Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Zarządzenie nr 1315/2022 Burmistrza Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie z dnia 15 grudnia 2022r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu sprzedaży paliwa stałego w ramach zakupu preferencyjnego na rzecz osób fizycznych w gospodarstwach domowych na terenie gminy Kąty Wrocławskie

ZARZĄDZENIE NR 1315
BURMISTRZA MIASTA I GMINY KĄTY WROCŁAWSKIE

z dnia 15 grudnia 2022 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu sprzedaży paliwa stałego w ramach zakupu preferencyjnego na rzecz osób fizycznych w gospodarstwach domowych na terenie gminy Kąty Wrocławskie


Na podstawie art. 5 ustawy z dnia 27 października 2022r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych (Dz. U. z 2022r. poz. 2236) i art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U. z 2022 poz. 559) wprowadza się Regulamin sprzedaży paliwa stałego w ramach zakupu preferencyjnego na rzecz osób fizycznych w gospodarstwach domowych na terenie Gminy Kąty Wrocławskie o następującym brzmieniu:
§ 1. Zakres regulacji Regulamin określa zasady sprzedaży przez Gminę Kąty Wrocławskie (dalej „Gmina”), paliwa stałego (węgla kamiennego) na rzecz osób fizycznych w gospodarstwach domowych na terenie Gminy, w oparciu o przepisy ustawy z dnia 27 października 2022 r. o zakupie preferencyjnym paliwa stałego dla gospodarstw domowych (Dz. U. z 2022 r. poz. 2236), (dalej „Ustawa”).
§ 2. Definicje Użyte w Regulaminie pojęcia tożsame z terminami zdefiniowanymi w art. 2 Ustawy mają takie samo znaczenie jak nadane przez Ustawę. Ponadto, ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) „wniosku” – rozumie się przez to wniosek o zakup preferencyjny złożony do Gminy,
2) „wnioskodawcy” – rozumie się przez to osobę, która złożyła wniosek
3) „stronie internetowej” – rozumie się przez to stronę internetową o adresie domeny: www.katywroclawskie.pl.
§ 3. Wnioski o zakup preferencyjny
1. Wnioski przyjmowane są:
a) w formie pisemnej, bezpośrednio w Urzędzie Miasta i Gminy w Kątach Wrocławskich w godzinach pracy Urzędu oraz w Biurze Obsługi Klienta w Smolcu w godzinach pracy tego biura;
b) za pośrednictwem platformy ePuap;
c) drogą pocztową na adres siedziby Urzędu Miasta i Gminy w Kątach Wrocławskich.
2. W zależności od dostępności paliwa stałego oraz możliwości weryfikacji wniosków, rozliczenia i dystrybucji paliwa, Gmina może ograniczyć termin przyjmowania wniosków na dany rok kalendarzowy, poprzez zamieszczenie informacji na stronie internetowej.
§ 4. Weryfikacja wniosku
1. Wnioski są rejestrowane wraz z datą i godziną wpływu w kolejności ich wpływu. Za datę złożenia uważa się datę wpływu do Urzędu Gminy. Wnioski są weryfikowane przez Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa, w zakresie uprawnienia wnioskodawcy do zakupu zgodnie z art. 12 Ustawy, tj. uprawnień do dodatku węglowego.
2. Jeśli w trakcie weryfikacji, o której mowa w ust. 1, wniosek zostanie zaopiniowany pozytywnie, wniosek ten podlega sprawdzeniu w zakresie zgodności z Ustawą. W razie niekompletności wniosku, wnioskodawca jest wzywany telefonicznie i/lub w korespondencji elektronicznej do uzupełnienia wniosku, w terminie do 7 dni, a pracownik sporządza odpowiednią adnotację w tej sprawie. W przypadku nieuzupełnienia wniosku do wnioskodawcy kierowane jest pismo wskazujące przyczynę odrzucenia wniosku, a wnioskodawca nie jest uprawniony do zakupu preferencyjnego. W przypadku uzupełnienia wniosku datą jego wpływu jest data uzupełnienia braków formalnych.
3. Jeśli w trakcie weryfikacji, o której mowa w ust. 1, wniosek zostanie zaopiniowany negatywnie, do wnioskodawcy kierowane jest pismo wskazujące na przyczynę odrzucenia wniosku, a zakup preferencyjny nie przysługuje.
§ 5. Realizacja wniosku - zakup paliwa
1. W przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku i dostępności wnioskowanego paliwa stałego, pracownik Urzędu kontaktuje się telefonicznie i/lub w korespondencji elektronicznej z wnioskodawcą informując o możliwości dokonania zakupu preferencyjnego, wg kolejności prawidłowo złożonych wniosków i obowiązującej procedurze załatwienia sprawy. Pracownik odnotowuje datę kontaktu z wnioskodawcą.
2. W razie braku wskazanego we wniosku sortymentu paliwa pracownik informuje o możliwości zakupu innego, podobnego sortymentu paliwa, w szczególności odpowiednio do wybranej większej i mniejszej frakcji paliwa danego sortymentu – wg. kolejności prawidłowo złożonych wniosków. Pracownik sporządza notatkę z rozmowy telefonicznej dokumentującą stanowisko wnioskodawcy co do zmiany sortymentu.
3. Wnioskodawca, po otrzymaniu informacji telefonicznej o możliwości zakupu preferencyjnego jest zobowiązany dokonać wpłaty całej należności z tytułu ceny w dniu wyznaczonym przez pracownika merytorycznego, jednakże nie później niż w terminie 2 dni roboczych od uzyskania informacji, o jakiej mowa w ust. 1. Zapłata ceny potwierdzona wystawioną przez Gminę fakturą VAT warunkuje odbiór paliwa stałego.
4. Płatność może zostać wykonana:
a) kartą płatniczą w Urzędzie Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie w dniach i godzinach urzędowania;
b) w kasie Banku Spółdzielczego w Kątach Wrocławskich na rachunek bankowy Gminy o nr 06 9574 0005 2001 0000 0101 1207, prowadzony w Banku Spółdzielczym w Kątach Wrocławskich – w dniach i godzinach urzędowania banku;
c) szybkim przelewem (ELIXIR) na  numer konta: 06 9574 0005 2001 0000 0101 1207 z dopiskiem "zakup węgla".
5. Za datę zapłaty uważa się datę wpływu środków na wskazany w ust. 4 lit. b i c rachunek bankowy Gminy, a w przypadku płatności karta płatniczą datę dokonania transakcji.
6. Brak zapłaty należności w terminie 2 dni roboczych od daty otrzymania przez wnioskodawcę informacji, o której mowa w ust. 1 oznacza, że Gmina może zadysponować paliwo na rzecz innego wnioskodawcy.
7. Cena paliwa stałego wynosi 2.000 zł brutto za 1 tonę i jest ustalana z dokładnością do 0,1 tony.
8. Po dokonania wpłaty należności z tytułu ceny za paliwo stałe zgodnie z ust. 4, pracownik wystawia na rzecz mieszkańca fakturę VAT z podaniem ilości i sortymentu paliwa stałego (faktura zakupowa).
9. Odbierając fakturę zakupową wnioskodawca potwierdza jej odbiór własnoręcznym podpisem lub poprzez osobę upoważnioną, potwierdzając jednocześnie akceptację realizacji wniosku w ilości i sortymencie wskazanym na fakturze zakupowej.
10. W przypadku upoważnienia przez wnioskodawcę innej osoby, upoważnienie należy złożyć w Urzędzie podczas odbioru faktury zakupowej, załączając potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej, jeśli jest wymagana. Wzór upoważnienia stanowi załącznik nr 1 do Zarządzenia.
11. Wydanie faktury zakupowej oznacza, że realizacja wniosku została zakończona, także w sytuacji, gdy dokonano korekty sortymentu lub ilości sortymentu.
12. Gmina nie odpowiada za wybór paliwa stałego przez wnioskodawcę, wskazuje informacje na stronie internetowej o sortymencie i parametrach jakościowych paliwa stałego, który został zakupiony od podmiotu wprowadzającego do obrotu, wyznaczonego przez ministra do spraw aktywów państwowych (tj. Polskiej Grupy Górniczej S.A.).
13. Gmina dokonuje sprzedaży paliwa stałego zakupionego od Polskiej Grupy Górniczej S.A. zgodnie z zawartą z tym podmiotem umową. Gmina nie ma wpływu na termin realizacji złożonych przez nią zamówień na zakup paliwa stałego oraz jakość dostarczonego paliwa.
§ 6. Dystrybucja i odbiór węgla
1. Zakupione paliwo stałe odbiera posiadacz faktury zakupowej we wskazanym składzie węglowym, który posiada zawartą z Gminą umowę na dystrybucję tego paliwa. Zgodnie z Ustawą, usługa transportu węgla na adres gospodarstwa domowego oraz jego paczkowania nie leży w gestii Gminy, nie jest wkalkulowana w cenę sprzedaży.
2. Skład węglowy, o którym mowa w ust. 1 oraz dni i godziny  dostępności w celu realizacji zakupów preferencyjnych  paliwa stałego zostaną wskazane na stronie internetowej.
3. Odbiór paliwa stałego potwierdza posiadacz faktury zakupowej w protokole odbioru, składanym na nim potwierdzeniem z podpisem i datą odbioru.
4. Jeżeli odbierający paliwo stałe posiadacz faktury zakupowej nie jest jednocześnie wnioskodawcą, na którego wydano fakturę zakupową, paliwo stałe może być wydane upoważnionej przez wnioskodawcę osobie, na podstawie przedłożonego formularza upoważnienia, który stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Zarządzenia, a w przypadku odbioru na wskazanym na fakturze zakupowej adresie (dostawa w odrębnej umowie przez skład na adres faktury zakupowej), także dorosłemu domownikowi. Potwierdzenie odbioru paliwa na protokole odbioru kończy procedurę sprzedaży węgla.
5. Skład zobowiązany jest sprawdzić tożsamość osoby realizującej fakturę zakupową.
6. Wnioskodawca może w odrębnej umowie zawartej ze składem paliwa, o jakim mowa w ust. 1 ustalić zasady dostawy paliwa stałego pod adres wskazany na fakturze zakupowej.
7. Do protokołu odbioru paliwa stałego załączone są dokumenty wagowe. Reklamacje ilościowe paliwa stałego podlegają zgłoszeniu najpóźniej następnego dnia roboczego po dacie odbioru a reklamacje jakościowe w terminie 5 dni od daty odbioru. Reklamacje składa się na formularzu reklamacyjnym stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego Zarządzenia.   
8. Pracownik Gminy sporządza informacje do składu o wstawionych fakturach zakupowych  i sortymencie paliwa w nich wskazanego oraz kontroluje na bieżąco ilość sprzedanego sortymentu.
§ 7. Delegacja wykonaniaWykonanie zarządzenia powierza się kierownikowi Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa.
§ 8. Wejście w życie. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
1315.2022 (PDF, 320.90Kb) 2022-12-21 09:43:25 9
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Żygadło Julian

Data wytworzenia:
15 gru 2022

Osoba dodająca informacje

Jacek Mróz

Data publikacji:
21 gru 2022, godz. 09:43

Osoba aktualizująca informacje

Jacek Mróz

Data aktualizacji:
21 gru 2022, godz. 09:43