Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Sprawozdanie z prac Komisji Dróg, Bezpieczeństwa, Porządku za luty 2018

SPRAWOZDANIE Z PRAC KOMISJI DRÓG, BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU

ZA MIESIĄC LUTY 2018 R.

 

 

Posiedzenie komisji w dniu 7 lutego 2018 r.

W dniu 7 lutego spotkaliśmy się z członkami zarządu osiedla Muchobór w sprawie budowy odcinka drogi pomiędzy Smolcem a ul. Rakietową. Burmistrz przedstawił stanowiska Gminy i Rady o wyrażeniu woli dofinansowania tego zadania kwotą 250 000 zł. Obecni goście wyrazili wdzięczność i zobowiązali się do dalszych działań w Urzędzie Miasta Wrocławia w tym zakresie. Szacowany koszt budowy tego odcinka 750 000 zł. Lepszym rozwiązaniem, co podkreślili wszyscy uczestnicy posiedzenia, byłaby budowa odcinka do ul. Granicznej. Zadanie to jest jednak znacznie droższe i jak podkreślili goście trudniejsze do wprowadzenia na listę inwestycji drogowych Wrocławia.

Następnie przystąpiliśmy do realizacji planu posiedzenia. Zaczęliśmy od dyskusji nad Lokalnym Transportem Zbiorowym (sprawozdanie stanowi osobny załącznik).

Po przerwie omawialiśmy funkcjonowanie monitoringu na terenie gminy oraz plany na następne lata. Obecny monitoring wizyjny ( 14 kamer ) funkcjonuje od 9 lat. Centrum obsługi znajduje się na komisariacie. Z informacji policji wiemy, że jest słaba jakość obrazu i nie spełnia oczekiwań.

Na posiedzenie przybyli przedstawiciele dwóch firm oferujących systemy monitorujące. Pan Mirosław Rzepka z firmy „Systemy Audiowizualne IT CHAUS” przedstawił nowoczesne rozwiązania firmy w zakresie monitoringu z możliwością identyfikacji wybranych obrazów. System funkcjonuje m.in. w Karpaczu. Następnie p. Maciej Nowak z firmy MIRACOORD ( wykonawca obecnego monitoringu) przedstawił prezentację nowoczesnego systemu. Podkreślił, że istnieje możliwość unowocześnienia i rozbudowy obecnego monitoringu w oparciu o dotychczasową infrastrukturę co pozwoli ograniczyć koszty. W tym roku zostanie przeprowadzone postępowanie przetargowe na projekt. Zwróciliśmy uwagę, że należy ująć do monitoringu miejsca newralgiczne, skrzyżowania, ważne obiekty. W dyskusji uczestniczył Komendant Komisariatu Policji, który przekazał swoje uwagi.

W całym posiedzeniu uczestniczyli również Radni Powiatowi - Zofia Kozińska, Piotr Chmurzyński oraz Hieronim Kuryś. Brali udział w dyskusji, przekazali informacje odnośnie planowanych działań na drogach ze strony starostwa. Informacje były niespójne, dlatego poprosiliśmy o pisemne potwierdzenie i wtedy przekażemy wszystkim radnym naszej gminy. Radni Powiatowi wysłuchali przybyłych na posiedzenie mieszkańców Sośnicy. Sprawa dotyczy notorycznego zanieczyszczania drogi powiatowej błotem wywożonym przez ciężarówki. Cały odcinek remontowanej w roku ubiegłym drogi i chodnika jest zabrudzony. Obiecali obecnym na sali mieszkańcom interwencję w starostwie. Omówiliśmy również podobny problem na drodze gminnej w Nowej Wsi Kąckiej.

Następne posiedzenie 14 lutego b.r.

 

Posiedzenie komisji w dniu 14 lutego 2018 r.

Zgodnie z rocznym planem pracy komisji tematem była informacja o stanie bezpieczeństwa, porządku publicznego, ochrony ppoż. W spotkaniu uczestniczyli Panowie Burmistrzowie. Na początek z – ca dowódcy JRG Artur Wojciechowski przedstawił prezentację statystyk interwencji i zgłoszeń za rok poprzedni. Niestety zdarzają się jeszcze zgłoszenia fałszywe - 3 , interwencji do pożarów było 100, miejscowych zagrożeń 427 (wypadki, pomoc przedmedyczna, interwencje związane z silnymi wiatrami). Omówił wspólne szkolenia z jednostkami OSP z naszej gminy. Na dzisiaj w jednostce jest 38 strażaków. Planowana jest rozbudowa garaży na nowy, specjalistyczny sprzęt. W trakcie prezentacji uczestnicy zadawali pytania. Następnie głos zabrał Prezes Zarządu OSP Mariusz Hausman. Przedstawił statystyki wyjazdów: Gniechowice – 186, Smolec – 148, Zachowice 95, Małkowice – 48. Zwrócił uwagę na problemy ze świadectwami dopuszczającymi pojazdy do akcji, brak środków na remonty, potrzebę szkoleń kwalifikowanej pierwszej pomocy. W podobnym tonie, o problemach, wypowiadali się przedstawiciele OSP z Zachowic i Smolca. Jest ciągła obawa druhów o to, że zabraknie środków finansowych na remonty. Komisja ma planowane, poświęcone OSP posiedzenie w czerwcu i wtedy omówimy przedstawione problemy. Przypomnę, że w grudniu byłem z Burmistrzem, Przewodniczącym Rady Miejskiej, P. Julianem Żygadło oraz Kierownik ZGM na zebraniu z zarządem OSP i uzgodniliśmy plan działań w zakresie dalszych inwestycji, szkoleń i zakupów dla jednostek. Pan Julian Żygadło odniósł się do potrzeb strażaków i omówił sposób postępowania na wypadek klęsk żywiołowych. Potwierdził, że jest jeden defibrylator ogólnodostępny na terenie gminy, zamontowany w Urzędzie Gminy.

Ocenę pracy Komisariatu Policji za 2017 rok przedstawił, w formie prezentacji Zastępca Komendanta Komisariatu Rafał Gajek. Obecny na posiedzeniu był również Komendant Robert Bator. Z przedstawionych informacji wiemy, że nastąpił spadek drobnych zdarzeń, przestępstw i wypadków. Nieznacznie wzrosła ilość kradzieży samochodów z 11 do 12. Powstały nowe kanały komunikacji, poza telefonem. Są to aplikacje „moja komenda” oraz „mapa zagrożeń”. Dotychczas naniesiono 105 zdarzeń z czego 38 było potwierdzonych, najczęściej nielegalne wysypywanie śmieci i potrzeba kontroli prędkości. Stan osobowy komisariatu jest pełny - 32 osoby. Na stanie jest 6 radiowozów. W toku dyskusji zwróciliśmy uwagę na brak obecności patroli oraz brak kontroli prędkości w miejscach zgłaszanych przez mieszkańców. Brak miernika prędkości i tylko 2 policjantów na zmianie do patrolowania są powodem takiego stanu. Rozwiązaniem byłaby inicjatywa urzędu w sprawie dofinansowania dodatkowych patroli, zakupu miernika prędkości, zamontowanie nowoczesnego monitoringu, wystąpienie do Komendanta Miejskiego o zwiększenie liczby etatów. Doraźnie Komendant zobowiązał się do wystąpienia o pomoc Wydziału Ruchu Drogowego w zakresie kontroli prędkości oraz wydziału prewencji o patrole.

Po przerwie wróciliśmy do tematu transportu zbiorowego omawianego tydzień wcześniej. Omówiliśmy w obecności Panów Burmistrzów i pracowników Wydziału Dróg i Transportu zagadnienia niezbędne do opracowania analizy i koncepcji rozwoju w tym zakresie. Skierowaliśmy wniosek do wydziału, w którym ujęliśmy m.in.:

  • stworzenie wariantowo siatki połączeń,
  • zapewnienie odpowiedniego interwału czasowego,
  • wykazanie przebieg tras w km, w celu wyliczenia kosztów,
  • wykorzystać dane analityczne z przedstawionej prezentacji o wykorzystaniu taboru,

Po wykonaniu koncepcji niezwłocznie wrócimy do tematu, najpóźniej na czerwcowym posiedzeniu, zgodnie z rocznym planem pracy komisji.

W dalszej części posiedzenia zapoznaliśmy się z planami inwestycyjnymi na drogach. Temat omówiła Kierownik Wydziału Planowania Rozwoju i Inwestycji – Pani Agnieszka Litwin.

Kierownik Wydziału Dróg i Transportu - Pan Stanisław Chojecki przedstawił listę zadań w zakresie nakładek i chodników przewidzianych do realizacji na ten rok. Ilość zadań z listy, które ostatecznie będą realizowane, poznamy po przeprowadzonych przetargach.

Opiniowaliśmy projekty uchwał.

Następne posiedzenie komisji 16 marca 2018 r. Tematem będzie przegląd stanu dróg oraz ocena zrealizowanych zadań w roku ubiegłym.

 

Przewodniczący Komisji Dróg, Bezpieczeństwa i Porządku

Mirosław Pawlaczyk

 


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
sprawozdanie komisji DBiP - luty 2018.pdf (PDF, 139.56Kb) 2018-02-23 14:57:18 136
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Magdalena Olszewska-Pawlik

Data wytworzenia:
22 lut 2018

Osoba dodająca informacje

Magdalena Olszewska-Pawlik

Data publikacji:
23 lut 2018, godz. 14:57

Osoba aktualizująca informacje

Magdalena Olszewska-Pawlik

Data aktualizacji:
23 lut 2018, godz. 14:57