Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej gminy Kąty Wrocławskie

Projekt

 

z dnia 20 kwietnia 2017 r.

Zatwierdzony przez .........................

 

 

 

Uchwała Nr .....................................

Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich

z dnia 27 kwietnia 2017r.

w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej gminy Kąty Wrocławskie.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2016.446 z dnia 04.04.2016 r.) oraz na podstawie art. 226,227,228,229 i art. 231 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. 2016. 1870 t.j. z póź. zm.) Rada Miejska w Kątach Wrocławskich uchwala się co następuje:

§ 1.  W  uchwale Nr XXVI/340/16 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 29 grudnia 2016 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kąty Wrocławskie, zmienionej uchwałą nr XXVIII/379/17 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 23 lutego 2017 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) Załącznik nr 1 pod nazwą "Wieloletnia prognoza finansowa" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.

2) Załącznik nr 2 pod nazwą "Przedsięwzięcia WPF" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.

3) Załącznik nr 3 pod nazwą "Objaśnienia przyjętych wartości do WPF w latach 2017- 2025 Gminy Kąty Wrocławskie" otrzymuje brzmienie jak Załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 2.  Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

§ 3.  Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej


Jarosław Wojciechowski

 

 

Załącznik Nr 1 do Uchwały Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 kwietnia 2017 r.
 

Wieloletnia prognoza finansowa[1]

 Wyszczególnienie

 2017

 2018

 2019

 2020 [2])  

 2021

 2022

 2023

 2024

 2025

 1. Dochody ogółem x

119 451 019,00

124 279 888,00

126 618 944,00

127 357 315,00

129 381 000,00

131 776 000,00

133 262 000,00

136 200 000,00

137 200 000,00

1.1

Dochody bieżące x

112 172 206,00

116 701 342,00

120 470 000,00

122 460 000,00

126 512 000,00

129 200 000,00

131 000 000,00

134 000 000,00

135 000 000,00

w tym:

 

1.1.1

 

dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych

28 284 797,00

32 156 700,00

33 549 000,00

34 009 000,00

36 400 000,00

36 800 000,00

37 200 000,00

37 600 000,00

38 000 000,00

1.1.2

 

dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych

3 220 000,00

3 300 000,00

3 400 000,00

3 500 000,00

3 600 000,00

3 700 000,00

3 800 000,00

3 900 000,00

4 000 000,00

1.1.3

 

podatki i opłaty[3])  

40 156 486,00

41 000 000,00

42 300 000,00

43 300 000,00

43 900 000,00

44 500 000,00

44 900 000,00

45 200 000,00

45 400 000,00

1.1.3.1

 

z podatku od nieruchomości

28 090 000,00

31 922 560,00

32 002 560,00

33 082 560,00

34 500 000,00

35 000 000,00

35 600 000,00

36 000 000,00

37 000 000,00

1.1.4

 

z subwencji ogólne

16 607 303,00

16 240 000,00

16 500 000,00

16 700 000,00

16 800 000,00

17 000 000,00

17 200 000,00

17 400 000,00

17 500 000,00

1.1.5

 

z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące

19 971 895,00

20 811 800,00

21 539 100,00

22 085 200,00

22 850 000,00

23 535 000,00

24 241 000,00

24 900 000,00

25 600 000,00

1.2

Dochody majątkowe x

7 278 813,00

7 578 546,00

6 148 944,00

4 897 315,00

2 869 000,00

2 576 000,00

2 262 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

w tym:

 

1.2.1

 

ze sprzedaży majątku x

1 300 000,00

1 200 000,00

1 000 000,00

800 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.2.2

 

z tytułu dotacji oraz środków przeznaczonych na inwestycje

5 940 807,00

6 378 546,00

5 148 944,00

4 097 315,00

2 869 000,00

2 576 000,00

2 262 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

 2. Wydatki ogółem x

142 128 619,00

132 311 017,00

116 882 144,00

118 844 815,00

123 018 500,00

125 413 500,00

126 899 500,00

130 277 500,00

133 777 500,00

2.1

Wydatki bieżące x

94 482 257,04

93 511 017,00

96 282 144,00

97 344 815,00

98 218 500,00

99 213 500,00

101 199 500,00

103 177 500,00

106 377 500,00

 

w tym:

 

2.1.1

 

z tytułu poręczeń gwarancji x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.1.1.1

 

w tym: gwarancje i poręczenia podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.1.2

 

na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przekształconego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej, w wysokości w jakiej nie podlegają sfinansowaniu dotacją z budżetu państwa[4])  

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.1.3

 

wydatki na obsługę długu x

640 000,00

890 000,00

1 074 000,00

850 000,00

654 000,00

508 000,00

362 000,00

215 000,00

79 000,00

 

w tym:

 

2.1.3.1

 

w tym odsetki i dyskonto określone w art. 243 ust. 1 ustawy lub art. 169 ust. 1 ufp z 2005 r x

640 000,00

890 000,00

1 074 000,00

850 000,00

654 000,00

508 000,00

362 000,00

215 000,00

79 000,00

 

w tym:

 

2.1.3.1.1

 

odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, w terminie nie dłuższym niż 90 dni po zakończeniu programu, projektu lub zadania i otrzymaniu refundacji z tych środków (bez odsetek i dyskonta od zobowiązań na wkład krajowy) x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.1.3.1.2

 

odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, z tytułu zobowiązań zaciągniętych na wkład krajowy x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.2

Wydatki majątkowe x

47 646 361,96

38 800 000,00

20 600 000,00

21 500 000,00

24 800 000,00

26 200 000,00

25 700 000,00

27 100 000,00

27 400 000,00

 3. Wynik budżetu x

-22 677 600,00

-8 031 129,00

9 736 800,00

8 512 500,00

6 362 500,00

6 362 500,00

6 362 500,00

5 922 500,00

3 422 500,00

 4. Przychody budżetu x

29 814 000,00

17 200 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.1

Nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.1.1

 

w tym na pokrycie deficytu budżetu x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.2

Wolne środki, o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 6 ustawy x

2 434 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.2.1

 

w tym na pokrycie deficytu budżetu x

2 434 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.3

Kredyty, pożyczki, emisja papierów wartościowych x

27 380 000,00

17 200 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.3.1

 

w tym na pokrycie deficytu budżetu x

20 243 600,00

8 031 129,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.4

Inne przychody niezwiązane z zaciągnięciem długu[5])  x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.4.1

 

w tym na pokrycie deficytu budżetu x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 5. Rozchody budżetu x

7 136 400,00

9 168 871,00

9 736 800,00

8 512 500,00

6 362 500,00

6 362 500,00

6 362 500,00

5 922 500,00

3 422 500,00

5.1

Spłaty rat kapitałowych kredytów i pożyczek oraz wykup papierów wartościowych

7 136 400,00

9 168 871,00

9 736 800,00

8 512 500,00

6 362 500,00

6 362 500,00

6 362 500,00

5 922 500,00

3 422 500,00

  w tym:

 

5.1.1

 

w tym łączna kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5.1.1.1

 

kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3 ustawy x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5.1.1.2

 

kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3a ustawy x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5.1.1.3

 

kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń innych niż określone w art. 243 ustawy 5  x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5.2

Inne rozchody niezwiązane ze spłatą długu

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 6. Kwota długu x

38 650 671,00

46 681 800,00

36 945 000,00

28 432 500,00

22 070 000,00

15 707 500,00

9 345 000,00

3 422 500,00

0,00

 7. Kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych jednostkach zaliczanych do sektora finansów publicznych

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

  8. Relacja zrównoważenia wydatków bieżących, o której mowa w art. 242 ustawy

 

8.1

Różnica między dochodami bieżącymi a wydatkami bieżącymi

17 689 948,96

23 190 325,00

24 187 856,00

25 115 185,00

28 293 500,00

29 986 500,00

29 800 500,00

30 822 500,00

28 622 500,00

8.2

Różnica między dochodami bieżącymi, skorygowanymi o środki[6])  a wydatkami bieżącymi, pomniejszonymi[7])  o wydatki

20 123 948,96

23 190 325,00

24 187 856,00

25 115 185,00

28 293 500,00

29 986 500,00

29 800 500,00

30 822 500,00

28 622 500,00

  9. Wskaźnik spłaty zobowiązań

 

9.1

Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów, bez uwzględnienia zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego i bez uwzględniania ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok x

6,51%

8,09%

8,54%

7,35%

5,42%

5,21%

5,05%

4,51%

2,55%

9.2

Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów, bez uwzględnienia zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok x

6,51%

8,09%

8,54%

7,35%

5,42%

5,21%

5,05%

4,51%

2,55%

9.3

Kwota zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, podlegająca doliczeniu zgodnie z art. 244 ustawy x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

9.4

Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok x

6,51%

8,09%

8,54%

7,35%

5,42%

5,21%

5,05%

4,51%

2,55%

9.5

Wskaźnik dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące, do dochodów budżetu, ustalony dla danego roku (wskaźnik jednoroczny) x

15,90%

19,63%

19,89%

20,35%

21,87%

22,76%

22,36%

22,63%

20,86%

9.6

Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń[8]), obliczony w oparciu o plan 3 kwartału roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat) x

21,15%

19,62%

17,65%

18,47%

19,96%

20,70%

21,66%

22,33%

22,58%

9.6.1

 

Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczony w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat) x

22,62%

21,08%

19,11%

18,47%

19,96%

20,70%

21,66%

22,33%

22,58%

9.7

Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczonego w oparciu o plan 3 kwartałów roku poprzedzającego rok budżetowy x

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

9.7.1

 

Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczonego w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego rok budżetowy x

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

  10. Przeznaczenie prognozowanej nadwyżki budżetowe[9])  w tym na:

 

10.1

Spłaty kredytów, pożyczek i wykup papierów wartościowych

0,00

0,00

9 736 800,00

8 512 500,00

6 362 500,00

6 362 500,00

6 362 500,00

5 922 500,00

3 422 500,00

  11. Informacje uzupełniające o wybranych rodzajach wydatków budżetowych

 

11.1

Informacje uzupełniające o wybranych rodzajach wydatków budżetowych

31 240 981,10

31 600 000,00

32 200 000,00

32 800 000,00

33 300 000,00

33 600 000,00

34 000 000,00

34 400 000,00

34 900 000,00

11.2

Wydatki związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego[10])  

10 881 679,46

10 548 000,00

10 864 000,00

11 190 000,00

11 500 000,00

11 700 000,00

11 900 000,00

12 100 000,00

12 300 000,00

11.3

Wydatki objęte limitem, o którym mowa w art. 226 ust. 3 pkt 4 ustawy

41 473 242,00

46 179 560,00

22 523 146,00

12 563 558,00

16 500 000,00

15 000 000,00

15 500 000,00

0,00

0,00

11.3.1

 

bieżące

7 599 687,00

7 874 694,00

1 979 350,00

1 488 220,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

11.3.2

 

majątkowe

33 873 555,00

38 304 866,00

20 543 796,00

11 075 338,00

16 500 000,00

15 000 000,00

15 500 000,00

0,00

0,00

11.4

Wydatki inwestycyjne kontynuowane[11])  

20 138 247,64

14 600 000,00

8 400 000,00

9 400 000,00

8 000 000,00

9 000 000,00

8 500 000,00

9 200 000,00

8 700 000,00

11.5

Nowe wydatki inwestycyjne[12])  

24 365 211,00

23 700 000,00

11 700 000,00

11 600 000,00

16 300 000,00

16 700 000,00

16 700 000,00

17 400 000,00

18 200 000,00

11.6

Wydatki majątkowe w formie dotacji

1 541 800,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

  12. Finansowanie programów, projektów lub zadań realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

 

12.1

Dochody bieżące na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

45 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.1.1

 

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

45 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.1.1.1

 

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z  zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania[13])  

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.2

Dochody majątkowe na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

3 609 007,00

3 322 546,00

1 995 944,00

845 315,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.2.1

 

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

3 609 007,00

3 322 546,00

1 995 944,00

845 315,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.2.1.1

 

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.3

Wydatki bieżące na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

53 463,00

53 464,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.3.1

 

finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

45 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.3.2

 

Wydatki bieżące na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.4

Wydatki majątkowe na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

4 843 489,00

16 020 096,00

14 868 458,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.4.1

 

finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

3 375 017,00

3 322 546,00

1 995 944,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.4.2

 

Wydatki majątkowe na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.5

Wydatki na wkład krajowy w związku z umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy bez względu na stopień finansowania tymi środkami

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.5.1

 

w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.6

Wydatki na wkład krajowy w związku z zawartą po dniu 1 stycznia 2013 r. umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy[14])  

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.6.1

 

w tym w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.7

Przychody z tytułu kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych powstające w związku z umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy bez względu na stopień finansowania tymi środkami

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.7.1

 

w tym w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.8

Przychody z tytułu kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych powstające w związku z zawartą po dniu 1 stycznia 2013 r. umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.8.1

 

w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

  13. Kwoty dotyczące przejęcia i spłaty zobowiązań po samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej oraz pokrycia ujemnego wyniku

 

13.1

Kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych samodzielnych zakładach opieki zdrowotnej

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.2

Dochody budżetowe z tytułu dotacji celowej z budżetu państwa, o której mowa w art. 196 ustawy z  dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. Nr 112, poz. 654, z późn. zm.)

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.3

Wysokość zobowiązań podlegających umorzeniu, o którym mowa w art. 190 ustawy o działalności leczniczej

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.4

Wydatki na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przekształconego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.5

Wydatki na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej likwidowanego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.6

Wydatki na spłatę zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przejętych do końca 2011 r. na podstawie przepisów o zakładach opieki zdrowotnej

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.7

Wydatki bieżące na pokrycie ujemnego wyniku finansowego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

  14. Dane uzupełniające o długu i jego spłacie

 

14.1

Spłaty rat kapitałowych oraz wykup papierów wartościowych, o których mowa w pkt. 5.1., wynikające wyłącznie z tytułu zobowiązań już zaciągniętych

7 136 400,00

5 746 371,00

3 374 300,00

2 150 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.2

Kwota długu, którego planowana spłata dokona się z wydatków budżetu

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.3

Wydatki zmniejszające dług, w tym

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.3.1

 

spłata zobowiązań wymagalnych z lat poprzednich, innych niż w pkt 14.3.3

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.3.2

 

związane z umowami zaliczanymi do tytułów dłużnych wliczanych do państwowego długu publicznego

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.3.3

 

wypłaty z tytułu wymagalnych poręczeń i gwarancji

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.4

Wynik operacji niekasowych wpływających na kwotę długu ( m.in. umorzenia, różnice kursowe)

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

  15. Dane dotyczące emitowanych obligacji przychodowych[15])  

 

  16. Stopnie niezachowania relacji określonych w art. 242–244 ustawy w przypadku określonym w … ** ustawy[16])  

 


 

* Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń zostanie automatycznie wygenerowana przez aplikację wskazaną przez Ministra Finansów, o której mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2013 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. poz. 86, z późn. zm.). Automatyczne wyliczenia danych na podstawie wartości historycznych i prognozowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego dotyczą w szczególności także pozycji 9.6.–9.6.1 i pozycji z sekcji 16.

** Należy wskazać jedną z następujących podstaw prawnych: art. 240a ust. 4 / art. 240a ust. 8 / art. 240b ustawy określającą procedurę, jaką objęta jest jednostka samorządu terytorialnego.planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji. W przypadku planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji w okresie dłuższym niż okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne, informację o wydatkach z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji, wykraczających poza wspomniany okres, należy zamieścić w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej. W przypadku gdy kwoty wydatków wynikające z limitów wydatków na przedsięwzięcia wykraczają poza okres prognozy kwoty długu, to pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się do ostatniego roku, na który ustalono limit wydatków na realizację przedsięwzięć wieloletnich.

x – pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się na okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne (prognoza kwoty długu). Okres ten nie podlega wydłużeniu w sytuacji

 

 

Załącznik Nr 2 do Uchwały Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 kwietnia 2017 r.
 

Przedsięwzięcia WPF 

Lp.

Nazwa i cel

Jednostka odpowiedzialna lub koordynująca

Okres realizacji

Łącznie nakłady finansowe

Limit 2017

Limit 2018

Limit 2019

Limit 2020

Limit 2021

Limit 2022

Limit 2023

Limit zobowiązań

od

do

 1

 Wydatki na przedsięwzięcia-ogółem (1.1+1.2+1.3)

 201 579 468,00

 41 473 242,00

 46 179 560,00

 22 523 146,00

 12 563 558,00

 16 500 000,00

 15 000 000,00

 15 500 000,00

 169 739 506,00

 1.a

 - wydatki bieżące

 38 747 268,00

 7 599 687,00

 7 874 694,00

 1 979 350,00

 1 488 220,00

 0,00

 0,00

 0,00

 18 941 951,00

 1.b

 - wydatki majątkowe

 162 832 200,00

 33 873 555,00

 38 304 866,00

 20 543 796,00

 11 075 338,00

 16 500 000,00

 15 000 000,00

 15 500 000,00

 150 797 555,00

 1.1

 Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 stawy z dnia 27 sierpnia 2009.r. o finansach publicznych (Dz.U.Nr 157, poz.1240,z późn.zm.), z tego:

 5 751 451,00

 2 595 856,00

 1 489 654,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 4 085 510,00

 1.1.1

 - wydatki bieżące

 106 927,00

 53 463,00

 53 464,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 106 927,00

1.1.1.1

Promocja wskazanych gmin WrOF - Promocja oferty gospodarczej gminy Kąty Wrocławskie

URZĄD MIASTA I GMINY

2017

2018

106 927,00

53 463,00

53 464,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

106 927,00

 1.1.2

 - wydatki majątkowe

 5 644 524,00

 2 542 393,00

 1 436 190,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 3 978 583,00

1.1.2.1

Zwiększenie dostępności i jakości elektronicznych usług publicznych dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych Powiatu Wrocławskiego oraz 8 gmin : Czernicy, Długołęki, Jordanowa Śląskiego, Kąty Wrocławskie, Mietkowa, Siechnic i Żórawiny - Poprawa jakości mieszkańców do dostępu do usług elektronicznych

URZĄD MIASTA I GMINY

2016

2018

2 318 151,00

1 432 120,00

609 290,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2 041 410,00

1.1.2.2

Promocja wskazanych gmin WrOF - Promocja oferty gospodarczej gminy Kąty Wrocławskie

URZĄD MIASTA I GMINY

2017

2018

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.1.2.3

Rewaloryzacja Parku Staromiejskiego w Kątach Wrocławskich - Rewitalizacja i przystosowanie parków do wypoczynku, organizacji festynów, imprez kulturalnych i sportowych

URZĄD MIASTA I GMINY

2014

2018

3 326 373,00

1 110 273,00

826 900,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1 937 173,00

 1.2

 Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego, z tego:

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 1.2.1

 - wydatki bieżące

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 1.2.2

 - wydatki majątkowe

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 1.3

 Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w pkt 1.1 i 1.2), z tego

 195 828 017,00

 38 877 386,00

 44 689 906,00

 22 523 146,00

 12 563 558,00

 16 500 000,00

 15 000 000,00

 15 500 000,00

 165 653 996,00

 1.3.1

 - wydatki bieżące

 38 640 341,00

 7 546 224,00

 7 821 230,00

 1 979 350,00

 1 488 220,00

 0,00

 0,00

 0,00

 18 835 024,00

1.3.1.1

Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w rodzinie w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2016-2018 - Zwiększenie skuteczności przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz zmniejszenie skali zjawiska w gminie.

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

2016

2018

29 800,00

9 100,00

12 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

21 100,00

1.3.1.2

Umowa na dowóz uczniów do szkół gminnych - Poprawa bezpieczeństwa uxczniów w drodze do szkoły

ZESPÓŁ OBSŁUGI JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH

2016

2020

5 463 000,00

1 270 000,00

1 302 230,00

1 442 350,00

951 220,00

0,00

0,00

0,00

4 965 800,00

1.3.1.3

Umowa na usługi publiczne w zakresie gminnych przewozów pasażerskich - Poprawa jakości życia mieszkańcow w zakresie komunikacji

URZĄD MIASTA I GMINY

2013

2020

3 602 920,00

537 000,00

537 000,00

537 000,00

537 000,00

0,00

0,00

0,00

2 148 000,00

1.3.1.4

Umowa na utrzymanie czystości i porządku na ulicach, placach i terenach zielonych w obrębie miasta - Poprawa estetyki w obrębie miasta i gminy

URZĄD MIASTA I GMINY

2014

2018

3 030 000,00

550 000,00

550 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1 100 000,00

1.3.1.5

Umowa na wywóz odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych z terenu miasta i gminy Kąty Wrocławskie - Poprawa estetyki miasta i gminy

ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ

2013

2018

24 795 497,00

4 750 000,00

5 000 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

9 750 000,00

1.3.1.6

Umowy na zmiany planów zagospodarowania przestrzennego gminy - Rozwój gospodarczy gminy

URZĄD MIASTA I GMINY

2013

2018

1 079 124,00

230 124,00

220 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

450 124,00

1.3.1.7

Zimowe utrzymanie dróg na terenie pozamiejskim - Utrzymanie przejezdności i bezpieczeństwa dróg

URZĄD MIASTA I GMINY

2015

2018

640 000,00

200 000,00

200 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

400 000,00

 1.3.2

 - wydatki majątkowe

 157 187 676,00

 31 331 162,00

 36 868 676,00

 20 543 796,00

 11 075 338,00

 16 500 000,00

 15 000 000,00

 15 500 000,00

 146 818 972,00

1.3.2.1

Projekty - Utworzenie zbioru zadań inwestycyjnych, ustalenie wysokości nakladów do ich realizacji oraz źródeł finansowania

URZĄD MIASTA I GMINY

2013

2019

1 500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1 500 000,00

1.3.2.2

Przyszkolna pływalnia w Kątach Wrocławskich przy ul. 1 Maja - Podstawowa nauka pływania dzieci w ramach zajęć szkolnych i przedszkolnych

URZĄD MIASTA I GMINY

2016

2018

8 320 000,00

3 500 000,00

4 700 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

8 200 000,00

1.3.2.3

Przebudowa i rozbudowa szkoły podstawowej z wprowadzeniem funkcji przedszkolnej w systemie niskoenergetycznym w Sadkowie - Poprawa infrastruktury edukacyjnej

URZĄD MIASTA I GMINY

2014

2019

25 463 000,00

9 700 000,00

5 520 000,00

3 100 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

18 320 000,00

1.3.2.4

Przejmowanie sieci wodno-kanalizacyjnej na terenach wiejskich - Poprawa stanu środowiska wodno-gruntowego

URZĄD MIASTA I GMINY

2017

2018

875 000,00

475 000,00

400 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

875 000,00

1.3.2.5

Budowa w ul. Willowej w Smolcu - Poprawa systemu komunikacji drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2017

2018

1 250 000,00

750 000,00

500 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1 250 000,00

1.3.2.6

Budowa ul. Legionów w Kątach Wrocławskich - Poprawa infrastruktury drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2017

2018

2 500 000,00

500 000,00

2 000 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2 500 000,00

1.3.2.7

Zakup mieszkań - Poprawa zasobu mieszkaniowego gminy

URZĄD MIASTA I GMINY

2017

2019

3 600 000,00

1 000 000,00

1 600 000,00

1 000 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

3 600 000,00

1.3.2.8

Zakup gruntów - Wykup gruntów pod inwestycje gminne

URZĄD MIASTA I GMINY

2017

2018

3 800 000,00

300 000,00

3 500 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

3 800 000,00

1.3.2.9

Budowa kanalizacji sanitarnej wschód - Zabrodzie i Mokronos Dolny - Poprawa stanu środowiska naturalnego i warunków życia mieszkańców

URZĄD MIASTA I GMINY

2017

2023

84 504 800,00

8 904 800,00

8 500 000,00

9 500 000,00

10 000 000,00

16 500 000,00

15 000 000,00

15 500 000,00

83 904 800,00

1.3.2.10

Budowa kompleksu rekreacyjnego w m. Krzeptów - Poprawa infrastruktury sportowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2017

2018

400 000,00

200 000,00

200 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

400 000,00

1.3.2.11

Dostosowanie linii kolejowej nr 274 do obsługi przewozów pasażerskich we WrOF poprzez budowę przystanku kolejowego Mokronos Górny - w tym parkingu jako infrastruktury towarzyszącej - Poprawa jakości życia mieszkańców w zakresie komunikacji kolejowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2016

2019

755 000,00

50 000,00

0,00

700 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

750 000,00

1.3.2.12

Kompleksowa modernizacja budynków użyteczności publicznej w m. Kąty Wrocławskie- podniesienie efektywności energetycznej w budynku Ośrodka Zdrowia, Szkoły Podstawowej nr 2 oraz Gimnazjum - Zwiększenie efektywności energetycznej oraz udziału odnawialnych źródeł energii w budynkach użyteczności publicznej

URZĄD MIASTA I GMINY

2015

2018

2 992 000,00

799 200,00

2 192 800,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2 992 000,00

1.3.2.13

Pomoc finansowa Powiatowi Wroclawskiemu na zadanie - Przebudowa drogi powiatowej nr 2000D na odcinku od zjazdu z autostrady A4 poprzez miejscowość Kilianów, Piława, Milin do Mietkowa, ktora stanowi bezpośrednie połączenie z siecią TEN-T obszarów aktywności gospodarczej powiatu wrocławskiego i świdnickiego - Poprawa systemu komunikacji drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2017

2018

600 000,00

200 000,00

400 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

600 000,00

1.3.2.14

Rewaloryzacja Parku Staromiejskiego w Kątach Wrocławskich - Rewitalizacja i przystosowanie parków do wypoczynku, organizacji festynów, imprez kulturalnych i sportowych

URZĄD MIASTA I GMINY

2014

2018

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.3.2.15

Rewaloryzacja zabytkowego parku oraz ruin dawnego dworu nawodnego w Smolcu - Rewitalizacja i przystosowanie parków do wypoczynku, organizacji festynów, imprez kulturalnych i sportowych.

URZĄD MIASTA I GMINY

2014

2020

3 230 676,00

312 162,00

312 162,00

1 075 338,00

1 075 338,00

0,00

0,00

0,00

2 775 000,00

1.3.2.16

Rewaloryzacja zabytkowego parku w Zabrodziu - Rewitalizacja i przystosowanie parków do wypoczynku, organizacji festynów, imprez kulturalnych i sportowych

URZĄD MIASTA I GMINY

2015

2018

4 076 000,00

1 320 000,00

1 019 172,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2 339 172,00

1.3.2.17

Rewitalizacja rynku wraz z remontem dawnego kościoła ewangelickiego - Podniesienie atrakcyjności miejscowości, stworzenie strefy rekreacyjnej i strefy spotkań towarzyskich

URZĄD MIASTA I GMINY

2016

2019

12 133 000,00

2 800 000,00

4 664 542,00

4 668 458,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12 133 000,00

1.3.2.18

Rewitalizacja Parku w Pietrzykowicach - Rewitalizacja i przystosowanie parków do wypoczynku, organizacji festynów, imprez kulturalnych i sportowych

URZĄD MIASTA I GMINY

2014

2018

1 008 200,00

0,00

700 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

700 000,00

1.3.2.19

Budowa drogi w m. Cesarzowice - Poprawa systemu komunikacji drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2017

2018

180 000,00

20 000,00

160 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

180 000,00

 

 

Załącznik Nr 3 do uchwały Nr
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 kwietnia 2017 r.

Załącznik nr 3 do projektu uchwały RM w Kątach Wrocławskich z dnia 27 kwietnia 2017 

OBJAŚNIENIA PRZYJĘTYCH WARTOŚCI DO WPF W LATACH 2017-2025 GMINY KĄTY WROCŁAWSKIE

Projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej został opracowany zgodnie z przepisami art. 226 i 227 ustawy o finansach publicznych. Prognozę tę opracowuje się w celu przeprowadzenia oceny sytuacji finansowej gminy, oceny zdolności kredytowej, wyznaczenia możliwości inwestycyjnych.

Odległy czas prognozowania zwiększa ryzyko niewłaściwego oszacowania wartości przyjętych w prognozie w odniesieniu do faktycznie uzyskanych. Zwracając uwagę na kroczący charakter prognozy, która corocznie będzie nowelizowana przyjęto następujące założenia: - dla roku 2017 przyjęto wartości wynikające z projektu budżetu, - dla lat 2018-2025 przyjęto sposób prognozowania, poprzez indeksację o poszczególne wskaźniki, korekty merytoryczne i szacunek.

Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2017-2025:

1. Jest kontynuacją realizacji przedsięwzięć z lat poprzednich (wydatki bieżące i majątkowe) na realizację których gmina stara się o uzyskanie dofinansowania ze środków budżetu UE oraz budżetu krajowego.

2. Nie zawiera wydatków na realizację przedsięwzięć związanych z realizacją umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.

3. Zawiera wydatki bieżące i majątkowe na realizację przedsięwzięć pozostałych.

W załączniku nr 1 zobrazowane są przepływy pieniężne, wynik budżetu oraz kwota długu.

Podstawą ustalenia wielkości dochodów ogółem są dochody bieżące i majątkowe zrealizowane w latach poprzednich, planowane do uzyskania w roku 2016 i założenia wynikające z projektu budżetu na 2017 rok oraz na lata przyszłe. Przyjęto również założenia Ministra Finansów określające średnioroczny wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych określany jako wzrost o 1,3% .

W pierwszej części tabeli wykazano planowane dochody ogółem w podziale na bieżące i majątkowe.W przyszłym roku planuje się wzrost dochodów ogółem w stosunku do wykonania planowanych dochodów ogółem za 2016 rok o około 8,5%.

Planowany jest wzrost dochodów ogółem w latach następnych średnio o około 4 % . W związku z napływem dużej ilości nowych mieszkańców na teren gminy zaplanowano wzrost dochodów z tytułu udziału we wpływach z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych w 2018 roku o 13,6 % a w latach następnych o około 4 %. Założono również wzrost dochodów z tytułu podatku od nieruchomości o około 13 % .

Przy wyliczaniu dochodów bieżących kierowano się tendencjami rozwojowymi gminy, prowadzonymi na jej terenie inwestycjami nowych przedsiębiorców i realizacją indywidualnego budownictwa mieszkaniowego, a także domów wielorodzinnych. Pod uwagę wzięto również lekki wzrost wskaźnika inflacji w ostatnich latach prognozy. Przy planowaniu dochodów i wydatków kierowano się zasadą ostrożności i możliwością ich realizacji.

Dochody majątkowe ustalano na podstawie możliwości gminy w pozyskaniu dotacji ze środków unijnych, a także z funduszy krajowych. Sprzedaż mienia od 2017 roku zaplanowano w podobnej wartości i z tendencją malejącą, gdyż gmina nie posiada w swoim zasobie wielu gruntów na sprzedaż.

W następnej części tabeli wykazane zostały wydatki ogółem, a w dalszym podziale na bieżące i majątkowe. Podstawą ustalenia wielkości wydatków ogółem są wydatki bieżące i majątkowe zrealizowane w latach poprzednich, planowane do realizacji w roku 2016 i założenia wynikające z projektu budżetu na 2017 rok oraz na lata przyszłe.

Wydatki bieżące wyszczególniają wydatki na obsługę długu, które w latach 2018 do 2020 rosną, gdyż gmina planuje zaciągnięcie kredytów na zadania inwestycyjne. Średnio rocznie wydatki na obsługę długu w latach 2017 do 2021 wyniosą 821.600 zł.

Zaplanowano wydatki bieżące w podobnej wysokości co w latach poprzednich z lekką tendencją wzrostową Zaplanowano natomiast większe wydatki majątkowe w 2017 r - 44.455.866,64 zł i w roku 2018 - 35.800.000 zł, gdyż gmina planuje realizować zadania inwestycje na które stara się pozyskać środki unijne. Procentowy udział wydatków majątkowych do wydatków ogółem w poszczególnych latach wynosi w 2017 roku- 32 % ; 2018 roku 27,7 % ; a w latach następnych udział mniejszy w wysokosci około 18 %.

Planuje sie zaciągnąć kredyty i pożyczki w roku 2017 na kwotę 27.380.000 zł i w roku 2018 na kwotę 11.700.000 zł na pokrycie deficytu oraz spłatę rat wcześniej zaciągniętych zobowiązań. Spłatę długu zaplanowano na podstawie harmonogramów spłat wcześniej zaciągniętych zobowiązań oraz na podstawie zakładanych harmonogramów spłat zobowiązań planowanych do zaciągnięcia.

Kwota wskazana jako dług na koniec każdego roku jest wynikiem działania: dług z poprzedniego roku + zaciągany dług – spłata długu.

Wykazane wskaźniki zadłużenia są wielkościami wyliczanymi na podstawie art. 243 ust. 1

ustawy o finansach publicznych, indywidualnymi dla każdej jednostki samorządu terytorialnego.

Kwota długu na koniec III kwartału 2016 roku wyniosła 14.949.628 zł. W ostatnim kwartale roku 2016 zaciągnięto kredyt w wysokości 5.000.000 zł. Spłata kredytów i pożyczek w IV kw.2016 r. wyniesie 1.542.557 zł zł. Dług gminy faktyczny na 31.12.2016 roku wyniesie 18.407.071 zł.

Spłata rat pożyczek i kredytów planowanych do zaciągnięcia wyniesie w roku 2016 - 7.136.400 zł., a wskaźnik planowanej kwoty zobowiązań o których mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów wynosi 6,65% .a dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń wynosi 21,15 %.

Gmina we wszystkich latach objętych WPF spełnia wymogi określone art.243 uofp. Nadwyżka wykazana w latach objętych prognozą zaplanowana jest w całości na spłatę zadłużenia gminy .

W załączniku nr 2 wykazano przedsięwzięcia do realizacji w latach 2017-2023 , których suma limitów zobowiązań przyjętych w latach wynosi 163.284.333 zł, z tego na wydatki bieżące 18.835.024 zł a na wydatki majątkowe 144.449.309 zł.

Łączne nakłady przedsięwzięć finansowych wynoszą 195.124.295 zł, z tego na wydatki bieżące 38.640.341 zł a na wydatki majątkowe 156.483.954 zł.

Wydatki majątkowe na programy, projekty i zadania związane z udziałem środków europejskich wyniosą łącznie 2.148.337 zł. z tego : w roku 2017 - 1.485.583 zł, w 2018 - 662.754 zł, . na niżej wymienione zadania:

1.1.2.1 Zwiększenie dostępność i jakości elektronicznych usług dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych Powiatu Wrocławskiego oraz 8 gmin: Czernicy, Długołęki, Jordanowa Śląskiego, Kąty Wroclawskie Kobierzyc, Mietkowa, Siechnic i ŻórawinyW ramach realizacji projektu partnerskiego w latach 2017-2018 Gmina Katy Wrocławskie planuje realizację szeregu zadań, najważniejsze z nich to:

- zwiększenie dostępność usług elektronicznych dla mieszkańców,

- wdrożenie Elektronicznego Biura Obsługi Interesanta,

- zakup i wdrożenie systemu Elektronicznego Obiegu Dokumentów oraz systemu obsługującego finanse, księgowość, podatki i opłaty lokalne oraz budżet wraz z obsługą płatności elektronicznych,

- zintegrowanie nowych systemów z Elektronicznym Obiegiem Dokumentów oraz e-PUAP,

- wprowadzenie dwukierunkowej komunikacji z e-PUAP2 z możliwością przesłania informacji o zmianach w statusie spraw do BIP,

- wykonanie i wdrożenie aplikacji mobilnej wspierającej dwukierunkową komunikację w kanale – urząd – obywatel oraz zapewniającą udostępnianie gminnych usług elektronicznych oraz informacji o gminie,

- uruchomienie w UMIG Katy Wrocławskie punktu potwierdzania profili zaufanych
e-PUAP,

- zakup i modernizacja sprzętu komputerowego i oprogramowania w Urzędzie.

1.1.2.2. Promocja wskazanych gmin WrOF

Głównym celem projektu jest poprawa rozpoznawalności i wizerunku wybranych gmin WrOF (Kąty Wr., Oborniki Śl., Siechnice, Wisznia Mł. Czernica, Miękinia, Kobierzyce, Oleśnica, Długołęka) jako miejsca o wysokiej atrakcyjności gospodarczej i inwestycyjnej na szczeblu krajowym i międzynarodowym oraz wsparcie procesu inwestycyjnego w regionie.

Wydatki na bieżące programy , projekty lub zadania pozostałe - Limit zobowiązań wynosi 18.835.024 zł z tego w 2017 -7.546.224 zł, w 2018 - 7.821.230 zł, w 2019- 1.979.350 zł, w 2020 - 1.488.220 zł na niżej wymienione zadania :

1.3.1.1. "Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie w Gminie Kąty Wrocławskie w latach 2016-2018"-

Program jest między innymi opracowany na podstawie ustawy o pomocy społecznej oraz ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie. Głównym celem jest przeciwdziałanie przemocy w rodzinie, zwiększenie dostępności i skuteczności pomocy dla rodzin oraz ograniczenie problemu przemocy przy spójnym działaniu wszystkich służb na terenie gminy. Program określa zadania do realizacji oraz instytucje realizujące i wspierające. Finansowanie odbywa się z budżetu samorządu gminnego, dopuszczalne jest również pozyskiwanie środków z funduszy zewnętrznych.

1.3.1.2 Umowa na dowóz uczniów do szkół gminnych ma na celu poprawę bezpieczeństwa dzieci w drodze do szkół podstawowych, gimnazjalnych i przedszkoli na terenie całej gminy Kąty Wrocławskie. Łączne nakłady finansowe w latach 201-2020 wynoszą 5.463.000 zł. W roku 2017- 1.270.000 zł, w 2018 - 1.302.230 zł, w 2019 - 1.442.350 zł, w 2020 - 951.220 zł. Przedsięwzięcie to realizuje jednostka gminna ZOJO. W związku z obowiązkiem zorganizowania w 2019 r. postępowania przetargowego na dowóz dzieci do szkół w latach 2019/2020, 2020/2021 i 2021/2022 w okresie od września 2019 do grudnia 20120 r. przyjęto zaliczkową stawkę za 1 km dowozu 5,50 zł brutto.

1.3.1.3 Umowa na usługi publiczne w zakresie gminnych przewozów pasażerskich Na podstawie ustawy z dnia 16 grudnia 2010r ( Dz.U. z 2015, poz1440) o publicznym transporcie zbiorowym, Gmina Kąty Wrocławskie jest organizatorem takiego transportu. Transport zbiorowy na terenie gminy wychodzi naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców polepszając komunikację między miejscowościami, ułatwia również dostęp do różnych form życia społecznego jak i dojazd młodzieży do szkół ponad gimnazjalnych. Gmina Kąty Wrocławskie działając w oparciu o art. 22 ust.1 w/w ustawy zawarła umowę na świadczenie usług transportowych na terenie gminy z Firmą Marek Wierzbicki –TRAKO, która obowiązuje do 31.12.2016r. W grudniu 2016r planowane jest kolejne zawarcie umowy na świadczenie usług przewozowych na terenie gminy Kąty Wrocławskie.Obecnie przewozy są realizowane zgodnie z w/w umową na liniach 57; 507; 577obejmujących odcinki: Prologis Park i Kąty Wr; do Wrocławia z przystankami pośrednimi oraz Czerńczyce do Kątów Wrocławskich z  przystankami pośrednimi.

1.3.1.4 Umowa na utrzymanie czystości i porządku na ulicach i terenach zielonych w obrębie miasta - W ramach zadania w zakresie utrzymania czystości i porządku w mieście oraz utrzymania terenów zielonych w roku 2017 i 2018 realizowane będą, po przeprowadzeniu procedury przetargowej, dwie umowy:

- umowa na utrzymanie czystości i porządku na drogach (w rozumieniu ustawy o drogach publicznych) w granicach miasta Kąty Wrocławskie,

- umowa na utrzymanie zieleni w granicach Miasta Kąty Wrocławskie.

1.3.1.5 Umowa na wywóz odpadów komunalnych oraz odpadów segregowanych z terenu miasta i Gminy Przedsięwzięcie to ma celu utrzymanie czystości i porządku w gminie . Dokumentem aktualnie regulującym m.in. gospodarkę odpadami komunalnymi na terenie gminy jest zatwierdzony uchwałą Rady Miejskiej Regulamin utrzymania porządku i czystości. Jednym z obowiązków samorządów w sferze usług publicznych jest gospodarowanie odpadami. Ustawowe obowiązki wiążą się m.in. z koniecznością zorganizowania odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych, z zapewnieniem utrzymania i eksploatacji własnych odpadów komunalnych.

1.3.1.6 Umowy na zmiany planów zagospodarowania przestrzennego Gminy . Plany miejscowe stanowią podstawę planowania przestrzennego   w gminie  . Ustanawiają przepisy powszechnie obowiązujące na danym terenie, będące podstawe wydawania decyzji administracyjnych  . W planach miejscowych dokonuje się również zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.

Jednym z podstawowych dokumentów planistycznych jest Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Dokument ten sporządza się dla całego obszaru gminy  . Określa on w sposób ogólny politykę przestrzenną i lokalne zasady zagospodarowania. Jest dokumentem kreującym politykę przestrzenną gminy.

1.3.1.7 Zimowe utrzymanie dróg na terenie pozamiejskim. Zadaniem objęte zostaną drogi publiczne gminne terenie wszystkich miejscowości (poza miastem Kąty Wrocławskie) w sezonie 2016/2017 i 2017/2018. Zakres prac utrzymaniowych obejmuje odśnieżenie jezdni i uszorstnienie (posypanie) nawierzchni jezdni mieszkanką piaskowo-solną (4%).

Wydatki na majątkowe programy , projekty lub zadania pozostałe - Limit zobowiązań wynosi 142.300.972 zł z tego : w roku 2017 - 31.666.262 zł, w 2018r- 35.115.576 zł, w 2019 r. - 17.443.796 zł, w 2020 r. - 11.075.338 zł, w 2021r. - 16.500.000 zł, w  2022 r. - 15.000.000 zł, w 2023 r. - 15.500.000 zł na niżej wymienione zadania :

1.3.2.1 Projekty

Planowane jest przygotowywanie projektów dla zadań inwestycyjnych przewidywanych do realizacji w kolejnych latach.

1.3.2.2 Przyszkolna pływalnia w Kątach Wrocławskich

Po wyłonieniu w drodze przetargu wykonawcę budowy krytej pływalni wraz z łącznikiem przy Szkole Podstawowej Nr 1 przy ul. 1 Maja w Kątach Wrocławskich rozpocznie się wykonanie zadania. Projekt zawiera część basenową, w skład której wchodzi niecka pływacka, saunarium, jacuzzi, pomieszczenie ratowników i magazynowe, oraz części dydaktyczną składającą się z sali komputerowej, sali językowej, dwóch świetlic, pomieszczenia do wydawania posiłków, pokoju dyrektora z sekretariatem. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2017 i 2018.

1.3.2.3 Przebudowa i rozbudowa szkoły podstawowej z wprowadzeniem funkcji przedszkolnej w systemie niskoenergetycznym wraz z infrastrukturą techniczną w Sadkowie

Jest to kontynuacja zadania rozpoczętego w czerwcu 2016r. Realizacja obejmie wykonanie nowej części szkoły, w skład której wchodzić będą m.in. sale lekcyjne, przedszkole, kuchnia, jadalnie, świetlice. Do końca czerwca wykonawca ma zakończyć roboty budowlane, a do połowy sierpnia 2017 r. ma uzyskać pozwolenie na użytkowanie etapu I. W dalszej kolejności planowana jest realizacja robót związanych z budową etapu II i III inwestycji, tj. przebudowa istniejącego budynku szkoły oraz sali gimnastycznej.

1.3.2.4 Przejmowanie sieci wodociągowo- kanalizacyjnej na terenach wiejskich

W ramach realizacji tego zadania przewiduje się odpłatne przejęcie na majątek Gminy nowych odcinków sieci wodociągowych od inwestorów, którzy wybudowali je ze środków własnych.

W ramach realizacji tego zadania przewiduje się odpłatne przejęcie na majątek Gminy odcinków sieci kanalizacji sanitarnych i deszczowych wraz z urządzeniami towarzyszącymi /przepompownie, zbiorniki retencyjne, studnie zaworowe/ od inwestorów, którzy wybudowali je ze środków własnych.

1.3.2.5 Budowa ul. Willowej w Smolcu

Budowa będzie realizowana na podstawie dokumentacji technicznej i pozwolenia na budowę sporządzonej przez mieszkańców ul. Willowej w ramach inicjatyw lokalnych.

Budowa drogi jako ciągu pieszo-jezdnego wraz z oświetleniem i odwodnieniem planowana jest w roku 2017 z kontynuacją w 2018 r. Zaplanowana droga ma długość 315 mb.

1.3.2.6 Budowa ul. Legionów w Kątach Wrocławskich

Realizacja drogi planowana jest w latach 2017 i 2018. Inwestycja obejmie kanalizację deszczową oraz drogę z obustronnymi chodnikami. Łączna długość drogi wynosi ok.
480 m. Droga uzupełni lokalną sieć drogową, zapewniając mieszkańcom dojazd poprzez skrzyżowanie z ul. Okrzei lub z ul. Spółdzielczą

1.3.2.7 Zakup mieszkań

Zakup mieszkań w celu zapewnienia lokali komunalnych dla mieszkańców gminy.

1.3.2.8 Zakup gruntów

Na zakup gruntów położonych na terenie Gminy Kąty Wrocławskie związanych z realizacją celu publicznego tj:.

działki przeznaczonej w mpzp pod drogi publiczne,

działki przeznaczone pod przepompownie ścieków sanitarnych,

działki przeznaczone pod budowę nowej szkoły w Krzeptowie.

1.3.2.9 Budowa kanalizacji sanitarnej wschód - Zabrodzie i Mokronos Dolny

Powyższe zadanie obejmie budowę kanalizacji sanitarnej we wschodniej części gminy wraz z krótkimi odcinkami (które umożliwią mieszkańcom poszczególnych miejscowości podłączenie swoich posesji do kanalizacji), w systemie grawitacyjno ciśnieniowym i obejmować będzie dwie niezależne zlewnie. W roku 2017 rozpocznie się budowa kanalizacji sanitarnej dla miejscowości Mokronos Dolny i Zabrodzie. W kolejnych latach będzie kontynuowana budowa kanalizacji wschód. Realizacja planowana jest do roku 2023.

1.3.2.10 Budowa kompleksu rekreacyjnego w m. Krzeptów W ramach tego zadnia planuje się budowę terenu rekreacyjnego dla mieszkańców Krzeptowa i okolicznych miejscowości dla odbiorcy w przekroju wiekowym od najmłodszego do najstarszego. Przewiduje się plac zabaw dla dzieci, urządzenia do gimnastyki dla nieco starszych (siłownia zewnętrzna), miejsca do gier planszowych, miejsce do odpoczynku - altanę ze stolikiem i ławkami, a także boisko wielofunkcyjne z nawierzchnią poliuretanową. W cały kompleks wkomponowana będzie zieleń. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2017 i 2018

1.3.2.11 Dostosowanie linii kolejowej nr 274 dla obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego - Mokronos Górny- budowa parkingu. Zakres planowanych do wykonania prac obejmuje zagospodarowanie terenu przylegającego do PKP tj. pod parking, wiaty rowerowe, chodniki, oświetlenie. Zadanie realizowane w partnerstwie z PKP PLK S.A. zostało wybrane do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020 w trybie pozakonkursowym.

1.3.2.12 Kompleksowa modernizacja budynków użyteczności publicznej - Podniesienie efektywności energetycznej w budynku ośrodka zdrowia, SP nr 2 oraz Gimnazjum Zakres planowanych do wykonania prac obejmuje modernizację systemu oświetlenia wewnętrznego budynków, wymianę okien i drzwi budynków na nowe, wykonanie ocieplenia ścian zewnętrznych, montaż nowego źródła ciepła w oparciu o kondensacyjny kocioł gazowy, montaż nowego układu grzewczego z nowymi grzejnikami stalowymi płytowymi z zaworami i głowicami termostatycznymi.

Zadanie zostało zgłoszone do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2017 i 2018.

1.3.2.13 Pomoc finansowa Powiatowi Wrocławskiemu na zadanie – Przebudowa drogi powiatowej nr 2000D na odcinku od zjazdu z autostrady A4 poprzez miejscowość Kilianów, Piława, Milin do Mietkowa, która stanowi bezpośrednie połączenie z siecią TEN-T obszarów aktywności gospodarczej powiatu wrocławskiego i świdnickiego

Powiat Wrocławski planuje w latach 2017 i 2018 wykonać przebudowę drogi nr 2000D od zjazdu z autostrady A4 do Mietkowa. Na wykonanie przebudowy drogi Powiat stara się o dofinansowanie ze środków unijnych. Gmina Kąty Wrocławskie będzie współuczestniczyć w realizacji zadania poprzez udzielenie pomocy finansowej.

1.3.2.14 Rewaloryzacja parku Staromiejskiego w Kątach Wrocławskich

Zakres prac obejmuje odtworzenie pierwotnego przebiegu starorzecza w centralnej części działki z częściowym pogłębieniem istniejącego zbiornika i rowu, wykonanie nowych nasadzeń, pielęgnacja istniejących drzew, wycięcie drzew będących w złym stanie i zagrażających użytkownikom parku, wyznaczenie ciągów komunikacyjnych, wyposażenie terenu w elementy małej architektury oraz wykonanie tablic edukacyjnych i informacyjnych.

Zadanie zostało zgłoszone do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2017 i 2018.

1.3.2.15 Rewaloryzacja zabytkowego parku oraz ruin dawnego dworu nawodnego w Smolcu Zakres robót obejmuje wyznaczenia ciągów komunikacyjnych, nasadzenia nowej roślinności, pielęgnację lub wycinkę części drzew, adaptację ruin dworu z konserwacją fosy, remont układu wodnego w obszarze parku wyposażenie terenu w elementy małej architektury oraz w urządzenia do aktywnego wypoczynku dzieci młodszych i starszych.

Zadanie zostało zgłoszone do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Realizacja zadania planowana jest w latach 2017 - 2020.

1.3.2.16 Rewaloryzacja zabytkowego parku w Zabrodziu-etap I wraz z boiskiem wielofunkcyjnym Zakres planowanych do wykonania prac obejmuje remont istniejących oraz budowę nowych ścieżek parkowych, pielęgnację i uzupełnienie drzewostanu parku, montaż małej architektury, przebudowę i odbudowę wejścia do parku i ogrodzenia, remont linii brzegowej istniejącego stawu, rewaloryzację stawu, budowę pergoli parkowych budowa lapidarium w miejscu dawnego pałacu. Zadanie zostało zgłoszone do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2017 i 2018.

1.3.2.17 Rewitalizacja rynku wraz z remontem kościoła ewangelickiego

W latach 2017-2019 planowana jest realizacja zadania pn. „Rewitalizacja rynku wraz z remontem kościoła ewangelickiego”. W ramach rewitalizacji wykonana zostanie przebudowa budynku dawnego kościoła ewangelickiego z adaptacją na bibliotekę wraz z utrzymaniem Regionalnej Izby Pamięci, wykonanie kanalizacji deszczowej w obrębie rynku, przebudowa nawierzchni dróg w obrębie rynku i na ulicach przyległych, przebudowa płyty rynku, wykonanie placów zabaw i skateparku z zagospodarowaniem terenów zieleni. Gmina będzie się starać o uzyskanie dofinansowania na realizację zadania w ramach środków unijnych.

1.3.2.18 Rewitalizacja parku w Pietrzykowicach

Zakres robót obejmuje wykonanie nasadzeń uzupełniających, alejek, ławek, koszy na śmieci, wiat. W centralnej części parku przy istniejącym kanale powstanie punkt widokowy w formie tarasu. Zadanie zostanie zgłoszone do dofinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Zadanie planowane jest do realizacji w 2018 roku.

Objaśnienia do zmian w  Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone uchwałą nr XXVIII/379/17 Rady Miejskiej z dnia 23  lutego 2017 roku.

W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwałach Rady Miejskiej i Zarządzeniach Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w styczniu i lutym . W związku z powyższym zwiększono dochody bieżące o kwotę 1.404.738 zł , w tym :

zwiększono dochody z tytułu subwenci ogólnej o kwotę 592.328 zł , darowizny na cele publiczne w kwocie 642.600 zł i wpłata podatku Vat 500.532 zł,

a zmniejszono dochody z tyułu udziałów we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych o kwotę 11.827 zł, dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące o kwotę 345.895 zł.

Zwiększono ogółem wydatki o kwotę 3.838.738 zł w tym z podziału wolnych środków jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikajaca z zaciągniętych kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokosci 2.434.000 zł. Zwiększono wydatki bieżące o kwotę 1.708.738 zł i wydatki majątkowe o kwotę 2.130.000 zł.

Deficyt budżetu ustalono w wysokości 22.677.600zł. Wprowadzona nadwyżka zwiększyła przychody budżetu, które po zmianie wynoszą 29.814.000 zł. Rozchody nie zmieniły swojej wielkości i wynoszą 7.136.400 zł. Nie zmienił się również limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2017 roku, ktory wynosi 27.380.000 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 20.243.600 zł oraz spłatę kredytów i pożyczek w wysokości 7.136.400 zł.

Informacja dodatkowa :

W ramach środków unijnych przyznanych gminie Kąty Wrocławskie w programie Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych na lata 2017-2020 składane są wnioski na różne zadania. Po rozstrzygnięciu konkursów wiadomo będzie, które zadania otrzymają pomoc finansową i w jakiej wysokości, dlatego nie wszystkie zadania są ujęte w wykazie przedsięwzięć w częśći 1.1- wydatki na programy z udziałem środków europejskich , a są pokazane w WPF w części 12.2 i w części 12.4.

W miarę pozyskiwanych środków finansowych będziemy dokonywać zmiany klasyfikacji zadań finansowanych ze środków własnych na zadania współfinansowane ze środków europejskich i budżetu gminy.

W załączniku nr 2: Wykaz Przedsięwzięć ustalono nowy limit roku 2017 wydatków na przesięwzięcia ogółem który wynosi 40.773.069 zł, z tego wydatki bieżące wynoszą 7.546.224 zł a wydatki majątkowe 33.226.845 zł. Łączne nakłady finansowe ogółem na przedsięwzięcia wynoszą 195.199.295 zł, z tego na wydatki bieżące 38.640.341 zł a wydatki majątkowe 156.558.954 zł.

Zmiany dokonano w zadaniu nr 1.3.2.4 - Przejmowanie sieci wodno- kanalizacyjnej w limicie roku 2017 zwiększając go o kwotę 75.000 zł.

Objaśnienia do zmian w  Wieloletniej Prognozie Finansowej do projektu uchwały Rady Miejskiej z dnia 27 kwietnia 2017 roku.

W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwałach Rady Miejskiej i Zarządzeniach Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w marcu i kwietniu . W związku z powyższym zwiększono dochody ogółem o kwotę 1.195.381 zł , z tego zwiększono dochody bieżące o kwotę 511.555 zł w tym z wpływu z tytułu kar umownych z realizacji inwestycji w SP Sadków - 556.500 zł i zmniejszono odsetki w świadczeniach rodzinnych - dochody budżetu państwa- zmiana klasyfikacji.

Zwiększono dochody majątkowe ogółem o kwotę 683.826 zł z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na inwestycje tj. na kanalizacje sanitarną I etap w Zabrodziu i rewaloryzacje parku staromiejskiego w Kątach Wrocławskich .

Zwiększono także wydatki ogółem o kwotę 1.195.381 zł z tego wydatki bieżące o kwotę 134.885,68 zł, a wydatki majątkowe o kwotę 1.060.495,32 zł.

Deficyt się nie zmienił i wynosi 22.677.600 zł. Przychody budżetu się nie zmieniły i wynoszą 29.814.000 zł, jak również rozchody nie zmieniły swojej wielkości i wynoszą 7.136.400 zł. Nie zmienił się również limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2017 roku, który wynosi 27.380.000 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 20.243.600 zł oraz spłatę kredytow i pożyczek w wysokości 7.136.400 zł.

W załączniku nr 2 Wykaz Przedsięwzięć dokonano zwiększenia wysokości limitów w poszczególnych latach tj: w 2017 roku o kwotę 700.173 zł, w 2018 r. o kwotę 2.580.000 zł i w 2019 r. o kwotę 3.100.000 zł. Łączny limit zobowiązań zwiększono o kwotę 6.380.173 zł, i także zwiększono łączne nakłady finansowe o kwotę 6.380.173 zł.

Zmiany dokonano w zadaniach :

nr 1.3.2.3- Przebudowa i rozbudowa szkoły podstawowej w Sadkowie - W związku z przeprowadzoną aktualizacją kosztorysów do nowego przetargu zaktualizowano kwoty limitów na lata przyszłe tj. zwiększono limit roku 2018 o kwotę 820.000 zł i limit roku 2019 o kwotę 3.100.000 zł, Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono o kwotę 3.920.000 zł.

nr 1.3.2.7. - Zakup mieszkań - W związku z wykwaterowaniem lokatorów ze stacji PKP, która będzie remontowana zwiększono limit roku 2018 o kwotę 1.600.000 zł. Jednoczesnie zwiększono limit zobowiązań oraz łączne nakłady finansowe o kwotę 1.600.000 zł,

nr 1.3.2.9 - Budowa kanalizacji wschód Zabrodzie i Mokronos Dolny - W związku z przyznaniem dotacji z WFOŚiGW zwiększono limit roku 2017 o kwotę 504.800 zł. Zwiększono limit zobowiązań oraz łączne nakłady finansowe o kwotę 504.800 zł,

nr 1.3.2.12 - Kompleksowa modernizacja budynków użyteczności publicznej w m. Kąty Wr. - W związku z przeprowadzonym postępowaniem przetargowym zaktualizowano kwoty - zmniejszono limit roku 2017 o kwotę 108.000 zł . Jednocześnie zmniejszono limit zobowiązań oraz łączne nakłady finansowe o kwotę 108.000 zł.,

nr 1.3.2.19 - Budowa drogi w m. Cesarzowice - wprowadzono nowe dwu letnie zadanie i ustalono kwoty limitów na rok 2017 - 20.000 zł i na 2018 r. 160.000 zł. Jednocześnie ustalono limit zobowiązań i łączne nakłady finansowe na kwotę 180.000 zł.

Przeniesiono zadania :

nr 1.1.2.2 Promocja wskazanych gmin WroF z wydatków majątkowych do wydatków bieżących pod poz. nr 1.1.1.1

nr 1.3.2.14 Rewaloryzacja Parku Staromiejskiego w Kątach Wrocławskich z wydatków finansowanych ze środków własnych do wydatkow na programy , projekty realizowane z udziałem środków unijnych pod poz. nr 1.1.2.3.

 

[1]) Wzór może być stosowany także w układzie pionowym, w którym poszczególne pozycje są przedstawione w kolumnach, a lata w wierszach.

[2]) Zgodnie z art. 227 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, wieloletnia prognoza finansowa obejmuje okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech kolejnych lat. W sytuacji dłuższego okresu prognozowania finansowego wzór stosuje się także dla lat wykraczających poza minimalny (4-letni) okres prognozy, wynikający z art. 227 ustawy.

[3]) W pozycji wykazuje się kwoty wszystkich podatków i opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego, a nie tylko podatków i opłat lokalnych.

[4]) W pozycji wykazuje się kwoty dla lat budżetowych 2013–2018.

[5]) W pozycji wykazuje się w szczególności kwoty przychodów z tytułu prywatyzacji majątku oraz spłaty pożyczek udzielonych ze środków jednostki.

[6]) W pozycji wykazuje się w szczególności wyłączenia wynikające z art. 36 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. poz. 1456 oraz z 2013 r. poz. 1199) oraz kwoty wykupu obligacji przychodowych

[7]) Skorygowanie o środki określone w przepisach dotyczy w szczególności powiększenia o nadwyżkę budżetową z lat ubiegłych, zgodnie z art. 242 ustawy.

[8]) Pomniejszenie wydatków bieżących, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej, dotyczy lat 2013–2015.

[9]) Przeznaczenie nadwyżki budżetowej, inne niż spłaty kredytów, pożyczek i wykup papierów wartościowych, wymaga określenia w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej.

[10]) W pozycji wykazuje się kwoty wydatków w ramach zadań własnych klasyfikowanych w dziale 750 – Administracja publiczna w rozdziałach właściwych dla organów i urzędów jednostki samorządu terytorialnego (rozdziały od 75017 do 75023).

[11]) W pozycji wykazuje się wartość inwestycji rozpoczętych co najmniej w poprzednim roku budżetowym, którego dotyczy kolumna.

[12]) W pozycji wykazuje się wartość nowych inwestycji, które planuje się rozpocząć w roku, którego dotyczy kolumna.

[13]) W pozycji 12.1.1.1, 12.2.1.1, 12.3.2, 12.4.2, 12.5.1, 12.6.1, 12.7.1 oraz 12.8.1 wykazuje się wyłącznie kwoty wynikające z umów na realizację programu, projektu lub zadania zawartych na dzień uchwalenia prognozy, a nieplanowanych do zawarcia w okresie prognozy.

[14]) Przez program, projekt lub zadanie finansowane w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, należy rozumieć także taki program, projekt lub zadanie przynoszące dochód, dlaktórych poziom finansowania ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, ustala się po odliczeniu zdyskontowanego dochodu obliczanego zgodnie z przepisami Unii Europejskiej dotyczącymi takiego programu, projektu lub zadania.

[15]) Pozycje sekcji 15 są wykazywane wyłącznie przez jednostki samorządu terytorialnego emitujące obligacje przychodowe.

[16]) Pozycje sekcji 16 wykazują wyłącznie jednostki objęte procedurą wynikającą z art. 240a lub art. 240b ustawy

 

 

 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
Uchwała. WPF Projekt.2017-04-27.Kopia.pdf (PDF, 496.42Kb) 2017-04-20 15:12:49 282
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Alicja Sawoniewicz

Data wytworzenia:
20 kwi 2017

Osoba dodająca informacje

Alicja Sawoniewicz

Data publikacji:
20 kwi 2017, godz. 15:12

Osoba aktualizująca informacje

Alicja Sawoniewicz

Data aktualizacji:
20 kwi 2017, godz. 15:12