Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Kąty Wrocławskie

Uchwała Nr 11 z dnia 28 listopada 2019 r.

Projekt

 

z dnia 22 listopada 2019 r.

Zatwierdzony przez .........................

 

 

 

UCHWAŁA NR
RADY MIEJSKIEJ W KĄTACH WROCŁAWSKICH

z dnia 28 listopada 2019 r.

w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Kąty Wrocławskie
 

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2019 poz. 506 tj. z dnia 2019.03.15) oraz na podstawie art. 226, 227, 228, 229 i art. 231 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. 2019.poz.869 t.j z dnia 2019.05.10) Rada Miejska w Kątach Wrocławskich uchwala co następuje:

§ 1. W uchwale Nr III/18/18 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 grudnia 2018 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kąty Wrocławskie, zmienioną uchwałami Rady Miejskiej nr V/71/2019 z dnia 21.02.2019 r. i nr VI/111/19 z dnia 28.03.2019 r, nr VII/122/19 z dnia 25.04.2019 r.oraz nr VIII/141/19 z dnia 30.05.2019 , XI/159/19 z dnia 22.08.2019 roku, z dnia 26.09.2019 nr XII/177/19, oraz z dnia 24.10.2019 roku nr XIII/206/19 wprowadza się następujące zmiany:

1) Załącznik nr 1 pod nazwą "Wieloletnia prognoza finansowa" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.

2) Załącznik nr 2 pod nazwą "Przedsięwzięcia WPF" do niniejszej uchwały pozostaje bez zmian,

3) Załącznik nr 3 pod nazwą "Objaśnienia przyjętych wartości do WPF w latach 2019- 2027 Gminy Kąty Wrocławskie" otrzymuje brzmienie jak Załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.     

 

Przewodniczący Rady Miejskiej

 

Grzegorz Pacyna

 

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 11
Rada
z dnia 28 listopada 2019 r.
 

Wieloletnia prognoza finansowa[1])  

Wyszczególnienie

2019

2020

2021

2022[2])  

2023

2024

2025

2026

2027

1. Dochody ogółem

x

154 766 283,06

176 352 453,94

178 602 138,00

173 109 138,00

186 148 946,00

197 986 386,00

208 293 826,00

217 998 195,00

225 237 978,00

1.1

 

x

142 210 932,50

164 266 138,94

168 733 138,00

169 533 138,00

183 886 946,00

195 786 386,00

206 093 826,00

215 798 195,00

223 037 978,00

 

 

1.1.1

 

dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych

37 894 353,00

42 459 000,00

48 600 000,00

48 800 000,00

54 200 000,00

59 600 000,00

62 500 000,00

65 500 000,00

68 000 000,00

1.1.2

 

dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych

4 329 872,00

7 500 000,00

12 600 000,00

12 700 000,00

15 800 000,00

17 900 000,00

19 000 000,00

21 200 000,00

22 300 000,00

1.1.3

 

podatki i opłaty[3])  

44 691 180,00

52 800 000,00

57 900 000,00

59 500 000,00

62 400 000,00

64 200 000,00

68 000 000,00

71 100 000,00

74 600 000,00

1.1.3.1

 

z podatku od nieruchomości

30 776 000,00

34 200 000,00

37 000 000,00

40 200 000,00

43 700 000,00

45 800 000,00

48 000 000,00

50 500 000,00

53 200 000,00

1.1.4

 

z subwencji ogólnej

20 945 612,00

22 950 000,00

21 300 000,00

22 500 000,00

23 900 000,00

24 400 000,00

25 000 000,00

26 300 000,00

27 600 000,00

1.1.5

 

z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące

21 683 989,00

26 285 200,00

23 850 000,00

24 535 000,00

25 241 000,00

26 900 000,00

27 600 000,00

28 200 000,00

29 600 000,00

1.2

 

x

12 555 350,56

12 086 315,00

9 869 000,00

3 576 000,00

2 262 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

 

 

1.2.1

 

ze sprzedaży majątku

x

1 002 500,00

1 286 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.2.2

 

z tytułu dotacji oraz środków przeznaczonych na inwestycje

10 058 460,03

10 800 000,00

9 869 000,00

3 576 000,00

2 262 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

2. Wydatki ogółem

x

176 915 261,06

166 504 365,00

170 956 050,00

165 377 050,00

178 463 050,00

190 501 050,00

201 001 050,00

212 876 157,00

222 137 050,00

2.1

 

x

124 486 431,53

112 338 365,00

115 356 050,00

131 177 050,00

141 763 050,00

153 401 050,00

165 601 050,00

178 076 157,00

186 637 050,00

 

 

 

2.1.1

 

z tytułu poręczeń i gwarancji

x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.1.1.1

 

w tym: gwarancje i poręczenia podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy

x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.1.2

 

na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przekształconego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej, w wysokości w jakiej nie podlegają sfinansowaniu dotacją z budżetu państwa[4])  

x

x

x

x

x

x

x

x

x

2.1.3

 

wydatki na obsługę długu

x

894 300,00

1 010 200,00

850 100,00

706 400,00

560 000,00

414 700,00

310 300,00

151 600,00

53 700,00

 

 

 

2.1.3.1

 

w tym odsetki i dyskonto określone w art. 243 ust. 1 ustawy lub art. 169 ust. 1 ufp z 2005 r

x

894 300,00

1 010 200,00

850 100,00

706 400,00

560 000,00

414 700,00

310 300,00

151 600,00

53 700,00

 

 

 

2.1.3.1.1

 

odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, w terminie nie dłuższym niż 90 dni po zakończeniu programu, projektu lub zadania i otrzymaniu refundacji z tych środków (bez odsetek i dyskonta od zobowiązań na wkład krajowy)

x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.1.3.1.2

 

odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, z tytułu zobowiązań zaciągniętych na wkład krajowy

x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.2

 

x

52 428 829,53

54 166 000,00

55 600 000,00

34 200 000,00

36 700 000,00

37 100 000,00

35 400 000,00

34 800 000,00

35 500 000,00

3. Wynik budżetu

x

-22 148 978,00

9 848 088,94

7 646 088,00

7 732 088,00

7 685 896,00

7 485 336,00

7 292 776,00

5 122 038,00

3 100 928,00

4. Przychody budżetu

x

30 182 600,00

120 000,00

86 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.1

 

x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.1.1

 

w tym na pokrycie deficytu budżetu

x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.2

 

x

4 679 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.2.1

 

w tym na pokrycie deficytu budżetu

x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.3

 

x

25 503 600,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.3.1

 

w tym na pokrycie deficytu budżetu

x

22 148 978,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.4

Inne przychody niezwiązane z zaciągnięciem długu[5])  x

0,00

120 000,00

86 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.4.1

 

w tym na pokrycie deficytu budżetu

x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5. Rozchody budżetu

x

8 033 622,00

9 968 088,94

7 732 088,00

7 732 088,00

7 685 896,00

7 485 336,00

7 292 776,00

5 122 038,00

3 100 928,00

5.1

 

7 913 622,00

9 882 088,94

7 732 088,00

7 732 088,00

7 685 896,00

7 485 336,00

7 292 776,00

5 122 038,00

3 100 928,00

 

 

5.1.1

 

w tym łączna kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy

x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5.1.1.1

 

kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3 ustawy

x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5.1.1.2

 

kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3a ustawy

x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5.1.1.3

 

kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń innych niż określone w art. 243 ustawy 5  x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5.2

 

120 000,00

86 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

6. Kwota długu

x

56 033 238,94

46 151 150,00

38 419 062,00

30 686 974,00

23 001 078,00

15 515 742,00

8 222 966,00

3 100 928,00

0,00

7. Kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych jednostkach zaliczanych do sektora finansów publicznych

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 

 

8.1

 

17 724 500,97

51 927 773,94

53 377 088,00

38 356 088,00

42 123 896,00

42 385 336,00

40 492 776,00

37 722 038,00

36 400 928,00

8.2

Różnica między dochodami bieżącymi, skorygowanymi o środki[6]) a wydatkami bieżącymi, pomniejszonymi[7]) o wydatki

22 403 500,97

51 927 773,94

53 377 088,00

38 356 088,00

42 123 896,00

42 385 336,00

40 492 776,00

37 722 038,00

36 400 928,00

 

 

9.1

 

x

5,69%

6,18%

4,81%

4,87%

4,43%

3,99%

3,65%

2,42%

1,40%

9.2

 

x

5,69%

6,18%

4,81%

4,87%

4,43%

3,99%

3,65%

2,42%

1,40%

9.3

 

x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

9.4

 

x

5,69%

6,18%

4,81%

4,87%

4,43%

3,99%

3,65%

2,42%

1,40%

9.5

 

x

12,10%

30,17%

29,89%

22,16%

22,63%

21,41%

19,44%

17,30%

16,16%

9.6

Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń[8]), obliczony w oparciu o plan 3 kwartału roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat)x

19,30%

16,07%

19,19%

24,05%

27,41%

24,89%

22,07%

21,16%

19,38%

9.6.1

 

Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczony w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat)

x

21,51%

18,27%

21,39%

24,05%

27,41%

24,89%

22,07%

21,16%

19,38%

9.7

 

x

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

9.7.1

 

Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczonego w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego rok budżetowy

x

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

10. Przeznaczenie prognozowanej nadwyżki budżetowej[9]) w tym na:

 

10.1

 

0,00

9 762 088,00

7 646 088,00

7 732 088,00

7 685 896,00

7 485 336,00

7 292 776,00

5 122 038,00

3 100 928,00

 

 

11.1

 

41 252 052,88

36 800 000,00

37 300 000,00

38 600 000,00

41 000 000,00

44 400 000,00

45 900 000,00

46 100 000,00

46 100 000,00

11.2

Wydatki związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego[10])  

10 921 618,19

13 190 000,00

14 500 000,00

15 700 000,00

16 900 000,00

17 100 000,00

19 300 000,00

20 500 000,00

21 300 000,00

11.3

 

34 761 544,80

68 044 198,00

43 581 817,20

14 127 000,00

30 000 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

11.3.1

 

bieżące

11 359 036,80

14 868 498,00

1 842 153,20

1 027 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

11.3.2

 

majątkowe

23 402 508,00

53 175 700,00

41 739 664,00

13 100 000,00

30 000 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

11.4

Wydatki inwestycyjne kontynuowane[11])  

41 342 917,00

9 400 000,00

12 000 000,00

11 000 000,00

12 500 000,00

10 200 000,00

10 700 000,00

10 200 000,00

10 100 000,00

11.5

Nowe wydatki inwestycyjne[12])  

10 543 382,00

44 260 000,00

30 600 000,00

22 700 000,00

23 700 000,00

26 400 000,00

24 200 000,00

24 100 000,00

24 900 000,00

11.6

 

1 150 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

 

 

12.1

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.1.1

 

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.1.1.1

 

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z  zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania[13])  

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.2

 

7 863 329,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.2.1

 

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

7 863 329,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.2.1.1

 

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania

6 845 163,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.3

 

110 796,80

278 498,00

32 153,20

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.3.1

 

finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.3.2

 

Wydatki bieżące na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.4

 

11 504 167,00

4 289 198,00

3 170 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.4.1

 

finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

5 626 973,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.4.2

 

Wydatki majątkowe na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

11 504 167,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.5

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.5.1

 

w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.6

Wydatki na wkład krajowy w związku z zawartą po dniu 1 stycznia 2013 r. umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy[14])  

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.6.1

 

w tym w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.7

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.7.1

 

w tym w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.8

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.8.1

 

w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 

 #xa0;

13.1

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.2

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.3

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.4

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.5

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.6

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.7

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 

 

14.1

 

7 913 622,00

6 694 138,00

4 544 138,00

4 544 138,00

4 497 946,00

4 297 386,00

4 104 826,00

1 934 088,00

0,00

14.2

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.3

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.3.1

 

spłata zobowiązań wymagalnych z lat poprzednich, innych niż w pkt 14.3.3

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.3.2

 

związane z umowami zaliczanymi do tytułów dłużnych wliczanych do państwowego długu publicznego

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.3.3

 

wypłaty z tytułu wymagalnych poręczeń i gwarancji

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.4

 

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

15. Dane dotyczące emitowanych obligacji przychodowych[15])  

 

16. Stopnie niezachowania relacji określonych w art. 242–244 ustawy w przypadku określonym w …**ustawy[16])  

 

                         


 

* Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń zostanie automatycznie wygenerowana przez aplikację wskazaną przez Ministra Finansów, o której mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2013 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. poz. 86, z późn. zm.). Automatyczne wyliczenia danych na podstawie wartości historycznych i prognozowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego dotyczą w szczególności także pozycji 9.6.–9.6.1 i pozycji z sekcji 16.

** Należy wskazać jedną z następujących podstaw prawnych: art. 240a ust. 4 / art. 240a ust. 8 / art. 240b ustawy określającą procedurę, jaką objęta jest jednostka samorządu terytorialnego.planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji. W przypadku planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji w okresie dłuższym niż okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne, informację o wydatkach z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji, wykraczających poza wspomniany okres, należy zamieścić w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej. W przypadku gdy kwoty wydatków wynikające z limitów wydatków na przedsięwzięcia wykraczają poza okres prognozy kwoty długu, to pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się do ostatniego roku, na który ustalono limit wydatków na realizację przedsięwzięć wieloletnich.

x – pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się na okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne (prognoza kwoty długu). Okres ten nie podlega wydłużeniu w sytuacji

 

 

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr 11
Rada
z dnia 28 listopada 2019 r.
 

Wykaz przedsięwzięć do WPF

Lp.

Nazwa i cel

Jednostka odpowiedzialna lub koordynująca

Okres realizacji

Łącznie nakłady finansowe

Limit 2019

Limit 2020

Limit 2021

Limit 2022

Limit 2023

Limit zobowiązań

od

do

1

Wydatki na przedsięwzięcia-ogółem (1.1+1.2+1.3)

208 283 013,00

34 761 544,80

68 044 198,00

43 581 817,20

14 127 000,00

30 000 000,00

190 514 560,00

1.a

- wydatki bieżące

34 809 812,00

11 359 036,80

14 868 498,00

1 842 153,20

1 027 000,00

0,00

29 096 688,00

1.b

- wydatki majątkowe

173 473 201,00

23 402 508,00

53 175 700,00

41 739 664,00

13 100 000,00

30 000 000,00

161 417 872,00

1.1

Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009.r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2077, z późn.zm.), z tego:

7 766 256,00

274 904,80

4 289 198,00

3 202 153,20

0,00

0,00

7 766 256,00

1.1.1

- wydatki bieżące

421 448,00

110 796,80

278 498,00

32 153,20

0,00

0,00

421 448,00

1.1.1.1

Usprawnienia organzacyjne w GOPS Katy Wrocławskie - Skuteczna pomoc społeczna

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

2019

2021

421 448,00

110 796,80

278 498,00

32 153,20

0,00

0,00

421 448,00

1.1.2

- wydatki majątkowe

7 344 808,00

164 108,00

4 010 700,00

3 170 000,00

0,00

0,00

7 344 808,00

1.1.2.1

Budowa sieci dróg rowerowych oraz B&R na terenie gminy Kąty Wrocławskie - droga rowerowa Katy Wr.- Nowa Wieś Kącka oraz Sadków - Sadowice - Poprawa bezpieczeństwa w ruchu rowerowym

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2021

1 815 000,00

65 000,00

930 000,00

820 000,00

0,00

0,00

1 815 000,00

1.1.2.2

Poprawa transportowej mobilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów : Parkuj i Jedź i B&R na terenie gmin Jelcz Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka" - Poprawa bezpieczeństwa w ruchu rowerowym

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2021

4 305 000,00

55 000,00

1 900 000,00

2 350 000,00

0,00

0,00

4 305 000,00

1.1.2.3

Koalicja na rzecz poprawy jakości powietrza Gmin ZIT Aglomeracji Wrocławskiej ( ZIT WROF) - Poprawa stanu jakości powietrza w gminie

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

58 000,00

27 300,00

30 700,00

0,00

0,00

0,00

58 000,00

1.1.2.4

Dostosowanie linii kolejowej nr 274 dla obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego Mokronos Górny- budowa parkingu - zwiększenie ilości pasażerów linii kolejowych

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

1 166 808,00

16 808,00

1 150 000,00

0,00

0,00

0,00

1 166 808,00

1.2

Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego, z tego:

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.2.1

- wydatki bieżące

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.2.2

- wydatki majątkowe

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.3

Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w pkt 1.1 i 1.2), z tego

200 516 757,00

34 486 640,00

63 755 000,00

40 379 664,00

14 127 000,00

30 000 000,00

182 748 304,00

1.3.1

- wydatki bieżące

34 388 364,00

11 248 240,00

14 590 000,00

1 810 000,00

1 027 000,00

0,00

28 675 240,00

1.3.1.1

Umowa na dowóz uczniów do szkół gminnych - Poprawa bezpieczeństwa uxczniów w drodze do szkoły

ZESPÓŁ OBSŁUGI JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH

2019

2019

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.3.1.2

Umowa na utrzymanie czystości i porządku na ulicach, placach i terenach zielonych w obrębie miasta - Poprawa estetyki w obrębie miasta i gminy

URZĄD MIASTA I GMINY

2013

2020

4 130 000,00

550 000,00

550 000,00

0,00

0,00

0,00

1 100 000,00

1.3.1.3

Umowy na zmiany planów zagospodarowania przestrzennego gminy - Rozwój gospodarczy gminy

URZĄD MIASTA I GMINY

2013

2020

1 229 124,00

280 000,00

50 000,00

0,00

0,00

0,00

330 000,00

1.3.1.4

Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy Kąty Wrocławskie - Utrzymanie przejezdności i bezpieczeństwa dróg

URZĄD MIASTA I GMINY

2015

2020

1 240 000,00

300 000,00

300 000,00

0,00

0,00

0,00

600 000,00

1.3.1.5

Umowa na wywóz odpadów komunalnych i ich segregacja - Poprawa estetyki miasta i gminy

ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ

2018

2020

17 844 000,00

7 500 000,00

9 200 000,00

0,00

0,00

0,00

16 700 000,00

1.3.1.6

Gminny Program Wspierania Rodziny w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2018-2020 - Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo- wychowawczych zagrożonych demoralizacją i wykluczeniem społecznym w przywróceniu jej zdolności do prawidłowego funkcjonowania.

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

2018

2020

359 300,00

179 300,00

180 000,00

0,00

0,00

0,00

359 300,00

1.3.1.7

Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w rodzinie w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2019-2021 - Zwiększenie skuteczności przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz zmniejszenie skali zjawiska w gminie.

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

2019

2021

23 940,00

7 940,00

8 000,00

8 000,00

0,00

0,00

23 940,00

1.3.1.8

Lokalny transport zbiorowy na terenie miasta i gminy - Zapewnienie transportu lokalnego mieszkańcom

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2022

9 562 000,00

2 431 000,00

4 302 000,00

1 802 000,00

1 027 000,00

0,00

9 562 000,00

1.3.2

- wydatki majątkowe

166 128 393,00

23 238 400,00

49 165 000,00

38 569 664,00

13 100 000,00

30 000 000,00

154 073 064,00

1.3.2.1

Projekty - Utworzenie zbioru zadań inwestycyjnych, ustalenie wysokości nakladów do ich realizacji oraz źródeł finansowania

URZĄD MIASTA I GMINY

2013

2020

2 617 217,00

685 400,00

500 000,00

0,00

0,00

0,00

1 185 400,00

1.3.2.2

Wykonanie projektu i zakup gruntów pod budowę zespołu szkolno- przedszkolnego w Krzeptowie - Poprawa infrastruktury edukacyjnej

URZĄD MIASTA I GMINY

2018

2021

39 799 000,00

2 560 000,00

20 600 000,00

15 799 000,00

0,00

0,00

38 959 000,00

1.3.2.3

Budowa kanalizacji sanitarnej wschód - Zabrodzie, Mokronos Dolny i Mokronos Górny - Poprawa stanu środowiska naturalnego i warunków życia mieszkańców

URZĄD MIASTA I GMINY

2017

2023

75 788 512,00

12 200 000,00

5 000 000,00

7 000 000,00

13 100 000,00

30 000 000,00

67 300 000,00

1.3.2.4

Rewitalizacja rynku w Kątach Wrocławskich - Podniesienie atrakcyjności miejscowości, stworzenie strefy rekreacyjnej i strefy spotkań towarzyskich

URZĄD MIASTA I GMINY

2016

2021

7 718 664,00

1 825 000,00

2 500 000,00

2 718 664,00

0,00

0,00

7 043 664,00

1.3.2.5

Budowa ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich - Poprawa systemu komunikacji drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2018

2021

3 250 000,00

0,00

1 450 000,00

1 800 000,00

0,00

0,00

3 250 000,00

1.3.2.6

Budowa oświetlenia i wykonanie projektów - Poprawa infrastruktury drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2018

2020

900 000,00

700 000,00

100 000,00

0,00

0,00

0,00

800 000,00

1.3.2.7

Budowa kanalizacji sanitarnej gminy południe-wykonanie projektu - Poprawa stanu środowiska wodno-gruntowego

URZĄD MIASTA I GMINY

2018

2021

2 345 000,00

0,00

295 000,00

1 752 000,00

0,00

0,00

2 047 000,00

1.3.2.8

Modernizacja kompleksu sportowego przy ul. Zwycięstwa w Kątach Wrocławskich - Poprawa infrastrutkury sportowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2018

2021

8 000 000,00

1 898 000,00

3 500 000,00

2 500 000,00

0,00

0,00

7 898 000,00

1.3.2.9

Modernizacja ul. Żeromskiego w Kątach Wrocławskich - Poprawa systemu komunikacji drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

2 200 000,00

200 000,00

2 000 000,00

0,00

0,00

0,00

2 200 000,00

1.3.2.10

Przebudowa drogi ul.Zwycięstwa, Kościuszki i Norwida w Kątach Wrocławskich - Poprawa systemu komunikacji drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

2 500 000,00

200 000,00

2 300 000,00

0,00

0,00

0,00

2 500 000,00

1.3.2.11

Budowa połączenia drogowego pomiędzy Smolcem a Mokronosem Górnym poprzez budowę ul. Granitowej i modernizację odcinka ul. Konwaliowej - Poprawa systemu komunikacji drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

3 600 000,00

1 600 000,00

2 000 000,00

0,00

0,00

0,00

3 600 000,00

1.3.2.12

Budowa przedszkola przy ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich - Poprawa infrastruktury edukacyjnej

URZĄD MIASTA I GMINY

2018

2021

14 620 000,00

0,00

7 500 000,00

7 000 000,00

0,00

0,00

14 500 000,00

1.3.2.13

Budowa świetlicy w Nowej Wsi Wrocławskiej - Poprawa infrastruktury społecznej

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

1 770 000,00

970 000,00

800 000,00

0,00

0,00

0,00

1 770 000,00

1.3.2.14

Przejmowanie sieci kanalizacyjnej - Poprawa stanu środowiska wodno-gruntowego

KĄTY WROCŁAWSKIE

2019

2020

40 000,00

20 000,00

20 000,00

0,00

0,00

0,00

40 000,00

1.3.2.15

Budowa drogi w ul. Dębowej w miejscowości Sadków - Poprawa infrastruktury drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

980 000,00

380 000,00

600 000,00

0,00

0,00

0,00

980 000,00

 

 

Załącznik Nr 3 do uchwały Nr 11
Rada
z dnia 28 listopada 2019 r.

Załącznik nr 3 do uchwały.

Objaśnienia do zmiany uchwały Rady Miejskiej z dnia 28.11.2019 roku.

Załącznik nr 2 -przedsięwzięcia nie ulega zmianie.

Projekt uchwały uwzględnia zmiany w planie dochodów i wydatków dokonanych pomiędzy sesjami.

Zmienia się wysokość rozchodów o kwotę 87.022 zł, które jednocześnie zmniejszają zadłużenie gminy w związku ze zmianą harmonogramu spłat pożyczki z WFOŚiGW we Wrocławiu.

Kwota ta została pokryta nieplanowanymi dochodami .Jednocześnie uwzględniono te zmiany w projekcie budżetu na 2020 rok zmniejszając dług na koniec 2019 roku o tę kwotę.

Projekt uchwały dotyczy poniższych zmian:

1. W zadaniu 1.3.2.13 - Budowa świetlicy w Nowej Wsi Wrocłąwskiej dodaje się kwotę 170.000 zł w 2019 r. i 100.000 zł w 2020 r., która jest niezbędna do rozstrzygnięcia przetargu.

2. W zadaniu 1.3.2.15 - Budowa drogi w ul. Dębowej w miejscowości Sadków - dodaje się kwotę 80.000zł w 2019 r., która jest niezbędna do rozstrzygnięcia przetargu..

3. W WPF wprowadzone zostały nowe wartości planu dochodów i wydatków.

Objaśnienie do zmian WPF wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej z dnia 26 września 2019 r.

1.Wprowadzono zadanie bieżące1.1.1.1pn.Usprawnienie organizacyjne w GOPS Kąty Wrocławskie- skuteczna pomoc społeczna. Zadanie jest 3 letnie o ogólnej wartości 421.448 zł. Dotacja będzie przeznaczona na szkolenia, doposażenie pomieszczeń biurowych i urądzeń informatycznych . Finansowanie: 2019 r.-110.796,80 zł, 2020 r.-278.498 zł, 2021 r.-32.153,20 zł.

355.196,61 zł to środki unijne oraz 66.251,67 zł udział krajowy.

2.W zadaniu 1.1.2.4 Dostosowanie linii kolejowej nr 247 dla obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego - Mokronos Górny- budowa parkingu dodaje się kwotę 431.808 zł w roku 2020  która jest niezbędna do rozstrzygnięcia przetargu, który był ogłoszony po raz czwarty.Najniższa wartość oferty to 1.107.000 zł, druga 1.180.000 zł.

W WPF wprowadzone zostały nowe wartości planu dochodów i wydatków.

Objaśnienie do zmian WPF wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej z dnia 22 sierpnia 2019 r.

Projekt uchwały zakłada zmiany dotyczące zwiększenia limitów do poniższych zadań:

1.zad.1.3.1.8 zwiększa się limit na lokalny transport zbiorowy o 1.101.000 zł, w 2019 roku z tego 817.000 zł przenosi się z dowozu uczniów, razem 2.431.000 zł, w 2020 roku kwota transportu wyniesie 4.302.000 zł, w tym z dowozu uczniów 1.802.000 zł- przeniesiono zostały limity z dowozu na następne lata zatem usunięto zadanie 1.3.1.1,

2. zad. 1.3.1.5z większono limit na wywóz odpadów komunalnych w 2019 roku o 1.500.000 zł, po zmianie 7.500.000 zł, a na 2020 rok limit wynosi 9.200.000 zł,

3.mniejszono limity zadań wieloletnich, które w budżecie przeznaczono na zwiększenie innych zadań opisanych w uchwale w sprawie zmian w budżecie:

a) zad.1.3.2.4 rewitalizacja rynku w Kątach Wrocławskich limit w 2019 zmniejszono o 260.000 zł, zakończenie I etapu zadania,

b) zad.1.3.2.2 projekt i zakup gruntów na budowę zespołu szkolno-przedszkolnego w m.Krzeptów o kwotę 840.000 zł, grunty zakupiono, a projekt będzie zrealizowany w 2020 roku,

c) zad.1.3.2.7 projekt na budowę kanalizacji sanitarnej gminy -południe 298.000 zł ze względu na przesunięcie realizacji inwestycji o 1 rok,

d) zad.1.3.2.8 modernizacja kompleksu sportowego przy ul.Zwycięstwa w Kątach Wr.zmniejszamy limit o 102.000 zł zakończenie I etapu zadania.

Wprowadzono pożyczkę dla Stowarzyszenia Wolna Przedsiębiorczość ze Świdnicyw kwocie 86.000 zł na 2020 rok oraz jej spłatę w 2021 roku po rozliczeniu dotacji.

Dokonano aktualizacji planu dochodów i wydatków zgodnie z uchwałą w sprawie zmian w budżecie.

Objaśnienia do zmian w  Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej z dnia 30 maja 2019 roku.

Wprowadzono zmiany do zadań współfinansowanych ze środków UE :

 nr 1.1.2.1- Budowa sieci dróg rowerowych oraz B&R na terenie gminy Kąty Wrocławskie- droga rowerowa Katy Wr.- Nowa Wieś Kącka oraz Sadków - Sadowice. Łączne nakłady finansowe zwiększyły się o 350.000 zł w 2021 roku i wynoszą 1.815.000 zł, limit roku 2019  65.000 zł, limit roku 2020 - 930.000 zł i  rok 2021 - 820.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 1.815.000 zł.

 nr 1.1.2.2 - Poprawa transportowej moblilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów Parkuj i Jedź i B&R na terenie gmin Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka.

Projekt obejmuje realizację 2 zadań na terenie Gminy Kąty Wrocławskie.

– Łączne nakłady finansowe zmniejszyły się o 350.000 zł i wynoszą 4.305.000 zł, limit roku 2019  55.000 zł, limit roku 2020 - 1.900.000 zł i rok 2021 - 2.350.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 4.305.000 zł.

Zmniejszenie na jednym zadaniu, a zwiększenie na drugim uwzględnia doprecyzowanie kosztów w Programie Funkcjonalno Użytkowym i kosztorysach inwestorskich dotyczących realizacji tych zadań.

Wprowadza się do WPF nowe zadanie, które było zaplanowane do realizacji w 2019 roku.

nr 1.1.2.4 Dostosowanie linii kolejowej nr 247 dla obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego - Mokronos Górny- budowa parkingu , ponieważ zgodnie z decyzją Instytucji Zarządzającej gmina otrzymała zgodę na przesunięcie terminu realizacji projektu . Projekt będzie realizowane w systemie zaprojektuj i wybuduj w latach 2019 i 2020. W roku 2019 ogłoszony będzie przetarg na projekt , a wykonanie zadania w 2020 roku. Łączne nakłady wynoszą 735.000 zł. W 2019 roku 16.808 zł, a w 2020 roku 718.192 zł.Limit zobowiązań wynosi 735.000 zł.

nr. 1.3.2.3 Budowa kanalizacji sanitarnej wschód-kontynuacja- Zabrodzie, Mokronos Dolny i Mokronos Górny.Zwiększa się plan zadania w 2019 roku o 100.000 zł w związku z włączeniem do przetargu budowy kanalizacji w Mokronosie Górnym w celu umożliwienia wyłonienia wykonawcy w IV kwartale br. Zadanie realizowane będzie w latach 2020- 2022.Łączny limit zobowiązań po zmianie wynosi 67.300.000 zł, z tego rok 2019 -12.200.000 zł,2020 -5.000.000 zł, 2021 -7.000.000 zł, 2022 -13.100.000 zł, a 2023 -30.000.000 zł.

OBJAŚNIENIA PRZYJĘTYCH WARTOŚCI DO WPF W LATACH 2019-2027 GMINY KĄTY WROCŁAWSKIE

Projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej został opracowany zgodnie z przepisami art. 226 i 227 ustawy o finansach publicznych. Prognozę tę opracowuje się w celu przeprowadzenia oceny sytuacji finansowej gminy, oceny zdolności kredytowej, wyznaczenia możliwości inwestycyjnych.

Gmina Kąty Wrocławskie, podejmując zadania inwestycyjne spodziewa się w przyszłości efektów w postaci poprawy standardu życia mieszkańców, jak również korzyści z napływu nowych inwestorów. Gmina stara się wykorzystać możliwości, jakie stwarza Unia Europejska i jej fundusze. Dlatego też największe inwestycje infrastrukturalne stara się realizować przy udziale środków zewnętrznych.

Odległy czas prognozowania zwiększa ryzyko niewłaściwego oszacowania wartości przyjętych w prognozie w odniesieniu do faktycznie uzyskanych. Zwracając uwagę na kroczący charakter prognozy, która corocznie będzie nowelizowana przyjęto następujące założenia: - dla roku 2019 przyjęto wartości wynikające z projektu budżetu, - dla lat 2020-2027 przyjęto sposób prognozowania, poprzez indeksację o poszczególne wskaźniki, korekty merytoryczne i szacunek.

Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2019-2027:

1. Jest kontynuacją realizacji przedsięwzięć z lat poprzednich na realizację których gmina stara się o uzyskanie dofinansowania ze środków budżetu UE oraz budżetu krajowego.

2. Nie zawiera wydatków na realizację przedsięwzięć związanych z realizacją umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.

3. Zawiera wydatki bieżące i majątkowe na realizację przedsięwzięć pozostałych.

W załączniku nr 1 zobrazowane są przepływy pieniężne, wynik budżetu oraz kwota długu.

Podstawą ustalenia wielkości dochodów ogółem są dochody bieżące i majątkowe zrealizowane w latach poprzednich, planowane do uzyskania w roku 2019, założenia wynikające z projektu budżetu na 2019 rok oraz na lata przyszłe oraz wytyczne Ministra Finansów dotyczące założeń makroekonomicznych dla potrzeb sporządzania wieloletnich prognoz finansowych jednostek samorządu terytorialnego.

Dochody

W pierwszej części tabeli wykazano planowane dochody ogółem w podziale na bieżące i  majątkowe. Przyjęto wzrost dochodów w latach 2020 do 2027  o około 5 %, który ustalono w oparciu o analizę wzrostu dochodów w ciągu ostatnich 5 lat. Największy wzrost dochodów zaplanowano w roku 2020 o wskaźnik 18,5 % w związku z dynamicznym rozwojem gminy , pozyskaniem wielu nowych inwestorów, a także znacznym wzrostem liczby mieszkanców. Zaplanowano wzrost dochodów bieżących w roku 2020  o kwotę 25,6 mln zł w szczególności z tytułu : udziałów we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych o kwotę ponad 3 mln zł i od osób fizycznych o kwotę 1,2 mln zł. Założono wzrost : podatku od nieruchomości o kwotę ok. 4 mln zł, z tytułu subwencji ogólnej 3 mln zł i z tytułu dotacji i środków na cele bieżące o kwotę 3 mln zł. Przy wyliczaniu dochodów bieżących kierowano się tendencjami rozwojowymi gminy, prowadzonymi na jej terenie inwestycjami nowych przedsiębiorców i realizacją indywidualnego budownictwa mieszkaniowego, a także domów wielorodzinnych. Pod uwagę wzięto również nieznaczny wzrost wskaźnika inflacji w ostatnich latach prognozy. Przy planowaniu dochodów i wydatków kierowano się zasadą ostrożności i możliwością ich realizacji.

Dochody majątkowe określono uwzględniając środki zewnętrzne na dofinansowanie przedsięwzięć inwestycyjnych w postaci pozyskanych dotacji i środków przeznaczonych na inwestycje. Największe dofinansowanie wykazano w latach 2019 - ponad 11 mln zł, 2020 r. - kwota 10,8 mln zł i w roku 2021- 9,8 mln zł, z tendencją malejącą w latach następnych. Dochody ze sprzedaży majątku założono tylko w latach 2019-2020 . Przy określeniu wysokości dochodów majątkowych ze sprzedaży mienia wzięto pod uwagę wartość zasobu komunalnego przeznaczonego do zagospodarowania .

Wydatki

W następnej części tabeli wykazane zostały wydatki ogółem, a w dalszym podziale na bieżące i majątkowe. Podstawą ustalenia wielkości wydatków ogółem są wydatki bieżące i majątkowe zrealizowane w latach poprzednich, planowane do realizacji w roku 2019 i ujęte w projekcie budżetu na 2019 rok oraz na lata przyszłe.

Od paru lat wprowadzana jest dyscyplina wydatków bieżących, która wynika z konieczności zachowania polityki inwestycyjnej Gminy i maksymalnych możliwości wykorzystania środków zewnętrznych.

Wydatki bieżące zaplanowano w 2020 roku o 3,2 % mniejsze niż w roku 2019, ze względu na zaplanowane wysokie wydatki majątkowe wspófinansowane ze środków unijnych. Jest to także spowodowane przewidywanymi wysokimi wydatkami na spłatę rat kapitałowych i odsetek od zaciągniętych kredytów. W  latach następnych zaplanowano średni wzrost o  9 % wydatków bieżących.

Wydatki bieżące wyszczególniają wydatki na obsługę długu, które oszcowano w roku 2020  na kwotę 1.683.700 zł, w roku 2021 na kwotę 1.416.900 zł i  w roku 2022 na kwotę 1.177.300 zł - są one największe, gdyż w latach tych sumuje się spłata wcześniej i nowo zaciągniętych kredytów i pożyczek. W latach następnych wydatki na obsługę długu maleją. W związku z powyższym Gmina w roku 2020  będzie musiała zredukować wydatki bieżące do możliwości finansowych gminy.

Gmina planuje zaciągnięcie kredytów w roku 2019 na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2019.

Wydatki majątkowe w latach 2019-2023 wynikają z realizowanych i zaplanowanych przedsięwzięć powiększonych o możliwości finansowe Gminy, natomiast dla lat 2025-2027 wprowadzono wielkości określające potencjalne możliwości inwestycyjne Gminy.

Przychody i rozchody

Planuje się w roku 2019 zaciągnąć kredyty i pożyczki na kwotę 25.503.600 zł z tego na pokrycie deficytu w wysokości 17.557.000 zł. Spłata zaciąganych kredytów i pożyczek zaplanowana jest na 8 lat, spłacanych w  ratach po 3.187.950 zł. rocznie. Przewidywane oprocentowanie 3 % w stosunku rocznym. W latach następnych nie planuje się zaciągać kredytów i pożyczek. Gmina planuje udzielić pożyczkę dla stowarzyszenia w wysokości 120.000 zł , która będzie spłacona w całości w roku 2020.

W 2019 roku rozchody budżetu wynoszą 7.946.600 zł i przeznaczone są na spłatę rat kapitałowych wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokosci 7.826.600 zł i na wypłatę udzielonej pożyczki w wysokosci 120.000 zł.

Ustalenie rozchodów w następnych latach na porównywalnym poziomie ma na celu zachowanie płynności finansowej w trakcie roku i możliwości terminowego regulowania bieżących płatności. Spłatę długu zaciągniętego zaplanowano na podstawie zawartych umów i wynikających z nich terminów, a długu planowanego na podstawie własnych analiz.

Kwota długu

W prognozie przedstawiono kwotę zadłużenia Gminy na koniec każdego roku budżetowego. Planowane zadłużenie na dzień 31 grudnia 2019 roku wynosi 56.120.260 zł i będzie się corocznie obniżało aż do roku 2027.

Spłatę długu w 2019 roku postanowiono w projekcie budżetu sfinansować z zaciągniętych kredytów i pożyczek.

Zgodnie z obecnymi przepisami od 2014 roku obowiązuje nowy indywidualny limit zadłużenia wynikający z art. 243 ustawy o finansach publicznych.

Wskaźnik planowanej kwoty spłaty zobowiązań Gminy o których mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów w roku 2019 wynosi 5,98 % , a dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń wynosi 19,3 %.

Gmina we wszystkich latach objętych WPF spełnia wymogi określone art.243 uofp. Nadwyżka wykazywana w latach objętych prognozą zaplanowana jest w całości na spłatę zadłużenia gminy .

W załączniku nr 2 wykazano przedsięwzięcia do realizacji w latach 2019-2023,

których suma limitów zobowiązań przyjętych w latach wynosi 178.567.404 zł, z tego na wydatki bieżące 24.449.740 zł a na wydatki majątkowe 154.117.664 zł.

Łączne nakłady przedsięwzięć finansowych wynoszą 199.681.257 zł, z tego na wydatki bieżące 34.862.864 zł, a na wydatki majątkowe 164.818.393 zł.

Na podstawie podjętych przez Radę Miejską uchwał określono programy, projekty lub zadania współfinansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz pozostałe przedsięwzięcia ze środków własnych.

Wydatki na programy , projekty lub zadania pozostałe - Limit zobowiązań wynosi 178.567.404 zł z tego w 2019 r. - 34.115.740 zł, w 2020 r. - 62.095.000 zł, w 2021 r. - 54.129.664 zł , w  2022 r. -16.427.000 zł i w 2023 r. - 11.800.000 zł na niżej wymienione zadania :

1.3.1.1 Umowa na dowóz uczniów do szkół gminnych ma na celu poprawę bezpieczeństwa dzieci w drodze do szkół podstawowych, gimnazjalnych i przedszkoli na terenie całej gminy Kąty Wrocławskie. Łączne nakłady finansowe w latach 2019-2022 wynoszą 6.206.500 zł. W roku 2019- 1.575.500 zł, w 2020 - 1.802.000 zł, w 2021- 1.802.000 zł, w 2022 -1.027.000 zł. Przedsięwzięcie to realizuje jednostka gminna Centrum Usług Wspólnych.

W związku z obowiązkiem zorganizowania w 2019 r. postępowania przetargowego na dowóz dzieci do szkół w latach 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 w okresie od września 2019 do czerwca 2022 r. przyjęto zaliczkową stawkę za 1 km dowozu 5,50 zł. brutto, szacunkową liczbę kilometrów 1762 km/ dziennie i 186 dni planowanego dowozu w każdym roku.

1.3.1.2 Umowa na utrzymanie czystości i porządku na ulicach i terenach zielonych w obrębie miasta - W ramach zadania w zakresie utrzymania czystości i porządku w mieście oraz utrzymania terenów zielonych w latach 2019 - 2020  realizowane będą, po przeprowadzeniu procedury przetargowej, dwie umowy:

- umowa na utrzymanie czystości i porządku na drogach (w rozumieniu ustawy o drogach publicznych) w granicach miasta Kąty Wrocławskie,

- umowa na utrzymanie zieleni w granicach Miasta Kąty Wrocławskie.

1.3.1.3 Umowy na zmiany planów zagospodarowania przestrzennego Gminy . Plany miejscowe stanowią podstawę planowania przestrzennego  w gminie. Ustanawiają przepisy powszechnie obowiązujące na danym terenie, będące podstawe wydawania decyzji administracyjnych. W planach miejscowych dokonuje się również zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.

Jednym z podstawowych dokumentów planistycznych jest Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Dokument ten sporządza się dla całego obszaru gminy. Określa on w sposób ogólny politykę przestrzenną i lokalne zasady zagospodarowania. Jest dokumentem kreującym politykę przestrzenną gminy.

1.3.1.4 Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy . Zadaniem objęte zostaną drogi publiczne gminne na terenie wszystkich miejscowości i ulice w  mieście Kąty Wrocławskie w latach 2019- 2020. Zakres prac utrzymaniowych obejmuje odśnieżenie jezdni i uszorstnienie (posypanie) nawierzchni jezdni mieszkanką piaskowo-solną (4%).

1.3.1.5 Umowa na wywóz odpadów komunalnych i ich segregacja.

Jednym z obowiązków samorządów w sferze usług publicznych jest gospodarowanie odpadami. Ustawowe obowiązki wiążą się m.in. z koniecznością zorganizowania odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z zapewnieniem utrzymania i eksploatacji własnych odpadów komunalnych. Przedsięwzięcie to ma na celu utrzymanie czystości i porządku w gminie . Dokumentem aktualnie regulującym między innymi gospodarkę odpadami komunalnymi na terenie gminy jest zatwierdzony Uchwałą Rady Miejskiej regulamin utrzymania porządku i czystości.

W związku z wejściem w życie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Kątach Wrocławskich realizuje to zadanie, które ujęte jest w planie Wieloletniej Prognozy Finansowej pod nazwą „Umowa na wywóz odpadów komunalnych i ich segregacja - Poprawa estetyki miasta i gminy”. Na nowy okres realizacji w latach 2019-2020 planowane nakłady finansowe oszacowane zostały na kwotę 12.000.000,00 zł. Z powyższej kwoty przypada na : 2019 r- 6.000.000,00 zł ; 2020 r- 6.000.000,00 zł. Należności za wykonywane usługi płacone są cyklicznie, w co miesięcznych okresach rozliczeniowych po wykonaniu usługi i potwierdzeniu ilości wywiezionych ton odpadów. Gmina Kąty Wrocławskie jest Gminą prężnie rozwijającą się, w związku z czym istnieje prawdopodobieństwo zwiększenia się ilości odbieranych odpadów komunalnych.

1.3.1.6 Gminny Program Wspierania Rodziny w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2018 – 2020 .

Głównym celem programu jest wspieranie rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych, zagrożonych demoralizacją i wykluczeniem społecznym w przywróceniu jej zdolności do prawidłowego funkcjonowania.

Podstawowym założeniem programu jest stworzenie spójnego systemu wsparcia dla rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych. Zadaniem programu wspierania rodziny jest zapobieganie dysfunkcji rodziny poprzez tworzenie systemu wspomagającego rodzinę i dzieci, w taki sposób aby była w stanie samodzielnie zmierzyć się z własnymi problemami. Pomoc powinna mieć na celu poprawę jakości życia rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz wspieranie rodziców w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych. Aby działania na rzecz rodzin przeżywających trudności były skuteczne, konieczna jest współpraca wszystkich instytucji i organizacji mających w swoich zdaniach pracę z rodziną.

Efektem realizacji programu ma być poprawa sytuacji dzieci i rodzin, zwiększenie poczucia bezpieczeństwa, zminimalizowanie negatywnych zachowań oraz stworzenie skutecznego systemu wsparcia dla dziecka i rodziny.

1.3.1.7 Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ofiar Przemocy Rodzinie w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2019 – 2021.

Głównym celem programu będzie zwiększenie skuteczności przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz zmniejszenie skali zjawiska w gminie. Powyższy cel realizowany będzie poprzez działania Zespołu Interdyscyplinarnego przy aktywnej współpracy służb wymienionych w programie. Praca ze zjawiskiem przemocy, aby była skuteczna i przynosiła trwałe efekty musi być realizowana interdyscyplinarnie.
Program stanowi plan działań instytucji i organizacji zobowiązanych do podejmowania działań na rzecz zapobiegania i zwalczania przemocy w rodzinie, a tym samym przyczyni się do usprawnienia lokalnego systemu przeciwdziałania i ograniczenia w/w zjawiska. Realizacja programu zakłada, że nastąpi dalszy wzrost świadomości społecznej na temat zjawiska przemocy. Poza tym zostanie wzmocniony system pomocy osobom doznającym przemocy w rodzinie.

Wydatki na majątkowe programy , projekty lub zadania pozostałe - Limit zobowiązań wynosi 154.315.664 zł z tego : w roku 2019 - 34.931.000 zł, w 2020 r- 49.165.000 zł, w 2021 r. - 43.019.664 zł, w 2022 r. - 15.400.000 zł, w 2023 r. - 11.800.000 zł, na niżej wymienione zadania :

1.3.2.1 Projekty

Utworzenie zbioru zadań inwestycyjnych, ustalenie wysokości nakładów do ich realizacji oraz źródeł finansowania. Planowane jest przygotowywanie projektów dla zadań inwestycyjnych przewidywanych do realizacji w kolejnych latach.

1.3.2.2 Wykonanie projektu i zakup gruntów pod budowę zespołu szkolno przedszkolnego w Krzeptowie

Będzie to kontynuacja umowy projektowej, której zakończenie przewiduje się na IV kwartał 2019 r. Zostanie zaprojektowany budynek z częścią przedszkolną dla 150 dzieci wraz z pomieszczeniami przynależnymi, częścią szkolną dla 600 dzieci w 24 oddziałach+ 50 dzieci w oddziałach „zerowych”, biblioteka z czytelnią, gabinety terapeutyczne, pokój nauczycielski z pomieszczeniami socjalnymi, 3 świetlice szkolne, oraz częścią sportową w skład której będzie wchodzić sala sportowa o wym 28x16 oraz 8x14. W skład kompleksu szkolno-sportowego zaprojektowana będzie bieżnia, zatoki autobusowe, boisko, place zbaw, oraz infrastrukturą towarzysząca. Całość będzie bez barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych.

1.3.2.3 Budowa kanalizacji sanitarnej wschód-kontynuacja

Jest to kontynuacja realizacji zadania rozpoczętego w 2017 r. Zadanie obejmuje dokończenie budowy kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Dolnym oraz wykonanie krótkich odcinków kanalizacji sanitarnej w Zabrodziu, które nie wykonano podczas budowy, ponieważ zostały doprojektowane na etapie wykonawstwa. Planowane jest też rozpoczęcie robót budowlanych przy budowie kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Górnym. Ścieki z Mokoronosu Górnego odprowadzane będą systemem kanalizacji Mokronosu Dolnego do Miasta Wrocławia. Kanalizację sanitarną w Mokronosie Górnym przewidziano do realizacji w latach 2019-2022.

Budowa kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Dolnym otrzymała dofinansowanie w formie pożyczki i dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.

1.3.2.4 Rewitalizacja rynku w Katach Wrocławskich

Jest to kontynuacja zadania z roku 2018. Zakres robót obejmuje wykonanie nawierzchni wschodniej części Rynku wraz z niezbędnym uzbrojeniem obejmującym fontannę,
2 zbiorniki na odpady chowane pod nawierzchnią rynku, przyłącze wodne i kanalizacyjne do fontanny, przyłącze energetyczne do fontanny i zbiorników na odpady, kanalizację deszczową. Planuje się również rozpoczęcie realizacji kolejnego etapu rewitalizacji rynku obejmującej nawierzchnię parkingu, placu i chodników w zachodniej części Rynku, 2 zbiorniki podziemne na odpady komunalne wraz z zasilaniem, kanalizację deszczową w zakresie odprowadzenia wód opadowych z wykonywanej nawierzchni z uwzględnieniem podłączenia wód opadowych z 2 budynków i odtworzeniem nawierzchni po kanalizacji budowanej poza nawierzchnią przewidzianą do wykonania.

1.3.2.5 Budowa ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich

Zadanie obejmuje budowę drogi wraz z odwodnieniem, chodnikiem, ścieżką rowerową, parkingiem, placem manewrowym do zawracania i oświetleniem drogowym i kanałem teletechnicznym w ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich. Zadanie będzie realizowane na podstawie dokumentacji projektowej i pozwolenia na budowę. Budowa drogi poprawi warunki komunikacji do przyszłego przedszkola przy ul. Sybiraków. Długość drogi wynosi ok. 350 m. Zakończenie budowy planowane jest w 2020 r.

1.3.2.6 Budowa oświetlenia i wykonanie projektów

W celu zapewnienia poczucia bezpieczeństwa mieszkańców oraz poprawy warunków użytkowania dróg publicznych planuje się rozbudowę oświetlenia drogowego na terenie miasta i gminy. Planuje się również wymianę i uzupełnienie oświetlenia w miejscach, gdzie wymagają tego warunki lokalne. Oświetlenie realizowane będzie głównie poprzez budowę nowego energooszczędnego oświetlenia LED. W pierwszej kolejności realizowane będą zadania na które Gmina posiada opracowaną dokumentację projektową.

1.3.2.7 Budowa kanalizacji na południu gminy oraz Nowa Wieś Kącka i Pełcznica - projekt

Zadanie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej kanalizacji sanitarnej dla południowej części Gminy Kąty Wrocławskie. W ramach zadania zostaną podpisane trzy odrębne umowy dla następujących miejscowości:

Umowa 1: Gniechowice, Krobielowice, Wojtkowice, Strzeganowice;

Umowa 2: Czerńczyce, Zachowice, Kamionna, Kilianów, Nowa Wieś Kącka oraz podłączenie terenów za autostradą od strony Nowej Wsi Kąckiej.

Umowa 3: Sokolniki, Kozłów, Pełcznica.

W ramach umów zostanie wykonana dokumentacja projektowa wraz z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami, m.in. decyzja środowiskowa, pozwolenia wodno-prawne oraz pozwolenia na budowę dla w/w zadań, które pozwolą Zamawiającemu kompleksowo zrealizować inwestycje.

1.3.2.8 Modernizacja kompleksu sportowego przy ul. Zwycięstwa w Kątach Wrocławskich

W ramach zadania wykonany będzie remont nawierzchni trawiastej wraz z systemem zraszania, budowa zbiorników na wodę i system pompowy do istniejącej studni, remont bieżni, trybun oraz boisk do gry w tenisa oraz hali z boiskami do gry w tenisa, budowa boiska treningowego z trawa syntetyczną, infrastruktura drogowa z miejscami postojowymi.

1.3.2.9 Modernizacja ul. Żeromskiego w Kątach Wrocławskich

Zadanie obejmuje przebudowę drogi obejmującą wykonanie chodnika i jezdni wraz z wykonaniem nowego oświetlenia drogowego i kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody opadowe z pasa drogowego. Realizacja zadania przewidziana jest na 2 lata.

1.3.2.10 Przebudowa drogi w ul. Zwycięstwa, Kościuszki i Norwida w Kątach Wrocławskich

Zadanie obejmuje przebudowę dróg o łącznej długości ok. 700 m. Drogi tworzą ciąg komunikacyjny łączący drogi wojewódzkie nr 362 (ul. Mireckiego) oraz nr 347 (ul. Wrocławska). Drogi w obrębie ul. Zwycięstwa i ul. Kościuszki stanowią gminną drogę publiczną nr 107217D natomiast ul. Norwida jest drogą wewnętrzną. Zakres dróg przewidzianych do przebudowy obejmuje jezdnię, chodniki, kanalizację deszczową i oświetlenie drogowe. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2019-2020.

1.3.2.11 Budowa połączenia drogowego pomiędzy Smolcem, a Mokronosem Górnym poprzez budowę ul. Granitowej i modernizację odcinka drogi w Konwaliowej

Zadanie obejmuje budowę drogi wraz z odwodnieniem na odcinku od ulicy Chłopskiej w Smolcu do ul. Konwaliowej w Mokronosie Górnym. Realizacja zadania przewidziana jest na 2 lata. Rozpoczęcie robót w 2019 r. Droga będzie stanowiła drogę dojazdową dla mieszkańców Smolca do parkingu i nowego przystanku kolejowego.

1.3.2.12 Budowa przedszkola przy ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich

Rozpocznie się budowa przedszkola przy ul. Sybiraków, której zakończenie przewidywane jest na rok 2020. Budynek o wymiarach około 87x78x8,8 będzie miał powierzchnie ponad 2750m2. Budynek 8-oddziałowego przedszkola z dwoma pomieszczeniami dodatkowymi zaprojektowany został w technologii tradycyjnej o dachu wielospadowym. Powstanie również plac zabaw dla dzieci z pergolą, boisko dla przedszkolaków, oraz ogródek doświadczalny, a całość zostanie ogrodzona i zagospodarowana.

1.3.2.13 Budowa świetlicy wiejskiej w Nowej Wsi Wrocławskiej

Przed budową nowej świetlicy należy rozebrać istniejący budynek świetlicy, wymienić grunt, następnie nasypać nowy i utwardzić. Dalej można będzie rozpocząć budowę nowego budynku świetlicy. Świetlica będzie odwzorowaniem budynku świetlicy w Pełcznicy, o powierzchni ok. 239m2 i kubaturze ok. 1560m3, jednak z innym źródłem ciepła. Kotłownia będzie wyposażona w kocioł gazowy i zasilana gazem z sieci. Wykonanie budynku zaprojektowano w technologii tradycyjnej, ze stropami gęstożebrowymi i dachem dwuspadowym, o ścianach z pustaków ceramicznych

1.3.2.14 Przejmowanie sieci kanalizacyjnej

W ramach realizacji tego zadania przewiduje się odpłatne przejęcie na majątek Gminy odcinków sieci kanalizacji sanitarnych i deszczowych wraz z urządzeniami towarzyszącymi. Gmina zawiera porozumienia na odpłatne przejęcie odcinków sieci kanalizacyjnych, których termin realizacji i przekazania na majątek Gminy przypada w roku 2019 oraz w latach następnych.

Informacja do zmian wprowadzonych do projektu budżetu na 2019 rok.

Wprowadzono zmiany w załączniku WPF zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale budżetowej na 2019 rok po uwzględnieniu ostatecznego wniosku z  Komisji Budżetu i Rozwoju Rady Miejskiej.

W związku ze zmniejszeniem deficytu oraz zmianą wartosci zadań inwestycyjnych zmieniono załącznik - Wykaz przedsięwzięć do WPF .

1.3.1.8 - wprowadzono nowe zadanie wieloletnie w wydatkach bieżących pod nazwą "Lokalny transport zbiorowy na terenie miasta i gminy" w latach 2019- 2020. Łączne nakłady finansowe wynoszą 3.830.000 zł z tego w roku 2019 - 1.330.000 zł, a w roku 2020 - 2.500.000 zł. Limit zobowiązań wynosi 3.830.000 zł.

Objaśnienia do zmian w  Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej nr V/71/19 z dnia 21 lutego 2019 roku.

W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale Rady Miejskiej i zarządzeniach Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w miesiącach styczniu i  lutym. W związku z powyższym zwiększono ogółem dochody bieżące o kwotę 3.006 zł z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące.

Jednocześnie zwiększono wydatki ogólem o kwotę 3.006 zł, z tego wydatki majątkowe zwiekszono o kwotę 3.500 zł, a zmniejszono wydatki bieżące o kwotę 494 zł.

Deficyt budżetu nie zmienił sie i wynosi 17.557.000 zł. Przychody budżetu się nie zmieniły i  wynoszą 25.503.600 zł. Rozchody wynoszą 7.946.600 zł. Nie zmienił się limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2019 roku, który wynosi 25.503.600 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 17.557.000 zł oraz spłatę kredytów i pożyczek w wysokości 7.826,600 zł, a także na udzielenie pożyczki z budżetu gminy w wysokości 120.000 zł.

W załączniku nr 2 - Wykaz Przedsięwzięć dokonano uaktualnienia wysokości limitów w wydatkach bieżących i majątkowych zadań wieloletnich zgodnie ze zmianami dokonanymi w  uchwale i zarządzeniach. Zwiększono limit wydatków majątkowch roku 2020  o kwotę 2.830.000 zł i  roku 2021 o kwotę 3.170.000 zł. Łączny limit zobowiązań i łączne nakłady zwiększono o kwotę 6. 000.000 zł.

Zmiany dokonano w zadaniach :

nr 1.3.2.1 - Projekty- zmniejszono limit wydatków roku 2019 o kwotę 120.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zmniejszono także o 120.000 zł -środki finansowe przeznaczono na dwa zadania z dofinasowaniem środków unijnych na ścieżki rowerowe.

 

Wprowadzono nowe zadania wieloletnie :

 nr 1.1.2.1- Budowa sieci dróg rowerowych oraz B&R na terenie gminy Kąty Wrocławskie- droga rowerowa Katy Wr.- Nowa Wieś Kącka oraz Sadków - Sadowice. Projekt obejmuje realizację 2 zadań na terenie Gminy Kąty Wrocławskie:

– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: Nowa Wieś Kącka – Kąty Wrocławskie zlokalizowanej w ciągu drogi powiatowej nr 2010D wraz z wiatą rowerową zlokalizowaną
w pobliżu stacji PKP w Kątach Wrocławskich (w rejonie przystanku autobusowego przy skrzyżowaniu ul. Spółdzielczej i ul. 1 Maja),

– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: Sadków – Sadowice zlokalizowanej w drodze powiatowej nr 2017D. Łączne nakłady finansowe wynoszą 1.465.000 zł, limit roku 2019  65.000 zł, limit roku 2020 - 930.000 zł i  rok 2021 - 470.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 1.465.000 zł.

 1.1.2.2 - Poprawa transportowej moblilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów Parkuj i Jedź i B&R na terenie gmin Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka.

Projekt obejmuje realizację 2 zadań na terenie Gminy Kąty Wrocławskie:

– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: granica Wrocławia – Mokronos Dolny – Mokronos Górny położonych w obrębie dróg wojewódzkich i dróg gminnych wraz z wiatą rowerową przy realizowanym wspólnie z PKP SA. przystanku kolejowym w Mokronosie Górnym,

– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: Małkowice – Sadowice” zlokalizowanej w ciągu drogi powiatowej nr 2018D; Łączne nakłady finansowe wynoszą 4.655.000 zł, limit roku 2019  55.000 zł, limit roku 2020 - 1.900.000 zł i rok 2021 - 2.700.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 4.655.000 zł.

Objaśnienia do zmian w  Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej nr VI/111/19 z dnia 28  marca 2019 roku.

W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale Rady Miejskiej i zarządzeniach Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w miesiącach lutymi i marcu. W związku z powyższym zwiększono ogółem dochody bieżące o kwotę 507.971 zł z tytułu subwencji oświatowej 491.799 zł i dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące 16.172 zł.

Zwiększono ogółem wydatki o kwotę 5.186.971 zł w tym z podziału wolnych środków jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikajaca z zaciągniętych kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokosci 4.679.000 zł. Zwiększono wydatki bieżące o kwotę 1.620.711 zł i wydatki majątkowe o kwotę 3.566.260 zł między innymi z tytułu otrzymanej subwencji, dotacji oraz podziału wolnych środków .

Deficyt budżetu ustalono w wysokości 22.236.000 zł. Wprowadzona nadwyżka zwiększyła przychody budżetu, które po zmianie wynoszą 30.182.600 zł. Rozchody nie zmieniły się i wynoszą 7.946.600 zł. Nie zmienił się również limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2019 roku, który wynosi 25.503.600 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 17.557.000 zł oraz spłatę kredytów i pożyczek w wysokości 7.826.600 zł.

W załączniku nr 2 Wykaz Przedsięwzięć dokonano zmiany wysokości limitów w poszczególnych latach tj: w  2019 roku zwiększono o kwotę 597.300 zł i  w  roku 2020 r. o kwotę 624.700 zł. Łączny limit zobowiązań i łączne nakłady finansowe zwiększono o  kwotę 1.222.000 zł.

Zmiany dokonano w zadaniach :

nr 1.3.2.1 - Projekty- zwiększono limit wydatków roku 2019 o kwotę 170.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 170.000 zł.

 nr 1.3.2.6 - Budowa oświetlenia i wykonanie projektów- zwiększono limit wydatków roku 2019 o kwotę 100.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 100.000 zł.

Wprowadzono dwa nowe zadania wieloletnie :

 nr 1.1.2.3- Koalicja na rzecz poprawy jakości powietrza Gmin ZIT Aglomeracji Wrocławskiej (ZIT WROF)- program grantów na wymianę źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych na terenie wybranych gmin Aglomeracji Wroclawskiej. Jest to zadanie dwu letnie z udziałem środków unijnych obejmujących wkład gminy w latach 2019 - 27.300 zł i 2020- 24.700 zł.

 nr 1.3.2.15 -Budowa drogi w ul. Dębowej w miejscowości Sadków- jest to zadanie do realizacji w latach 2019 - 2020 . Koszt zadania 900.000 zł . Rzopoczęcie w roku 2019 - 300.000 zł, a w roku 2020  600.000 zł.

Objaśnienia do zmian w  Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone projektem uchwały Rady Miejskiej z dnia 25 kwietnia 2019 roku.

W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale Rady Miejskiej i zarządzeniu Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w miesiącach marzec i kwiecień. W związku z powyższym zwiększono ogółem dochody o kwotę 9.597 zł z tego : dochody bieżące o kwotę 9.597 zł, w tym z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące o kwotę 2.097 zł.

Zwiększono ogółem wydatki o kwotę 9.597 zł w tym zmniejszono wydatki bieżące o kwotę 7.903 zł a zwiększono wydatki majątkowe o kwotę 17.500 zł.

Deficyt budżetu nie zmienił sie i wynosi 22.236.000 zł. Przychody budżetu się nie zmieniły i  wynoszą 30.182.600 zł. Rozchody wynoszą 7.946.600 zł. Nie zmienił się limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2019 roku, który wynosi 25.503.600 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 22.236.000 zł oraz spłatę kredytów i pożyczek w wysokości 7.826.600 zł,

W załączniku nr 2 - Wykaz Przedsięwzięć dokonano uaktualnienia wysokości limitów w wydatkach bieżących i majątkowych zadań wieloletnich zgodnie ze zmianami dokonanymi w  uchwale i zarzadzeniu. Zwiększono limity ogółem i majątkowe roku 2019 o kwotę 10.000 zł. W roku 2020 zwiększono limit wydatków ogółem i majątkowych o kwotę 6.000 zł. Łączny limit zobowiązań zwiększono o kwotę 16.000 zł, a  łączne nakłady finansowe zwiększono także o  kwotę 16.000 zł.

Zmiany dokonano w zadaniach :

nr 1.3.2.14 - Przejmowanie sieci kanalizacyjnej - zwiększono limit wydatków roku 2019 o kwotę 10.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 10.000 zł - zwiększono do wysokości zawartych porozumień

 nr 1.1.2.3 - Koalicja na rzecz poprawy jakości powietrza Gmin ZIT Aglomeracji Wrocławskiej (ZIT WROF) - zwiększono limit wydatków roku 2020  o kwotę 6.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 6.000 zł - zwiększenie planu wydatków,

 

 

[1]) Wzór może być stosowany także w układzie pionowym, w którym poszczególne pozycje są przedstawione w kolumnach, a lata w wierszach.

[2]) Zgodnie z art. 227 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2077, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, wieloletnia prognoza finansowa obejmuje okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech kolejnych lat. W sytuacji dłuższego okresu prognozowania finansowego wzór stosuje się także dla lat wykraczających poza minimalny (4-letni) okres prognozy, wynikający z art. 227 ustawy.

[3]) W pozycji wykazuje się kwoty wszystkich podatków i opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego, a nie tylko podatków i opłat lokalnych.

[4]) W pozycji wykazuje się kwoty dla lat budżetowych 2013–2018.

[5]) W pozycji wykazuje się w szczególności kwoty przychodów z tytułu prywatyzacji majątku oraz spłaty pożyczek udzielonych ze środków jednostki.

[6]) W pozycji wykazuje się w szczególności wyłączenia wynikające z art. 36 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. poz. 1456 oraz z 2013 r. poz. 1199) oraz kwoty wykupu obligacji przychodowych

[7]) Skorygowanie o środki określone w przepisach dotyczy w szczególności powiększenia o nadwyżkę budżetową z lat ubiegłych, zgodnie z art. 242 ustawy.

[8]) Pomniejszenie wydatków bieżących, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej, dotyczy lat 2013–2015.

[9]) Przeznaczenie nadwyżki budżetowej, inne niż spłaty kredytów, pożyczek i wykup papierów wartościowych, wymaga określenia w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej.

[10]) W pozycji wykazuje się kwoty wydatków w ramach zadań własnych klasyfikowanych w dziale 750 – Administracja publiczna w rozdziałach właściwych dla organów i urzędów jednostki samorządu terytorialnego (rozdziały od 75017 do 75023).

[11]) W pozycji wykazuje się wartość inwestycji rozpoczętych co najmniej w poprzednim roku budżetowym, którego dotyczy kolumna.

[12]) W pozycji wykazuje się wartość nowych inwestycji, które planuje się rozpocząć w roku, którego dotyczy kolumna.

[13]) W pozycji 12.1.1.1, 12.2.1.1, 12.3.2, 12.4.2, 12.5.1, 12.6.1, 12.7.1 oraz 12.8.1 wykazuje się wyłącznie kwoty wynikające z umów na realizację programu, projektu lub zadania zawartych na dzień uchwalenia prognozy, a nieplanowanych do zawarcia w okresie prognozy.

[14]) Przez program, projekt lub zadanie finansowane w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, należy rozumieć także taki program, projekt lub zadanie przynoszące dochód, dlaktórych poziom finansowania ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, ustala się po odliczeniu zdyskontowanego dochodu obliczanego zgodnie z przepisami Unii Europejskiej dotyczącymi takiego programu, projektu lub zadania.

[15]) Pozycje sekcji 15 są wykazywane wyłącznie przez jednostki samorządu terytorialnego emitujące obligacje przychodowe.

[16]) Pozycje sekcji 16 wykazują wyłącznie jednostki objęte procedurą wynikającą z art. 240a lub art. 240b ustawy


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
WPF z 28.11.19..pdf (PDF, 622.23Kb) 2019-11-22 12:33:42 80
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Data wytworzenia:
22 lis 2019

Osoba dodająca informacje

Alicja Sawoniewicz

Data publikacji:
22 lis 2019, godz. 12:33

Osoba aktualizująca informacje

Alicja Sawoniewicz

Data aktualizacji:
22 lis 2019, godz. 12:33