Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Uchwała nr LVII/732/22 w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kąty Wrocławskie na lata 2022-2035

Uchwała Nr LVII/732/22 z dnia 27 października 2022 r.

Uchwała Nr LVII/732/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich

z dnia 27 października 2022 r.

w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej
Gminy Kąty Wrocławskie na lata 2022-2035

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559) oraz na podstawie art. 226, art.227, art. 228, art. 229 i art. 231 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2022 r. poz. 1634), Rada Miejska w Kątach Wrocławskich uchwala, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XLVI/598/21 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 30 grudnia 2021 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kąty Wrocławskie na lata 2022-2035 wprowadza się następujące zmiany:

1) Załącznik nr 1 pod nazwą "Wieloletnia prognoza finansowa" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku
nr 1 do niniejszej uchwały,

2) Załącznik nr 2 pod nazwą "Przedsięwzięcia WPF" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 2 do niniejszej uchwały,

3) Załącznik nr 3 pod nazwą "Objaśnienia przyjętych wartości do WPF na lata 2022-2035" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

  

 

 

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej


Anna Skórczak

 

Uzasadnienie

W Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Kąty Wrocławskie na lata 2022-2035 wprowadza się następujące zmiany:

w Załączniku nr 1:

Zgodnie ze zmianami w budżecie w 2022 roku, dokonano następujących zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Kąty Wrocławskie na lata 2022-2035:

Kwota dochodów została zwiększona o 10 363 907,20 zł, z czego dochody bieżące wzrosły o 10 323 907,20 zł, a dochody majątkowe wzrosły o 40 000,00 zł, co jest zgodne ze stanem budżetu Gminy Kąty Wrocławskie na dzień 27.10.2022 r.

Kwota wydatków została zmniejszona o 609 451,21 zł, z czego wydatki bieżące wzrosły o 1 943 791,66 zł, a wydatki majątkowe zmalały o 1 334 340,45 zł, co jest zgodne ze stanem budżetu Gminy Kąty Wrocławskie na dzień 27.10.2022 r.

Po dokonaniu powyższych zmian wynik budżetu jest deficytowy i wg planu na dzień 27.10.2022 r. wynosi -35 487 126,44 zł.

w Załączniku nr 2: uaktualniono załącznik:

1.3.1.17  "Utrzymanie abonamentu  zapasowego łącza internetowego dla VOiP w UMiG w Kątach Wrocławskich" 

Limit zobowiązań wynosi 4 480,08 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 373,34 zł , w 2023 r. - 2 240,04 zł, w 2024 r. - 1 866,70 zł.

1.3.2.5  "Budowa oświetlenia i wykonanie projektów - Poprawa infrastruktury drogowej" 

Limit zobowiązań wynosi 1 208 262,55 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 1 108 262,55 zł , w 2023 r. - 100 000 zł.

 

Załącznik Nr 1 do uchwały Nr LVII/732/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 października 2022 r.
/pliki/katywroclawskie/pliki/Zalacznik1(1173).pdf

 

 

Załącznik Nr 2 do uchwały Nr LVII/732/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 października 2022 r.
/pliki/katywroclawskie/pliki/Zalacznik2(295).pdf

 

 

Załącznik Nr 3 do uchwały Nr LVII/732/22
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 27 października 2022 r.

Objaśnienia przyjętych wartości do Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kąty Wrocławskie na lata 2022-2035.

Wieloletnią prognozę sporządzono zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych art. 226 do art. 232. Równolegle do projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej zarząd przedstawia projekt budżetu na kolejny rok. Zgodnie z treścią art. 229 uofp wartości przyjęte w wieloletniej prognozie finansowej i budżecie jednostki samorządu terytorialnego powinny być zgodne co najmniej w zakresie wyniku budżetu i związanych z nim kwot przychodów i rozchodów oraz długu jednostki samorządu terytorialnego.

Podstawą opracowania Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kąty Wrocławskie jest projekt uchwały budżetowej na 2022 rok, dane sprawozdawcze z wykonania budżetu Gminy Kąty Wrocławskie za lata 2019 i 2020, wartości planowane na koniec III kwartału 2021 roku oraz Wytyczne Ministra Finansów dotyczące stosowania jednolitych wskaźników makroekonomicznych, będących podstawą oszacowania skutków finansowych projektowanych ustaw (aktualizacja – sierpień 2021 r.). W kolumnie pomocniczej dotyczącej przewidywanego wykonania w 2021 roku wprowadzono wartości, zgodnie z aktualnym planem budżetu Gminy Kąty Wrocławskie na dzień przygotowania projektu.

Art.227. ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.) zakłada, iż wieloletnia prognoza finansowa obejmuje okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech kolejnych lat budżetowych. Z ust. 2 powołanego artykułu wynika, iż prognozę kwoty długu, stanowiącą integralną część wieloletniej prognozy finansowej, sporządza się na okres, na który zaciągnięto lub planuje się zaciągnąć zobowiązanie. Na dzień podjęcia uchwały, spłatę zobowiązań przewiduje się do roku 2035. W związku z powyższym, Wieloletnia Prognoza Finansowa Gminy Kąty Wrocławskie została przygotowana na lata 2022-2035.

Kwoty wydatków wynikające z limitów wydatków na przedsięwzięcia nie wykraczają poza okres prognozy kwoty długu. Nie planuje się także wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji, które przekraczałyby okres prognozy kwoty długu.

Wieloletnia prognoza finansowa na lata 2021-2035 Gminy Kąty Wrocławskie zakłada przede wszystkim kontynuację realizacji przedsięwzięć już rozpoczętych, zadań do których gmina uzyskała dofinansowanie lub złożone zostały wnioski o przyznanie środków zewnętrznych.

1. Założenia makroekonomiczne

Przy opracowaniu prognozy pozycji budżetowych Gminy Kąty Wrocławskie wykorzystano trzy podstawowe mierniki koniunktury gospodarczej – produkt krajowy brutto (PKB) oraz wskaźnik inflacji (CPI) oraz wskaźnik wynagrodzeń. Planowane wartości poddano także korektom merytorycznym, uwzględniając charakterystykę wpływów i wydatków oraz planowanych do realizacji strategicznych inwestycji tj. budowa nowej szkoły w Krzeptowie, Rewitalizacja Rynku w Kątach Wrocławskich oraz kontynuację zadań kanalizacyjnych.

Zgodnie z zaleceniami Ministra Finansów, prognozę wskazanych pozycji oparto o wytyczne dotyczące stosowania jednolitych wskaźników makroekonomicznych będących podstawą oszacowania skutków finansowych projektowanych ustaw. Ostatnia dostępna aktualizacja ww. wytycznych miała miejsce 31 sierpnia 2021 r., a dane wynikające z powołanego dokumentu prezentuje tabela 1.

Tabela 1. Dane makroekonomiczne przyjęte do wyliczeń prognozy

Wskaźnik

2022

2023

2024

2025

2026

2027

2028

PKB

4,60%

1,70%

3,10%

3,10%

2,90%

2,90%

2,90%

Inflacja

13,50%

9,80%

4,80%

3,10%

2,50%

2,50%

2,50%

Wynagrodzenia

4,60%

1,70%

3,10%

3,10%

2,90%

2,90%

2,90%

Wskaźnik

2029

2030

2031

2032

2033

2034

2035

PKB

2,80%

2,70%

2,70%

2,60%

2,60%

2,50%

2,50%

Inflacja

2,50%

2,50%

2,50%

2,50%

2,50%

2,50%

2,50%

Wynagrodzenia

2,80%

2,70%

2,70%

2,60%

2,60%

2,50%

2,50%

Źródło: Wytyczne dotyczące stosowania jednolitych wskaźników makroekonomicznych będących podstawą oszacowania skutków finansowych projektowanych ustaw.

Prognozę oparto o następujące założenia:

1)  dla roku 2022 przyjęto wartości wynikające z projektu budżetu;

2)  dla lat 2023-2035 prognozę wykonano poprzez indeksację o wskaźniki dynamiki inflacji, dynamiki PKB oraz dynamiki realnej wynagrodzeń brutto.

Podzielenie prognozy w powyższy sposób pozwala na realną ocenę możliwości inwestycyjno-kredytowych gminy.

Zgodnie z przyjętym założeniem, dochody i wydatki bieżące w roku 2022 uwzględnione w WPF wynikają z wartości zawartych w projekcie budżetu na 2022 rok. Od 2023 roku dochody i wydatki bieżące ustalono za pomocą wskaźników inflacji, wskaźnika dynamiki PKB oraz wskaźnika dynamiki realnej wynagrodzeń brutto. W tym celu, posłużono się metodą indeksacji wartości bazowych o odpowiednio przypisany dla każdej kategorii budżetowej wskaźnik. Waga zmiennej makroekonomicznej oznacza w jakim stopniu dochody lub wydatki zależą od poziomu wskaźnika z danego roku. Indeksowana zostaje wartość na rok przyszły.

2. Dochody

Prognozy dochodów Gminy Kąty Wrocławskie dokonano w podziałach merytorycznych, a następnie sklasyfikowano w podziały wymagane ustawowo. Podział merytoryczny został sporządzony za pomocą paragrafów klasyfikacji budżetowej i objął dochody bieżące i majątkowe.

Dochody bieżące prognozowano w podziale na:

1.  dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych;

2.  dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych;

3.  subwencję ogólną;

4.  dotacje i środki przeznaczone na cele bieżące;

5.  pozostałe dochody (m. in.: podatki i opłaty lokalne, grzywny i kary pieniężne, wpływy z usług, odsetki od środków na rachunkach bankowych), w tym: z podatku od nieruchomości.

Dochody majątkowe prognozowano w podziale na:

1.  dochody ze sprzedaży majątku;

2.  dotacje i środki przeznaczone na inwestycje;

2.1. Dochody bieżące

Uwzględniając dotychczasowe kształtowanie się dochodów budżetu Gminy Kąty Wrocławskie oraz przewidywania na następne lata, w poszczególnych kategoriach dochodów bieżących posłużono się metodą indeksacji wartości bazowych o odpowiednio przypisany dla każdej kategorii budżetowej wskaźnik, za pomocą następujących wag:

Tabela 2. Wagi dla danych makroekonomicznych przyjęte do wyliczeń prognozy dochodów bieżących

Wyszczególnienie

Lata

INF

PKB

dochody z udziału w PIT

2023-2035

0,00%

100,00%

dochody z udziału w CIT

2023-2035

0,00%

100,00%

subwencja ogólna

2023-2035

0,00%

100,00%

dotacje bieżące

2023-2035

0,00%

100,00%

pozostałe, w tym:

2023-2035

0,00%

100,00%

z podatku od nieruchomości

2023-2035

0,00%

100,00%

Źródło: Opracowanie własne.

Dochody szacowano zachowując zasadę ostrożności z uwagi na obecną sytuację związaną z pandemią. Wzrost dochodów z udziału PIT szacowano na podstawie danych statystycznych pokazujących znaczącą dynamikę wzrostu liczby mieszkańców Gminy Kąty Wrocławskie.

Podatek od nieruchomości

Stosownie do przepisów ustawy o podatkach i opłatach lokalnych wysokość stawek podatku od nieruchomości nie może przekroczyć górnych granic stawek kwotowych ogłoszonych przez Ministra Finansów. W roku budżetowym wpływy z tytułu podatku od nieruchomości zaplanowano w oparciu o planowane na 2022 r. stawki podatku od nieruchomości oraz zasób nieruchomości Gminy Kąty Wrocławskie, który stanowi przedmiot opodatkowania. Wysokość wpływów z podatku od nieruchomości na 2022 r. ustalono więc na 44 580 000,00 zł.

W latach następnych zakłada się wzrostowy trend wpływów z tego podatku i zwiększanie dochodów będących konsekwencją planowanego wzrostu stawek podatkowych oraz corocznego przyrostu przedmiotów opodatkowania związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz budynków mieszkalnych.

Udział w podatkach centralnych

Jako że ta grupa dochodów pozostaje w bardzo silnym związku z sytuacją makroekonomiczną kraju, przy szacowaniu dochodów z tytułu udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz od osób prawnych (CIT) w latach 2022-2035 przyjęto wpływy w oparciu o dynamikę wzrostu wpływów z tych źródeł z ostatnich sześciu lat, biorąc pod uwagę znaczny wzrost liczby podatników na ternie gminy w ostatnich latach, jednocześnie uwzględniając bieżącą sytuację w kraju związaną z pandemią COVID-19.

001 Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych

 

Dochody wykonane  2015

22 732 401,00 zł

Dochody wykonane

2019

38 252 638,00 zł

Dochody wykonane 2016

25 950 994,00 zł

Dynamika wzrostu

111,53%

Dynamika wzrostu

114,16%

Dochody wykonane 2020

39 710 384,00 zł  

Dochody wykonane

 2017

28 926 781,00 zł

Dynamika Wzrostu

103,81 %

Dynamika wzrostu

111,47%

Dochody wykonane 2021

46 691 667,00 zł

Dochody wykonane 2018

34 297 029,00 zł

Dynamika Wzrostu

117,58 %

Dynamika wzrostu

118,56%

Plan na 2022 wg danych ministerstwa

44 459 699,00 zł

 

 

Dynamika wzrostu

95,21%

 

 

002 Wpływy z podatku dochodowego od osób prawnych

Dochody wykonane

2015

2 322 595,13 zł

Dochody wykonane

2019

5 743 786,92 zł

Dochody wykonane

2016

3 240 061,63 zł

Dynamika wzrostu

132,78 %

Dynamika wzrostu

139,50%

Dochody wykonane 2020

5 150 063,14 zł  

Dochody wykonane

 2017

4 422 807,64 zł

Dynamika wzrostu

89,66%

Dynamika wzrostu

136,50%

wykonanie 2021

6 498 621,73 zł

Dochody wykonane

 2018

4 325 831,11 zł

Dynamika wzrostu

126,18%

Dynamika wzrostu

97,81%

Przewidywane wykonanie 2022

7 212 931,00 zł

 

 

Dynamika wzrostu

110,99%

Subwencje i dotacje na zadania bieżące

Planowaną kwotę subwencji ogólnej oraz dotacji celowych z budżetu państwa (innych niż środki na dofinansowanie realizacji projektów europejskich) na 2022 rok przyjęto w oparciu o informacje przekazane przez Ministra Finansów. W kolejnych latach prognozy założono wzrost kwoty otrzymywanych dotychczas cyklicznych subwencji i dotacji celowych z budżetu państwa w oparciu o prognozowany wskaźnik PKB.

2.2. Dochody majątkowe

Waloryzacji o wskaźniki makroekonomiczne nie poddano dochodów o charakterze majątkowym. Dochody majątkowe, w tym przede wszystkim dochody ze sprzedaży majątku pozbawione są regularności, a ich poziom uzależniony jest od czynników niezależnych, jak np. koniunktura na rynku nieruchomości.

W 2022 roku dochody ze sprzedaży majątku zaplanowano na poziomie 900 000,00 zł. Bazując na informacjach o wykonaniu dochodów majątkowych w poprzednich latach, należy stwierdzić, że zaplanowana kwota jest realna, ryzyko ich niewykonania jest minimalne, a sama sprzedaż mienia została zaplanowana przy dochowaniu najwyższej staranności.

Wartość zaplanowanych w 2022 roku dochodów ze sprzedaży ma zapewnić sprzedaż nieruchomości, których wykaz zaprezentowano w poniższej tabeli.

W dochodach majątkowych zaplanowano również wpływy z Rządowego Funduszu Polski Ład na realizację inwestycji p.t. "Rewitalizacja Rynku w Kątach Wrocławskich polegająca na modernizacji infrastruktury drogowej - dofinansowanie w kwocie 12 350 000,00zł oraz na inwestycje związane z kanalizacją Gminy Kąty Wrocławskie.

Tabela 3. Wykaz nieruchomości planowanych do sprzedaży w 2022 roku

Położenie nieruchomości

Nr działki i obręb, adres lokalu

Powierzchnia [ha]

Planowany dochód

Smolec

ul. Główna 49

 

400 000

Kąty Wrocławskie

Rynek 25,

 ul. 1 Maja

 

500 000

 

 

suma

900 000

Źródło: Opracowanie własne.

3. Wydatki

Prognozy wydatków Gminy Kąty Wrocławskie dokonano w podziale na kategorie wydatków bieżących i wydatków majątkowych.

3.1. Wydatki bieżące

Wydatki bieżące prognozowano w podziale na:

1)  wynagrodzenia i składki od nich naliczane;

2)  wydatki na poręczenia i gwarancje;

3)  wydatki związane z obsługą zadłużenia, w tym odsetki i dyskonto;

4)  pozostałe wydatki bieżące.

Zgodnie z założeniami przyjętymi przy prognozie dochodów, dla wydatków bieżących w roku 2022 przyjęto projekt budżetu. W latach 2023-2035 dokonano indeksacji wydatków na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń w oparciu o wagi wskaźników inflacji, PKB i wynagrodzeń.

Podobne założenia przyjęto w przypadku prognozowania pozostałych wydatków bieżących. O ile w przypadku wydatków na wynagrodzenia, pochodnych od wynagrodzeń i pozostałych wydatków bieżących możliwość zastosowania indeksacji jest uzasadniona, o tyle wydatki związane z obsługą długu są ściśle uzależnione od postanowień zawartych w umowach kredytowych, pożyczkowych i emisji obligacji.

Tabela 4. Wagi dla danych makroekonomicznych przyjęte do wyliczeń prognozy wydatków bieżących

Wyszczególnienie

Lata

INF

PKB

WYNAGR

wynagrodzenia i pochodne

2023-2026

0%

100,00%

0,00%

2027-2035

0%

100,00%

0,00%

inne

2024-2026

50,00%

0,00%

0,00%

2027-2035

100,00%

0,00%

0,00%

Źródło: Opracowanie własne.

Wydatki na obsługę długu skalkulowano w oparciu o obowiązujące stawki WIBOR jak również warunki wynikające z zawartych umów (w przypadku zobowiązań historycznych). Dodatkowo, w prognozie WPF uwzględniono również koszty obsługi zobowiązania planowanego do zaciągnięcia.

3.2. Wydatki majątkowe

Wydatki majątkowe obejmują przede wszystkim przedsięwzięcia inwestycyjne, które ujęto w załączniku nr 2 do Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kąty Wrocławskie na lata 2022-2035. W kolejnych latach wydatki majątkowe zostały zaplanowane tak, aby pokryły pozostałą po spłacie zobowiązań część tzw. wolnych środków.

Oprócz przedsięwzięć przewidzianych w WPF zaplanowano niezbędne wydatki, takie jak: dotacje celowe dla JST wynikające z ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych, wydatki na pozyskanie gruntów pod inwestycje drogowe itp.

4. Wynik budżetu

Wynik budżetu w prognozowanym okresie jest ściśle powiązany z przyjętymi założeniami do prognozy dochodów i wydatków. Fakt prognozowania w oparciu o dane makroekonomiczne o niewielkiej zmienności powoduje zrównoważony i stabilny wzrost dochodów oraz wydatków bieżących, któremu można przypisać cechy statystyczne. W całym prognozowanym okresie utrzymana została relacja z art. 242 (brak deficytu bieżącego). Ponadto wynik finansowy budżetu został sprowadzony do 0 w całym badanym okresie.

Tabela 5. Wynik budżetu Gminy Kąty Wrocławskie

 

2022

2023

2024

2025

Dochody

210 342 806,94

238 803 537,00

230 900735,88

234 556 157,00

Wydatki

245 829 933,38

277 524 553,00

250 664 935,88

224 281 157,00

Wynik budżetu

-35 487 126,44

-38 721 016,00

-19 764 200,00

10 275 000

 

2026

2027

2028

2029

Dochody

240 420 062,00

246 430 563,00

252 591 327,00

258 906 110,00

Wydatki

226 876 662,00

234 955 563,00

243 491 327,00

249 306 110,00

Wynik budżetu

13 543 400,00

11 475 000,00

9 100 000,00

9 600 000,00

 

2030

2031

2032

2033

Dochody

265 378 763,00

272 013 232,00

278 813 561,00

285 783 900,00

Wydatki

257 778 763,00

258 413 232,00

265 213 561,00

272 183 900,00

Wynik budżetu

7 600 000,00

13 600 000,00

13 600 000,00

13 600 000,00

 

2034

2035

 

Dochody

292 928 498,00

300 251 711,00

Wydatki

278 328 498,00

285 151 711,00

Wynik budżetu

14 600 000,00

15 100 000,00

Źródło: Opracowanie własne.

5. Przychody

W okresie objętym prognozą planuje się pozyskać w roku 2022 przychody w łącznej kwocie 54 968 894,43 zł, z tytułu:

1) pożyczek i kredytów na rynku krajowym w wysokości 38 500 000,00 zł;

2) niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach w wysokości 1 941 485,55 zł;

3) przychodów ze spłaty pożyczki udzielonej z budżetu gminy na finansowanie zadań finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu UE w wysokości 120 000,00 zł;

4) wolnych środków o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 6 ustawy o finansach publicznych w wysokości 14 407 408,88 zł.

6. Kwota długu i rozchody

Planowana kwota zadłużenia na dzień 31.12.2022 r, wpływająca na kształtowanie się wskaźnika faktycznej obsługi zadłużenia, wynikająca z zaciągniętych kredytów, pożyczek i wyemitowanych obligacji wynosi 89 096 320,00 zł, a jego spłata planowana jest do roku 2035.

Tabela 6. Spłata zaciągniętych i planowanych zobowiązań Gminy Kąty Wrocławskie

Wyszczególnienie

2022

2023

2024

2025

Kredyt historyczny

9 664 312,00

9 618 120,00

10 384 800,00

10 275 000,00

Kredyt planowany

0,00

0,00

0,00

0,00

Roczna rata kapitałowa

9 664 312,00

9 618 120,00

10 384 800,00

10 275 000,00

Wyszczególnienie

2026

2027

2028

2029

Kredyt historyczny

7 943 400,00

5 875 000,00

5 500 000,00

4 000 000,00

Kredyt planowany

5 600 000,00

5 600 000,00

5 600 000,00

6 600 000,00

Roczna rata kapitałowa

13 543 400,00

11 475 000,00

11 100 000,00

10 600 000,00

Wyszczególnienie

2030

2031

2032

2033

Kredyt historyczny

0,00

0,00

0,00

0,00

Kredyt planowany

7 600 000,00

13 600 000,00

13 600 000,00

13 600 000,00

Roczna rata kapitałowa

7 600 000,00

13 600 000,00

13 600 000,00

13 600 000,00

Wyszczególnienie

2034

2035

 

Kredyt historyczny

0,00

0,00

Kredyt planowany

14 600 000,00

15 100 000,00

Roczna rata kapitałowa

14 600 000,00

15 100 000,00

Źródło: Opracowanie własne.

7. Relacja z art. 243 ustawy o finansach publicznych

Zgodnie z art. 243 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.) od 1 stycznia 2014 r. obowiązuje indywidualny wskaźnik zadłużenia dla samorządów. Według przepisów roczna wartość spłat zobowiązań i ich obsługi do planowanych dochodów bieżących pomniejszonych o dotacje i środki przeznaczone na cele bieżące nie może przekroczyć wskaźnika maksymalnej obsługi zadłużenia uwzględniającego wyłączenia wskazane w art. 243 ust. 3, 3a oraz 3b powyższej ustawy.

Od 1 stycznia 2020 r. wskaźnik faktycznej obsługi zadłużenia został uzupełniony o umowy, które wywołują skutki ekonomiczne podobne do kredytu, pożyczki, depozytu czy emisji papierów wartościowych (zaciągnięte po 1 stycznia 2019 roku). Włączenie do wskaźnika obsługi zadłużenia ww. umów dotyczy zarówno spłaty rat, jak również wydatków bieżących na ich obsługę (odsetki, prowizje, opłaty).

Natomiast na podstawie art. 15zob ust. 2 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, ustalając relację ograniczającą wysokość spłaty długu JST:

1.  na lata 2020-2025 wydatki bieżące budżetu tej jednostki podlegają pomniejszeniu o wydatki bieżące na obsługę długu;

2.  na rok 2021 i lata kolejne wydatki bieżące budżetu tej jednostki podlegają pomniejszeniu o wydatki bieżące poniesione w 2020 r. w celu realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem COVID-19.

Kształt indywidualnego wskaźnika obsługi zadłużenia został obliczony zgodnie z wytycznymi dla okresów dostosowawczych, tj.:

1.  na lata 2020-2025 w oparciu o art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw;

2.  od roku 2026 w oparciu o art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2018 r. o zmianie ustawy o finansach publicznych oraz niektórych innych ustaw.

Ponadto, zgodnie art. 7 pkt 1 Ustawy z dnia 14 października 2021 r. o zmianie ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych innych ustaw, jednostki samorządu terytorialnego do dnia 31 grudnia 2021 r. mogły dokonać wyboru okresu 3-letniego bądź 7-letniego dla ustalania relacji z art. 243 ustawy o finansach publicznych. Gmina Kąty Wrocławskie dokonała wyboru okresu 7-letniego.

Tabela 7. Kształtowanie się relacji z art. 243 uofp

 

2022

2023

2024

2025

2026

8.1

8,21%

7,42%

7,12%

7,12%

11,23%

8.3

25,99%

22,76%

22,95%

23,33%

23,41%

8.3.1

28,42%

25,20%

25,39%

25,77%

25,86%

8.4.1

Tak

Tak

Tak

Tak

Tak

 

2027

2028

2029

2030

2031

8.1

9,47%

7,70%

7,44%

6,04%

8,34%

8.3

24,59%

25,48%

28,16%

31,61%

32,07%

8.3.1

27,05%

27,93%

28,16%

31,61%

32,07%

8.4.1

Tak

Tak

Tak

Tak

Tak

 

2032

2033

2034

2035

 

8.1

7,71%

7,10%

6,94%

6,54%

 

8.3

32,23%

32,22%

32,13%

32,06%

 

8.3.1

32,23%

32,22%

32,13%

32,06%

 

8.4.1

Tak

Tak

Tak

Tak

 

Źródło: Opracowanie własne.

Sytuacja Gminy Kąty Wrocławskie jest stabilna. Gmina terminowo reguluje swoje zobowiązania, a w całym okresie prognozy zachowana zostanie zarówno nadwyżka bieżąca (art. 242), jak i relacja z art. 243 ustawy o finansach publicznych. Jednocześnie obecna sytuacja finansowa i sytuacja gospodarcza pozwala na spojrzenie w najbliższą przyszłość optymistycznie.

W załączniku nr 2 wykazano przedsięwzięcia do realizacji w latach 2022-2026

1.1 – wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy o finansach publicznych: Limit wydatków 1 341 000 zł.

1.3.1.1  "Remont budynku w Gniechowicach - poprawa warunków mieszkaniowych" 

Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań wynosi 1 341 000 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 560 000 zł , w 2023 r. - 781 000 zł.

1.2 – wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego: Limit wydatków 0 zł.

1.3 – wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w pkt 1.1 i 1.2)

1.3.1 - wydatki bieżące

1.3.1.3Umowy na zmiany zagospodarowania przestrzennego gminy

Rozwój gospodarczy gminy - Plany miejscowe stanowią podstawę planowania przestrzennego   w gminie. Ustanawiają przepisy powszechnie obowiązujące na danym terenie, będące podstawę wydawania decyzji administracyjnych. W planach miejscowych dokonuje się również zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele  nierolnicze i nieleśne. Jednym z podstawowych dokumentów planistycznych jest Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Dokument ten sporządza się dla całego obszaru gminy. Określa on w sposób ogólny politykę przestrzenną i lokalne zasady zagospodarowania. Jest dokumentem kreującym politykę przestrzenną gminy.

Łączne nakłady finansowe wynoszą 302 866,00 zł. Limit wydatków na 2022 r. wynosi  252 866,00 zł, limit na 2023 r. wynosi 50 000 zł. Limit zobowiązań wynosi 302 866,00 zł.

1.3.1.4Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy Kąty Wrocławskie – Utrzymanie przejezdności bezpieczeństwa dróg

Zadaniem objęte zostaną drogi publiczne gminne na terenie wszystkich miejscowości i ulice w mieście Kąty Wrocławskie w latach 2022 - 2024. Zakres prac utrzymaniowych obejmuje odśnieżenie jezdni i uszorstnienie (posypanie)  nawierzchni jezdni mieszkanką piaskowo-solną (4%).

Łączne nakłady finansowe wynoszą 1 450 000,00 zł. Limit wydatków na 2022 r. wynosi 400 000,00 zł, limit na 2023 r. wynosi 500 000,00 zł, limit na 2024 r. wynosi 550 000,00 zł. Limit zobowiązań wynosi 1 450 000,00 zł.

1.3.1.5 – Autobusowy publiczny transport zbiorowy realizowany na potrzeby Gminy Kąty Wrocławskie – Zapewnienie transportu lokalnego mieszkańcom.

W związku z potrzebą zapewnienia przez Gminę transportu zbiorowego zorganizowano publiczny transport zbiorowy taborem autobusowym, na realizację którego zachodzi potrzeba zabezpieczenia kwot przedstawionych w zał. nr 1.

Zabezpieczono środki finansowe na dotację celową na pomoc finansową udzieloną między jednostkami samorządu terytorialnego na dofinansowanie własnych zadań bieżących w zakresie kursowania strefowych linii autobusowych  w ramach porozumienia z Gminą Wrocław (organizator) realizowanych przez operatora DLA ( Dolnośląskie Linie Autobusowe - operator).

Zaplanowano środki na dofinansowanie przewozów pasażerskich we wspólnej komunikacji autobusowej organizowanej przez Gminę Wrocław na podstawie porozumienia dotyczącego funkcjonowania linii 9xx (aneks nr 6 porozumienia z dn. 7 grudnia 2009 r.). Umowa na linie 9xx, obsługujące również miejscowości leżące na terenie Gminy Kąty Wrocławskie, została zawarta na okres 60 miesięcy funkcjonowania tj. od 08.2021 r. do 08.2026 r.. Kwota obejmuje planowane rozszerzenie obsługi na kolejne miejscowości oraz zmiany zakresu obsługi dotychczas obsługiwanych miejscowości.

Dodatkowo zabezpieczono środki na organizację autobusowego publicznego transportu zbiorowego na terenie Gminy Kąty Wrocławskie tzw. linie szkolno-dowozowe w ramach umowy Gminy Kąty Wrocławskie (organizatora) z firmą Markpol (operatorem) na organizację Gminnej Komunikacji Autobusowej Kąty Wrocławskie.

LINIE STREFOWE  9xx  razem 3 100 000 zł.

Zaplanowano środki na finansowanie przewozów pasażerskich Gminnej Komunikacji Autobusowej tj.: linie szkolno-dowozowe nr 80-89 kursujące na terenie Gminy Kąty Wrocławskie realizowane przez przewoźnika MARKPOL.

Kwotę ustalono na podstawie dotychczasowego poziomu finansowania zadania z uwzględnieniem przewidywanego wzrostu kosztów wynikającego z możliwej zmiany charakterystyki transportowej z uwzględnieniem możliwość prawidłowej realizacji zadania (tj. usług publicznego transportu szkolnego) w zakresie opieki nad uczniami i konieczności realizacji obowiązku dowozowego na 2 zmianę nauki szkolnej. Przewidywany koszt w 2022 r. wyniesie 3100 000 zł.  Przyjmując możliwą konieczność zwiększenia pracy przewozowej i ewentualny wzrost kosztów  w trakcie funkcjonowania Gminnej Komunikacji Autobusowej uwzględniono zwiększenie kwoty o 13%.

LINIE SZKOLNO_DOWOZOWE 8x- 9 linii ( tj.80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 88, 89)

razem 3 500 000 zł.

Łączne nakłady finansowe wynoszą 33 000 000,00 zł. Limit wydatków w 2022r. - 6 600 000 zł, w  2023 r.- 6 600 000 zł, w 2024 r. – 6 600 000 zł, w 2025 r. – 6 600 000 zł, w 2026 r. – 6 600 000 zł. Limit zobowiązań wynosi 33 000 000,00 zł.

1.3.1.6  "Umowa na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie" 

W ramach zadania "Umowa na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych na terenie Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie"  realizowana będzie usługa na odbiór i gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie gminy;

Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań wynosi 61 884 000,00 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 10 184 000 zł , w 2023 r. - 11 750 000 zł, w 2024 r - 11 750 000 zł, w 2025 r - 14 100 000 zł, w 2026 r - 14 100 000 zł.

1.3.1.7  "Utrzymanie systemu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie - Utrzymanie kompleksowego systemu gospodarowania w sposób ekologiczny odpadami komunalnymi poprzez ich m.in. segregację, odbiór, utylizację"

"Utrzymanie systemu gospodarki odpadami komunalnymi na terenie Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie - Utrzymanie kompleksowego systemu gospodarowania w sposób ekologiczny odpadami komunalnymi poprzez ich m.in. segregację, odbiór, utylizację" - w ramach zadania ujęte będą umowy dzierżawy terenów pod Punkty Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych na terenie Gminy oraz dostawa pojemników na odpady;

Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań wnosi 1 080 000 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 240 000 zł; w roku 2023 - 200 000 zł. w roku 2024 - 200 000 zł, w roku 2025 - 220 000 zł, w roku 2026 - 220 000 zł.

1.3.1.8  "Remonty cząstkowe masą bitumiczną dróg gminnych asfaltowych na terenie Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie"

Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań wnosi 530 000 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 150 000 zł; w roku 2023 - 180 000 zł. w roku 2024 - 200 000 zł. ;

1.3.1.9  "Wykonanie dokumentacji projektowej zadania pn. Budowa ścieżki pieszo-rowerowej przy ul. Mireckiego  w Kątach Wrocławskich"

Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań wnosi 153 750 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 0 zł; w roku 2023 - 153 750 zł.

1.3.1.10  "Remonty dróg gminnych asfaltowych na terenie gminy Kąty Wrocławskie w technologii PATCHER"

Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań wnosi 355 000 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 100 000 zł; w roku 2023 - 120 000 zł. w roku 2024 - 135 000 zł. ;

1.3.1.11  "Prace samojezdną ładowarką o pojemności łyżki  1,2 - 1,5  m3, na zlecenie Gminy Kąty Wrocławskie w roku"

Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań wnosi 160 000 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 45 000 zł; w roku 2023 - 55 000 zł. w roku 2024 - 60 000 zł. ;

1.3.1.12  "Prace równiarką drogową na zlecenie Gminy Kąty Wrocławskie w roku 2022"

Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań wnosi 265 000 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 75 000 zł; w roku 2023 - 90 000 zł. w roku 2024 - 100 000 zł. ;

1.3.1.13  "Zakup kruszyw drogowych wraz z ich transportem, na teren dróg gminnych na terenie Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie"

Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań wnosi 500 000 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 140 000 zł; w roku 2023 - 170 000 zł. w roku 2024 - 190 000 zł.

1.3.1.14  "Utrzymanie abonamentu telefonicznego telefonii internetowej VOP w UMiG Kąty Wrocławskie"

Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań wnosi 31 119 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 3567 zł; w roku 2023 - 10 332 zł. w roku 2024 - 10 332 zł, w roku 2025 - 6888 zł.

1.3.1.15  "Wsparcie w zakresie informatyki w UMiG w Kątach Wrocławskich"

Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań wnosi 27 675 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 9225 zł; w roku 2023 - 18 450 zł.

1.3.1.16  "Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego w latach 2024-2028"

Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań wnosi 163 997,42 zł; Limit wydatków w 2024 r. – 31 200 zł; w roku 2025 - 31 980 zł, w roku 2026 - 32779,50 zł, w roku 2027 - 33 598,97 zł, w roku 2028 - 34 438,95 zł.

1.3.1.17  "Utrzymanie abonamentu  zapasowego łącza internetowego dla VOiP w UMiG w Kątach Wrocławskich" 

Limit zobowiązań wynosi 4 480,08 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 373,34 zł , w 2023 r. - 2 240,04 zł, w 2024 r. - 1 866,70 zł.

1.3.2 wydatki majątkowe

1.3.2.1 - Projekty

Utworzenie zbioru zadań inwestycyjnych, ustalenie wysokości nakładów do ich realizacji oraz źródeł finansowania. Planowane jest przygotowywanie projektów dla zadań inwestycyjnych przewidywanych do realizacji w kolejnych latach. Łączne nakłady finansowe wynoszą 935 000 zł;

Limit wydatków na 2022 r. wynosi 656 525 zł, limit na 2023 r. wynosi 300 000 zł. Limit zobowiązań - 935 000 zł.

1.3.2.2 

Projekt i budowa zespołu szkolno- przedszkolnego w Krzeptowie

Zadanie jest kontynuacją zadania inwestycyjnego z poprzednich lat. W 2022 r. ma zostać rozpoczęta budowa budynku Zespołu Szkolno-Przedszkolnego wraz z urządzeniami budowlanymi tj. ciągami pieszymi, jezdnymi i parkingami, stojakami na rowery, placami zabaw, utwardzonym placem na śmietnik, boiskiem wielofunkcyjnym z trybuną, boiskiem do koszykówki, bieżnią długości 100 m, bieżnią do skoku w dal z zeskokiem, ogrodzeniem, elementami małej architektury, zielenią, przyłączem wodociągowym wraz z instalacją wodociągową, przyłączem kanalizacji sanitarnej, instalacją kanalizacji sanitarnej, tłuszczów i deszczową wraz ze zbiornikiem, instalacją gazową, przyłączem energetycznym, przyłączem teletechnicznym, zewnętrzną instalacją elektryczną i oświetleniem terenu, kanalizacją kablową i stacją elektroenergetyczną.

Łączne nakłady finansowe wynoszą  59 694 765,88 zł; Limit wydatków na 2022 r. wynosi 16 343 240,61 zł, limit na 2023 r. wynosi 22 500 000 zł, a limit wydatków na 2024 r. wynosi 16 700 000 zł. Limit zobowiązań wynosi 55 543 240,61 zł.

1.3.2.3 

Budowa kanalizacji wschód etap III – Mokronos Dolny i Górny oraz dodatkowych odcinków w Mokronosie Dolnym.

Budowa kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Górnym jest kontynuacją prac bud owlanych rozpoczętych w 2020 r. Zadanie przewidziane jest do realizacji na lata 2020-2022 i obejmuje budowę kanalizacji sanitarnej na terenie całej miejscowości. Inwestycja obejmuje wybudowanie ok. 15,8 km kanalizacji sanitarnej grawitacyjnej oraz ponad 2,3 km kanalizacji tłocznej, w tym 8 przepompowni ścieków wraz z przyłączami wody i prądu oraz zagospodarowaniem terenu i niezbędna armaturą. Ścieki z Mokronosu Górnego odprowadzane będą systemem kanalizacji do Mokronosu Dolnego następnie do Miasta Wrocławia. Planowany termin zakończenia prac  IV kwartał 2022 r.

W ramach zadania planuje się zlecić prace projektowe wykonania dodatkowych odcinków kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Dolnym i Górnym do posesji nie ujętych w projektach podstawowych, a na wykonanie których wnioskują nowi mieszkańcy miejscowości, wraz z budową odcinków dodatkowych.

Łączne nakłady finansowe wynoszą 44 305 897 zł; Limit wydatków na 2022 r. wynosi 10 105 800 zł, limit na 2023 r. wynosi 4 494 200,00 zł, Limit zobowiązań wynosi 14 600 000,00 zł.

1.3.2.4  

Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Cesarzowice, Gądów, Nowa Wieś Wrocławska. Przedmiotem zadania jest wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej w układzie grawitacyjno – ciśnieniowym wraz z przepompowniami i niezbędną armaturą w miejscowościach: Cesarzowice oraz Gądów. W ramach realizacji inwestycji zaplanowano budowę ok. 9 km kanalizacji grawitacyjnej, ok 3,3 km kanalizacji tłocznej oraz 4 przepompowni ścieków sanitarnych wraz z niezbędną armaturą oraz przyłączami wody i prądu. Wybudowanych zostanie ok. 150 przyłączy kanalizacyjnych. Odtworzone zostaną nawierzchnie dróg stosownie do potrzeb. Ścieki będą przepompowywane do istniejącej kanalizacji sanitarnej w Zabrodziu.

W ramach inwestycji pełniony będzie nadzór inwestorski oraz nadzór archeologiczny.

Na realizację zadania w budżecie gminy na 2022 r. zaplanowano kwotę 1.400.000,00 zł.

 Łączne nakłady finansowe wynoszą 31 400 000 zł. Limit wydatków na 2022 r. wynosi 1 400 000 zł, limit wydatków na 2023 r. wynosi 16 300 000 zł, a na 2024 r. 13 700 000 zł, Limit zobowiązań wynosi 31 400 000,00 zł.

1.3.2.5

Budowa oświetlenia i wykonanie projektów

W celu zapewnienia poczucia bezpieczeństwa mieszkańców oraz poprawy warunków użytkowania dróg publicznych planuje się rozbudowę oświetlenia drogowego na terenie miasta i gminy. Planuje się również wymianę i uzupełnienie oświetlenia w miejscach, gdzie wymagają tego warunki lokalne. Oświetlenie realizowane będzie głównie poprzez budowę nowego energooszczędnego oświetlenia LED. W pierwszej kolejności realizowane będą zadania na które Gmina posiada opracowaną dokumentację projektową.

Limit zobowiązań wynosi 1 208 262,55 zł; Limit wydatków w 2022 r. – 1 108 262,55 zł , w 2023 r. - 100 000 zł.

1.3.2.6

Rewitalizacja Rynku w Kątach Wrocławskich polegająca na modernizacji infrastruktury drogowej.

Przedmiotem zadania jest modernizacja infrastruktury drogowej w ramach rewitalizacji Rynku – etap II w Kątach Wrocławskich. W ramach inwestycji zaplanowano: modernizację 6 dróg dojazdowych do Rynku o łącznej dł. ok. 1,4 km wraz z wykonaniem kanalizacji deszczowej, modernizację płyty Rynku w zakresie infrastruktury drogowej i chodników, 2 komplety koszy podziemnych na selektywną zbiórkę odpadów, parkingi, rewitalizację terenów zieleni wokół Rynku, skwer z placem zabaw dla dzieci, skate-park, siłownia terenowa oraz mała architektura: donice, ławki, stojaki na rowery, kosze na śmieci. Złożony został wniosek o przyznanie pomocy na realizację inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Inwestycja znalazła się na liście informującej o objęciu dofinansowaniem w kwocie 12.350.000,00 zł. Na powyższy cel w budżecie na 2022 r. zaplanowano kwotę: 6.000.000,00 zł.

Łączne nakłady finansowe wynoszą 21 624 797 zł. Limit wydatków na 2022 r. wynosi 6 000 000 zł, limit wydatków na 2023 r. wynosi 15 620 000 zł, Limit zobowiązań - 21 620 000 zł.

1.3.2.7

Budowa świetlicy wiejskiej wraz z kuźnią talentów w Sadkowie.

W ramach środków finansowych planuje się rozpoczęcie wykonywania robót budowlanych polegających na budowie świetlicy wiejskiej wraz z kuźnią talentów, przy ul. Szkolnej w Sadkowie. Planowany budynek będzie miał niemal 250 m2 powierzchni użytkowej. W budynku znajdzie się: sala świetlicy, sala zajęć, podgrzewalnia posiłków, magazyn, sanitariaty damskie, męskie i dla osób niepełnosprawnych, dwa pomieszczenia gospodarcze (jedno pełniące funkcję kotłowni, drugie jako przestrzeń do garażowania kosiarki i innych sprzętów). Wraz z obiektem zostanie wykonane przyłącze wodociągowe, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, zewnętrzna instalacja elektroenergetyczna, miejsca parkingowe, zjazd z drogi i częściowe ogrodzenie terenu nieruchomości. Planowane jest złożenie wniosku o przyznanie pomocy na realizację inwestycji z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Łączne nakłady finansowe wynoszą 333 000 zł. Limit wydatków na 2022 r. wynosi 260 000 zł, limit wydatków na 2023 r. wynosi 10 000 zł, Limit zobowiązań - 270 000 zł.

1.3.2.8

Przebudowa ul. Daszyńskiego w Kątach Wrocławskich obejmująca budowę kanalizacji deszczowej w celu odwodnienia drogi i oświetlenia drogowego oraz remont drogi - zadanie zostało wykreślone z listy przedsięwzięć w związku z brakiem otrzymania dofinansowania.

1.3.2.9

Obwodnica Kątów Wrocławskich

Planuje się zaprojektowanie i wybudowanie odcinka obwodnicy Kątów Wrocławskich. W ramach tego zadania przewiduje się opracowanie dokumentacji projektowej. Droga zostanie zaprojektowana i wybudowana w klasie G, na odcinku od ulicy Handlowej (w okolicy skrzyżowania z ul. Ks. Popiełuszki) do projektowanego  ronda (wg. zatwierdzonego wariantu projektu w decyzji środowiskowej nr 04/2016). Na wykonanie powyższy cel w budżecie na 2022 r. zaplanowano kwotę: 150.000,00 zł,

Łączne nakłady finansowe wynoszą 8 450 000 zł. Limit wydatków na 2022 r. wynosi 70 000 zł, limit na 2023 r. wynosi 80 000.000 zł, limit na 2024 r. wynosi 3 380.000 zł, limit na 2025 r. wynosi 4 920 000 zł.Limit zobowiązań wynosi 8 450 000 zł.

1.3.2.10

Budowa Drogi Wojewódzkiej Kąty Wrocławskie - Błonie - koncepcja/dokumentacja do uzyskania decyzji środowiskowej połączenia dróg A4-S5

W roku 2022 planuje się rozpoczęcie opracowania dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej dla budowy drogi wojewódzkiej łączącej Węzeł A4 z DW 347 w Kątach Wrocławskich z miejscowością Błonie w gminie Miękinia. Zadanie planuje się we współpracy z Gminą Miękinią oraz Dolnośląską Służbą Dróg i Kolei we Wrocławiu. Gmina deklaruje pokrycie 1/3 kosztów zadania, które oszacowane są na kwotę 960.000,00 zł. Realizacja tego projektu planowana jest w okresie 2 lat. Na powyższy cel w budżecie na 2022 r. zaplanowano kwotę: 100.000,00 zł,

Łączne nakłady finansowe wynoszą 960 000 zł. Limit wydatków na 2022 r. wynosi 300 000 zł, limit na 2023 r wynosi 640 000 zł. Limit zobowiązań wynosi 960 000,00 zł.

1.3.2.11

Autopoprawką usunięto zadanie na wniosek radnych

1.3.2.12

Budowa remizy OSP w Gniechowicach

W ramach zadania inwestycyjnego w 2022 r. planuje się opracowanie dokumentacji projektowej na budowę remizy. Na powyższy cel zaplanowano w budżecie na 2022 r. kwotę: 100.000,00 zł.

Łączne nakłady finansowe wynoszą 2 100 000 zł. Limit wydatków na 2022 r. wynosi 100 000 zł, limit na 2023 r. wynosi 1 000 000 zł, limit na 2024 r. wynosi 1 000 000 zł.  Limit zobowiązań - 2 100 000 zł.

1.3.2.13

Budowa Skateparku w Gniechowicach

W ramach zadania planuje się opracowanie dokumentacji projektowej obejmującej budowę skateparku.

Łączne nakłady finansowe wynoszą 320 000 zł. Limit wydatków na 2022 r. wynosi

20 000 zł, limit wydatków na 2023 r. wynosi 300 000 zł. Limit zobowiązań - 320 000 zł.

1.3.2.14

Program rozwoju mieszkalnictwa - Budowa budynku komunalnego w Kątach Wrocławskich

W ramach zadania inwestycyjnego planuje się w 2022 r. opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej na budowę budynku komunalnego w Kątach Wrocławskich, do którego docelowo zostaną przekwaterowani mieszkańcy z mieszkań komunalnych zlokalizowanych w Smolcu, które są w bardzo złym stanie technicznym. .

Łączne nakłady finansowe wynoszą 6 150 000 zł. Limit wydatków na 2022 r. wynosi

150 000 zł, limit wydatków na 2023 r. wynosi 3 500 000 zł, limit wydatków na 2024 r. wynosi 2 500 000 zł. Limit zobowiązań - 6 150 000 zł.

1.3.2.15

Budowa pełnowymiarowej przyszkolnej sali gimnastycznej w Małkowicach

W ramach zadania przewiduje się budowę pełnowymiarowej sali gimnastycznej wraz z zapleczem socjalnym na terenie przyszkolnym Szkoły Podstawowej w Małkowicach.

Łączne nakłady finansowe wynoszą 5 375 345 zł. Limit wydatków na 2022 r. wynosi 4 800 000 zł, limit wydatków na 2023 r. wynosi 500 000 zł.  Limit zobowiązań -  5 300 000 

1.3.2.16

Budowa chodnika przy drodze powiatowej 2020D w Bogdaszowicach

Łączne nakłady finansowe wynoszą 2 705 375 zł. Limit wydatków na 2022 r. wynosi 1 505 375 zł, limit wydatków na 2023 r. wynosi 1 200 000 zł.  Limit zobowiązań -  2 705 375 

1.3.2.17

Rozbudowa przedszkola w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Smolcu

Łączne nakłady finansowe wynoszą 3 000 000 zł. Limit wydatków na 2022 r. wynosi 100 000 zł, limit wydatków na 2023 r. wynosi 2 900 000 zł.  Limit zobowiązań -  3 000 000 

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
LVII-732-22 (PDF, 4.09Mb) 2022-11-07 08:36:12 3
wyniki glosowania 732 (PDF, 18.50Kb) 2022-11-07 08:36:12 1
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Rada Miejska

Data wytworzenia:
27 paź 2022

Osoba dodająca informacje

Magdalena Olszewska-Pawlik

Data publikacji:
07 lis 2022, godz. 08:36

Osoba aktualizująca informacje

Magdalena Olszewska-Pawlik

Data aktualizacji:
07 lis 2022, godz. 08:36