem utrzymania i eksploatacji własnych odpadów komunalnych. Przedsięwzięcie to ma na celu utrzymanie czystości i porządku w gminie . Dokumentem aktualnie regulującym między innymi gospodarkę odpadami komunalnymi na terenie gminy jest zatwierdzony Uchwałą Rady Miejskiej regulamin utrzymania porządku i czystości.
W związku z wejściem w życie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Kątach Wrocławskich realizuje to zadanie, które ujęte jest w planie Wieloletniej Prognozy Finansowej pod nazwą „Umowa na wywóz odpadów komunalnych i ich segregacja - Poprawa estetyki miasta i gminy”. Na nowy okres realizacji w latach 2019-2020 planowane nakłady finansowe oszacowane zostały na kwotę 12.000.000,00 zł. Z powyższej kwoty przypada na : 2019 r- 6.000.000,00 zł ; 2020 r- 6.000.000,00 zł. Należności za wykonywane usługi płacone są cyklicznie, w co miesięcznych okresach rozliczeniowych po wykonaniu usługi i potwierdzeniu ilości wywiezionych ton odpadów. Gmina Kąty Wrocławskie jest Gminą prężnie rozwijającą się, w związku z czym istnieje prawdopodobieństwo zwiększenia się ilości odbieranych odpadów komunalnych.
1.3.1.6 Gminny Program Wspierania Rodziny w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2018 – 2020 .
Głównym celem programu jest wspieranie rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych, zagrożonych demoralizacją i wykluczeniem społecznym w przywróceniu jej zdolności do prawidłowego funkcjonowania.
Podstawowym założeniem programu jest stworzenie spójnego systemu wsparcia dla rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych. Zadaniem programu wspierania rodziny jest zapobieganie dysfunkcji rodziny poprzez tworzenie systemu wspomagającego rodzinę i dzieci, w taki sposób aby była w stanie samodzielnie zmierzyć się z własnymi problemami. Pomoc powinna mieć na celu poprawę jakości życia rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz wspieranie rodziców w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych. Aby działania na rzecz rodzin przeżywających trudności były skuteczne, konieczna jest współpraca wszystkich instytucji i organizacji mających w swoich zdaniach pracę z rodziną.
Efektem realizacji programu ma być poprawa sytuacji dzieci i rodzin, zwiększenie poczucia bezpieczeństwa, zminimalizowanie negatywnych zachowań oraz stworzenie skutecznego systemu wsparcia dla dziecka i rodziny.
1.3.1.7 Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ofiar Przemocy Rodzinie w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2019 – 2021.
Głównym celem programu będzie zwiększenie skuteczności przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz zmniejszenie skali zjawiska w gminie. Powyższy cel realizowany będzie poprzez działania Zespołu Interdyscyplinarnego przy aktywnej współpracy służb wymienionych w programie. Praca ze zjawiskiem przemocy, aby była skuteczna i przynosiła trwałe efekty musi być realizowana interdyscyplinarnie.
Program stanowi plan działań instytucji i organizacji zobowiązanych do podejmowania działań na rzecz zapobiegania i zwalczania przemocy w rodzinie, a tym samym przyczyni się do usprawnienia lokalnego systemu przeciwdziałania i ograniczenia w/w zjawiska. Realizacja programu zakłada, że nastąpi dalszy wzrost świadomości społecznej na temat zjawiska przemocy. Poza tym zostanie wzmocniony system pomocy osobom doznającym przemocy w rodzinie.
Wydatki na majątkowe programy , projekty lub zadania pozostałe - Limit zobowiązań wynosi 154.315.664 zł z tego : w roku 2019 - 34.931.000 zł, w 2020 r- 49.165.000 zł, w 2021 r. - 43.019.664 zł, w 2022 r. - 15.400.000 zł, w 2023 r. - 11.800.000 zł, na niżej wymienione zadania :
Utworzenie zbioru zadań inwestycyjnych, ustalenie wysokości nakładów do ich realizacji oraz źródeł finansowania. Planowane jest przygotowywanie projektów dla zadań inwestycyjnych przewidywanych do realizacji w kolejnych latach.
1.3.2.2 Wykonanie projektu i zakup gruntów pod budowę zespołu szkolno przedszkolnego w Krzeptowie
Będzie to kontynuacja umowy projektowej, której zakończenie przewiduje się na IV kwartał 2019 r. Zostanie zaprojektowany budynek z częścią przedszkolną dla 150 dzieci wraz z pomieszczeniami przynależnymi, częścią szkolną dla 600 dzieci w 24 oddziałach+ 50 dzieci w oddziałach „zerowych”, biblioteka z czytelnią, gabinety terapeutyczne, pokój nauczycielski z pomieszczeniami socjalnymi, 3 świetlice szkolne, oraz częścią sportową w skład której będzie wchodzić sala sportowa o wym 28x16 oraz 8x14. W skład kompleksu szkolno-sportowego zaprojektowana będzie bieżnia, zatoki autobusowe, boisko, place zbaw, oraz infrastrukturą towarzysząca. Całość będzie bez barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych.
1.3.2.3 Budowa kanalizacji sanitarnej wschód-kontynuacja
Jest to kontynuacja realizacji zadania rozpoczętego w 2017 r. Zadanie obejmuje dokończenie budowy kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Dolnym oraz wykonanie krótkich odcinków kanalizacji sanitarnej w Zabrodziu, które nie wykonano podczas budowy, ponieważ zostały doprojektowane na etapie wykonawstwa. Planowane jest też rozpoczęcie robót budowlanych przy budowie kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Górnym. Ścieki z Mokoronosu Górnego odprowadzane będą systemem kanalizacji Mokronosu Dolnego do Miasta Wrocławia. Kanalizację sanitarną w Mokronosie Górnym przewidziano do realizacji w latach 2019-2022.
Budowa kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Dolnym otrzymała dofinansowanie w formie pożyczki i dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
1.3.2.4 Rewitalizacja rynku w Katach Wrocławskich
Jest to kontynuacja zadania z roku 2018. Zakres robót obejmuje wykonanie nawierzchni wschodniej części Rynku wraz z niezbędnym uzbrojeniem obejmującym fontannę,
2 zbiorniki na odpady chowane pod nawierzchnią rynku, przyłącze wodne i kanalizacyjne do fontanny, przyłącze energetyczne do fontanny i zbiorników na odpady, kanalizację deszczową. Planuje się również rozpoczęcie realizacji kolejnego etapu rewitalizacji rynku obejmującej nawierzchnię parkingu, placu i chodników w zachodniej części Rynku, 2 zbiorniki podziemne na odpady komunalne wraz z zasilaniem, kanalizację deszczową w zakresie odprowadzenia wód opadowych z wykonywanej nawierzchni z uwzględnieniem podłączenia wód opadowych z 2 budynków i odtworzeniem nawierzchni po kanalizacji budowanej poza nawierzchnią przewidzianą do wykonania.
1.3.2.5 Budowa ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich
Zadanie obejmuje budowę drogi wraz z odwodnieniem, chodnikiem, ścieżką rowerową, parkingiem, placem manewrowym do zawracania i oświetleniem drogowym i kanałem teletechnicznym w ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich. Zadanie będzie realizowane na podstawie dokumentacji projektowej i pozwolenia na budowę. Budowa drogi poprawi warunki komunikacji do przyszłego przedszkola przy ul. Sybiraków. Długość drogi wynosi ok. 350 m. Zakończenie budowy planowane jest w 2020 r.
1.3.2.6 Budowa oświetlenia i wykonanie projektów
W celu zapewnienia poczucia bezpieczeństwa mieszkańców oraz poprawy warunków użytkowania dróg publicznych planuje się rozbudowę oświetlenia drogowego na terenie miasta i gminy. Planuje się również wymianę i uzupełnienie oświetlenia w miejscach, gdzie wymagają tego warunki lokalne. Oświetlenie realizowane będzie głównie poprzez budowę nowego energooszczędnego oświetlenia LED. W pierwszej kolejności realizowane będą zadania na które Gmina posiada opracowaną dokumentację projektową.
1.3.2.7 Budowa kanalizacji na południu gminy oraz Nowa Wieś Kącka i Pełcznica - projekt
Zadanie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej kanalizacji sanitarnej dla południowej części Gminy Kąty Wrocławskie. W ramach zadania zostaną podpisane trzy odrębne umowy dla następujących miejscowości:
Umowa 1: Gniechowice, Krobielowice, Wojtkowice, Strzeganowice;
Umowa 2: Czerńczyce, Zachowice, Kamionna, Kilianów, Nowa Wieś Kącka oraz podłączenie terenów za autostradą od strony Nowej Wsi Kąckiej.
Umowa 3: Sokolniki, Kozłów, Pełcznica.
W ramach umów zostanie wykonana dokumentacja projektowa wraz z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami, m.in. decyzja środowiskowa, pozwolenia wodno-prawne oraz pozwolenia na budowę dla w/w zadań, które pozwolą Zamawiającemu kompleksowo zrealizować inwestycje.
1.3.2.8 Modernizacja kompleksu sportowego przy ul. Zwycięstwa w Kątach Wrocławskich
W ramach zadania wykonany będzie remont nawierzchni trawiastej wraz z systemem zraszania, budowa zbiorników na wodę i system pompowy do istniejącej studni, remont bieżni, trybun oraz boisk do gry w tenisa oraz hali z boiskami do gry w tenisa, budowa boiska treningowego z trawa syntetyczną, infrastruktura drogowa z miejscami postojowymi.
1.3.2.9 Modernizacja ul. Żeromskiego w Kątach Wrocławskich
Zadanie obejmuje przebudowę drogi obejmującą wykonanie chodnika i jezdni wraz z wykonaniem nowego oświetlenia drogowego i kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody opadowe z pasa drogowego. Realizacja zadania przewidziana jest na 2 lata.
1.3.2.10 Przebudowa drogi w ul. Zwycięstwa, Kościuszki i Norwida w Kątach Wrocławskich
Zadanie obejmuje przebudowę dróg o łącznej długości ok. 700 m. Drogi tworzą ciąg komunikacyjny łączący drogi wojewódzkie nr 362 (ul. Mireckiego) oraz nr 347 (ul. Wrocławska). Drogi w obrębie ul. Zwycięstwa i ul. Kościuszki stanowią gminną drogę publiczną nr 107217D natomiast ul. Norwida jest drogą wewnętrzną. Zakres dróg przewidzianych do przebudowy obejmuje jezdnię, chodniki, kanalizację deszczową i oświetlenie drogowe. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2019-2020.
1.3.2.11 Budowa połączenia drogowego pomiędzy Smolcem, a Mokronosem Górnym poprzez budowę ul. Granitowej i modernizację odcinka drogi w Konwaliowej
Zadanie obejmuje budowę drogi wraz z odwodnieniem na odcinku od ulicy Chłopskiej w Smolcu do ul. Konwaliowej w Mokronosie Górnym. Realizacja zadania przewidziana jest na 2 lata. Rozpoczęcie robót w 2019 r. Droga będzie stanowiła drogę dojazdową dla mieszkańców Smolca do parkingu i nowego przystanku kolejowego.
1.3.2.12 Budowa przedszkola przy ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich
Rozpocznie się budowa przedszkola przy ul. Sybiraków, której zakończenie przewidywane jest na rok 2020. Budynek o wymiarach około 87x78x8,8 będzie miał powierzchnie ponad 2750m2. Budynek 8-oddziałowego przedszkola z dwoma pomieszczeniami dodatkowymi zaprojektowany został w technologii tradycyjnej o dachu wielospadowym. Powstanie również plac zabaw dla dzieci z pergolą, boisko dla przedszkolaków, oraz ogródek doświadczalny, a całość zostanie ogrodzona i zagospodarowana.
1.3.2.13 Budowa świetlicy wiejskiej w Nowej Wsi Wrocławskiej
Przed budową nowej świetlicy należy rozebrać istniejący budynek świetlicy, wymienić grunt, następnie nasypać nowy i utwardzić. Dalej można będzie rozpocząć budowę nowego budynku świetlicy. Świetlica będzie odwzorowaniem budynku świetlicy w Pełcznicy, o powierzchni ok. 239m2 i kubaturze ok. 1560m3, jednak z innym źródłem ciepła. Kotłownia będzie wyposażona w kocioł gazowy i zasilana gazem z sieci. Wykonanie budynku zaprojektowano w technologii tradycyjnej, ze stropami gęstożebrowymi i dachem dwuspadowym, o ścianach z pustaków ceramicznych
1.3.2.14 Przejmowanie sieci kanalizacyjnej
W ramach realizacji tego zadania przewiduje się odpłatne przejęcie na majątek Gminy odcinków sieci kanalizacji sanitarnych i deszczowych wraz z urządzeniami towarzyszącymi. Gmina zawiera porozumienia na odpłatne przejęcie odcinków sieci kanalizacyjnych, których termin realizacji i przekazania na majątek Gminy przypada w roku 2019 oraz w latach następnych.
Informacja do zmian wprowadzonych do projektu budżetu na 2019 rok.
Wprowadzono zmiany w załączniku WPF zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale budżetowej na 2019 rok po uwzględnieniu ostatecznego wniosku z Komisji Budżetu i Rozwoju Rady Miejskiej.
W związku ze zmniejszeniem deficytu oraz zmianą wartosci zadań inwestycyjnych zmieniono załącznik - Wykaz przedsięwzięć do WPF .
1.3.1.8 - wprowadzono nowe zadanie wieloletnie w wydatkach bieżących pod nazwą "Lokalny transport zbiorowy na terenie miasta i gminy" w latach 2019- 2020. Łączne nakłady finansowe wynoszą 3.830.000 zł z tego w roku 2019 - 1.330.000 zł, a w roku 2020 - 2.500.000 zł. Limit zobowiązań wynosi 3.830.000 zł.
Objaśnienia do zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej nr V/71/19 z dnia 21 lutego 2019 roku.
W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale Rady Miejskiej i zarządzeniach Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w miesiącach styczniu i lutym. W związku z powyższym zwiększono ogółem dochody bieżące o kwotę 3.006 zł z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące.
Jednocześnie zwiększono wydatki ogólem o kwotę 3.006 zł, z tego wydatki majątkowe zwiekszono o kwotę 3.500 zł, a zmniejszono wydatki bieżące o kwotę 494 zł.
Deficyt budżetu nie zmienił sie i wynosi 17.557.000 zł. Przychody budżetu się nie zmieniły i wynoszą 25.503.600 zł. Rozchody wynoszą 7.946.600 zł. Nie zmienił się limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2019 roku, który wynosi 25.503.600 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 17.557.000 zł oraz spłatę kredytów i pożyczek w wysokości 7.826,600 zł, a także na udzielenie pożyczki z budżetu gminy w wysokości 120.000 zł.
W załączniku nr 2 - Wykaz Przedsięwzięć dokonano uaktualnienia wysokości limitów w wydatkach bieżących i majątkowych zadań wieloletnich zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale i zarządzeniach. Zwiększono limit wydatków majątkowch roku 2020 o kwotę 2.830.000 zł i roku 2021 o kwotę 3.170.000 zł. Łączny limit zobowiązań i łączne nakłady zwiększono o kwotę 6. 000.000 zł.
nr 1.3.2.1 - Projekty- zmniejszono limit wydatków roku 2019 o kwotę 120.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zmniejszono także o 120.000 zł -środki finansowe przeznaczono na dwa zadania z dofinasowaniem środków unijnych na ścieżki rowerowe.
Wprowadzono nowe zadania wieloletnie :
nr 1.1.2.1- Budowa sieci dróg rowerowych oraz B&R na terenie gminy Kąty Wrocławskie- droga rowerowa Katy Wr.- Nowa Wieś Kącka oraz Sadków - Sadowice. Projekt obejmuje realizację 2 zadań na terenie Gminy Kąty Wrocławskie:
– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: Nowa Wieś Kącka – Kąty Wrocławskie zlokalizowanej w ciągu drogi powiatowej nr 2010D wraz z wiatą rowerową zlokalizowaną
w pobliżu stacji PKP w Kątach Wrocławskich (w rejonie przystanku autobusowego przy skrzyżowaniu ul. Spółdzielczej i ul. 1 Maja),
– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: Sadków – Sadowice zlokalizowanej w drodze powiatowej nr 2017D. Łączne nakłady finansowe wynoszą 1.465.000 zł, limit roku 2019 65.000 zł, limit roku 2020 - 930.000 zł i rok 2021 - 470.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 1.465.000 zł.
1.1.2.2 - Poprawa transportowej moblilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów Parkuj i Jedź i B&R na terenie gmin Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka.
Projekt obejmuje realizację 2 zadań na terenie Gminy Kąty Wrocławskie:
– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: granica Wrocławia – Mokronos Dolny – Mokronos Górny położonych w obrębie dróg wojewódzkich i dróg gminnych wraz z wiatą rowerową przy realizowanym wspólnie z PKP SA. przystanku kolejowym w Mokronosie Górnym,
– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: Małkowice – Sadowice” zlokalizowanej w ciągu drogi powiatowej nr 2018D; Łączne nakłady finansowe wynoszą 4.655.000 zł, limit roku 2019 55.000 zł, limit roku 2020 - 1.900.000 zł i rok 2021 - 2.700.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 4.655.000 zł.
Objaśnienia do zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej nr VI/111/19 z dnia 28 marca 2019 roku.
W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale Rady Miejskiej i zarządzeniach Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w miesiącach lutymi i marcu. W związku z powyższym zwiększono ogółem dochody bieżące o kwotę 507.971 zł z tytułu subwencji oświatowej 491.799 zł i dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące 16.172 zł.
Zwiększono ogółem wydatki o kwotę 5.186.971 zł w tym z podziału wolnych środków jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikajaca z zaciągniętych kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokosci 4.679.000 zł. Zwiększono wydatki bieżące o kwotę 1.620.711 zł i wydatki majątkowe o kwotę 3.566.260 zł między innymi z tytułu otrzymanej subwencji, dotacji oraz podziału wolnych środków .
Deficyt budżetu ustalono w wysokości 22.236.000 zł. Wprowadzona nadwyżka zwiększyła przychody budżetu, które po zmianie wynoszą 30.182.600 zł. Rozchody nie zmieniły się i wynoszą 7.946.600 zł. Nie zmienił się również limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2019 roku, który wynosi 25.503.600 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 17.557.000 zł oraz spłatę kredytów i pożyczek w wysokości 7.826.600 zł.
W załączniku nr 2 Wykaz Przedsięwzięć dokonano zmiany wysokości limitów w poszczególnych latach tj: w 2019 roku zwiększono o kwotę 597.300 zł i w roku 2020 r. o kwotę 624.700 zł. Łączny limit zobowiązań i łączne nakłady finansowe zwiększono o kwotę 1.222.000 zł.
nr 1.3.2.1 - Projekty- zwiększono limit wydatków roku 2019 o kwotę 170.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 170.000 zł.
nr 1.3.2.6 - Budowa oświetlenia i wykonanie projektów- zwiększono limit wydatków roku 2019 o kwotę 100.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 100.000 zł.
Wprowadzono dwa nowe zadania wieloletnie :
nr 1.1.2.3- Koalicja na rzecz poprawy jakości powietrza Gmin ZIT Aglomeracji Wrocławskiej (ZIT WROF)- program grantów na wymianę źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych na terenie wybranych gmin Aglomeracji Wroclawskiej. Jest to zadanie dwu letnie z udziałem środków unijnych obejmujących wkład gminy w latach 2019 - 27.300 zł i 2020- 24.700 zł.
nr 1.3.2.15 -Budowa drogi w ul. Dębowej w miejscowości Sadków- jest to zadanie do realizacji w latach 2019 - 2020 . Koszt zadania 900.000 zł . Rzopoczęcie w roku 2019 - 300.000 zł, a w roku 2020 600.000 zł.
Objaśnienia do zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone projektem uchwały Rady Miejskiej z dnia 25 kwietnia 2019 roku.
W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale Rady Miejskiej i zarządzeniu Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w miesiącach marzec i kwiecień. W związku z powyższym zwiększono ogółem dochody o kwotę 9.597 zł z tego : dochody bieżące o kwotę 9.597 zł, w tym z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące o kwotę 2.097 zł.
Zwiększono ogółem wydatki o kwotę 9.597 zł w tym zmniejszono wydatki bieżące o kwotę 7.903 zł a zwiększono wydatki majątkowe o kwotę 17.500 zł.
Deficyt budżetu nie zmienił sie i wynosi 22.236.000 zł. Przychody budżetu się nie zmieniły i wynoszą 30.182.600 zł. Rozchody wynoszą 7.946.600 zł. Nie zmienił się limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2019 roku, który wynosi 25.503.600 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 22.236.000 zł oraz spłatę kredytów i pożyczek w wysokości 7.826.600 zł,
W załączniku nr 2 - Wykaz Przedsięwzięć dokonano uaktualnienia wysokości limitów w wydatkach bieżących i majątkowych zadań wieloletnich zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale i zarzadzeniu. Zwiększono limity ogółem i majątkowe roku 2019 o kwotę 10.000 zł. W roku 2020 zwiększono limit wydatków ogółem i majątkowych o kwotę 6.000 zł. Łączny limit zobowiązań zwiększono o kwotę 16.000 zł, a łączne nakłady finansowe zwiększono także o kwotę 16.000 zł.
nr 1.3.2.14 - Przejmowanie sieci kanalizacyjnej - zwiększono limit wydatków roku 2019 o kwotę 10.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 10.000 zł - zwiększono do wysokości zawartych porozumień
nr 1.1.2.3 - Koalicja na rzecz poprawy jakości powietrza Gmin ZIT Aglomeracji Wrocławskiej (ZIT WROF) - zwiększono limit wydatków roku 2020 o kwotę 6.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 6.000 zł - zwiększenie planu wydatków,
[1]) Wzór może być stosowany także w układzie pionowym, w którym poszczególne pozycje są przedstawione w kolumnach, a lata w wierszach.
[2]) Zgodnie z art. 227 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2077, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, wieloletnia prognoza finansowa obejmuje okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech kolejnych lat. W sytuacji dłuższego okresu prognozowania finansowego wzór stosuje się także dla lat wykraczających poza minimalny (4-letni) okres prognozy, wynikający z art. 227 ustawy.
[3]) W pozycji wykazuje się kwoty wszystkich podatków i opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego, a nie tylko podatków i opłat lokalnych.
[4]) W pozycji wykazuje się kwoty dla lat budżetowych 2013–2018.
[5]) W pozycji wykazuje się w szczególności kwoty przychodów z tytułu prywatyzacji majątku oraz spłaty pożyczek udzielonych ze środków jednostki.
[6]) W pozycji wykazuje się w szczególności wyłączenia wynikające z art. 36 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. poz. 1456 oraz z 2013 r. poz. 1199) oraz kwoty wykupu obligacji przychodowych
[7]) Skorygowanie o środki określone w przepisach dotyczy w szczególności powiększenia o nadwyżkę budżetową z lat ubiegłych, zgodnie z art. 242 ustawy.
[8]) Pomniejszenie wydatków bieżących, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej, dotyczy lat 2013–2015.
[9]) Przeznaczenie nadwyżki budżetowej, inne niż spłaty kredytów, pożyczek i wykup papierów wartościowych, wymaga określenia w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej.
[10]) W pozycji wykazuje się kwoty wydatków w ramach zadań własnych klasyfikowanych w dziale 750 – Administracja publiczna w rozdziałach właściwych dla organów i urzędów jednostki samorządu terytorialnego (rozdziały od 75017 do 75023).
[11]) W pozycji wykazuje się wartość inwestycji rozpoczętych co najmniej w poprzednim roku budżetowym, którego dotyczy kolumna.
[12]) W pozycji wykazuje się wartość nowych inwestycji, które planuje się rozpocząć w roku, którego dotyczy kolumna.
[13]) W pozycji 12.1.1.1, 12.2.1.1, 12.3.2, 12.4.2, 12.5.1, 12.6.1, 12.7.1 oraz 12.8.1 wykazuje się wyłącznie kwoty wynikające z umów na realizację programu, projektu lub zadania zawartych na dzień uchwalenia prognozy, a nieplanowanych do zawarcia w okresie prognozy.
[14]) Przez program, projekt lub zadanie finansowane w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, należy rozumieć także taki program, projekt lub zadanie przynoszące dochód, dlaktórych poziom finansowania ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, ustala się po odliczeniu zdyskontowanego dochodu obliczanego zgodnie z przepisami Unii Europejskiej dotyczącymi takiego programu, projektu lub zadania.
[15]) Pozycje sekcji 15 są wykazywane wyłącznie przez jednostki samorządu terytorialnego emitujące obligacje przychodowe.
[16]) Pozycje sekcji 16 wykazują wyłącznie jednostki objęte procedurą wynikającą z art. 240a lub art. 240b ustawy
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
wyniki glosowania 206.pdf (PDF, 18.38Kb) | 2019-10-30 14:28:18 | 61 | |
XIII-206-19.pdf (PDF, 617.36Kb) | 2019-10-30 13:56:25 | 64 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie Data wytworzenia:
30 paź 2019
Osoba dodająca informacje
Alicja Sawoniewicz Data publikacji:
30 paź 2019, godz. 13:56
Osoba aktualizująca informacje
Alicja Sawoniewicz Data aktualizacji:
30 paź 2019, godz. 14:28