Ogłoszenie o naborze na stanowisko Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie
W dniu 06.03.2020 r. ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór na wolne stanowisko urzędnicze
- Stanowisko pracy:
- stanowisko Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego
- liczba stanowisk pracy: 1,
- wymiar etatu: pełny wymiar czasu pracy,
- przewidywany termin zatrudnienia: II/III kwartał 2020 r.
- Wymagania związane z w/w stanowiskiem pracy:
2a) Wymagania niezbędne - konieczne do podjęcie pracy na stanowisku:
- obywatelstwo polskie, obywatelstwo kraju Unii Europejskiej lub kraju, któremu na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium RP,
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
- brak skazania prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
- nieposzlakowana opinia.
Wymagania szczegółowe w zakresie kwalifikacji, doświadczenia i umiejętności:
- wykształcenie wyższe:
-dyplom ukończenia wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego magistra
lub
- dyplom potwierdzający ukończenie wyższych studiów prawniczych lub administracyjnych za granicą, o którym mowa w art. 326 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawa o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. poz. 1668 i 2024) albo uznany za równoważny polskiemu dyplomowi, potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego magistra zgodnie z art. 327 ust. 1 tej ustawy
lub
- dyplom potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego magistra i świadectwo ukończenia studiów podyplomowych w zakresie administracji;
- posiada łącznie co najmniej trzyletni staż pracy na stanowiskach urzędniczych w urzędach lub samorządowych jednostkach organizacyjnych, w służbie cywilnej, w urzędach państwowych lub w służbie zagranicznej, z wyjątkiem stanowisk pomocniczych i obsługi;
- znajomość ustaw: Prawo o aktach stanu cywilnego, Kodeks rodzinny i opiekuńczy, Kodeks postępowania administracyjnego, o opłacie skarbowej;
- biegła znajomość obsługi programu Źródło.
2b) Wymagania dodatkowe:
- znajomość języka angielskiego na poziomie średniozaawansowanym (B2);
2c) Predyspozycje osobowościowe:
- Umiejętność działania w sytuacjach stresowych;
- Systematyczność i dokładność;
- Samodzielność w realizacji zadań.
- Do zadań na w/w stanowisku będzie należało m. in.:
- Bieżąca obsługa klientów z zakresu zadań Urzędu Stanu Cywilnego;
- Rejestracja aktów urodzeń, małżeństw i zgonów;
- Wydawania odpisów aktów stanu cywilnego;
- Wydawanie zaświadczeń o zamieszczonych lub niezamieszczonych w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby;
- Przenoszenie aktów stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego, a dokonując przeniesienia aktu stanu cywilnego do rejestru stanu cywilnego uzupełnianie jego treśi w drodze czynności materialno-technicznej, na podstawie dotychczasowych akt zbiorowych rejestracji stanu cywilnego, jeżeli informacje zawarte w tych aktach zbiorowych rejestracji stanu cywilnego nie budzą wątpliwości, a uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego następuje w zakresie informacji niewymaganych w przepisach dotychczasowych, a wymaganych niniejszą ustawą;
- Przyjmowanie od nupturientów zapewnień o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego ;
- Wydawanie zaświadczeń o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego, zaświadczeń o stanie cywilnym, zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą, a także innych zgodnie z ustawą Prawo o aktach stanu cywilnego;
- Obsługa elektronicznego systemu obiegu dokumentów;
- Organizacja uroczystości zaślubin, uroczystości jubileuszowych w związku długoletnim pożyciem małżeńskim oraz 100 rocznicą urodzin;
- Prowadzenie comiesięcznej sprawozdawczości statystycznej dotyczącej urodzeń, małżeństw i zgonów, także statystyk dla DUW;
- Sporządzanie protokołów z zakresu USC;
- Skracanie terminu oczekiwania na zawarcie związku małżeńskiego;
- Wydawanie decyzji o zmianie imion i nazwisk;
- Wpisywanie wzmianek i przypisków w aktach stanu cywilnego zgodnie z uregulowaniami prawnymi;
- Dokonywanie w formie czynności materialno-technicznej wpisywania aktów zagranicznych do polskich ksiąg aktu stanu cywilnego;
- Dokonywanie w formie czynności materialno-technicznej prostowania, uzupełniania, odtworzenia treści, ustalenia treści aktu stanu cywilnego;
- Dokonywanie w formie czynności materialno-technicznej usuwania niezgodności w bazie PESEL;
- Prowadzenie spraw z zakresu unieważniania aktów stanu cywilnego i wzmianek w nich zawartych;
- Bieżące załatwianie napływającej korespondencji do USC;
- Przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych.
- Warunki pracy na w/w stanowiskach:
- praca o charakterze administracyjno — biurowym, praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin dziennie;
- praca wykonywania w siedzibie Urzędu, I piętro, w budynku jest dostęp do windy; praca w terenie.
- Wymagane dokumenty:
- CV i list motywacyjny;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzające doświadczenie zawodowe;
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych i o niekaralności za umyślne przestępstwo ściągane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność w przypadku kandydata, który zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13a ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
- oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dotyczącą przetwarzania danych osobowych oraz o zgodzie na przetwarzanie danych, których podanie było dobrowolne.
W celu spełnienia wymagań formalnych należy dostarczyć poświadczone przez kandydata za zgodność z oryginałem kopie wymaganych dokumentów z poz. "Wymagane dokumenty". Oświadczenia kandydatów oraz list motywacyjny muszą być opatrzone własnoręcznym podpisem. Długość wymaganego doświadczenia zawodowego musi jednoznacznie wynikać z przedstawionych dokumentów. W przypadku przedstawienia dokumentów w języku obcym należy dołączyć również ich tłumaczenie na język polski uwierzytelnione przez tłumacza przysięgłego. W przeciwnym razie oferta nie będzie spełniać wymogów formalnych.
Dokumenty aplikacyjne (z oznaczeniem nadawcy) należy składać:
- osobiście, w zamkniętej kopercie do dnia 19 marca 2020 r. do godziny 12:00, w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie, ul. Rynek 1, 55-080 Kąty Wrocławskie (Biuro Obsługi Klienta pokój 10),
lub
- za pośrednictwem poczty do dnia 19 marca 2020 r. na adres Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie, ul. Rynek 1, 55 - 080 Kąty Wrocławskie, oferta musi wpłynąć do godziny 12:00 tym dniu
z dopiskiem: dotyczy naboru na stanowisko Zastępcy Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Oferty pracy, które wpłyną do Urzędu po terminie, tj. po godzinie 12:00 w dniu 19 marca 2020 roku nie będą rozpatrywane.
Do dalszej rekrutacji zapraszani będą telefonicznie lub drogą elektroniczną kandydaci, którzy spełnili wymagania niezbędne określone w ogłoszeniu o naborze, a złożona przez nich oferta spełnia wymagania formalne.
Informacja wynikająca z art. 13 ust. 2 pkt. 4b ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2018 r, poz.1260 ze zm.)
– w miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wyniósł poniżej 6 %.
Informacja o wynikach naboru będzie umieszczona na stronie internetowej - Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie www.katywroclawskie.pl
/Data i podpis/
BURMISTRZ
06.03.2020 r., Łukasz Zbroszczyk
KLAUZULA INFORMACYJNA
DLA KANDYDATA
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Urząd Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie reprezentowana przez Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie z siedzibą w Kątach Wrocławskich, ul. Rynek 1, 55-080 Kąty Wrocławskie.
- Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych kontakt telefoniczny 71/ 390 72 23.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu:
- realizacji procedury rekrutacji w ramach niniejszego naboru:
- na podstawie Kodeksu pracy oraz ustawy o pracownikach samorządowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenie o ochronie danych osobowych - w ramach realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych oraz w zakresie danych o niepełnosprawności w zw. z art. 9 ust. 2 lit. b ww. rozporządzenia - w ramach wykonywania szczególnych praw przez Panią/Pana dotyczących pierwszeństwa zatrudnienia na stanowisku urzędniczym, z wyłączeniem kierowniczych stanowisk urzędniczych;
- na podstawie wyrażonej przez Panią/Pana zgody zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych w zakresie w jakim podanie danych jest dobrowolne. Dobrowolne podanie w składanej ofercie wszelkich danych niewymaganych przepisami prawa jest traktowane jak wyrażenie zgody na ich przetwarzanie. W odniesieniu do takich informacji przysługuje Pani/Panu prawo cofnięcia zgody oraz żądania ich sprostowania. Zgodę można cofnąć drogą, którą została wyrażona;
- archiwizacji na podstawie:
- przepisów prawa, w tym rozporządzenia w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych – w ramach realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych;
- realizacji procedury rekrutacji w ramach niniejszego naboru:
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego i organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane innym odbiorcom.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane:
- w przypadku niezakwalifikowania Pani/Pana do kolejnych etapów oraz niewskazania Pani/Pana kandydatury w protokole naboru może być odebrana przez Panią /Pana osobiście w terminie miesiąca od dnia ogłoszenia wyniku naboru. Po ww. terminie zostanie komisyjne zniszczona;
- jeżeli Pani/Pana kandydatura zostanie wskazana w protokole naboru Pani/Pana oferta pracy będzie przechowywana przez okres trzech miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru. Po ww. terminie nieodebrana przez Panią/Pana osobiście oferta zostanie komisyjne zniszczona;
- w przypadku danych podanych dobrowolnie do czasu wycofania zgody, lecz nie dłużej niż przez okresy wskazane powyżej.
- Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
- Posiada Pan/Pani prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczące narusza przepisy ogólnego rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. zgodnie z art. 77.
- Podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest wymogiem ustawowym, z wyjątkiem danych osobowych oznaczonych jako fakultatywne (nieobowiązkowe), których podanie jest dobrowolne, ale konieczne do wzięcia udziału w naborze.
- Podane przez Pana/Panią dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania, o którym mowa w art. 22.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Łukasz Zbroszczyk Data wytworzenia:
06 mar 2020
Osoba dodająca informacje
Tomasz Krzuszcz Data publikacji:
06 mar 2020, godz. 14:42
Osoba aktualizująca informacje
Tomasz Krzuszcz Data aktualizacji:
06 mar 2020, godz. 14:42