Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Uchwała nr LI/661/22 w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kozłów

Uchwała Nr LI/661/22 z dnia 31 marca 2022 r.

Uchwała Nr LI/661/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich

z dnia 31 marca 2022 r.

w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
wsi Kozłów

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2022 r. poz. 559), art. 3 ust. 1 i art. 20 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r. poz. 503), w związku z uchwałą Nr XXX/403/17 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 kwietnia 2017 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kozłów oraz po stwierdzeniu, że treść niniejszej uchwały nie narusza ustaleń Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kąty Wrocławskie, przyjętego uchwałą nr XLVIII/624/22 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia  27 stycznia 2022 r. uchwala się, co następuje:

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 1. 1. Uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego wsi Kozłów, zwany dalej planem.

2. Integralną częścią planu jest rysunek planu w skali 1: 1000, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

3. Załącznikami do uchwały są ponadto:

1) rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu planu - załącznik nr 2;

2) rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz o zasadach ich finansowania zgodnie z przepisami o finansach publicznych- załącznik nr 3;

3) dane przestrzenne- załącznik nr 4.

§ 2. Ze względu na brak występowania w obszarze objętym ustaleniami planu przedmiotu poniższych regulacji, w planie nie określa się:

1) zasad ochrony krajobrazów kulturowych oraz dóbr kultury współczesnej;

2) granic terenów górniczych, obszarów osuwania się mas ziemnych, krajobrazów priorytetowych określonych w audycie krajobrazowym oraz w planach zagospodarowania przestrzennego województwa;

3) sposobu i terminu tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów.

§ 3. 1. Obowiązującymi ustaleniami planu są następujące oznaczenia graficzne rysunku planu:

1) granica obszaru objętego planem;

2) linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;

3) nieprzekraczalne linie zabudowy;

4) oznaczenia określające przeznaczenie terenów;

5) strefy B ochrony konserwatorskiej, obszaru ujętego w ewidencji zabytków;

6) zasięg strefy OW obserwacji archeologicznej.

2. Pozostałe oznaczenia graficzne rysunku planu mają znaczenie informacyjne i nie stanowią obowiązujących ustaleń planu.

§ 4. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:

1) liniach rozgraniczających- należy przez to rozumieć linie, rozdzielające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;

2) nieprzekraczalnych liniach zabudowy- rozumie się przez to linie, które nie mogą być przekroczone przez żadną ścianę zabudowy, przy czym zabudowa nie musi być usytuowana na tych liniach; okapy, gzymsy, balkony, galerie, werandy, wykusze, zadaszenia wejściowe, tarasy, schody zewnętrzne i pochylnie mogą przekroczyć te linie o nie więcej niż 1,5 m. Nieprzekraczalne linie zabudowy nie dotyczą urządzeń i sieci infrastruktury technicznej;

3) uzupełniającym przeznaczeniu terenu - należy przez to rozumieć takie przeznaczenie, inne niż podstawowe, które stanowi wyłącznie uzupełnienie przeznaczenia podstawowego, jednocześnie nie kolidując z nim lub nie wykluczając możliwości zagospodarowania terenu w sposób określony przeznaczeniem podstawowym.

§ 5. W zakresie wymagań wynikających z potrzeb kształtowania przestrzeni publicznych:

1) wyznacza się przestrzenie publiczne w liniach rozgraniczających tereny;

a) drogi publicznej- lokalnej, oznaczonej symbolem 1KDL;

b) dróg publicznych- dojazdowych, oznaczonych symbolami: 1KDD, 2KDD, 3KDD;

c) ciągów pieszo- jezdnych, publicznych oznaczonych symbolami: 1KDpj, 2KDpj, 3KDpj, 4KDpj;

2) w granicach przestrzeni publicznych:

a) dopuszcza się lokalizację obiektów i urządzeń infrastruktury technicznej, zieleni,

b) obowiązuje zakaz lokalizacji tymczasowych obiektów handlowo- usługowych.

§ 6. Część obszaru objętego planem leży w zasięgu strefy B ochrony konserwatorskiej, obszaru ujętego w ewidencji zabytków, którego granice są tożsame z granicami obszaru ujętego w Wojewódzkiej i Gminnej Ewidencji Zabytków. W granicach strefy obowiązuje:

1) zachowanie elementów historycznego układu przestrzennego, tj. rozplanowania dróg, linii zabudowy, kompozycji wnętrz urbanistycznych, kompozycji zabudowy, zespołów zabudowy oraz kompozycji zieleni, historycznych nawierzchni kamiennych;

2) przy nowych inwestycjach budowlanych oraz związanych z odbudową, rozbudową, przebudową budynków zabytkowych - nakaz nawiązania gabarytami i sposobem kształtowania bryły budynku i użytymi materiałami budowlanymi do miejscowej tradycji architektonicznej, w przypadku istniejącego budynku- po rozbudowie powinien on tworzyć spójną kompozycję z istniejąca częścią;

3) nowa zabudowa winna być zharmonizowana z historyczną kompozycją przestrzenno- architektoniczną w zakresie lokalizacji, rozplanowania, skali zabudowy, ukształtowania bryły budynku, w tym kształtu i wysokości dachu, użytych materiałów budowlanych;

4) zakaz stosowania:

a) tworzyw sztucznych jako materiałów wykończenia elewacji,

b) balkonów,

c) kolumn;

5) nakaz stosowania jako pokrycia dachowego dachówki w kolorze ceglastym, w budynkach które posiadały inne pokrycie niż wymienione stosuje się pokrycie dachowe historyczne właściwe dla danego obiektu.

§ 7. Obszar objęty planem leży w całości w zasięgu strefy OW obserwacji archeologicznej, dla prowadzonych w obrębie strefy inwestycji związanych z pracami ziemnymi wymagane jest przeprowadzenie badań archeologicznych zgodnie z przepisami odrębnymi.

§ 8. W zakresie szczegółowych zasad i warunków scalania i podziału nieruchomości:

1) nie wyznacza się obszarów, dla których wymagane jest dokonanie scalania i podziału nieruchomości;

2) ustala się następujące zasady scalania i podziału nieruchomości:

a) minimalną wielkość działki: 1000 m2,

b) minimalną szerokość frontu działki: 20,0 m,

c) kąt położenia granic działek w stosunku do pasa drogowego w zakresie 75°- 90°,

3) nie ustala się parametrów nieruchomości wydzielonych do poszerzenia pasów drogowych oraz terenów infrastruktury technicznej;

4) ustalenia wymienione w pkt 1, 2, 3 nie mają zastosowania dla terenów  rolniczych, zabudowy zagrodowej w gospodarstwach rolnych, dróg i  infrastruktury technicznej.

§ 9. Obszar objęty planem znajduje się w całości w granicach Głównego Zbiornika Wód Podziemnych Nr 319 "Subzbiornik Prochowice- Środa Śląska". Ochrona jego zasobów jest realizowana poprzez zasady gospodarki ściekowej, określone w przepisach niniejszej uchwały.

§ 10. 1. Część obszaru objętego planem leży w zasięgu obszarów na których prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi jest wysokie i wynosi Q10% oraz średnie i  wynosi  Q 1%. Stanowią one obszar szczególnego zagrożenia powodzią, gdzie obowiązują ograniczenia i zakazy wynikające z przepisów odrębnych. Na tych terenach dopuszcza się lokalizację zabudowy bez podpiwniczenia, przy zachowaniu rzędnej posadzki parteru nie niższej niż 140,0 mnpm.

2. Część obszaru objętego planem leży w zasięgu obszaru, na którym prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi jest niskie i wynosi Q 0,2%. W granicach obszaru nie obowiązują ograniczenia i zakazy wynikające z przepisów odrębnych. Inwestycje w granicach obszaru należy jednak projektować i realizować z uwzględnieniem możliwości wystąpienia podtopień i powodzi.

§ 11. 1. W zakresie zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji:

1) ustala się obsługę komunikacyjną obszaru objętego planem z:

a) drogi publicznej- lokalnej, oznaczonej symbolem 1KDL;

b) dróg publicznych- dojazdowych, oznaczonych symbolami: 1KDD, 2KDD, 3KDD;

c) ciągów pieszo- jezdnych, publicznych, oznaczonych symbolami: 1KDpj, 2KDpj, 3KDpj, 4KDpj;

2) dopuszcza się możliwość wydzielania dojazdów jako dróg wewnętrznych o szerokości minimum 10 m, w przypadku wydzielania dróg nieprzelotowych, obowiązuje realizacja placu do zawracania o wymiarach minimum 12,5 m x 12,5 m.

§ 12. 1. Ustala się nakaz zapewnienia miejsc parkingowych w obrębie działki budowlanej w minimalnej ilości:

1) 2 miejsca na 1 lokal mieszkalny;

2) 1 miejsce na 4 zatrudnionych w obiektach usługowych lub produkcyjnych.

2. Dopuszcza się lokalizację miejsc parkingowych w formie garaży i stanowisk postojowych w granicach działki budowlanej.

3. W obszarze objętym planem liczbę miejsc postojowych dla pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową należy wyznaczać analogicznie, jak wskazano w przepisach odrębnych.

§ 13. 1. W zakresie ogólnych zasad modernizacji, rozbudowy i budowy systemów infrastruktury technicznej:

1) dopuszcza się modernizację i rozbudowę istniejących odcinków oraz budowę nowych sieci infrastruktury technicznej o charakterze dystrybucyjnym;

2) ustala się prowadzenie nowych odcinków sieci infrastruktury technicznej, o charakterze dystrybucyjnym w liniach rozgraniczających dróg, w sytuacji braku możliwości spełnienia tego warunku, dopuszcza się realizację odcinków sieci na terenach przyległych.

2. W zakresie zaopatrzenia w wodę:

1) ustala się zaopatrzenie w wodę użytkową z sieci wodociągowej;

2) dopuszcza stosowanie indywidualnych ujęć wody.

3. W zakresie odprowadzania ścieków ustala się:

1) budowę sieci kanalizacyjnych z włączeniem do systemów kanalizacji sanitarnej;

2) dopuszczenie stosowania indywidualnych odbiorników ścieków bytowych zgodnie z przepisami odrębnymi.

4. W zakresie odprowadzania wód opadowych i roztopowych ustala się:

1) dla terenów zabudowy- nakaz odprowadzania wód opadowych i roztopowych:

a) do gruntu w granicach działki budowlanej lub innych odbiorników wód opadowych i roztopowych,

b) do kanalizacji deszczowej.

2) dla terenów komunikacji drogowej- nakaz odprowadzania wód opadowych i roztopowych do kanalizacji deszczowej z zastosowaniem urządzeń podczyszczających lub innych urządzeń hydrotechnicznych służących zagospodarowaniu wód opadowych i roztopowych.

5. W zakresie sieci i urządzeń elektroenergetycznych ustala się:

1) zaopatrzenie w energię elektryczną należy zapewnić z rozdzielczej sieci elektroenergetycznej;

2) dopuszcza się przebudowę, rozbudowę i modernizację sieci i urządzeń elektroenergetycznycho charakterze dystrybucyjnym;

3) dopuszcza się budowę nowych dystrybucyjnych sieci i urządzeń elektroenergetycznych;

4) dopuszcza się montaż urządzeń wytwarzających energię z odnawianych źródeł energii o mocy nie przekraczającej 100kW, z wyłączeniem urządzeń tego typu wykorzystujących siłę wiatru;

5) w pasach technicznych napowietrznych linii elektroenergetycznych o szerokości 7,0 m (po 3,50 m w każdą ze stron od osi linii), obowiązują ograniczenia w użytkowaniu terenu określone w przepisach odrębnych, dopuszcza się przebudowę lub skablowanie linii- w takim przypadku wymienione ograniczenia nie obowiązują.

6. W zakresie zaopatrzenia w gaz:

1) ustala się budowę nowych sieci i urządzeń dystrybucyjnej sieci gazowej;

2) dopuszcza się lokalizację zbiorników na gaz do celów grzewczych.

7. W zakresie sieci i urządzeń telekomunikacji ustala się ich utrzymanie oraz przebudowę, rozbudowę i modernizację. Dopuszcza się budowę nowych sieci i urządzeń telekomunikacyjnych.

8. W zakresie zaopatrzenia w ciepło ustala się stosowanie indywidualnych źródeł energii cieplnej zgodnie z przepisami odrębnymi.

9. W zakresie gromadzenia i usuwania odpadów obowiązują przepisy odrębne.

10. W zakresie melioracji dopuszcza się: poszerzanie, zmianę przebiegu lub zarurowanie odcinków istniejących rowów na warunkach określonych w przepisach odrębnych.

§ 14. Szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu, w tym zakaz zabudowy:

1) ustala się zakaz lokalizacji obiektów związanych z prowadzeniem działalności zaliczonej zgodnie z przepisami odrębnymi do przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko,

2) dopuszcza się lokalizację inwestycji mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko wyłącznie z zakresu infrastruktury technicznej i łączności, służących realizacji celów publicznych, w szczególności: wodociągów, kanalizacji, gazownictwa, elektroenergetyki, telekomunikacji.

§ 15. Ustala się następujące stawki procentowe służące naliczaniu opłaty, o której mowa w art. 36 ust. 4. ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

1) w wysokości 20% dla terenu zabudowy mieszkaniowo- usługowej, oznaczonego symbolem 1MNU,

2) w wysokości 0,1% dla pozostałych terenów.

Rozdział 2.
Przepisy szczegółowe

§ 16. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami: 1M, 2M, 3M, 4M, 5M ustala się:

1) przeznaczenie terenu: zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna, zagrodowa, usługowa;

2) uzupełniające przeznaczenie terenu: zabudowa produkcyjna i magazynowo - składowa;

3) za zgodną z przeznaczeniem terenu uznaje się lokalizację:

a) budynków mieszkalnych jednorodzinnych,

b) budynków usługowych;

4) w granicach terenów dopuszcza się ponadto lokalizację:

a) budynków gospodarczych,

b) urządzeń budowlanych zgodnie z przepisami odrębnymi,

c) zieleni urządzonej;

5) zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:

a) dopuszczenie lokalizacji budynków mieszkalnych w formie: wolnostojącej, ­bliźniaczej,

b) dopuszczenie lokalizacji usług w formie: ­wbudowanej, ­wolnostojącej,

c) dopuszczenie lokalizacji obiektów zabudowy produkcyjnej i magazynowo- składowej,

d) dopuszcza się utrzymanie parametrów kształtowania zabudowy istniejących budynków,

e) na jeden lokal mieszkalny musi przypadać część działki budowlanej na której będzie lokalizowany, o powierzchni nie mniejszej niż 1000 m2, parametr ten nie ma zastosowania dla działek o mniejszej powierzchni, wydzielonych przed wejściem w życie przepisów planu,

f) w przypadku prac budowlanych związanych z odbudową, rozbudową, nadbudową obowiązuje zastosowanie:

materiałów pokrycia dachowego i elewacji jak w budynku poddawanym wymienionym pracom budowlanym,

wymienionych niżej parametrów i wskaźników kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu;

g) obsługa komunikacyjna:

teren 1M- z drogi publicznej- lokalnej 1KDL,ciągu pieszo- jezdnego, publicznego 2KDpj,

teren 2M- z drogi publicznej- lokalnej 1KDL, ciągu pieszo- jezdnego, publicznego 2KDpj,

teren 3M- z dróg publicznych: 1KDD, 2KDD, ciągów pieszo- jezdnych, publicznych: 3KDpj, 4KDpj,

teren 4M- z dróg publicznych: 1KDD, 3KDD ciągu pieszo- jezdnego, publicznego 4KDpj,

teren 5M- z dróg publicznych: 1KDL, 1KDD, 3KDD,ciągu pieszo- jezdnego, publicznego 1KDpj,

6) zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego:

a) nakaz zachowania standardów akustycznych dla terenów mieszkaniowo- usługowych,

b) zakaz prowadzenia działalności mogących zawsze znacząco wpływać na środowisko, mogących potencjalnie znacząco wpływać na środowisko zdefiniowanych w przepisach odrębnych;

7) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu:

a) maksymalna intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej: 0.60,

b) minimalna intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej: 0.01,

c) minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej: 30%,

d) maksymalna wysokość zabudowy:

dla budynków mieszkalnych jednorodzinnych, usługowych: 10,0 m,

budynków gospodarczych, zabudowy produkcyjnej i magazynowo - składowej: 12,0 m,

dla garaży: 4,0 m,

e) nakaz stosowania dachów:

symetrycznych dwuspadowych o nachyleniu połaci w zakresie: od 38° do 45° w zasięgu strefy B ochrony konserwatorskiej, obszaru ujętego w ewidencji zabytków,

symetrycznych do nachyleniu połaci w zakresie: od 12° do 45° na pozostałych terenach;

8) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu:

a) część terenu 3M leży w zasięgu obszaru szczególnego zagrożenia powodzią, gdzie obowiązuje zakaz lokalizacji nowej zabudowy kubaturowej poza zasięgiem wyznaczonym przebiegiem nieprzekraczalnych linii zabudowy, dla urządzeń infrastruktury technicznej obowiązuje nakaz ich realizacji w technologii uwzględniającej możliwość zalania ich wodami powodziowymi,

b) część powierzchni terenów 3M, 4M, 5M leży w zasięgu obszaru na którym prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi jest niskie i wynosi Q 0,2%, inwestycje w granicach obszaru należy projektować i realizować z uwzględnieniem możliwości wystąpienia podtopień i powodzi.

§ 17. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 1MNU ustala się:

1) przeznaczenie terenu: zabudowa mieszkaniowo- usługowa;

2) za zgodną z przeznaczeniem terenu uznaje się lokalizację:

a) budynków mieszkalnych jednorodzinnych,

b) budynków mieszkoniowo- usługowych,

c) budynków usługowych;

3) w granicach terenów dopuszcza się ponadto lokalizację:

a) budynków gospodarczych,

b) urządzeń budowlanych zgodnie z przepisami odrębnymi,

c) zieleni urządzonej;

4) zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:

a) zakaz lokalizacji tymczasowych obiektów usługowych (kioski, pawilony),

b) obsługa komunikacyjna z dróg publicznych: 1KDL, 3KDD,

c) dopuszczenie lokalizacji budynków mieszkaniowych jednorodzinnych w formie:

wolnostojącej,

bliźniaczej,

d) dopuszczenie lokalizacji usług w formie:

wbudowanej,

wolnostojącej,

e) na jeden lokal mieszkalny musi przypadać część działki budowlanej, na której będzie lokalizowany, o powierzchni nie mniejszej niż: 450 m2 na jeden lokal mieszkalny w zabudowie bliźniaczej, ­700 m2 na jeden lokal mieszkalny w zabudowie wolnostojącej, parametr ten nie ma zastosowania dla działek o mniejszej powierzchni, wydzielonych przed wejściem w życie przepisów planu,

5) zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego:

a) nakaz zachowania standardów akustycznych dla terenów mieszkaniowo- usługowych,

b) zakaz prowadzenia działalności mogących zawsze znacząco wpływać na środowisko, mogących potencjalnie znacząco wpływać na środowisko zdefiniowanych w przepisach odrębnych;

6) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu:

a) maksymalna intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej: 0.30,

b) minimalna intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej: 0.05,

c) minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej: 40%,

d) nakaz stosowania dachów dwuspadowych i wielospadowych o nachyleniu połaci w zakresie od 38° do 45°,

e) maksymalna wysokość zabudowy: 12,0 m.

§ 18. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolem 1UP ustala się:

1) przeznaczenie terenu: usługi publiczne (świetlica wiejska);

2) uzupełniające przeznaczenie terenu: gastronomia, handel detaliczny;

3) obsługa komunikacyjna z drogi publicznej- dojazdowej 2KDD;

4) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu:

a) maksymalna intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej: 2.00,

b) minimalna intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej: 1.00,

c) minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej: 0,5%,

d) maksymalna wysokość zabudowy: 12,0 m,

e) nakaz stosowania dachów o nachyleniu połaci w zakresie: od 12° do 45°.

§ 19. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami: 1US, 2US ustala się:

1) przeznaczenie terenu: sport i rekreacja;

2) uzupełniające przeznaczenie terenu:

a) usługi publiczne,

b) urządzone miejsca wypoczynku;

3) w granicach terenu dopuszcza się ponadto lokalizację:

a) budynków gospodarczych,

b) urządzeń budowlanych zgodnie z przepisami odrębnymi,,

c) zieleni urządzonej;

4) obsługa komunikacyjna:

a) teren 1US- z dróg publicznych: 1KDL, 1KDD, ciągu pieszo- jezdnego, publicznego 1KDpj,

b) teren 2US- z dróg publicznych: 1KDL, 2KDD,

5) zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego: nakaz zachowania standardów akustycznych dla terenów rekreacyjno- wypoczynkowych;

6) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu:

a) maksymalna intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej: 0.25,

b) minimalna intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej: 0.01,

c) minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej: 50% powierzchni działki budowlanej,

d) nakaz stosowania dachów:

symetrycznych dwuspadowych o nachyleniu połaci w zakresie: od 38° do 45° w granicach terenu 1US w zasięgu strefy B ochrony konserwatorskiej, obszaru ujętego w ewidencji zabytków,

symetrycznych do nachyleniu połaci w zakresie: od 12° do 45° w granicach terenu 2US,

e) maksymalna wysokość zabudowy: 10,0 m.

§ 20. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 1R ustala się:

1) przeznaczenie terenu: tereny rolnicze;

2) obsługa komunikacyjna: z ciągu pieszo- jezdnego 4KDpj, 3KDD;

3) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu:

a) część terenu leży w strefie ochronnej wału przeciwpowodziowego obejmującej swoim zasięgiem tereny położone w odległości 50,0m od stopy wału, w jej granicach występują ograniczenia w w zagospodarowaniu terenu określone w przepisach odrębnych,

b) część terenu leży w zasięgu obszaru szczególnego zagrożenia powodzią, gdzie obowiązują ograniczenia i zakazy wynikające z przepisów odrębnych.

c) część terenu leży w zasięgu obszaru na którym prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi jest niskie i wynosi Q 0,2%, inwestycje w granicach obszaru należy projektować i realizować z uwzględnieniem możliwości wystąpienia podtopień i powodzi;

d) zakaz zabudowy.

§ 21. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami: 1RM, 2RM ustala się:

1) przeznaczenie terenu: zabudowa zagrodowa w gospodarstwach rolnych;

2) w granicach terenów dopuszcza się ponadto lokalizację:

a) budynków gospodarczych,

b) urządzeń budowlanych zgodnie z przepisami odrębnymi,

c) zieleni urządzonej;

3) zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego: dopuszczenie lokalizacji budynków mieszkalnych wyłącznie w formie wolnostojącej;

4) obsługa komunikacyjna:

a) teren 1RM- z drogi publicznej, dojazdowej 3KDD,

b) teren 2RM- z drogi publicznej, dojazdowej 2KDD;

5) zasady ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego: nakaz zachowania standardów akustycznych dla zabudowy zagrodowej;

6) parametry i wskaźniki kształtowania zabudowy oraz zagospodarowania terenu:

a) maksymalna intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej: 0.60,

b) minimalna intensywność zabudowy jako wskaźnik powierzchni całkowitej zabudowy w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej: 0.01,

c) minimalny udział procentowy powierzchni biologicznie czynnej w odniesieniu do powierzchni działki budowlanej: 60%,

d) maksymalna wysokość zabudowy: 10,0 m,

e) nakaz stosowania dachów o nachyleniu połaci w zakresie: od 35° do 45° ;

7) szczególne warunki zagospodarowania terenów oraz ograniczenia w ich użytkowaniu:

a) część terenu 2RM leży w zasięgu obszaru szczególnego zagrożenia powodzią, gdzie obowiązuje zakaz lokalizacji nowej zabudowy kubaturowej poza zasięgiem wyznaczonym przebiegiem nieprzekraczalnych linii zabudowy, dla urządzeń infrastruktury technicznej obowiązuje nakaz ich realizacji w technologii uwzględniającej możliwość zalania ich wodami powodziowymi,

b) część powierzchni terenów 1RM, 2RM leży w zasięgu obszaru na którym prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi jest niskie i wynosi Q 0,2%, inwestycje w granicach obszaru należy projektować i realizować z uwzględnieniem możliwości wystąpienia podtopień i powodzi.

§ 22. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami: 1WS, 2WS ustala się:

1) przeznaczenie terenu: wody powierzchniowe śródlądowe;

2) tereny leżą w całości w granicach obszaru szczególnego zagrożenia powodzią, gdzie obowiązują ograniczenia i zakazy wynikające z przepisów odrębnych.

§ 23. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 1KDL ustala się:

1) przeznaczenie terenu: droga publiczna- lokalna;

2) szerokość w liniach rozgraniczających zmienna zgodnie z rysunkiem planu, w granicach władania zarządcy;

3) zasady modernizacji i rozbudowy sieci i urządzeń infrastruktury technicznej:

a) dopuszczenie umieszczania w liniach rozgraniczających drogi: ­obiektów i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, elementów odwodnienia,

b) dopuszczenie umieszczania w liniach rozgraniczających drogi urządzeń i sieci infrastruktury technicznej, zgodnie z przepisami odrębnymi.

§ 24. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami: 1KDD, 2KDD, 3KDD ustala się:

1) przeznaczenie terenu: drogi publiczne- dojazdowe;

2) szerokość w liniach rozgraniczających:

a) teren 1KDD- od 4,6 do 17,0 m,

b) teren 2KDD- od 10,0 m,

c) teren 3KDD- od 4,0 do 10,0 m;

3) zasady modernizacji i rozbudowy sieci i urządzeń infrastruktury technicznej:

a) dopuszczenie umieszczania w liniach rozgraniczających drogi: ­obiektów i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, elementów odwodnienia,

b) dopuszczenie umieszczania w liniach rozgraniczających drogi urządzeń i sieci infrastruktury technicznej, zgodnie z przepisami odrębnymi;

4) część powierzchni terenów leży w granicach obszaru szczególnego zagrożenia powodzią, gdzie obowiązują ograniczenia i zakazy wynikające z przepisów odrębnych.

§ 25. Dla terenów oznaczonych na rysunku planu symbolami: 1KDpj, 2KDpj, 3KDpj, 4KDpj ustala się:

1) przeznaczenie terenu: ciągi pieszo- jezdne;

2) szerokość w liniach rozgraniczających:

a) teren 1KDpj- od 5,0 do 7,5 m zgodnie z rysunkiem planu,

b) teren 2KDpj- od 8,0 do 9,0 m,

c) teren 3KDpj- od 4,6 m,

d) teren 4KDpj- od 8,0 m;

3) zasady modernizacji i rozbudowy sieci i urządzeń infrastruktury technicznej:

a) dopuszczenie umieszczania w liniach rozgraniczających drogi: ­obiektów i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, elementów odwodnienia,

b) dopuszczenie umieszczania w liniach rozgraniczających drogi urządzeń i sieci infrastruktury technicznej, zgodnie z przepisami odrębnymi;

4) część powierzchni terenu 4KDpj leży w granicach obszaru szczególnego zagrożenia powodzią, gdzie obowiązują ograniczenia i zakazy wynikające z przepisów odrębnych.

§ 26. Dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem 1IT ustala się:

1) przeznaczenie terenu: infrastruktura techniczna;

2) zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego:

a) obsługa komunikacyjna z drogi publicznej- dojazdowej 1KDD,

b) dopuszcza się budowę, rozbudowę i modernizację sieci i urządzeń infrastruktury technicznej;

3) teren leży w granicach obszaru szczególnego zagrożenia powodzią, gdzie obowiązują ograniczenia i zakazy wynikające z przepisów odrębnych.

Rozdział 3.
Przepisy końcowe

§ 27. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

§ 28. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

 

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej


Anna Skórczak

 

Załącznik Nr 1 do uchwały Nr LI/661/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 31 marca 2022 r.
/pliki/katywroclawskie/pliki/Zalacznik1(1093).pdf

 

 

Załącznik Nr 2 do uchwały Nr LI/661/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 31 marca 2022 r.

Rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu zmiany planu

Przyjmuje się następujące rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kozłów, wynikające z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741, 784, 922, 1873 i 1986):

§ 1. Nie uwzględnia się następujących uwag, złożonych do projektu zmiany planu wyłożonego do publicznego wglądu w dniach od 15 października 2020 r. do 4 listopada 2020 r.:

1) z dnia 2.11.2020 w sprawie wprowadzenia do ustaleń planu:

a) definicji sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej,

b) ustaleń w zakresie zachowania lokalizacji istniejącej sieci dystrybucyjnej energii elektrycznej oraz uwzględnienia wynikających z jej istnienia obostrzeń w zagospodarowaniu terenów,

c) zapisu: „Wszystkie obiekty przewidywane do budowy, przebudowy lub remontu w zbliżeniu lub na skrzyżowaniu z infrastrukturą techniczną elektroenergetyczną podlagają przepisom odrębnym.”,

d) zapisu: „Dopuszcza się budowę nowej infrastruktury technicznej elektroenergetycznej oraz przebudowę, remont i utrzymanie istniejącej  infrastruktury technicznej elektroenergetycznej na podstawie przepisów odrębnych.”,

e) zapisu: „Umożliwia się budowę nowej oraz rozbudowę, przebudowę i remont istniejącej  infrastruktury technicznej elektroenergetycznej dystrybucyjnej z zastosowaniem: linii elektroenergetycznych WN, SN i nN wraz z przyłączami w wykonaniu kablowym i /lub napowietrznym, stacji elektroenergetycznych 110kV (w tym stacji 110kV/SN) i SN (w tym stacji SN/nN) w wykonaniu wnętrzowym i napowietrznym. Umożliwia się lokalizację  infrastruktury technicznej elektroenergetycznej dystrybucyjnej liniowej i elementów energetycznych z nią związanych w pasach drogowych/ układach komunikacyjnych/ liniach rozgraniczających dróg t.j. terenach ogólnie dostępnych dla prowadzenia sieci.”,

f) zapisu: „Wyznacza się tereny dla potrzeb lokalizacji stacji elektroenergetycznych wraz z możliwością wprowadzenia/ wyprowadzenia do/ z stacji linii elektroenergetycznych.”,

g) zapisu: „Planowane kubaturowe stacje elektroenergetyczne (w tym stacje transformatorowe SN/nN) będące własnością OSD są realizowane jako obiekty naziemne, wolnostojące. Nieprzekraczalna linia zabudowy, minimalna powierzchnia działki, szerokość frontu działki, wyznaczanie miejsc postojowych nie dotyczą istniejących i planowanych obiektów  infrastruktury technicznej elektroenergetycznej.”,

h) zapisu: „Dopuszcza się prawo do podziału istniejących działek celem wydzielenia terenów dla lokalizacji stacji elektroenergetycznych wraz z możliwością wprowadzenia do stacji linii elektroenergetycznych zgodnie z przepisami odrębnymi.”,

i) zapisu: „ Dopuszcza się lokalizację stacji elektroenergetycznych  na terenach o innym przeznaczeniu wraz z możliwością wprowadzania do stacji linii elektroenergetycznych zgodnie z przepisami odrębnymi.”,

j) zapisu: „Zaopatrzenie w energię elektryczną odbywa się z planowanej, budowanej, przebudowywanej, remontowanej i istniejącej infrastruktury technicznej elektroenergetycznej na podstawie przepisów odrębnych.”,

k) zapisu: „Zapewnia się swobodny dostęp i dojazd do infrastruktury technicznej elektroenergetycznej, w tym stacji elektroenergetycznych, linii  elektroenergetycznych oraz konstrukcji wsporczych (słupów) w celu przeprowadzenia prac eksploatacyjnych lub usuwania awarii.”;

Uzasadnienie: Ustalenia planu dopuszczają lokalizację infrastruktury technicznej w opisanym zakresie.

2) z dnia 17.11.2020 w sprawie przeznaczenia działek 46, 123/1 na cele budowlane:

a) działka nr 46 - przeznaczenie niezagodne ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kąty Wrocławskie,

b) działka nr 123/1 - działka leży poza granicami opracowana planu.

§ 2. Nie uwzględnia się następujących uwag, złożonych do projektu zmiany planu wyłożonego do publicznego wglądu w dniach od 27 grudnia 2021 r. do 17 stycznia 2022 r.:

1) z dnia 26.01.2022 w sprawie:

a) możliwości uzyskania pozwolenia na budowę na dz. 40/1 - działka znajduje się w granicach terenów szczególnego zagrożenia powodzią, stanowisko Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie nie dopuszcza realizacji zabudowy na tym terenie,

b) braku zgody na uznanie dz. 45 za teren zalewowy - działka znajduje się w granicach terenów szczególnego zagrożenia powodzią, stanowisko Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie nie dopuszcza realizacji zabudowy na tym terenie;

2) z dnia 31.01.2022 w sprawie doprecyzowania możliwości lokalizacji działalności gospodarczej (warsztatu, obiektu rekreacyjno- sportowego całorocznego) na dz. 43/3 i 43/4 - ustalenia planu określają wyczerpująco zasady zagospodarowania wyżej wymienionych terenów.

 

 

Załącznik Nr 3 do uchwały Nr LI/661/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 31 marca 2022 r.

Rozstrzygnięcie o sposobie realizacji, zapisanych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego wsi Kozłów, inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, oraz zasadach ich finansowania

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1372 i 1834) oraz art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741, 784, 922, 1873 i 1986), Rada Miejska w Kątach Wrocławskich rozstrzyga, co następuje:

§ 1. Wskazuje się następujący sposób realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasady ich finansowania:

1) budowa dróg,

2) budowa infrastruktury technicznej.

§ 2. Realizacja inwestycji zostanie sfinalizowana z dochodów własnych gminy bądź innych źródeł finansowania przewidzianych przepisami o finansach publicznych.

 

 

Załącznik Nr 4 do uchwały Nr LI/661/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 31 marca 2022 r.
Zalacznik4.gml

Dane przestrzenne, o których mowa w art. 67a ust. 3 i 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2022 r. poz. 503) ujawnione zostaną po kliknięciu w ikonę

 

 

 

uzasadnienie

Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego jest aktem prawa miejscowego, do ustanowienia którego uprawniają Radę Miejską przepisy ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 i 1378 oraz z 2021 r. poz. 1038). Niniejsza uchwała jest aktem prawa miejscowego opracowanym w toku procedury planistycznej, podjętej na podstawie uchwały Nr XXX/403/17 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 kwietnia 2017 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Kozłów.

Sposób realizacji wymogów wynikających z art. 1 ust. 2 ustawy:

W zakresie wymagań ładu przestrzennego, w tym urbanistyki i architektury ustalenia planu określają parametry kształtowania zabudowy w dostosowaniu do istniejącej zabudowy położonej w obszarze objętym planem. Przeważającymi typami przeznaczenia terenu jest zabudowa zagrodowa, której intensywność dostosowano do lokalnych warunków.

 

W zapisach planu uwzględniono wymagania ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków, ujmując w nim uzgodnione ze służbami ochrony zabytków ustalenia dla  strefy "OW" obserwacji archeologicznej. W obszarze objętym ustaleniami planu nie stwierdzono występowania dóbr kultury współczesnej.

 

Obszar objęty planem  znajduje się w całości w granicach Głównego Zbiornika Wód Podziemnych Nr 319 "Subzbiornik Prochowice- Środa Śląska". Ochrona jego zasobów jest realizowana poprzez zasady gospodarki ściekowej, określone w przepisach  planu.

 

Istotnym czynnikiem mającym wpływ na możliwość rozwoju zabudowy w opisywanym obszarze są uwarunkowania ochrony przed powodzią. Część terenów objętych planem leży w zasięgu obszarów, na których prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi jest średnie (Q=1%) zgodnie z przepisami odrębnymi tożsamych z zasięgiem obszarów szczególnego zagrożenia powodzią. W ich zasięgu obowiązują ograniczenia i zakazy wynikające z przepisów odrębnych, zasady oraz warunki uzyskania odstępstw od zakazów regulują przepisy odrębne. Zasięg tych obszarów pokrywa się w znacznym stopniu z zasięgiem obszarów na których prawdopodobieństwo wystąpienia powodzi jest niskie (Q=0,2%). W granicach obszaru nie obowiązują ograniczenia i zakazy wynikające z przepisów odrębnych. Inwestycje w granicach obszaru należy jednak projektować i realizować z uwzględnieniem możliwości wystąpienia podtopień i powodzi.

 

W zakresie wymagań ochrony zdrowia oraz bezpieczeństwa ludzi i mienia w planie określono nakaz zachowania standardów akustycznych dla poszczególnych terenów elementarnych, zgodnie z przepisami odrębnymi. Zapisy planu w zakresie wyznaczania miejsc postojowych dla pojazdów zaopatrzonych w kartę parkingową uwzględniają potrzeby osób niepełnosprawnych na terenach publicznie dostępnych. W zakresie dostępności dla tych osób terenów zabudowy przyjęto ustalenia w zakresie kształtowania układu komunikacyjnego obszaru, zapewniającego dojazd do wszystkich nieruchomości.

 

Obszar objęty opracowaniem o łącznej powierzchni 15,922 ha leży w granicach Kozłów, w zachodniej części gminy. Są to głównie tereny zabudowane o wiejskim charakterze. Występują również tereny rolne, wody powierzchniowe, zieleń o różnym charakterze, elementy komunikacji. Obszar objęty jest trzema planami miejscowymi. Pierwszy przyjęty uchwałą Nr XXIII/190/96 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 29 marca 1996 r., opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Wrocławskiego Nr 6 poz. 74 z dnia 17 czerwca 1996 r. przeznacza zmienianą część powyższego planu na tereny zainwestowania wiejskiego, tereny istniejących i projektowanych usług, elementy układu komunikacyjnego, tereny rolne. Drugi plan przyjęty uchwałą Nr XXXIV/315/09 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 23 czerwca 2009 r., opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego Nr 136 poz. 2769 z dnia 21 sierpnia 2009 r. przeznacza część objętą zmienianym planem na tereny rolne. Trzeci plan przyjęty uchwałą Nr XXX/297/13 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 28 lutego 2013 r., opublikowaną w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego poz. 2836 z dnia 26 kwietnia 2013 r. przeznacza nieruchomości na tereny mieszkaniowo-usługowe.

 

Zmiana zapisów planistycznych polegać ma na aktualizacji ustaleń dla terenów wskazanych w planach miejscowych jako zainwestowane, wraz z nieznacznym zwiększeniem terenów zainwestowanych wskazanych w studium. Przewiduje się, że dzięki dokonanym zmianom będzie możliwa lokalizacja ok. 10 budynków mieszkalnych. Zmiana ustaleń planu będzie zgodna ze Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kąty Wrocławskie. Dokument ten wskazuje: tereny o dominującej funkcji zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, tereny o dominującej funkcji usług sportu i rekreacji, tereny upraw rolniczych, na których dopuszczono zabudowę zagrodową, tereny łąk i pastwisk, elementy układu komunikacyjnego.

 

Zakłada się, że wnioskowana zmiana w planie nie będzie stanowić znaczącej kolizji dla istniejącego zagospodarowania terenu. W obszarze objętym planem, istnieje zabudowa o charakterze wiejskim wraz z układami komunikacyjnymi, występują tereny wykorzystywane rolniczo. Część planu, wg map zagrożenia powodziowego i mapy ryzyka powodziowego , znajduje się w zasięgu obszaru szczególnego zagrożenia powodziowego. Realizacja ustaleń studium spowoduje konieczność wystąpienia z wnioskiem o wyrażenie zgody na zmianę terenów rolnych na cele nierolnicze. Dla części przedmiotowego obszaru zgodę taka uzyskano na etapie wcześniej sporządzanych planach miejscowych. W toku procedury planistycznej uzyskano zgodę na zmianę przeznaczenia gruntów rolnych na cele nierolnicze na mocy decyzji Ministra Rolnictwa i Rozwuju Wsi GZ.tr.602.183.2019 z dnia 7 lipca 2020 r. Na mocy decyzji nie wyrażono zgody na część wnioskowanych terenów w granicach działek ewidencyjnych nr 53/1, 53/2, 55, 56. Obszar tych działek został wyłączony z opracowania planu.

 

Wieś Kozłów zamieszkuje obecnie 75 osób (stan na 13 kwietnia 2017 r.). Obowiązujący plan miejscowy pozwala na zwiększenie liczby mieszkańców o ok. 195 osób. Przewiduje się, że zwiększenie terenów mieszkaniowych pozwoli na zwiększenie liczby mieszkańców o ok. 32 osoby. Spełnione to będzie wyłącznie przy uzyskaniu zgód rolnych na wszystkich terenach objętych planem.

W obszarze objętym planem nie występują tereny, dla których należałoby ująć zapisy uwzględniające potrzeby obronności i bezpieczeństwa państwa.

 

Potrzeby interesu publicznego uwzględniono przyjmując w planie zapisy pozwalające na optymalizację skutków finansowych uchwalenia planu, w szczególności w zakresie rozbudowy i budowy dróg oraz sieci i urządzeń infrastruktury technicznej, których budowa i utrzymanie należy do zadań własnych gminy.

 

Określone w ustaleniach planu zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej dotyczą:

 

1) zaopatrzenia w wodę dla celów bytowo- gospodarczych, przeciwpożarowych i grzewczych dla zapewnienia odpowiedniej ilości i jakości wody do celów zaopatrzenia ludności;

2 )odprowadzania i oczyszczania wód opadowych i roztopowych;

3) melioracji wodnych szczegółowych;

4) odprowadzania i oczyszczania ścieków bytowych i komunalnych;

5) sieci elektroenergetycznych średniego i niskiego napięcia;

6) paliw gazowych i zaopatrzenia w ciepło;

7) sieci telekomunikacyjnych, w tym sieci szerokopasmowych;

8) gromadzenia i usuwania odpadów.

 

Udział społeczeństwa w pracach nad miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego zapewniono zgodnie z przepisami art. 17 pkt 1, 9 i 11 ustawy, poprzez:

1) zapewnienie możliwości składania wniosków do projektu;

2) wyłożenie projektu planu do publicznego wglądu,

3) zorganizowanie w okresie wyłożenia projektu do publicznego wglądu dyskusji publicznej nad zawartymi w projekcie rozwiązaniami;

4) wskazanie po okresie wyłożenia projektu do publicznego wglądu terminu składania uwag do projektu.

 

Informacje o tych działaniach są przekazywane do publicznej wiadomości w sposób określony w przywołanych wcześniej przepisach ustawy, w tym także przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. Dokumentacja prac planistycznych była dostępna do wglądu w celu zachowania jawności i przejrzystości procedur planistycznych.

 

Sposób realizacji wymogów wynikających z art. 1 ust. 3 ustawy:

Zgodnie z art. 1 ust. 3 ustawy gmina ustalając przeznaczenie terenu lub określając potencjalny sposób zagospodarowania i korzystania z terenu, waży interes publiczny i interesy prywatne, w tym zgłaszane w postaci wniosków i uwag, zmierzające do ochrony istniejącego stanu zagospodarowania terenu, jak i zmian w zakresie jego zagospodarowania, a także analizy ekonomiczne, środowiskowe i społeczne. Interes prywatny został uwzględniony w tym zakresie, w szczególności poprzez przeznaczenie pod zabudowę gruntów we władaniu osób fizycznych. Zabezpieczenie interesu publicznego polegało na zapewnieniu rezerwy terenu pod budowę elementów układu drogowego powiązanego z terenami dróg w otoczeniu terenu objętego planem.

 

W ustaleniach projektu w następujący sposób zrealizowano wymogi wynikające z art. 1 ust. 4 ustawy:

Dążono do minimalizowania transportochłonności układu przestrzennego, poprzez wykorzystanie do obsługi komunikacyjnej obszaru istniejących dróg publicznych przyległych do obszaru planu. Obszary te należy uznać za przygotowane w najwyższym stopniu do zabudowy, przez co rozumie się obszary charakteryzujące się dostępem do sieci komunikacyjnej oraz wyposażeniem w sieci wodociągowe, kanalizacyjne elektroenergetyczne, gazowe, ciepłownicze oraz sieci i urządzenia telekomunikacyjne.

 

Lokalizacja nowej zabudowy nie będzie ograniczać możliwości przemieszczania się pieszych i rowerzystów w ramach istniejących ciągów komunikacyjnych w otoczeniu.

 

Zgodność z wynikami analizy, o której mowa w art. 32 ust. 1.

Podejmując uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, Rada Miejska w Kątach Wrocławskich dokonała analizy dotyczącej zasadności przystąpienia do sporządzenia planu i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami studium. Stwierdza się, że przewidywane rozwiązania planu będą zgodne z ustaleniami Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Kąty Wrocławskie, przyjętego uchwałą nr XLVIII/624/22 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 stycznia 2022 r. Ustalenia planu są zgodne z treścią analizy przyjętej uchwałą nr XLV/572/18 w sprawie aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego gminy Kąty Wrocławskie.

 

Wpływ na finanse publiczne, w tym budżet gminy

Analizę wpływu ustaleń planu na finanse publiczne, w tym budżet gminy przeprowadzono w toku sporządzania prognozy skutków finansowych uchwalenia planu miejscowego, wykonanej na podstawie przepisu art. 17 pkt 5 ustawy. Zgodnie z wynikami prognozy bilans wydatków i dochodów gminy z tytułu realizacji miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego może być dodatni, pod warunkiem uzyskania maksymalnego dochodu z tytułu:

1) podatków od nieruchomości;

2) opłat planistycznych;

3) opłat adiacenckich.

 

Dochody gminny będą zależeć od tempa rozwoju zabudowy w obszarze objętym projektem. Duży obszar niepewności co do uzyskania potencjalnych dochodów występuje w zakresie możliwych wpływów z tytułu opłat planistycznych i adiacenckich.

 

Przebieg prac planistycznych

Procedurę sporządzania planu przeprowadzono wg przepisów przywoływanej na wstępie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym:

1) ogłoszono i obwieszczono o podjęciu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia planu oraz zawiadomiono organy i instytucje uprawnione do opiniowania i uzgadniania projektu,

2) w wyniku tych publikacji i zawiadomień zostały wniesione wnioski do planu,

3) wskazania zawarte w odpowiedziach na zawiadomienia i wnioskach zostały wykorzystane w opracowywaniu,

4) projekt planu (wraz z prognozą oddziaływania na środowisko), dostosowany do wymagań ustawy, rozporządzeń wykonawczych i przepisów odrębnych, został poddany opiniowaniu i uzgadnianiu;

5) projekt planu był wyłożony do publicznego wglądu w dniach:

 a) od 15 października 2020 r. do 4 listopada 2020 r.,

 b) od 27 grudnia 2021 r. do 17 stycznia 2022 r.

 

W wymienionych powyżej terminach wyłożenia projektu planu do publicznego wglądu zawiadomiono o możliwości zapoznania się z prognozą oddziaływania na środowisko do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, uzyskanymi w toku prac nad projektem uzgodnieniami, oraz o możliwości składania uwag i wniosków do wymienionego dokumentu.

 

Rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, oraz o zasadach ich finansowania, stanowić będzie załącznik Nr 3 do uchwały.

 

Wytyczne wynikające z przepisów art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008   r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko

 

W przyjętym do uchwalenia projekcie uwzględniono wytyczne wynikające z przepisów art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (tekst jednolity: Dz. U. z 2021 r. poz. 2373):

1) ustalenia prognozy oddziaływania ustaleń planu na środowisko;

2) opinie organów:

a) Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska we Wrocławiu,

b) Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego we Wrocławiu.

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
LI-661-22 (PDF, 6.67Mb) 2022-04-08 10:10:27 9
wyniki glosowania 661 pdf (PDF, 17.76Kb) 2022-04-08 11:30:21 0
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Rada Miejska

Data wytworzenia:
31 mar 2022

Osoba dodająca informacje

Magdalena Olszewska-Pawlik

Data publikacji:
08 kwi 2022, godz. 10:10

Osoba aktualizująca informacje

Alicja Sawoniewicz

Data aktualizacji:
08 kwi 2022, godz. 11:30