Uchwała nr XLIV/594/21 w sprawie uchwalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Kąty Wrocławskie
Uchwała Nr XLIV/594/21 z dnia 25 listopada 2021 r.
Uchwała Nr XLIV/594/21
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 25 listopada 2021 r.
w sprawie uchwalenia regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Kąty Wrocławskie.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r. poz.1372) oraz art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 2028), po zasięgnięciu opinii Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie wydanej w formie postanowienia Rada Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie uchwala co następuje:
§ 1. Przyjmuje się Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Kąty Wrocławskie stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.
§ 3. Traci moc uchwała nr XLVI/587/18 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 11 października 2018 r.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
|
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Anna Skórczak |
Załącznik do uchwały Nr XLIV/594/21
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 25 listopada 2021 r.
Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
na terenie Gminy Kąty Wrocławskie
(zwany dalej „Regulaminem”)
Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego działającego na terenie Gminy Kąty Wrocławskie oraz odbiorców usług korzystających na tym terenie z usług z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
§ 2. 1. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o „ustawie” należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 2028).
2. Użyte w Regulaminie określenia, zdefiniowane są w szczególności w ustawie i w przepisach wydanych na jej podstawie, w ustawie prawo budowlane i przepisach wydanych na jej podstawie.
Rozdział 2.
MINIMALNY POZIOM ŚWIADCZONYCH USŁUG PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGOWO- KANALIZACYJNE W ZAKRESIE DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW
§ 3. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek zapewnienia następującego minimalnego poziomu świadczonych usług:
1) ciągłości i niezawodności dostawy wody do nieruchomości dla której zawarto umowę, zgodnie z wydanymi „Warunkami przyłączenia do sieci wodociągowej lub sieci kanalizacyjnej”, o ciśnieniu nie mniejszym niż 0,05 MPa (0,5 bara) i nie większym niż 0,6 MPa (6 barów) w granicach technicznych możliwości świadczenia usług wyznaczonych, m. in. strukturą i średnicą przyłącza wodociągowego oraz instalacji wewnętrznej odbiorcy usług;
2) zapewnienia dostawy wody o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi i o parametrach nieprzekraczających wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 07 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. 2017 r. poz. 2294), w tym wartości:
- smak akceptowalny przez konsumentów i bez nieprawidłowych zmian,
- zapach akceptowalny przez konsumentów i bez nieprawidłowych zmian,
- barwa akceptowalna przez konsumentów i bez nieprawidłowych zmian,
- mętność akceptowalna przez konsumentów i bez nieprawidłowych zmian,
- przewodność elektryczna do 2.500 μS/cm,
- liczba Enterokoków kałowych 0 jtk/100 ml.,
- liczba Escherichia coli 0 jtk/100 ml.,
- ogólna liczba mikroorganizmów w 22ºC <100jtk/1ml,
- twardość (CaCO3) – 60-500 mg/l,
3) zapewnienia dostawy wody przeznaczonej do spożycia w ilości nie mniejszej niż 0,5 m3 na dobę;
4) ciągłości i niezawodności odprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych, w granicach technicznych możliwości świadczenia usług wyznaczanych, m. in. strukturą i średnicą przyłącza kanalizacyjnego oraz instalacji wewnętrznej odbiorcy usług w ilości nie mniejszej nie 0,5m3 na dobę oraz należytych warunków odbioru ścieków oraz zapewnić jakość oczyszczonych i odprowadzanych ścieków, w szczególności poprzez regularne prowadzenie kontroli ilości i jakości odprowadzanych ścieków, w tym ścieków przemysłowych oraz przestrzeganie warunków wprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych.
5) zapewnienie utrzymania i prawidłowego funkcjonowania urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych;
6) budowy urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych w zakresie wynikającym z wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu przedsiębiorstwa wodociągowo- kanalizacyjnego;
7) zakupu, zainstalowania i utrzymania wodomierza głównego.
2. Poziom świadczonych usług, za które przedsiębiorstwo wodociągowo- kanalizacyjne ponosi odpowiedzialność, stwierdza się w miejscu włączenia przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego do sieci wodociągowej lub sieci kanalizacyjnej.
3. O doraźnym ograniczeniu w sposobie korzystania z wody zgodnie z ust. 1 przez odbiorców usług w sytuacji niedoboru spowodowanego: suszą, wystąpieniem katastrofy naturalnej lub awarii technicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 r. o stanie klęski żywiołowej (Dz. U. z 2017 r., poz. 1897) przedsiębiorstwo wodociągowo – kanalizacyjne informuje odbiorców usług w sposób zwyczajowo przyjęty.
Rozdział 3.
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I TRYB ZAWIERANIA UMÓW Z ODBIORCAMI USŁUG
§ 4. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dostarcza wodę i odprowadza ścieki na podstawie pisemnych umów zawieranych z odbiorcami usług.
2. Przedsiębiorstwo wodociągowo- kanalizacyjne może posługiwać się wzorem umownym w postaci ogólnych warunków umowy.
1) z osobą, która posiada tytuł prawny do korzystania z nieruchomości albo z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym- na jej wniosek,
2) z osobą korzystającą z lokalu, jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkiem wielolokalowym lub budynkami wielolokalowymi- na wniosek właściciela lub zarządcy budynku, po spełnieniu warunków określonych w ustawie;
3) z właścicielem lub zarządcą nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym lub budynkami wielolokalowymi- na wniosek właściciela lub zarządcy, po spełnieniu warunków określonych w ustawie.
§ 5. Postanowienia umów zawieranych przez przedsiębiorstwo wodno- kanalizacyjne z odbiorcami usług nie mogą ograniczać praw i obowiązków stron wynikających z przepisów ustawy, przepisów wykonawczych wydanych na podstawie ustawy oraz postanowień Regulaminu.
Rozdział 4.
SPOSÓB ROZLICZEŃ W OPARCIU O CENY I STAWKI OPŁAT USTALONE W TARYFACH
§ 6. 1. Rozliczenia z odbiorcami usług za usługi zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków dokonywane są przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne na podstawie ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków oraz cen i stawek opłat określonych w taryfach.
2. Zmiana lub utrata mocy obowiązujących taryf, nie wymaga zmiany umowy.
§ 7. Okresy rozliczeniowe obowiązujące odbiorców usług są określane w umowie.
§ 8. Podstawą obciążenia odbiorcy usług należnościami za usługi świadczone przez przedsiębiorstwo wodociągowo- kanalizacyjne jest faktura.
Rozdział 5.
WARUNKI PRZYŁĄCZENIA DO SIECI
§ 9. Osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej występuje do przedsiębiorstwa wodociągowo- kanalizacyjnego z pisemnym wnioskiem o:
1) wydanie warunków przyłączenia nieruchomości,
2) wydanie zapewnienia dostawy wody i odbioru ścieków.
Celem złożenia wniosku osoba ubiegająca się o przyłączenie może skorzystać z wzoru wniosku dostępnego w siedzibie oraz na stronie internetowej przedsiębiorstwa wodociągowo – kanalizacyjnego.
§ 10. Wniosek o wydanie warunków przyłączenia nieruchomości do sieci winien zawierać:
1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby podmiotu ubiegającego się o przyłączenie do sieci;
2) wskazanie lokalizacji nieruchomości lub obiektu, który ma zostać przyłączony do sieci, w tym adresu nieruchomości lub obiektu oraz podanie położenia nieruchomości lub obiektu wraz z podaniem numeru księgi wieczystej a w razie jej braku wraz z podaniem numeru działki ewidencyjnej, na której się znajduje nieruchomość lub obiekt, który ma zostać przyłączona do sieci;
3) informacje o przeznaczeniu i sposobie wykorzystywania nieruchomości lub obiektu, który ma zostać przyłączony do sieci;
4) określenie dobowego zapotrzebowania na wodę z podziałem na wodę do celów bytowych, technologicznych, przeciwpożarowych oraz innych, z uwzględnieniem przepływów średniodobowych i maksymalnych godzinowych oraz wielkości ładunku zanieczyszczeń;
5) określenie ilości i jakości odprowadzanych ścieków z podziałem na ścieki bytowe i przemysłowe;
6) plan zabudowy lub szkic sytuacyjny, określający usytuowanie przyłącza w stosunku do istniejącej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej oraz innych obiektów i sieci uzbrojenia terenu;
7) datę i podpis osoby ubiegającej się o przyłączenie nieruchomości lub obiektu do sieci.
§ 11. Jeżeli są spełnione warunki techniczne umożliwiające przyłączenie nieruchomości lub obiektu do sieci, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wydaje warunki przyłączenia nieruchomości lub obiektu do sieci w terminie:
1) 21 dni – od dnia złożenia wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci, w przypadku budynków mieszkalnych jednorodzinnych, w tym znajdujących się w zabudowie zagrodowej,
2) 45 dni – od dnia złożenia wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci, w pozostałych przypadkach,
przy czym terminy te przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może przedłużyć w szczególnie uzasadnionych przypadkach odpowiednio o kolejne 21 albo 45 dni, po uprzednim zawiadomieniu podmiotu ubiegającego się o przyłączenie do sieci wraz z podaniem uzasadnienia przyczyn tego przedłużenia.
§ 12. Warunki techniczne przyłączenia nieruchomości lub obiektu do sieci zawierają w szczególności:
1) miejsce i sposób włączenia przyłącza wodociągowego i kanalizacyjnego do sieci oraz sposób połączenia z instalacją wodociągową i kanalizacyjną nieruchomości,
2) parametry techniczne przyłącza wodociągowego i kanalizacyjnego,
3) ilość, rodzaj i jakość odprowadzanych ścieków,
4) dane szczegółowe dotyczące: miejsca lokalizacji wodomierza głównego wraz z zaworami, wodomierzy przy punktach czerpalnych, parametrów i miejsca lokalizacji urządzenia pomiarowego i parametrów innych urządzeń technicznych,
Rozdział 6.
WARUNKI TECHNICZNE OKREŚLAJĄCE MOŻLIWOŚCI DOSTĘPU DO USŁUG WODOCIĄGOWO- KANALIZACYJNYCH
§ 13. Dostępność do usług wodociągowo- kanalizacyjnych warunkowana jest:
1) istnieniem urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych,
2) możliwościami technicznymi urządzeń wchodzących w skład przedsiębiorstwa wodno- kanalizacyjnego to jest faktycznymi możliwościami pozyskiwania wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi lub jej dostawy oraz możliwościami odbioru i oczyszczania ścieków,
3) ciśnienie wody w instalacji wodociągowej w budynku, poza hydrantami przeciwpożarowymi, powinno wynosić przed każdym punktem czerpalnym nie mniej niż 0,05 MPa i nie więcej niż 0,6 MPa. Jeżeli minimalne ciśnienie nie może być uzyskane ze względu na występujące stale lub okresowo niedostateczne ciśnienie wody w sieci wodociągowej, należy zastosować odpowiednie urządzenia techniczne, zapewniające wymaganą jego wielkość w instalacji wodociągowej w budynku. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne powinno informować odbiorców usług o planowanych zmianach warunków technicznych mogących mieć wpływ na zmiany ciśnienia wody w instalacji wodociągowej w budynku, w miarę możliwości z wyprzedzeniem umożliwiającym dostosowanie instalacji wewnętrznej do nowych warunków.
§ 14. W razie braku warunków technicznych przyłączenia nieruchomości lub obiektu do sieci wodociągowej, określonych w §13 Regulaminu, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odmawia wydania warunków przyłączenia do sieci nieruchomości lub obiektu, zawiadamiając o tym podmiot ubiegający się o wydanie warunków wraz z uzasadnieniem odmowy w terminie wskazanym w § 11 Regulaminu.
Rozdział 7.
SPOSÓB DOKONYWANIA ODBIORU PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGOWO- KANALIZACYJNE WYKONANEGO PRZYŁĄCZA
§ 15. 1. Wykonane przyłącza podlegają odbiorowi technicznemu przez zespół w składzie: przedstawiciel przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci oraz wykonawca.
2. Odbiór polega na sprawdzeniu zgodności wykonania przyłączy wodociągowego i/lub kanalizacyjnego z warunkami przyłączenia nieruchomości, a w szczególności na kontroli:
1) ułożenia rur w otwartym wykopie,
2) włączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej,
3) wykonania zabudowy zestawu wodomierzowego na przyłączu wodociągowym w budynku lub w studni wodomierzowej,
4) wykonania studni wodomierzowej na przyłączu wodociągowym,
5) wykonania studni kanalizacyjnych na przyłączu kanalizacyjnym.
3. Protokół odbioru przyłączy wodociągowego i/lub kanalizacyjnego, podpisany przez osoby, o których mowa w ust. 1, stanowi potwierdzenie prawidłowości wykonania przyłączy.
§ 16. Przyłączenie nieruchomości do sieci następuje po podpisaniu protokołu, o którym mowa w § 15 Regulaminu.
Rozdział 8.
SPOSÓB POSTĘPOWANIA W PRZYPADKUNIEDOTRZYMANIA CIĄGŁOŚCI LUB PARAMETRÓW ŚWIADCZONYCH USŁUG
§ 17. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w przypadku nieprzewidywanych zakłóceń w realizacji usług zaopatrzenia w wodę lub odprowadzenia ścieków, winno niezwłocznie poinformować Burmistrza Gminy Kąty Wrocławskie oraz odbiorców usług w sposób zwyczajowo przyjęty w tym przez umieszczenie informacji na stronie internetowej przedsiębiorstwa.
§ 18. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w przypadku planowanych przerw lub ograniczeń w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jakości wody, winno poinformować Burmistrza Gminy Kąty Wrocławskie i odbiorców usług w sposób zwyczajowo przyjęty w tym: poprzez wywieszenie komunikatów i umieszczenie informacji na stronie internetowej przedsiębiorstwa, najpóźniej na 3 dni przed planowanym terminem.
2. W przypadku, gdy przerwa w dostawie wody trwa dłużej niż 12 godzin, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest zapewnić zastępczy punkt poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, informując o miejscu jego lokalizacji.
Rozdział 9.
STANDARDY OBSŁUGI ODBIORCÓW USŁUG, W TYM SPOSOBY ZAŁATWIENIA REKLAMACJI ORAZ WYMIANY INFORMACJI DOTYCZĄCYCH W SZCZEGÓLNOŚCI ZAKŁÓCEŃ W DOSTAWIE WODY I ODPROWADZENIU ŚCIEKÓW
§ 19. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest zapewnić odbiorcom usług należyty poziom usług, działając przez swoje służby.
§ 20. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do udzielania odbiorcy usług pełnej informacji dotyczącej realizacji usług.
§ 21. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do przyjmowania zgłoszeń o awarii przez całą dobę.
§ 22. 1. Odbiorca usług ma prawo składać do przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego reklamacje dotyczące świadczonych usług. Reklamacje mogą być zgłaszane pisemnie, telefonicznie, pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być również zgłaszane osobiście w siedzibie przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego.
2. Reklamacja powinna zawierać w szczególności:
1) imię i nazwisko lub firmę odbiorcy usług,
3) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,
3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak, niż w terminie 21 dni od dnia jej wniesienia. Jeżeli istnieje konieczność przeprowadzenia szczegółowego postępowania wyjaśniającego, termin ten może ulec przedłużeniu o dalsze 14 dni, po uprzednim zawiadomieniu reklamującego.
4. W przypadku, gdy rozpatrzenie reklamacji wymaga podjęcia czynności na terenie nieruchomości lub obiektu budowlanego należącego do reklamującego odbiorcy usług, odbiorca usług obowiązany jest udostępnić nieruchomość lub obiekt budowlany osobom reprezentującym przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne. Zaniechanie powyższego obowiązku przez odbiorcę usług wstrzymuje rozpatrzenie reklamacji do czasu udostępnienia nieruchomości lub obiektu budowlanego.
5. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej. Możliwe jest także udzielenie odpowiedzi na reklamację telefonicznie, pocztą elektroniczną lub w inny sposób, o ile odbiorca usług wyraża na to zgodę.
6. Odmowa uwzględnienia reklamacji w całości lub w części wymaga uzasadnienia.
7. Reklamacja przez odbiorcę usług wysokości należności wynikającej z faktury nie wstrzymuje obowiązku terminowej jej zapłaty. W przypadku uwzględnienia reklamacji przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne; należna odbiorcy usług kwota zostanie zaliczona na poczet przyszłych należności lub na żądanie odbiorcy usług, zwrócona w terminie 14 dni od daty zgłoszenia żądania.
8. W przypadku reklamacji wskazań wodomierza głównego, reklamacja zostanie uwzględniona, o ile kontrola potwierdzi nieprawidłowość działania wodomierza. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, odbiorca usług pokrywa koszty sprawdzenia wodomierza.
§ 23. 1. Reklamacje jakości wody dostarczonej przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne powinny być zgłaszane niezwłocznie.
2. Próbki wody do badania przedsiębiorstwo wodociągowo kanalizacyjne pobiera w obecności zgłaszającego reklamację.
3. Próbki wody pobierane są w miejscu zlokalizowanym na zaworze bezpośrednio za wodomierzem głównym.
4. W przypadku stwierdzenia przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne obniżenia jakości dostarczanej wody z przyczyn, za które odpowiada przedsiębiorstwo wodociągowo- kanalizacyjne, odbiorcy usług przysługuje upust za dostarczoną wodę.
5. Upust przysługuje od daty zgłoszenia reklamacji, jeżeli obniżenie jakości wody zostanie potwierdzone badaniem laboratoryjnym.
6. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji jakości wody, potwierdzonej badaniem, odbiorca usług reklamujący jakość wody dostarczonej przez przedsiębiorstwo wodociągowo- kanalizacyjne zostanie obciążony kosztami tego badania.
§ 24. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odpowiada na pisma składane w sprawach niewymienionych w § 11, § 14 i § 24 Regulaminu w terminie 30 dni od dnia otrzymania pisma.
Rozdział 10.
WARUNKI DOSTAWY WODY NA CELE PRZECIWPOŻAROWE
§ 25. Woda do celów przeciwpożarowych jest dostępna z urządzeń wodociągowych posiadanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, a przede wszystkim z hydrantów zainstalowanych na sieci wodociągowej.
§ 26. Uprawnione do poboru wody na cele przeciwpożarowe są jednostki straży pożarnej.
§ 27. Ilość wody pobieranej na cele przeciwpożarowe wraz z określeniem punktów poboru jest ustalana na podstawie pisemnych informacji składanych przez jednostki straży pożarnej przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu.
§ 28. W przypadku poboru wody na cele przeciwpożarowe z urządzeń wodociągowych, którymi woda jest dostarczana dla innych odbiorców usług, jednostka straży pożarnej niezwłocznie przekazuje przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu informacje o ilości wody pobranej.
Rozdział 11.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 29. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy ustawy i przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie oraz przepisy ustawy prawo budowlane i przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie.
§ 30. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu stanie się nieważne, nie narusza to ani nie osłabia ważności pozostałych postanowień Regulaminu. Każde takie postanowienie zostanie odpowiednio zastąpione postanowieniami obowiązującego prawa najbliższymi celowi Regulaminu.
§ 31. Tekst Regulaminu jest do wglądu w jednostce organizacyjnej przedsiębiorstwa wodociągowo- kanalizacyjnego obsługującej klienta oraz na stronie internetowej przedsiębiorstwa wodociągowo- kanalizacyjnego.
Uzasadnienie
Dotychczasowy „Regulamin zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Kąty Wrocławskie” został zatwierdzony przez Radę Miejską w Kątach Wrocławskich uchwałą Nr XLVI/587/18 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 11 października 2018 r. Nowelizacja ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków wprowadziła obowiązek przystosowania istniejącego Regulaminu do zmian z niej wynikających oraz zaopiniowania go przez organ regulacyjny, którym jest Państwowe Gospodarstwo Wodne Wody Polskie. Rada Miejska w Kątach Wrocławskich uchwałą Nr XLI/546/21 z dnia 26 sierpnia 2021 r. przyjęła „Projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Kąty Wrocławskie”, który przekazano do zaopiniowania organowi regulacyjnemu. Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej we Wrocławiu postanowieniem WR.RZT.71.148.2021 z dnia 27 września 2021 r. negatywnie zaopiniował przedstawiony projekt Regulaminu. W uchwalanym regulaminie uwzględniono wniesione uwagi organu regulacyjnego.
Zgodnie z art. 19 ust. 2 i 3 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków po uzyskaniu opinii organu regulacyjnego, rada gminy uchwala regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków. Przyjęcie nowego Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Kąty Wrocławskie, przy jednoczesnym uchyleniu dotychczas obowiązującego, wynika ze zmiany ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków. Zachodzi więc konieczność dostosowania zapisów Regulaminu do obowiązujących regulacji prawnych. Wobec powyższego przyjęcie niniejszej uchwały jest celowe i uzasadnione.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
wyniki glosowania 594.pdf (PDF, 18.32Kb) | 2021-12-03 11:50:42 | 6 | |
XLIV-594-21.pdf (PDF, 357.14Kb) | 2021-12-03 11:50:42 | 31 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie Data wytworzenia:
03 gru 2021
Osoba dodająca informacje
Alicja Sawoniewicz Data publikacji:
03 gru 2021, godz. 11:50
Osoba aktualizująca informacje
Alicja Sawoniewicz Data aktualizacji:
03 gru 2021, godz. 11:50