Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Uchwała nr LVII/743/22 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kilianów

Uchwała Nr LVII/743/22 z dnia 27 października 2022 r.

Uchwała Nr LVII/743/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich

z dnia 27 października 2022 r.

w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kilianów

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 i 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005, 1079 i 1561) i art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r. poz. 503) oraz w związku z uchwałą Nr XXX/402/17 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 kwietnia 2017 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kilianów, oraz po stwierdzeniu, że nie narusza on ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kąty Wrocławskie uchwalonego przez Radę Miejską w Kątach Wrocławskich uchwałą nr XLVIII/624/22 z dnia 27 stycznia 2022 r., Rada Miejska uchwala, co następuje:

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 1. 1. Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego wsi Kilianów, zwany dalej planem.

2. Załącznikami do niniejszej uchwały są:

1) rysunek planu stanowiący załącznik nr 1, sporządzony w skali 1:1000, będący integralną częścią planu;

2) rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag stanowiące załącznik nr 2;

3) rozstrzygnięcie o sposobie realizacji, zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz o zasadach ich finansowania stanowiące załącznik nr 3;

4) dane przestrzenne tworzone dla planu, zapisane w postaci elektronicznej - stanowiące załącznik nr 4.

§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa o:

1) nieprzekraczalnych liniach zabudowy – należy przez to rozumieć linie, które nie mogą być przekroczone przez żadną ścianę budynku, przy czym zabudowa nie musi być usytuowana na tych liniach; okapy, gzymsy, balkony, galerie, werandy, wykusze, zadaszenia wejściowe, tarasy, schody zewnętrzne i pochylnie mogą przekroczyć te linie o nie więcej niż 1,5 m; nieprzekraczalne linie zabudowy nie dotyczą urządzeń i obiektów infrastruktury technicznej;

2) przeznaczeniu podstawowym – należy przez to rozumieć ustalone przeznaczenie wydzielone liniami rozgraniczającymi, które stanowi wiodący sposób zagospodarowania terenu;

3) przeznaczeniu uzupełniającym – należy przez to rozumieć przeznaczenie inne niż podstawowe, dopuszczone na warunkach określonych planem;

4) terenie – należy przez to rozumieć obszar wyznaczony na rysunku planu liniami rozgraniczającymi, oznaczony symbolem określającym przeznaczenie podstawowe.

§ 3. 1. W planie określa się:

1) przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;

2) zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego;

3) zasady ochrony środowiska, przyrody, krajobrazu kulturowego;

4) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenów,
w tym linie zabudowy i gabaryty obiektów oraz wskaźniki intensywności zabudowy;

5) szczegółowe zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości;

6) szczegółowe zasady zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy;

7) wymagania wynikające z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych;

8) zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków;

9) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej;

10) stawkę procentową, na podstawie której ustala się opłatę, o której mowa w ustawie
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

2. W planie, z uwagi na niewystępowanie na obszarze objętym planem, nie określa się:

1) zasad ochrony dóbr kultury współczesnej;

2) granic, sposobów zagospodarowania terenów lub obiektów podlegających ochronie, ustalonych na podstawie przepisów odrębnych;

3) terminu tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów;

4) terenów górniczych;

5) obszarów szczególnego zagrożenia powodzią;

6) obszarów osuwania się mas ziemnych;

7) krajobrazów priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz w planach zagospodarowania przestrzennego województwa.

§ 4. 1. Następujące oznaczenia graficzne na rysunku planu są oznaczeniami obowiązującymi:

1) granice obszaru objętego planem;

2) nieprzekraczalne linie zabudowy;

3) szpalery zieleni;

4) granica strefy „A” ścisłej ochrony konserwatorskiej;

5) granica strefy „B” ochrony konserwatorskiej - równoznaczna z obszarem ujętym w ewidencji zabytków;

6) granica strefy „OW” ochrony konserwatorskiej dla zabytku archeologicznego - równoznaczna z obszarem ujętym w ewidencji zabytków;

7) symbol określający przeznaczenie terenu.

2. Pozostałe oznaczenia na rysunku planu – inne niż wymienione w ust. 1 mają charakter informacyjny.

§ 5. Ustala się następujące rodzaje przeznaczenia oraz odpowiadające im oznaczenia użyte w uchwale:

1) M – tereny zabudowy, mieszkaniowej, zagrodowej oraz usługowej z dopuszczeniem produkcji nieuciążliwej;

2) MN – tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej;

3) MNU – tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i zabudowy usługowej;

4) RM – tereny zabudowy zagrodowej;

5) UKr – teren usług sakralnych;

6) US – teren sportu i rekreacji;

7) RU/RM – teren obsługi produkcji rolnej i zabudowa zagrodowa;

8) RU/U – tereny obsługi produkcji rolnej i zabudowy usługowej;

9) E – teren infrastruktury technicznej – elektroenergetyka;

10) R – teren rolniczy;

11) WS – tereny wód powierzchniowych śródlądowych;

12) tereny dróg publicznych:

a) KDZ – klasy zbiorczej,

b) KDL – klasy lokalnej,

c) KDD – klasy dojazdowej;

13) KDW – tereny dróg wewnętrznych;

14) KDg – tereny dróg transportu rolnego;

15) KDPJ – teren publicznego ciągu pieszo-jezdnego.

Rozdział 2.
Ustalenia ogólne

§ 6. Dla całego obszaru objętego planem ustala się:

1) w zakresie zasad zabudowy i zagospodarowania terenów:

a) realizację nowych budynków oraz rozbudowywanych części istniejących budynków zgodnie z liniami zabudowy oznaczonymi na rysunku planu, za wyjątkiem urządzeń infrastruktury technicznej,

b) dopuszcza się remont i przebudowę istniejących budynków lub ich części, znajdujących się w mniejszej odległości od dróg niż określają to wyznaczone na rysunku planu nieprzekraczalne linie zabudowy,

c) za zgodne z planem uznaje się przebudowę i rozbudowę istniejących budynków o geometrii dachu lub wysokości niezgodnej z ustaleniami określonymi w planie, bez konieczności dostosowywania  formy dachu i wysokości budynku do ustaleń planu, z zastrzeżeniem ustaleń określonych w lit. d),

d) w przypadku nadbudowy istniejących budynków oraz przebudowy istniejących budynków w zakresie zmiany geometrii dachu, obowiązują ustalenia określone w planie jak dla nowej zabudowy,

e) określone w planie ustalenia dotyczące geometrii dachów budynków nie dotyczą obiektów infrastruktury technicznej i obiektów pomocniczych;

2) w terenie M, MN, MNU i RM na jeden lokal mieszkalny musi przypadać część działki budowlanej, na której będzie lokalizowany, o powierzchni nie mniejszej niż:

a) 700 m2 – w zabudowie jednorodzinnej wolnostojącej,

b) 450 m2 – w zabudowie jednorodzinnej bliźniaczej,

c) 1500 m2 - w zabudowie zagrodowej;

3) dopuszcza się lokalizację jednego lokalu mieszkalnego dla działek o powierzchni mniejszej niż wskazane w pkt 2), wydzielonych przed wejściem w życie przepisów planu;

4) za zgodne z planem uznaje się lokalizację na granicy działki budowlanej budynków mieszkalnych jednorodzinnych bliźniaczych;

5) zakaz realizacji obiektów o wysokości 15 m n.p.t. i wyższych, za wyjątkiem obiektów związanych z łącznością publiczną o wysokości nieprzekraczającej 20 m;

6) zakaz lokalizacji wolnostojących elektrowni wiatrowych.

§ 7. W zakresie ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego ustala się:

1) zakaz realizacji przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oraz mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko;

2) północna część obszaru objętego planem znajduje się w zasięgu Głównego Zbiornika Wód Podziemnych GZWP nr 319 Subzbiornik Prochowice – Środa Śl., na którym obowiązują wymagania wynikające z przepisów odrębnych;

3) wschodnia część obszaru objętego planem znajduje się w granicach Parku Krajobrazowego Dolina Bystrzycy, na którym obowiązują regulacje w zakresie sposobu zagospodarowania wynikające z przepisów odrębnych dotyczących tego obszaru;

4) w zakresie ochrony akustycznej – dopuszczalne poziomy hałasu określone w przepisach odrębnych odpowiednio:

a) na terenie oznaczonym symbolem MN – jak dla terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej,

b) na terenie oznaczonym symbolem M i MNU – jak dla terenu zabudowy mieszkaniowo-usługowego,

c) na terenie oznaczonym symbolem RM – jak dla terenu zabudowy zagrodowej,

d) na terenie oznaczonym symbolem US – jak dla terenu rekreacyjno-wypoczynkowego;

5) w terenach oznaczonych symbolem MN ustala się zakaz lokalizacji usług związanych z: obsługą i naprawami mechanicznymi, blacharskimi, lakierniczymi lub wulkanizacyjnymi, a także punktów skupu i składowania surowców wtórnych, obiektów handlu hurtowego;

6) w terenach M i MNU ustala się zakaz lokalizacji punktów skupu i składowania surowców wtórnych, obiektów handlu hurtowego;

7) w zakresie melioracji:

a) zachowanie rowów melioracji wodnych szczegółowych, zgodnie z przepisami odrębnymi z obowiązkiem zachowania pasa terenu, wolnego od zabudowy, zgodnie z rysunkiem planu,

b) w przypadku wystąpienia niezinwentaryzowanej sieci drenarskiej, postępowanie zgodnie z przepisami odrębnymi.

§ 8. W zakresie zasad ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków ustala się:

1. Zasady ochrony dziedzictwa kulturowego:

1) ochronę stanowiska archeologicznego, ujętego w wojewódzkiej ewidencji zabytków archeologicznych pod numerem 1/8/82-26 AZP: osada z epoki kamienia i I okresu epoki brązu, w obszarze którego dla inwestycji związanych z pracami ziemnymi, wymagane jest przeprowadzenie badań archeologicznych, zgodnie z przepisami odrębnymi;

2) w granicy obszaru objętego planem wprowadza się strefę „OW” ochrony konserwatorskiej dla zabytków archeologicznych, w zasięgu której dla inwestycji związanych z pracami ziemnymi, wymagane jest przeprowadzenie badań archeologicznych, zgodnie z przepisami odrębnymi;

3) w przypadku odkrycia stanowisk archeologicznych obowiązują ustalenia jak dla rozpoznanych, tj. konieczność przeprowadzenia ratowniczych badań archeologicznych.

2. Ustala się ochronę obiektów wpisanych do rejestru oraz wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków:

1) zabytkowego zespołu kościelnego - kościół fil. p.w. Wniebowzięcia NMP wpisanego do rejestru zabytków decyzją nr A/1204/1792 z dnia 20.08.1966 r. wraz z przykościelnym cmentarzem ujętym w wykazie zabytków;

2) wykaz obiektów wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków:

a) domu mieszk., Nr 16, poł. XIX w.,

b) zespołu mieszk.-gosp., Nr 17 b:

domu mieszk., Nr 17 b, XVIII w., XIX w.,

oficyny mieszk.-gopsp., Nr 17 b, k. XIX w.,

obory, Nr 17 b., XIX/XX w.,

wozowni, Nr 17 b, XIX/XX w.,

domu mieszk., Nr 18, p. XIX w.,

c) zespołu folwarku:

domu mieszk., Nr 23 a, p. XX w.,

domu mieszk., Nr 23 c, k. XIX w.,

obory, Nr 23, k. XIX w.,

d) domu mieszk., Nr 24, 2 poł. XIX w., XX w.,

e) domu mieszk., Nr 27, 2 poł. XIX w.,

f) zespołu mieszk.-gosp., Nr 28:

domu mieszk., Nr 28, 2 poł. XIX w.,

obory, Nr 28, k. XIX w.,

stodoły I, Nr 28, k. XIX w.,

stodoły II, Nr 28, k. XIX w.,

g) domu mieszk., Nr 30, k. XIX w.,

h) domu mieszk., Nr 34, 1892 r.,

i) domu mieszk., Nr 38, p. XX w.,

j) bud. gosp., Nr 38, p. XX w.,

k) domu mieszk., Nr 39, k. XIX w.;

3) dla obiektów wymienionych w ust. 2 pkt 2 ustala się następujące wymogi dotyczące zasad ochrony:

a) zachowanie bryły, kształtu i geometrii dachu oraz zastosowania tradycyjnych materiałów budowlanych,

b) utrzymanie, a w przypadku zniszczenia odtworzenie historycznego detalu architektonicznego,

c) zachowanie kształtu, rozmiaru i rozmieszczenia otworów zgodnie z historycznym wizerunkiem budynku, utrzymaniem lub odtworzenie oryginalnej stolarki okien i drzwi; w przypadku konieczności przebicia nowych otworów, należy je zharmonizować z zabytkową elewacją,

d) ochrona zachowanego układu i wystroju wnętrz, z dążeniem do jego odtworzenia w tych przypadkach, gdy uległ niekorzystnym zmianom,

e) stosowanie kolorystyki i materiałów nawiązujących do tradycyjnych lokalnych rozwiązań, w tym ceramicznych lub tynkowych pokryć ścian zewnętrznych, z zakazem stosowania okładzin ściennych typu „siding”,

f) postępowanie zgodnie z przepisami odrębnymi.

3. Ustala się następujące wymogi w strefach ochrony konserwatorskiej, oznaczonych na rysunku planu:

1) w strefie "A" ścisłej ochrony konserwatorskiej:

a) zakaz lokalizacji nowej zabudowy,

b) utrzymanie dotychczasowego zagospodarowania terenu,

c) rewaloryzację i konserwację budynku kościoła,

d) działania odtworzeniowe elementów historycznego układu, ogrodzeń, bram, obiektów sztuki sepulkralnej,

e) zakaz wprowadzania podziałów historycznego założenia,

f) prowadzenie działań inwestycyjnych na terenie zespołu kościelnego i przy jego poszczególnych elementach oraz przy/i w budynku kościoła - zgodnie z przepisami odrębnymi w tym zakresie;

2) w strefie "B" ochrony konserwatorskiej:

a) zachowanie elementów historycznego układu przestrzennego tj. rozplanowania dróg, linii zabudowy, kompozycji wnętrz urbanistycznych i zabudowy oraz kompozycję zieleni – historyczną aleję,

b) zachowanie i modernizację historycznej drogi kamiennej,

c) nowa zabudowa winna być zharmonizowana z historyczną kompozycją przestrzenno-architektoniczną w zakresie lokalizacji, rozplanowania, skali, ukształtowania bryły, w tym kształtu i wysokości dachu poziomu posadowienia parteru, podziałów otworów okiennych i drzwiowych, materiałów oraz przy nawiązaniu do historycznej zabudowy miejscowości, połacie dachu należy pokryć dachówką ceramiczną lub cementową w kolorze ceglanym,

d) dla nowej zabudowy ustala się dachy symetryczne: dwuspadowe, naczółkowe o kącie nachylenia połaci od 38° do 45°; dopuszcza się wzbogacenie formy dachu przez wprowadzenie świetlików, lukarn,

e) zakaz budowy ogrodzeń z betonowych elementów prefabrykowanych, w nowych inwestycjach oraz związanych z modernizacją, rozbudową, przebudową obiektów istniejących wymaga się nawiązania gabarytami i sposobem kształtowania bryły i użytymi materiałami do miejscowej historycznej zabudowy; w przypadku istniejącego obiektu - po rozbudowie budynek powinien tworzyć spójną kompozycję z istniejącą częścią;

3) w zakresie ochrony konserwatorskiej „OW” dla zabytków archeologicznych:

a) dla inwestycji związanych z pracami ziemnymi, wymagane jest przeprowadzenie ratowniczych badań archeologicznych, zgodnie z przepisami odrębnymi,

b) w przypadku nowoodkrywanych stanowisk archeologicznych obowiązują ustalenia jak dla stanowisk rozpoznanych, z koniecznością przeprowadzenia ratowniczych badań archeologicznych, zgodnie z przepisami odrębnymi.

§ 9. 1. Jako tereny przestrzeni publicznych wskazuje się tereny oznaczone symbolami: Ukr, US oraz KDZ, KDL, KDD, KDPJ.

2. W zakresie kształtowania przestrzeni publicznych ustala się:

1) możliwość lokalizowania urządzeń infrastruktury technicznej;

2) zakaz lokalizacji tymczasowych obiektów usługowo-handlowych;

3) zagospodarowanie w sposób umożliwiający poruszanie się w nich osobom ze szczególnymi potrzebami.

§ 10. 1. W zakresie szczegółowych zasad i warunków scalania i podziału nieruchomości ustala się:

1) brak wskazania nieruchomości objętych obowiązkiem przeprowadzenia scalenia i podziału;

2) możliwość przeprowadzenia scalenia i podziału nieruchomości przy ustaleniu:

a) minimalnej powierzchni nowo wydzielonych działek – 700 m2,

b) minimalnej szerokości 18 m;

3) ustalenia, o których mowa w pkt 2. lit. a i b, nie obowiązuję przy wydzielaniu działek pod drogi i infrastrukturę techniczną, podziałów dokonywanych w celu regulacji stanu prawnego, oraz utworzonych wokół placów do zawracania;

4) kąt położenia granic działek w stosunku do pasa drogowego od 80° do 100°.

Rozdział 3.
Zasady modernizacji, rozbudowy i budowysystemów komunikacji i infrastruktury technicznej

§ 11. 1. W zakresie zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji:

1) każdej nowo wydzielanej działce budowlanej w terenach MN i MNU należy zapewnić bezpośredni dostęp do drogi publicznej lub drogi wewnętrznej;

2) dopuszcza się obsługę komunikacyjną poprzez niewyznaczone na rysunku planu drogi wewnętrzne;

3) w liniach rozgraniczających dróg i ciągów pieszo-jezdnych dopuszcza się lokalizację obiektów budowlanych i urządzeń technicznych związanych z prowadzeniem, zabezpieczeniem i obsługą ruchu, drogowych obiektów inżynierskich, infrastruktury technicznej niezwiązanej z drogą, zjazdów, zieleni;

4) za zgodne z planem uznaje się lokalizacje w liniach rozgraniczających dróg: miejsc postojowych, ścieżek rowerowych lub ciągów pieszo-rowerowych.

2. Dopuszcza się możliwość tworzenie dojazdów jako dróg wewnętrznych:

1) o szerokości wynoszącej co najmniej 10 m;

2) w przypadku wydzielenia drogi nieprzelotowej, obowiązuje realizacja placu do zawracania, o wymiarach min. 12,5 m x 12,5 m;

3) w rejonie skrzyżowań należy stosować trójkąty widoczności o wymiarach 5,0 m x 5,0 m.

3. Na obszarze objętym planem obowiązuje zapewnienia miejsc parkingowych przeznaczonych do parkowania pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową, analogicznie do wskaźników ustalonych w przepisach odrębnych.

4. W zakresie zapewnienia miejsc postojowych, ustala się ich liczbę nie mniejszą niż:

1) dla nowych budynków mieszkalnych w zabudowie jednorodzinnej i zagrodowej: 2 stanowiska postojowe przypadające na jeden lokal mieszkalny, w przypadku realizacji w budynku mieszkalnym lokalu użytkowego, dodatkowo 1 stanowisko postojowe na każde 40 m2 powierzchni lokalu użytkowego;

2) dla nowych budynków usługowych: 1 stanowisko postojowe na każde 40 m2 powierzchni użytkowej budynku;

3) dla nowych budynków produkcyjnych: 1 stanowisko postojowe na każde 100 m2 powierzchni całkowitej budynku.

§ 12. 1. Dla terenów dróg publicznych, oznaczonych na rysunku planu, ustala się następujące warunki funkcjonalno-przestrzenne:

1) 30KDZ – istniejąca droga powiatowa nr 2000D, szerokość w liniach rozgraniczających od 15 m do 22 m, odcinkowe przewężenia ze względu na istniejące zainwestowanie i uwarunkowania, poszerzenia w rejonie skrzyżowań, zgodnie z rysunkiem planu;

2) 31KDL – istniejąca droga, szerokość w liniach rozgraniczających od min. 10 m do 20 m; odcinkowe przewężenia ze względu na istniejące zainwestowanie i uwarunkowania, poszerzenia w rejonie skrzyżowań, zgodnie z rysunkiem planu;

3) 32KDD – istniejąca droga, szerokość w liniach rozgraniczających min. 10 m, odcinkowe przewężenie do 8 m, zgodnie z rysunkiem planu;

4) 33KDD – projektowana droga, szerokość w liniach rozgraniczających min. 10 m, zgodnie z rysunkiem planu;

5) 34KDD – projektowana droga, szerokość w liniach rozgraniczających od min. 4 m do  10 m, zgodnie z rysunkiem planu;

6) 35KDD – istniejąca droga, szerokość w liniach rozgraniczających min. 11 m, zgodnie z rysunkiem planu;

7) 36KDD – istniejąca droga, szerokość w liniach rozgraniczających min. 8 m, zgodnie z rysunkiem planu;

8) 37KDD – istniejąca droga, szerokość w liniach rozgraniczających min. 10 m, poszerzenie w rejonie skrzyżowania, zgodnie z rysunkiem planu;

9) 38KDD – istniejąca droga, szerokość w liniach rozgraniczających min. 10 m, zgodnie z rysunkiem planu.

2. Dla publicznego ciągu pieszo-jezdnego 41KDPJ – ciąg istniejący, szerokość w liniach rozgraniczających – min. od 5 m do 8 m, zgodnie z rysunkiem planu.

3. Dla dróg wewnętrznych i dróg transportu rolnego, oznaczonych na rysunku planu, ustala się:

1) 39KDW – istniejąca droga, szerokość w liniach rozgraniczających min.  10 m, zakończona placem do zawracania, zgodnie z rysunkiem planu;

2) 40KDW – istniejąca droga, szerokość w liniach rozgraniczających min.  10 m, zakończona placem do zawracania, zgodnie z rysunkiem planu;

3) 42KDW – droga projektowana, szerokość w liniach rozgraniczających – min. 10 m, poszerzenia w rejonie skrzyżowań, zgodnie z rysunkiem planu;

4) 43KDW – droga projektowana, szerokość w liniach rozgraniczających – min. 10 m, odcinkowe przewężenie 4 m, do łącznego zagospodarowania z częścią pasa drogowego znajdującego się poza obszarem objętym planem, zgodnie z rysunkiem planu;

5) 44KDg, 45KDg, 46KDg – istniejące drogi transportu rolnego. szerokość w liniach rozgraniczających od min. 3 do 5 m dla 44KDg, od min. 3 m do 10 m dla 45KDg oraz min. 3 m z poszerzeniem do 10 m dla 46KDg, zgodnie z rysunkiem planu.

§ 13. 1. W zakresie zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów infrastruktury technicznej ustala się:

1) zapewnienie połączenia infrastruktury technicznej w obszarze objętym planem z układem zewnętrznym z zastosowaniem parametrów odpowiadającym parametrom układu zewnętrznego;

2) dopuszczenie lokalizacji infrastruktury technicznej, w tym związanej z łącznością publiczną;

3) zapewnienie dostępu do urządzeń infrastruktury technicznej w celu zapewnienia prawidłowej ich eksploatacji.

2. W zakresie zaopatrzenia w wodę ustala się:

1) zaopatrzenie budynków dla celów bytowo-gospodarczych i przeciwpożarowych z sieci wodociągowej;

2) wyposażenie sieci wodociągowej w hydranty do celów przeciwpożarowych.

3. W zakresie kanalizacji sanitarnej ustala się:

1) obowiązek docelowego odprowadzania ścieków do sieci kanalizacji sanitarnej;

2) dopuszcza się stosowanie zbiorników bezodpływowych na nieczystości stałe.

4. W zakresie kanalizacji deszczowej ustala się:

1) odprowadzenie wód opadowych i roztopowych do sieci kanalizacji deszczowej lub zagospodarowanie wód opadowych i roztopowych na własnej działce budowlanej;

2) odprowadzenie wód opadowych i roztopowych do innych odbiorników wód, zgodnie z przepisami odrębnymi.

5. W zakresie gospodarki odpadami ustala się postępowanie zgodnie z przepisami odrębnymi.

6. W zakresie zasilania w energie elektryczną ustala się:

1) zasilanie z sieci energetycznej średniego i niskiego napięcia;

2) prowadzenie nowych linii średniego i niskiego napięcia, jako linii kablowych;

3) w granicy pasa technologicznego wyznaczonego wzdłuż linii elektroenergetycznej 20 kV, której granice przebiegają w odległości 2,5 m od osi linii, obowiązuje zakaz lokalizacji budynków niezwiązanych z energetyką oraz nasadzeń zieleni o wysokości przekraczającej 3 m;

4) możliwość pozyskania energii z odnawialnych źródeł energii z urządzeń o mocy nieprzekraczającej 100 kW, za wyjątkiem elektrowni wiatrowych.

7. W zakresie zaopatrzenia w energie cieplną ustala się:

1) zaopatrzenie ze źródeł bezpiecznych ekologicznie, zapewniających wysoki stopień czystości spalin, niskim stopniu emisji zanieczyszczań, zgodnie z przepisami odrębnymi;

2) możliwość pozyskania energii z odnawialnych źródeł energii z urządzeń o mocy nieprzekraczającej 100 kW, za wyjątkiem elektrowni wiatrowych.

8. W zakresie zaopatrzenie w gaz ustala się:

1) zaopatrzenie w gaz z sieci gazowej lub indywidualnych zbiorników na gaz;

2) możliwość lokalizacji zbiorników na gaz.

9. W zakresie telekomunikacji ustala się obsługę z sieci istniejącej oraz projektowanej.

Rozdział 4.
Ustalenia szczegółowe

§ 14. 1. Dla terenów oznaczonych symbolami 5M, 6M, 7M, 8M, 9M ustala się:

1) jako przeznaczenie podstawowe – tereny zabudowy mieszkaniowej, zagrodowej oraz usługowej z dopuszczeniem produkcji nieuciążliwej;

2) jako zgodną z przeznaczeniem podstawowym terenu uznaje się lokalizację:

a) budynków mieszkalnych jednorodzinnych,

b) budynków mieszkalnych, inwentarskich, w tym silosów, gospodarczych i pomocniczych w zabudowie zagrodowej,

c) budynków usługowych,

d) towarzyszących budynków garażowych i gospodarczych niezwiązanych z zabudową zagrodową oraz obiektów pomocniczych,

e) infrastruktury technicznej,

f) zachowanie istniejących budynków mieszkalnych wielorodzinnych;

3) jako przeznaczenie uzupełniające: zabudowa produkcyjna i magazynowo – składowa.

2. W zakresie zasad zagospodarowania terenu:

1) minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej – 30 % powierzchni działki budowlanej, za wyjątkiem terenu 9M będącego w zasięgu Parku Krajobrazowego Dolina Bystrzycy, dla którego obowiązuje – 70 % powierzchni działki budowlanej;

2) maksymalny udział powierzchni zabudowy 50 % powierzchni działki budowlanej;

3) wskaźniki intensywności zabudowy dla działki budowlanej:

a) minimalny – 0,1,

b) maksymalny – 1,2;

4) minimalna powierzchnia nowo wydzielanych działek budowlanych wynosi:

a) 700 m2 - dla zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i usługowej,

b) 450 m2 - dla zabudowy mieszkaniowej bliźniaczej,

c) 1500 m2 - dla zabudowy zagrodowej.

3. W zakresie zasad kształtowania zabudowy:

1) budynki mieszkalne jednorodzinne realizowane jako wolnostojące lub bliźniacze;

2) maksymalna wysokość:

a) zabudowa mieszkaniowa, usługowa – nieprzekraczająca 10 m,

b) zabudowa produkcyjna, magazynowo-składowa – nieprzekraczająca 7 m,

c) zabudowa garażowa i gospodarcza – nieprzekraczająca 5 m,

d) zabudowa inwentarska, w tym silosy – nieprzekraczająca 11 m;

3) budynki mieszkalne i usługowe lokalizowane w granicy strefy ochrony konserwatorskiej „B” – dwie kondygnacje nadziemne, w tym poddasze użytkowe;

4) dachy:

a) dla zabudowy mieszkaniowej, usługowej, garażowej i gospodarczej – płaskie, dwu- lub wielospadowe, o kącie nachylenia połaci do 45o, kryte dachówką ceramiczną, cementową lub materiałem dachówkopodobnym w kolorze ceglastym, czerwonym lub brązowym,

b) dla zabudowy lokalizowanej w strefie „B” ochrony konserwatorskiej - obowiązują ustalenia z § 8 ust. 3 ppkt 2;

5) gabaryty: dopuszcza się dowolne szerokości elewacji.

§ 15. 1. Dla terenów oznaczonych symbolami 10MN, 11MN, 12MN, 13MN, 14MN, 15MN ustala się:

1) jako przeznaczenie podstawowe – tereny zabudowy jednorodzinnej w formie wolnostojącej i bliźniaczej,

2) jako zgodną z przeznaczeniem podstawowym terenu uznaje się lokalizację:

a) budynków mieszkalnych jednorodzinnych,

b) towarzyszących budynków garażowych i gospodarczych oraz obiektów pomocniczych,

c) infrastruktury technicznej;

3) jako przeznaczenie uzupełniające: zabudowa usługowa.

2. W zakresie zasad zagospodarowania terenu:

1) minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej – 50 % powierzchni działki budowlanej dla zabudowy wolnostojącej i bliźniaczej, za wyjątkiem terenów 11MN, 12MN, 15MN będących w zasięgu Parku Krajobrazowego Dolina Bystrzycy dla którego obowiązuje 70 % powierzchni działki budowlanej;

2) maksymalny udział powierzchni zabudowy 30 % powierzchni działki budowlanej;

3) wskaźniki intensywności zabudowy dla działki budowlanej:

a) minimalny – 0,1,

b) maksymalny – 1,0;

4) minimalne powierzchnie nowo wydzielanych działek budowlanych wynoszą:

a) 700 m2 – dla zabudowy jednorodzinnej mieszkaniowej wolnostojącej i usługowej,

b) 450 m2 – dla zabudowy jednorodzinnej mieszkaniowej bliźniaczej,

c) ustalenia lit. a) i b) nie dotyczą terenów o symbolach 11MN, 12MN, 15MN dla których obowiązuje minimalna powierzchnia 1200 m2, będących w zasięgu Parku Krajobrazowego Dolina Bystrzycy.

3. W zakresie zasad kształtowania zabudowy:

1) budynki mieszkalne jednorodzinne realizowane jako wolnostojące, bliźniacze;

2) maksymalna wysokość:

a) zabudowa mieszkaniowa – nieprzekraczająca 10 m,

b) zabudowa usługowa – nieprzekraczająca 7 m,

c) zabudowa garażowa i gospodarcza – nieprzekraczająca 5 m;

3) budynki mieszkalne i usługowe: maksymalnie dwie kondygnacje, w tym poddasze użytkowe;

4) dachy: dla zabudowy mieszkaniowej, usługowej, garażowej i gospodarczej – płaskie, dwu- lub wielospadowe, o kącie nachylenia połaci do 45o, kryte dachówką ceramiczną, cementową lub materiałem dachówkopodobnym w kolorze ceglastym, czerwonym lub brązowym;

5) gabaryty: dopuszcza się dowolne szerokości elewacji.

§ 16. 1. Dla terenów oznaczonych symbolami 2MNU, 3MNU, 4MNU ustala się:

1) jako przeznaczenie podstawowe – tereny zabudowy  mieszkaniowej jednorodzinnej i zabudowy usługowej;

2) jako zgodną z przeznaczeniem podstawowym terenu uznaje się lokalizację:

a) budynków mieszkalnych jednorodzinnych wolnostojących,

b) budynków usługowych,

c) budynków mieszkalno-usługowych,

d) towarzyszących budynków garażowych i gospodarczych oraz obiektów pomocniczych,

e) infrastruktury technicznej.

2. W zakresie zasad zagospodarowania terenu:

1) minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej – 40 % powierzchni działki budowlanej, za wyjątkiem terenu 4MNU będącego w zasięgu Parku Krajobrazowego Dolina Bystrzycy, dla którego obowiązuje – 70 % powierzchni działki budowlanej;

2) maksymalny udział powierzchni zabudowy 50 % powierzchni działki budowlanej;

3) wskaźniki intensywności zabudowy dla działki budowlanej:

a) minimalny – 0,1,

b) maksymalny – 1,2;

4) minimalne powierzchnie nowo wydzielanych działek budowlanych wynoszą: 700 m2 – dla zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej wolnostojącej i usługowej, za wyjątkiem terenu 4MNU będącego w zasięgu Parku Krajobrazowego Dolina Bystrzycy, dla którego obowiązuje minimalna powierzchnia 1200 m2.

3. W zakresie zasad kształtowania zabudowy:

1) maksymalna wysokość:

a) zabudowa mieszkaniowa – nieprzekraczająca 10 m,

b) zabudowa usługowa – nieprzekraczająca 10 m,

c) zabudowa garażowa i gospodarcza – nieprzekraczająca 5 m;

2) budynki mieszkalne, usługowe i mieszkalno-usługowe: maksymalnie dwie kondygnacje;

3) dachy dla zabudowy mieszkaniowej, usługowej, mieszkalno-usługowej, garażowej i gospodarczej – płaskie, dwu- lub wielospadowe, o kącie nachylenia połaci do 45o, kryte dachówką ceramiczną, cementową lub materiałem dachówkopodobnym w kolorze ceglanym, czerwonym lub brązowym;

4) gabaryty: dopuszcza się dowolne szerokości elewacji.

§ 17. 1. Dla terenów oznaczonych symbolem 16RM, 17RM, 18RM, 19RM, 20RM, 47RM, 48RM, 49RM ustala się:

1) jako przeznaczenie podstawowe – teren zabudowy zagrodowej;

2) jako zgodną z przeznaczeniem podstawowym terenu uznaje się lokalizację:

a) budynków mieszkalnych, inwentarskich, w tym silosów, wiat, budynków gospodarczych w zabudowie zagrodowej,

b) budynków garażowych i pomocniczych,

c) infrastruktury technicznej.

2. W zakresie zasad zagospodarowania terenu:

1) minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej – 30 % powierzchni działki budowlanej;

2) maksymalny udział powierzchni zabudowy 60 % powierzchni działki budowlanej;

3) wskaźniki intensywności zabudowy dla działki budowlanej:

a) minimalny – 0,1,

b) maksymalny – 1,2;

4) minimalna odległość pomiędzy budynkami mieszkalnymi 8 m.

3. W zakresie zasad kształtowania zabudowy:

1) budynki mieszkalne w zabudowie zagrodowej wyłącznie jako jednorodzinne wolnostojące;

2) maksymalna wysokość:

a) zabudowa mieszkaniowa, inwentarska, w tym silosy, wiaty i gospodarcza – nieprzekraczająca 10 m,

b) zabudowa garażowa – nieprzekraczająca 6 m;

3) dachy płaskie, dwu- lub wielospadowe, o kącie nachylenia połaci do 45o;

4) budynki mieszkalne – maksymalnie dwie kondygnacje, w tym poddasze użytkowe;

5) gabaryty: dopuszcza się dowolne szerokości elewacji.

§ 18. 1. Dla terenu oznaczonego symbolem 1UKr ustala się jako przeznaczenie podstawowe – teren usług sakralnych -  kościół.

2. W zakresie zasad zagospodarowania terenu: zachowanie istniejącego obiektu, bez możliwości nowej zabudowy.

3. W zakresie zasad kształtowania zabudowy: zachowanie istniejącej wysokości, połaci dachowych kościoła, przy uwzględnieniu ustaleń § 8 ust. 2 i ust. 3, ze względu na położenie w ścisłej strefie "A" ochrony konserwatorskiej.

§ 19. Dla terenu oznaczonego symbolem 26US ustala się:

1) jako przeznaczenie podstawowe – teren sportu i rekreacji;

2) jako zgodne z przeznaczeniem podstawowym terenu uznaje się lokalizację:

a) placów zabaw, boisk,

b) infrastruktury technicznej;

3) w zakresie zasad zagospodarowania terenu – minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej – 50 % powierzchni działki budowlanej;

4) teren położony jest w strefie "B" ochrony konserwatorskiej.

§ 20. 1. Dla terenu oznaczonego symbolem 21RU/RM ustala się:

1) jako przeznaczenie podstawowe – tereny obsługi produkcji rolnej i zabudowa zagrodowa;

2) jako zgodną z przeznaczeniem podstawowym terenu uznaje się lokalizację:

a) budynków mieszkalnych, inwentarskich, silosów, wiat, gospodarczych, składowych,

b) budynków garażowych i pomocniczych,

c) infrastruktury technicznej.

2. W zakresie zasad zagospodarowania terenu:

1) minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej – 20 % powierzchni działki budowlanej;

2) maksymalny udział powierzchni zabudowy 60 % powierzchni działki budowlanej;

3) wskaźniki intensywności zabudowy dla działki budowlanej:

a) minimalny – 0,1,

b) maksymalny – 1,2.

3. W zakresie zasad kształtowania zabudowy:

1) budynki mieszkalne w zabudowie zagrodowej wyłącznie jako jednorodzinne wolnostojące;

2) maksymalna wysokość: zabudowa mieszkaniowa, inwentarska, silosy, wiaty, gospodarcza, składowa i garażowa  nieprzekraczająca 10 m;

3) dachy płaskie, dwu- lub wielospadowe, o kącie nachylenia połaci do 45o;

4) budynki mieszkalne – maksymalnie dwie kondygnacje, w tym poddasze użytkowe;

5) gabaryty: dopuszcza się dowolne szerokości elewacji.

§ 21. 1. Dla terenów oznaczonych symbolami  22RU/U, 23RU/U ustala się:

1) jako przeznaczenie podstawowe – tereny obsługi produkcji rolnej i zabudowy usługowej;

2) jako zgodną z przeznaczeniem podstawowym terenu uznaje się lokalizację:

a) budynków usługowych, inwentarskich, silosów, wiat, gospodarczych, składowych,

b) budynków garażowych i pomocniczych,

c) infrastruktury technicznej.

2. W zakresie zasad zagospodarowania terenu:

1) minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej – 20 % powierzchni działki budowlanej;

2) maksymalny udział powierzchni zabudowy 60 % powierzchni działki budowlanej;

3) wskaźniki intensywności zabudowy dla działki budowlanej:

a) minimalny – 0,1,

b) maksymalny – 1,2.

3. W zakresie zasad kształtowania zabudowy:

1) maksymalna wysokość: zabudowa mieszkaniowa, usługowa, inwentarska, silosów, wiat, gospodarcza, składowa i garażowa – nieprzekraczająca 10 m;

2) dachy:

a) płaskie, dwu- lub wielospadowe, o kącie nachylenia połaci do 45o,

b) dla terenów 22RU/U i 23RU/U będących w zasięgu strefy „B” ochrony konserwatorskiej – zgodnie z § 8 ust. 3 ppkt. 2;

3) dopuszcza się utrzymanie funkcji mieszkaniowej w istniejącym budynku mieszkalnym;

4) gabaryty: dopuszcza się dowolne szerokości elewacji.

§ 22. 1. Dla teren oznaczonego symbolem 25E ustala się:

1) jako przeznaczenie podstawowe – tereny infrastruktury technicznej - elektroenergetyka;

2) jako przeznaczenie uzupełniające – zabudowa gospodarcza, sieci i urządzenia infrastruktury technicznej.

2. W zakresie zasad zagospodarowania terenu:

1) minimalny udział powierzchni biologicznie czynnej – 20 % powierzchni działki budowlanej;

2) maksymalny udział powierzchni zabudowy 60 % powierzchni działki budowlanej;

3) wskaźniki intensywności zabudowy dla działki budowlanej:

a) minimalny – 0,1,

b) maksymalny – 0,5.

3. W zakresie zasad kształtowania zabudowy:

1) maksymalna wysokość: nieprzekraczająca 6 m;

2) dachy: płaskie, dwu- lub wielospadowe o kącie nachylenia połaci do 45°;

3) gabaryty: dopuszcza się dowolne szerokości elewacji.

§ 23. 1. Dla terenu oznaczonego symbolem 24R, 50R ustala się jako przeznaczenie podstawowe – teren rolniczy.

2. W zakresie zasad zagospodarowania terenu ustala się zakaz zabudowy kubaturowej.

§ 24. 1. Dla terenów oznaczonych symbolami  27WS, 28WS, 29WS ustala się:

1) jako przeznaczenie podstawowe – tereny wód powierzchniowych śródlądowych;

2) jako przeznaczenie uzupełniające – urządzenia i budowle służące gospodarce wodnej.

2. W zakresie zasad zagospodarowania terenu:

1) możliwość ich wykorzystania jako odbiorniki wód opadowych;

2) możliwość przebudowy, modernizacji i przekrycia.

Rozdział 5.
Ustalenia końcowe

§ 25. Określa się stawkę służącą naliczeniu opłaty, z tytułu wzrostu wartości nieruchomości wynoszącą:

1) dla terenów: M, MN, MNU, RU/U, RU/RM, RM – 20 %;

2) dla pozostałych terenów – 0,01 %.

§ 26. Wykonanie niniejszej uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

§ 27. Uchwała wchodzi w życie po 14 dniach od daty ogłoszenia jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

 

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej


Anna Skórczak

 

Załącznik Nr 1 do uchwały Nr LVII/743/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 października 2022 r.
/pliki/katywroclawskie/pliki/Zalacznik1(1179).pdf

 

 

Załącznik Nr 2 do uchwały Nr LVII/743/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 października 2022 r.

Rozstrzygnięcie
o sposobie rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kilianów

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005, 1079 i 1561), oraz art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r. poz. 503) Rada Miejska w Kątach Wrocławskich po zapoznaniu się z nieuwzględnionymi uwagami podtrzymuje stanowisko Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie w sprawie rozpatrzenia nieuwzględnionych uwag wniesionych do pięciokrotnie wykładanego do publicznego wglądu planu miejscowego, które przedstawiają się następująco:

Procedura pierwszego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu od 21.01.2020 r. do 10.02.2020 r.

1) Uwaga z pierwszego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu - dotyczy działek o numerach ewidencyjnych 168, 167, 159.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o zmianę przeznaczenia gruntów rolnych, tj. część działki nr 168 (o pow. 0,23 ha), nr 167 (o pow. 0,15 ha), nr 159 (o pow. 0,20 ha) na cele nierolnicze (budowlane).

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: W ramach prac planistycznych opracowana została dokumentacja wniosku o zmianę przeznaczenia gruntów rolnych klasy III, na cele nierolnicze, obejmująca również wnioskowane działki. W wyniku przeprowadzonej procedury, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi nie wyraził zgody na przeznaczenie na cele nierolnicze części działek nr 159, 167, 168 znajdujących się w terenie 13M, oznaczonym na rysunku planu. W uzasadnieniu odmawiającej zmiany przeznaczenia ww. gruntów, Minister stwierdził, "że omawiane grunty wraz z terenami przyległymi klas II-IV stanowią rozległe kompleksy użytków rolnych o wysokim potencjale produkcyjnym. Nie ma wątpliwości, że tak ukształtowana struktura agrarna sprzyja produkcji rolniczej. Przeznaczenie tych gruntów na cele nierolnicze spowodowałoby wkroczenie z zabudową nierolniczą w otwarte tereny rolne, a tym samym naruszenie zwartości rolniczej przestrzeni produkcyjnej".

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

2) Uwaga z pierwszego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu - dotyczy działek o numerach ewidencyjnych 168, 167, 159.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wystąpienie do właściwego ministra o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze.

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: W ramach prac planistycznych opracowana została dokumentacja wniosku o zmianę przeznaczenia gruntów rolnych klasy III, na cele nierolnicze, obejmująca również wnioskowane działki. W wyniku przeprowadzonej procedury, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi nie wyraził zgody na przeznaczenie na cele nierolnicze części działek 159, 167, 168 znajdujących się w terenie 13M, oznaczonym na rysunku planu. W uzasadnieniu odmawiającej zmiany przeznaczenia ww. gruntów, Minister stwierdził, "że omawiane grunty wraz z terenami przyległymi klas II-IV stanowią rozległe kompleksy użytków rolnych o wysokim potencjale produkcyjnym. Nie ma wątpliwości, że tak ukształtowana struktura agrarna sprzyja produkcji rolniczej. Przeznaczenie tych gruntów na cele nierolnicze spowodowałoby wkroczenie z zabudową nierolniczą w otwarte tereny rolne, a tym samym naruszenie zwartości rolniczej przestrzeni produkcyjnej".

Wobec powyższego, ponawianie procedury wystąpienia do Ministra nie ma uzasadnienia.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

3) Uwaga z pierwszego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu - dotyczy działek o numerach ewidencyjnych 195/3, 195/4, 195/5, 195/6.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o uwzględnienie możliwości postawienia:

bazy sprzętowej dla firmy drogowo-remontowej (parkowanie aut ciężarowych, sprzętu remontowo-budowlanego oraz składanie na potrzeby własne niezbędnej ilości materiałów wykorzystywanych do bieżących prac),

małego budynku biurowo-sanitarnego (z szatnią dla pracowników),

wiaty magazynowo-garażowej.

W celu zmniejszenia uciążliwości prowadzonej działalności proponuje posadzenie podwójnego szpaleru drzew.

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Wnioskowane nieruchomości znajdują się w projekcie planu w terenie o przeznaczeniu podstawowym dla zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i zabudowy usługowej. Wnioskowana funkcja - bazy sprzętowej firmy drogowo-remontowej, ze składowaniem materiałów, powodować będzie wzmożony ruch pojazdów ciężarowych, co spowoduje negatywne oddziaływanie na sąsiednie tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Zgodnie z ustawą opizp w projekcie planu miejscowego wskazuje się przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnych zasadach zagospodarowania, co musi być również wyróżnione na rysunku planu. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, na rysunku planu oddziela się tereny mieszkaniowe od innych, takich jak np.: bazy, składy, magazynowe, w celu jednoznacznego ich wydzielenia jako funkcji chronionej. Wnioskowane zamierzenie inwestycyjne winno być zlokalizowane na wydzielonym obszarze dla funkcji baz i składów, gdyż charakter przyszłej inwestycji powodować będzie konflikty społeczne oraz obniżenie wartości sąsiednich działek budowlanych. Wobec powyższego pozostawiono obecne zapisy.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

4) Uwaga z pierwszego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu - dotyczy działek o numerach ewidencyjnych 195/3, 195/4, 195/5, 195/6.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi uzupełnienie do uwagi, która wpłynęła do tut. Urzędu w dniu 03.02.2020 r., tj. przeznaczenie terenu obejmującego wskazane działki jako terenu pod zabudowę usługową o małej uciążliwości.

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Wnioskowane nieruchomości znajdują się w projekcie planu w terenie o przeznaczeniu podstawowym dla zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej i zabudowy usługowej. Wnioskowana funkcja - bazy sprzętowej firmy drogowo-remontowej, ze składowaniem materiałów, powodować będzie wzmożony ruch pojazdów ciężarowych, co spowoduje negatywne oddziaływanie na sąsiednie tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Zgodnie z ustawą opizp w projekcie planu miejscowego wskazuje się przeznaczenie terenów oraz linie rozgraniczające tereny o różnych zasadach zagospodarowania, co musi być również wyróżnione na rysunku planu. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, na rysunku planu oddziela się tereny mieszkaniowe od innych, takich jak np.: bazy, składy, magazynowe, w celu jednoznacznego ich wydzielenia jako funkcji chronionej. Wnioskowane zamierzenie inwestycyjne winno być zlokalizowane na wydzielonym obszarze dla funkcji baz i składów, gdyż charakter przyszłej inwestycji powodować będzie konflikty społeczne oraz obniżenie wartości sąsiednich działek budowlanych. Wobec powyższego pozostawiono obecne zapisy planu miejscowego.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

5) Uwaga z pierwszego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu - dotyczy działki o numerze ewidencyjnym 206.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o zabezpieczenie na cele sportu i rekreacji nieruchomości 206 (będącej własnością gminy, bezpośrednio graniczącej z boiskiem sportowym - dz. 201/2) celem powiększenia strefy sportu i rekreacji dla mieszkańców miejscowości Kilianów.

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Zgodnie z obowiązującym studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego, wnioskowana nieruchomość znajduje się w ramach terenów MN, tzn. o dominującej funkcji mieszkaniowej, a nie sportu i rekreacji. Tak jak zostało to wskazane dla działki bezpośrednio sąsiadującej nr 201. Zgodnie z art. 20 ustawy opizp "... plan miejscowy uchwala rada gminy, po stwierdzeniu, że nie narusza on ustaleń studium ..." Wobec powyższego, brak jest obecnie możliwości zmiany funkcji dla przedmiotowej nieruchomości, gdyż może to skutkować rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego. Wniosek będzie możliwy do uwzględnienia po przeprowadzeniu zmiany studium w tym zakresie. W ramach prac planistycznych opracowana została dokumentacja wniosku o zmianę przeznaczenia gruntów rolnych klasy III, na cele nierolnicze, obejmująca również wnioskowaną działkę. W wyniku przeprowadzonej procedury, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi nie wyraził zgody na przeznaczenie na cele nierolnicze działki nr 206 znajdującej się w terenie 5MNU, oznaczonym na rysunku planu. W uzasadnieniu odmawiającej zmiany przeznaczenia ww. gruntu, Minister stwierdził, "że omawiane grunty wraz z terenami przyległymi klas II-IV stanowią rozległe kompleksy użytków rolnych o wysokim potencjale produkcyjnym. Nie ma wątpliwości, że tak ukształtowana struktura agrarna sprzyja produkcji rolniczej. Przeznaczenie tych gruntów na cele nierolnicze spowodowałoby wkroczenie z zabudową nierolniczą w otwarte tereny rolne, a tym samym naruszenie zwartości rolniczej przestrzeni produkcyjnej". Wobec powyższego, ponawianie procedury wystąpienia do Ministra nie ma uzasadnienia.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

6) Uwaga z pierwszego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu - dotyczy działki o numerze ewidencyjnym 218.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o zmianę przeznaczenia gruntów rolnych, tj. działki nr 218 (o pow. 0,19 ha) na cele nierolnicze (budowlane).

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: W ramach prac planistycznych opracowana została dokumentacja wniosku o zmianę przeznaczenia gruntów rolnych klasy III, na cele nierolnicze, obejmująca również wnioskowaną działkę. W wyniku przeprowadzonej procedury, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi nie wyraził zgody na przeznaczenie na cele nierolnicze działki nr 218 znajdującej się w terenie 25M, oznaczonym na rysunku planu. W uzasadnieniu odmawiającej zmiany przeznaczenia ww. gruntu, Minister stwierdził, "że omawiane grunty wraz z terenami przyległymi klas II-IV stanowią rozległe kompleksy użytków rolnych o wysokim potencjale produkcyjnym. Nie ma wątpliwości, że tak ukształtowana struktura agrarna sprzyja produkcji rolniczej. Przeznaczenie tych gruntów na cele nierolnicze spowodowałoby wkroczenie z zabudową nierolniczą w otwarte tereny rolne, a tym samym naruszenie zwartości rolniczej przestrzeni produkcyjnej".

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

7) Uwaga z pierwszego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu - dotyczy działki o numerze ewidencyjnym 218.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wystąpienie do właściwego ministra o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze.

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: W ramach prac planistycznych opracowana została dokumentacja wniosku o zmianę przeznaczenia gruntów rolnych klasy III, na cele nierolnicze, obejmująca również wnioskowaną działkę. W wyniku przeprowadzonej procedury, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi nie wyraził zgody na przeznaczenie na cele nierolnicze działki nr 218 znajdującej się w terenie 25M, oznaczonym na rysunku planu. W uzasadnieniu odmawiającej zmiany przeznaczenia ww. gruntu, Minister stwierdził, "że omawiane grunty wraz z terenami przyległymi klas II-IV stanowią rozległe kompleksy użytków rolnych o wysokim potencjale produkcyjnym. Nie ma wątpliwości, że tak ukształtowana struktura agrarna sprzyja produkcji rolniczej. Przeznaczenie tych gruntów na cele nierolnicze spowodowałoby wkroczenie z zabudową nierolniczą w otwarte tereny rolne, a tym samym naruszenie zwartości rolniczej przestrzeni produkcyjnej". Wobec powyższego, ponawianie procedury wystąpienia do Ministra nie ma uzasadnienia.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

8) Uwaga z pierwszego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu - dotyczy działki o numerze ewidencyjnym 225/1.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o zmianę przeznaczenia gruntów rolnych - część działki nr 225/1 (o pow. 0,61 ha) na cele nierolnicze (budowlane).

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: W ramach prac planistycznych opracowana została dokumentacja wniosku o zmianę przeznaczenia gruntów rolnych klasy III, na cele nierolnicze, obejmująca również wnioskowaną działkę. W wyniku przeprowadzonej procedury, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi nie wyraził zgody na przeznaczenie na cele nierolnicze części działki nr 225/1 znajdującej się w terenie 19M, oznaczonym na rysunku planu. W uzasadnieniu odmawiającej zmiany przeznaczenia ww. gruntu, Minister stwierdził, "że omawiane grunty wraz z terenami przyległymi klas II-IV stanowią rozległe kompleksy użytków rolnych o wysokim potencjale produkcyjnym. Nie ma wątpliwości, że tak ukształtowana struktura agrarna sprzyja produkcji rolniczej. Przeznaczenie tych gruntów na cele nierolnicze spowodowałoby wkroczenie z zabudową nierolniczą w otwarte tereny rolne, a tym samym naruszenie zwartości rolniczej przestrzeni produkcyjnej".

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

9) Uwaga z pierwszego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu - dotyczy działki o numerze ewidencyjnym 225/1.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wystąpienie do właściwego ministra o wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze.

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: W ramach prac planistycznych opracowana została dokumentacja wniosku o zmianę przeznaczenia gruntów rolnych klasy III, na cele nierolnicze, obejmująca również wnioskowaną działkę. W wyniku przeprowadzonej procedury, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi nie wyraził zgody na przeznaczenie na cele nierolnicze części działki nr 225/1 znajdującej się w terenie 19M, oznaczonym na rysunku planu. W uzasadnieniu odmawiającej zmiany przeznaczenia ww. gruntu, Minister stwierdził, "że omawiane grunty wraz z terenami przyległymi klas II-IV stanowią rozległe kompleksy użytków rolnych o wysokim potencjale produkcyjnym. Nie ma wątpliwości, że tak ukształtowana struktura agrarna sprzyja produkcji rolniczej. Przeznaczenie tych gruntów na cele nierolnicze spowodowałoby wkroczenie z zabudową nierolniczą w otwarte tereny rolne, a tym samym naruszenie zwartości rolniczej przestrzeni produkcyjnej". Wobec powyższego, ponawianie procedury wystąpienia do Ministra nie ma uzasadnienia.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

Procedura drugiego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu od 16.10.2020 r. do 05.11.2020 r.

10) Uwaga z drugiego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wprowadzenie zapisów - definicji: "sieć dystrybucyjna energii elektrycznej: sieć elektroenergetyczna wysokich, średnich i niskich napięć, za której ruch sieciowy jest odpowiedzialny operator systemu dystrybucyjnego (OSD) (poprzez sieć energetyczną należy rozumieć zespół połączonych wzajemnie linii i stacji elektroenergetycznych przeznaczonych do przesyłania i rozdzielania energii elektrycznej). Do sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej OSD nie należy kwalifikować linii i stacji elektroenergetycznych nie będących własnością OSD".

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Wprowadzenie branżowej definicji nie wynika z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

11) Uwaga z drugiego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wprowadzenie zapisów: "Należy zachować lokalizację istniejącej sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej oraz uwzględnić wynikające z jej istnienia obostrzenia w zagospodarowaniu terenu. Wzdłuż przebiegu istniejących i planowanych linii elektroenergetycznych będących częścią sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej uwzględnić pasy technologiczne (pasy ochrony funkcyjnej) w obrębie tych linii. Wyznacza się pasy technologiczne wzdłuż projektowanych i istniejących linii elektroenergetycznych dystrybucyjnych, w poziomie nie mniejsze niż:

dla linii napowietrznych WN-110 kV - 22 m (po 11 m po każdej ze stron od osi linii);

dla linii napowietrznych SN - 14 m (po 7 m po każdej ze stron od osi linii);

dla linii napowietrznych nN-0,4 kV - 7m (po 3,5 m po każdej ze stron od osi linii);

dla linii kablowych WN - 1,0 m (po 0,5 m po każdej ze stron od osi linii);

dla linii kablowych SN i nN-0,4kV - 0,5 m (po 0,25 m po każdej ze stron od osi linii).

Utworzenie pasów technologicznych wzdłuż linii nie powoduje wyłączenia terenu z zagospodarowania, jedynie może wprowadzić ewentualne obostrzenia. W pasach technologicznych obowiązuje w szczególności zakaz sadzenia roślinności wysokiej i o rozbudowanym systemie korzeniowym, w tym obowiązuje szerokość pasa wycinki podstawowej drzew na trasie linii wg przepisów odrębnych. Pasy technologiczne nie są równoznaczne z pasami określanymi na potrzeby ustanowienia służebności przesyłu, które wyznaczenia się w oparciu o inne przepisy.

W przypadkach:

a) projektowania zmian w zagospodarowaniu terenu w pasach technologicznych,

b) planowania robót budowlanych w odległości liczonej w poziomie od skrajnych przewodów lub toru kabla, mniejszej niż:

15 m dla linii napowietrznych WN-110 kV,

-10 m dla linii napowietrznych SN,

5 m dla linii napowietrznych nN-0,4 kV,

3 m dla linii kablowych WN-110 kV,

2,5 m dla linii kablowych SN, nN

należy dokonywać uzgodnień branżowych z właścicielem tych linii, w szczególności w przypadkach planowania budowy, przebudowy lub remontu obiektu".

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Wnioskowane zapisy regulowane są przepisami odrębnymi, normami technicznymi i branżowymi. Plan miejscowy nie może powielać innych regulacji i przepisów.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

12) Uwaga z drugiego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wprowadzenie zapisów: "Wszystkie obiekty przewidziane do budowy, przebudowy lub remontu w zbliżeniu lub na skrzyżowaniu z infrastrukturą techniczną elektroenergetyczną podlegają przepisom odrębnym. Usunięcie ewentualnych kolizji z planowanych zmian zagospodarowania przestrzennego terenu z istniejącą siecią dystrybucyjną energii elektrycznej i/lub infrastrukturą techniczną lub infrastrukturą teletechniczną będącą na majątku Spółki jest możliwe na zasadach określonych przez właściciela sieci kosztem i staraniem wnioskodawcy, któremu infrastruktura elektroenergetyczna koliduje".

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Wnioskowane zapisy regulowane są przepisami odrębnymi, normami technicznymi i branżowymi. Plan miejscowy nie może powielać innych regulacji i przepisów.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

13) Uwaga z drugiego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wprowadzenie zapisów: "Dopuszcza się budowę nowej infrastruktury technicznej elektroenergetycznej oraz przebudowę, remont i utrzymanie istniejącej infrastruktury technicznej elektroenergetycznej, na podstawie przepisów odrębnych".

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Budowa nowej infrastruktury jest możliwa na podstawie przepisów odrębnych oraz ustaleń tekstu planu.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

14) Uwaga z drugiego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wprowadzenie zapisów: "Umożliwia się budowę nowej oraz rozbudowę, przebudowę i remont istniejącej infrastruktury technicznej elektroenergetycznej dystrybucji z zastosowaniem:

linii elektroenergetycznych WN, SN i nN wraz z przyłączami w wykonaniu kablowym i/lub napowietrznym,

stacji elektroenergetycznych 110 kV (w tym stacji 110 kV/SN) i SN (w tym stacji SN/nN) w wykonaniu wnętrzowym i/lub napowietrznym.

Umożliwia się lokalizację infrastruktury technicznej elektroenergetycznej dystrybucji liniowej i elementów energetycznych z nią związanych z pasach drogowych/układach komunikacyjnych/ liniach rozgraniczających dróg, tj. terenach ogólnie dostępnych dla prowadzenia sieci". Odstępstwo od ww. zasady jest możliwe po uzgodnieniu lokalizacji trasy inwestycji pomiędzy właścicielami terenu i gestorem sieci bez konieczności zmiany dokumentu planistycznego.

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Budowa nowej infrastruktury jest możliwa na podstawie przepisów odrębnych.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

15) Uwaga z drugiego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wprowadzenie zapisów: "Wyznacza się tereny dla potrzeb lokalizacji stacji elektroenergetycznych wraz z możliwością wprowadzenia/wyprowadzenia do/z stacji linii elektroenergetycznych".

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Nie ma obowiązku wyznaczania lokalizacji stacji elektroenergetycznych, regulują to przepisy odrębne.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

16) Uwaga z drugiego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wprowadzenie zapisów: "Planowane kubaturowe stacje elektroenergetyczne (w tym stacje transformatorowe SN/nN) będące własnością OSD są realizowane jako obiekty naziemne, wolnostojące. Nieprzekraczalne linie zabudowy, minimalna powierzchnia działki, szerokość frontu działki, wyznaczenie miejsc postojowych nie dotyczą istniejących i planowanych obiektów infrastruktury technicznej elektroenergetycznej".

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Określone w planie parametry dla wydzielania działek nie dotyczą infrastruktury technicznej (§ 10).

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

17) Uwaga z drugiego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wprowadzenie zapisów: "Dopuszcza się prawo do podziału istniejących działek celem wydzielenia terenów dla lokalizacji stacji elektroenergetycznych wraz z możliwością wprowadzenia do stacji linii elektroenergetycznych zgodnie z przepisami odrębnymi".

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Zostało to uregulowane zapisami planu w § 10 oraz przepisami odrębnymi.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

18) Uwaga z drugiego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wprowadzenie zapisów: "Dopuszcza się lokalizację stacji elektroenergetycznych na terenach o innym przeznaczeniu wraz z możliwością wprowadzenia do stacji linii elektroenergetycznych zgodnie z przepisami odrębnymi".

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Zostało to uregulowane zapisami planu w § 10 oraz przepisami odrębnymi.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

19) Uwaga z drugiego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wprowadzenie zapisów: "Zaopatrzenie w energię elektryczną odbywa się z planowanej, budowanej, przebudowywanej, remontowanej i istniejącej infrastruktury technicznej elektroenergetycznej na podstawie przepisów odrębnych".

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Zostało to określone zapisami planu w § 13 oraz przepisami odrębnymi.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

20) Uwaga z drugiego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o wprowadzenie zapisów: "Zapewnia się swobodny dostęp i dojazd do infrastruktury technicznej elektroenergetycznej, w tym stacji elektroenergetycznych, linii elektroenergetycznych oraz konstrukcji wsporczych (słupów) w celu przeprowadzenia prac eksploatacyjnych lub usuwania awarii".

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Zostało to określone zapisami planu w § 13 oraz przepisami odrębnymi.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

Procedura trzeciego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu od 21.01.2022 r. do 11.02.2022 r.

21) Uwaga z trzeciego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu - dotyczy działek o numerach ewidencyjnych 168, 167, 159.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o zabezpieczenie w planie pasa drogowego między nieruchomościami 168, 167, 159 (które są w posiadaniu wnoszącego uwagę) a działką nr 171 (której właścicielem jest starostwo). Istniejący dojazd do terenu pod zabudowę farmerską siedliskową powoduje 1260 m objazd, a także spowoduje wyłącznie 560 m pasa drogowego z działki rolnej.

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Ustalenia planu dopuszczają lokalizację dróg wewnętrznych.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

22) Uwaga z trzeciego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu - dotyczy działki o numerze ewidencyjnym 197.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o sprawiedliwe wydzielenie poszerzenia drogi 36KDD, tak samo po obu stronach obecnego pasa drogi do uzyskania planowanej szerokości drogi 36KDD.

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Na działce 95/4 wzdłuż drogi 36KDD znajduje się użytek III klasy, dla którego nie uzyskano zgody Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

23) Uwaga z trzeciego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu - dotyczy działki o numerze ewidencyjnym 197.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o Wprowadzenie minimalnej odległości zabudowy od drogi KDWp równej 4 m.

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Odległość linii zabudowy została utrzymana zgodnie z obowiązującym na tym terenie planem, uchwała Nr XXXVIII/358/09 z dnia 27 listopada 2009 r.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

24) Uwaga z trzeciego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu - dotyczy działki o numerze ewidencyjnym 197.

Treść uwagi: Składający uwagę wnosi o zachowanie dotychczasowej odległości zabudowy części usługowej obiektu na działce 197 od drogi powiatowej równej 8 m.

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie nie uwzględnił wniesionej uwagi.

Uzasadnienie: Odległość linii zabudowy została utrzymana zgodnie z obowiązującym na tym terenie planem, uchwała Nr XXXVIII/358/09 z dnia 27 listopada 2009 r. Zmiana tej odległości powodowałaby naruszenie uzgodnienia z zarządcą drogi.

Rada Miejska w Kątach Wrocławskich w głosowaniu nie uwzględniła wniesionej uwagi, podtrzymując tym samym rozstrzygnięcie Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

Procedura czwartego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu od 15.04.2022 r. do 13.05.2022 r.

Ze względu na brak uwag do projektu planu, Rada Miejska w Kątach Wrocławskich nie podejmuje się rozstrzygnięć związanych z nieuwzględnionymi uwagami do projektu planu, o których mówi art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r. poz. 503).

Procedura piątego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu od 22.08.2022 r. do 12.09.2022 r.

Ze względu na brak uwag do projektu planu, Rada Miejska w Kątach Wrocławskich nie podejmuje się rozstrzygnięć związanych z nieuwzględnionymi uwagami do projektu planu, o których mówi art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r. poz. 503).

 

 

Załącznik Nr 3 do uchwały Nr LVII/743/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 października 2022 r.

Rozstrzygnięcie
w sprawie sposobu realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, oraz zasad ich finansowania

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r. poz. 503), art. 7 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559, 583, 1005, 1079 i 1561), art. 216 ust. 2 pkt 1 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 1634, 1692, 1725 i 1747) po zapoznaniu się z projektem miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kilianów, Rada Miejska w Kątach Wrocławskich postanawia, co następuje:

1.  Zadania inwestycyjne z zakresu infrastruktury technicznej wynikające z przedstawionego Radzie Miejskiej w Kątach Wrocławskich projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kilianów, będą realizowane i finansowane ze środków budżetu Gminy, tj. środków własnych Gminy oraz z  pozyskanych funduszy zgodnie z przepisami odrębnymi.

 

 

Załącznik Nr 4 do uchwały Nr LVII/743/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 października 2022 r.
Zalacznik4.gml

Dane przestrzenne, o których mowa w art. 67a ust. 3 i 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (j.t. Dz.U. z 2020 r. poz. 293 z późn. zm.) ujawnione zostaną po kliknięciu w ikonę

 

 

 

uzasadnienie

  1. Wstęp

 

Niniejsze uzasadnienie dotyczy rozwiązań przyjętych w projekcie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kilianów i zostało sporządzone zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r. poz. 503).

 

  1. Sposób realizacji wymogów wynikających z art. 1 ust. 2 – 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

1)      Wymagania ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury

Projekt planu miejscowego w § 6 zawiera ustalenia dotyczące zasad ochrony i kształtowania ładu przestrzennego, natomiast w Rozdziale 4 przedmiotowego projektu znajdują się ustalenia dotyczące przeznaczenia terenów, zasad kształtowania zabudowy i zagospodarowania terenu. Ustalenia te zapewniają uwzględnienie w planie miejscowym wymagań ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury.

2)      Walory architektoniczne i krajobrazowe

Projekt planu miejscowego w § 6 zawiera ustalenia dotyczące zasad ochrony i kształtowania ładu przestrzennego, w § 7 zawiera ustalenia dotyczące zasad ochrony środowiska i przyrody, natomiast w Rozdziale 4 przedmiotowego projektu znajdują się ustalenia dotyczące zasad kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu. Wyżej wymienione ustalenia zapewniają uwzględnienie w planie miejscowym walorów architektonicznych i krajobrazowych.

3)      Wymagania ochrony środowiska, w tym gospodarowania wodami i ochrony gruntów rolnych i leśnych

Projekt planu miejscowego w § 7 zawiera ustalenia dotyczące zasad ochrony środowiska i przyrody, odnosząc się do gospodarowania wodami, ze względu na występowanie rowów melioracji wodnych szczegółowych. Projekt planu miejscowego nie zawiera ustaleń ochronnych dotyczących terenów leśnych  i terenów łąk, gdyż na obszarze opracowania takie przeznaczenie terenu nie występuje, jedynie niewielki fragment terenu rolnego R – z ustaleniami w § 24. Grunty rolne stanowiące użytki rolne klasy III, wymagają uzyskania zgody na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze, które wydaje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Decyzją z dnia 27 maja 2019 r. Minister wyraził zgodę na część wnioskowanych terenów o zmianę przeznaczenia na cele nierolnicze.

4)      Wymagania ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej

Projekt planu nie zawiera ustaleń dotyczących zasad ochrony dóbr kultury współczesnej ze względu na niewystępowanie. W § 8 uchwały określone zostały zasady ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków. Na obszarze objętym planem znajduje się obiekt – kościół z cmentarzem – wpisany do rejestru zabytków, dla którego wprowadzono strefę "A" ścisłej ochrony konserwatorskiej z ustaleniem wymogów ochronnych. Natomiast obiekty wpisane do wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków, które tworzą obszar tożsamy z granicą obszaru strefy "B" ochrony konserwatorskiej, dla której ustalono wymogi dotyczące zasad ochrony. Na obszarze objętym planem usytuowane jest również stanowisko archeologiczne ujęte w ewidencji zabytków pod numerem 1/8/82-26 AZP, w związku z czym służby konserwatorskie wprowadziły strefę ochrony konserwatorskiej OW dla zabytków archeologicznych – równoznaczną ze strefą ochrony konserwatorskiej.

 

5)      Wymagania ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia, a także potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami

Projekt planu miejscowego w § 6 pkt 5 oraz § 7 pkt 4 zawiera ustalenia odnoszące się między innymi do zagadnień związanych z ochroną zdrowia oraz bezpieczeństwem ludzi i mienia. Potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami zostały zapewnione w § 9 ust. 2 pkt 3) poprzez ustalenia, iż w terenach wskazanych jako przestrzenie publiczne obowiązuje zagospodarowanie w sposób umożliwiający poruszanie się w nich osobom ze szczególnymi potrzebami.

 

6)      Walory ekonomiczne przestrzeni

Projekt planu miejscowego poprzez ustalenie w Rozdziale 5 przeznaczenia terenów oraz optymalnych wskaźników zagospodarowania terenu i kształtowania zabudowy uwzględnia walory ekonomiczne przestrzeni. Z uwagi na fakt, iż w wyniku zmian w przeznaczeniu terenów nieruchomości zyskają na wartości, ustalono w projekcie planu w § 25 jednorazową opłatę, o której mowa w art. 36 ust. 4 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w wysokości: 20 % dla terenów oznaczonych symbolami M, MN, MNU, RU/U, RU/RM, RM; dla pozostałych terenów – 0,01 %.

7)      Prawo własności

Ustalenia planu oraz sposób wyznaczenia terenów wyodrębnionych liniami rozgraniczającymi, w maksymalnie możliwy sposób szanuje prawa własności terenów i granice poszczególnych nieruchomości.

8)      Potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa

Projekt planu miejscowego w § 6 pkt 6 zawiera ustalenia w zakresie zapewnienia wymogów bezpieczeństwa i obronności państwa.

 

9)      Potrzeby interesu publicznego

Projekt planu określa wymagania wynikające z kształtowania przestrzeni publicznych, do których zalicza się ogólnodostępne tereny dróg publicznych i ciągów pieszo-jezdnych oraz teren US – sportu i rekreacji i UKr - kościoła.

 

10)  Potrzeby w zakresie rozwoju infrastruktury technicznej

Projekt planu w Rozdziale 3 w § 13 zawiera ustalenia dotyczące zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów infrastruktury technicznej w zakresie zaopatrzenia w wodę, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, gospodarki odpadami, energię elektryczną, cieplną, gaz i telekomunikacji.

11)  Udział społeczeństwa w pracach nad planem, w tym przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Zachowanie jawności i przejrzystości procedur planistycznych

W ramach sporządzania planu miejscowego podjęto i przeprowadzono następujące czynności:

-          ogłoszono w prasie lokalnej, BIP oraz w sposób zwyczajowo przyjęty o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu miejscowego, oraz o możliwości składania wniosków,

-          zawiadomiono na piśmie instytucje i organy o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzania planu miejscowego, oraz o możliwości składania wniosków,

-          rozpatrzono wnioski do planu miejscowego instytucji i organów,

-          sporządzono opracowanie ekofizjograficzne,

-          sporządzono projekt planu miejscowego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko,

-          sporządzono prognozę skutków finansowych uchwalenia planu miejscowego.

Wykonano czynności wynikające z ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko, tj.:

-          podano do publicznej wiadomości informację o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, oraz o możliwości składania uwag i wniosków,

-          wystąpiono do Powiatowego Państwowego Inspektora Sanitarnego we Wrocławiu oraz Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu o zakres i stopień szczegółowości prognozy oddziaływania na środowisko przed jej sporządzeniem,

-          poddano projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko opiniowaniu przez ww.  organy.

W dniu 5 grudnia 2017 r. odbyło się posiedzenie Gminnej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej celem zaopiniowania projektu planu. Następnie projekt planu poddany był uzgadnianiu i opiniowaniu przez organy i instytucje zewnętrzne. W dniach od 21 stycznia 2020 r. do 10 lutego 2020 r. wyłożono po raz pierwszy projekt planu do publicznego wglądu, przeprowadzając w dniu 3 lutego 2020 r. dyskusję publiczną nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami. Wyznaczono termin składania uwag do dnia 24 lutego 2020 r. W wyznaczonym terminie wpłynęły uwagi, które w ustawowym terminie zostały rozstrzygnięcie przez Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie. W dniach od 16 października 2020 r. do 5 listopada 2020 r. po raz drugi wyłożono projekt planu do publicznego wglądu, organizując w dniu 23 października 2020 r. dyskusję publiczną nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami. Wyznaczono termin składania uwag do dnia 19 listopada 2020 r. W wyznaczonym terminie wpłynęły uwagi, które w ustawowym terminie zostały rozstrzygnięcie przez Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie. Procedurę trzeciego wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu przeprowadzono w dniach od 21 stycznia 2022 r. do 11 lutego 2022 r., przeprowadzając w dniu 25 stycznia 2022 r. dyskusję publiczną nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami. Wyznaczono termin na składanie uwag do 25 lutego 2022 r. W wyznaczonym terminie wpłynęło sześć uwag, z których dwie zostały rozpatrzone pozytywnie. Czwartą procedurę wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu przeprowadzono w dniach od 15.04.2022 r. do 13.05.2022 r. W dniu 10 maja 2022 r. przeprowadzono dyskusję publiczną nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami. Wyznaczono termin składania uwag do dnia 27 maja 2022 r. W wyznaczonym terminie uwagi nie wpłynęły. Piątą procedurę wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu przeprowadzono w dniach od 22 sierpnia 2022 r. do 12 września 2022 r. W dniu 5 września 2022 r. przeprowadzono dyskusję publiczną nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami. Wyznaczono termin składania uwag do dnia 27 września 2022 r. W wyznaczonym terminie uwagi nie wpłynęły.

Prace nad projektem planu prowadzone były z zachowaniem jawności i przejrzystości procedur planistycznych.

 

12)  Potrzeby zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody do celów zaopatrzenia ludności

Projekt planu w § 13 ustala zaopatrzenie dla celów bytowo-gospodarczych i przeciwpożarowych z sieci wodociągowej, co zapewnia właściwą ilość i wysoką jakość wody.

13)  Przeznaczenie terenów w odniesieniu do interesu publicznego i interesów prywatnych

Przy ustalaniu przeznaczenia terenu i sposobu jego zagospodarowania, organ sporządzający projekt planu ważył interes publiczny i interesy prywatne. Wszystkie nieruchomości objęte planem stanowią własność prywatną. Projekt planu uwzględnia zarówno zapisy studium jak i zamierzenia gminy oraz wnioski złożone przez właścicieli w początkowej fazie procedury.

14)  Wymagania ładu przestrzennego, efektywnego gospodarowania przestrzenią oraz walorów ekonomicznych przestrzeni, w przypadku sytuowania nowej zabudowy

Obszar we wsi Kilianów to głównie tereny zabudowy o wiejskim charakterze i tereny rolne. Występują również zieleń o różnym charakterze, elementy komunikacji. Obszar objęty jest trzema planami miejscowymi. Pierwszy przyjęty  uchwałą Nr XXIX/234/96 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 30 października 1996 r. opublikowaną w dzienniku Urzędowym Województwa Wrocławskiego Nr 17 poz. 165 z dnia 30 grudnia 1996 r. przeznacza zmienianą część powyższego planu na tereny zainwestowania wiejskiego, tereny istniejących i projektowanych usług, tereny obsługi i produkcji rolnej, elementy układu komunikacyjnego, tereny rolne. Drugi plan przyjęty uchwałą Nr XXXI/233/2004 Rady miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 26 października 2004 r. opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego Nr 233 poz. 3593 z dnia 30 listopada 2004 r. przeznacza część objętą zmienianym planem na tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Trzeci plan przyjęty uchwałą Nr XXXVIII/358/09 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 listopada 2009 r. opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego Nr 26 poz. 361 z dnia 10 lutego 2010 r. przeznacza nieruchomości na tereny mieszkaniowo-usługowe.

Zmiana zapisów planistycznych polegać ma na aktualizacji ustaleń dla terenów wskazanych w planach miejscowych jako zainwestowane, wraz z nieznacznym zwiększeniem terenów zainwestowanych wskazanych w studium. Zmiana ustaleń planu będzie zgodna ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kąty Wrocławskie. Dokument ten wskazuje: tereny o dominującej funkcji zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, elementy układu komunikacyjnego. Zakłada się, że  wnioskowana zmiana w planie nie będzie stanowić znaczącej kolizji dla istniejącego zagospodarowania terenu. W obszarze objętym planem istnieje zabudowa o charakterze wiejskim wraz z układami komunikacyjnymi, występują tereny wykorzystywane rolniczo. Realizacja ustaleń studium spowoduje konieczność wystąpienia z wnioskiem o wyrażenie zgody na zmianę terenów rolnych na cele nierolnicze. Dla części przedmiotowego obszaru zgodę taką uzyskano na etapie wcześniej sporządzanych planów miejscowych.

 

  1. Zgodność z wynikami analizy, o której mowa w art. 32 ust. 1 wraz z datą uchwały rady gminy, o której mowa w art. 32 ust. 2 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, oraz sposób uwzględnienia uniwersalnego projektowania

 

Podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do planu (nr XXX/402/17 z dnia 27 kwietnia 2017 r.) poprzedzone było wykonaniem „Analizy dotyczącej zasadności przystąpienia do sporządzania zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego”. Przedstawiany do uchwalenia projekt planu zgodny jest z polityką przestrzenną, sformułowaną w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kąty Wrocławskie (uchwała nr XXI/300/20 z dnia 25 czerwca 2020 r.).

Prace nad „Analizą zmian w zagospodarowaniu przestrzennym” prowadzone były w 2014 r., w wyniku których podjęto Uchwałę Nr XLVIII/503/14 z dnia 25 września 2014 r. w sprawie oceny aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego Gminy Kąty Wrocławskie, oraz uchwałę nr XLV/572/18 z dnia 25 września 2018 r. w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy Kąty Wrocławskie.

Wymagania uniwersalnego projektowania zostały uwzględnione w planie w sposób opisany w ust. 2 pkt 5) niniejszego uzasadnienia.

 

  1. Wpływ na finanse publiczne, w tym budżet gminy

Wpływ na finanse publiczne został wykazany w prognozie skutków finansowych uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Wykazane w prognozie dochody wiążą się głównie z wpływami z opłaty planistycznej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości oraz z podatku od nieruchomości, którego wysokość ustalono przy uwzględnieniu rocznych stawek podatku określanych w stosownej uchwale Rady Miejskiej. Uchwalenie planu będzie związane z wydatkami na komunikację i infrastrukturę techniczną.

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
LVII-743-22 (PDF, 3.13Mb) 2022-11-07 09:27:58 7
wyniki glosowania 743 (PDF, 17.96Kb) 2022-11-07 09:27:58 2
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Rada Miejska

Data wytworzenia:
27 paź 2022

Osoba dodająca informacje

Magdalena Olszewska-Pawlik

Data publikacji:
07 lis 2022, godz. 09:27

Osoba aktualizująca informacje

Magdalena Olszewska-Pawlik

Data aktualizacji:
07 lis 2022, godz. 09:27