Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej gminy Kąty Wrocławskie

Projekt

 

z dnia 18 marca 2019 r.

Zatwierdzony przez .........................

 

 

 

Uchwała Nr ............................................

Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich

z dnia 28 marca 2019 r.

w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej gminy Kąty Wrocławskie.

Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2018 poz. 994 tj. z póź.zm.) oraz na podstawie art. 226, 227, 228, 229 i art. 231 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. 2017. 2077 tekst jednolity z póź.zm) Rada Miejska w Kątach Wrocławskich uchwala co następuje:

§ 1. W uchwale Nr III/18/18 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 grudnia 2018 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kąty Wrocławskie, zmienioną uchwałą Rady Miejskiej nr V/71/2019 z dnia 21 lutego 2019 r. wprowadza się następujące zmiany:

1) Załącznik nr 1 pod nazwą "Wieloletnia prognoza finansowa" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.

2) Załącznik nr 2 pod nazwą "Przedsięwzięcia WPF" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.

3) Załącznik nr 3 pod nazwą "Objaśnienia przyjętych wartości do WPF w latach 2019- 2027 Gminy Kąty Wrocławskie" otrzymuje brzmienie jak Załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.     

 

 

 

Przewodniczący Rady Miejskiej


Grzegorz Pacyna

 

Załącznik Nr 1 do Uchwały Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 28 marca 2019 r.
 

Wieloletnia prognoza finansowa[1])  

 Wyszczególnienie

 2019

 2020

 2021

 2022 [2])  

 2023

 2024

 2025

 2026

 2027

 1. Dochody ogółem x

143 624 977,00

173 060 453,94

178 602 138,00

173 109 138,00

186 148 946,00

197 986 386,00

208 293 826,00

217 998 195,00

225 325 000,00

1.1

Dochody bieżące x

132 500 648,00

161 060 138,94

168 733 138,00

169 533 138,00

183 886 946,00

195 786 386,00

206 093 826,00

215 798 195,00

223 125 000,00

w tym:

 

1.1.1

 

dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych

37 894 353,00

42 459 000,00

48 600 000,00

48 800 000,00

54 200 000,00

59 600 000,00

62 500 000,00

65 500 000,00

68 800 000,00

1.1.2

 

dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych

4 329 872,00

7 500 000,00

12 600 000,00

12 700 000,00

15 800 000,00

17 900 000,00

19 000 000,00

21 200 000,00

22 300 000,00

1.1.3

 

podatki i opłaty[3])  

44 691 180,00

52 800 000,00

57 900 000,00

59 500 000,00

62 400 000,00

64 200 000,00

68 000 000,00

71 100 000,00

74 600 000,00

1.1.3.1

 

z podatku od nieruchomości

30 776 000,00

34 200 000,00

37 000 000,00

40 200 000,00

43 700 000,00

45 800 000,00

48 000 000,00

50 500 000,00

53 200 000,00

1.1.4

 

z subwencji ogólne

20 485 353,00

22 950 000,00

21 300 000,00

22 500 000,00

23 900 000,00

24 400 000,00

25 000 000,00

26 300 000,00

27 600 000,00

1.1.5

 

z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące

21 594 870,00

23 085 200,00

23 850 000,00

24 535 000,00

25 241 000,00

26 900 000,00

27 600 000,00

28 200 000,00

29 600 000,00

1.2

Dochody majątkowe x

11 124 329,00

12 000 315,00

9 869 000,00

3 576 000,00

2 262 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

w tym:

 

1.2.1

 

ze sprzedaży majątku x

1 002 500,00

1 200 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.2.2

 

z tytułu dotacji oraz środków przeznaczonych na inwestycje

10 051 829,00

10 800 000,00

9 869 000,00

3 576 000,00

2 262 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

2 200 000,00

 2. Wydatki ogółem x

165 860 977,00

163 298 365,00

170 870 050,00

165 377 050,00

178 463 050,00

190 501 050,00

201 001 050,00

212 876 157,00

222 137 050,00

2.1

Wydatki bieżące x

112 602 278,00

109 138 365,00

115 270 050,00

131 177 050,00

141 763 050,00

153 401 050,00

165 601 050,00

178 076 157,00

186 637 050,00

 

w tym:

 

2.1.1

 

z tytułu poręczeń gwarancji x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.1.1.1

 

w tym: gwarancje i poręczenia podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.1.2

 

na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przekształconego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej, w wysokości w jakiej nie podlegają sfinansowaniu dotacją z budżetu państwa[4])  

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.1.3

 

wydatki na obsługę długu x

737 300,00

1 010 200,00

850 100,00

706 400,00

560 000,00

414 700,00

310 300,00

151 600,00

53 700,00

 

w tym:

 

2.1.3.1

 

w tym odsetki i dyskonto określone w art. 243 ust. 1 ustawy lub art. 169 ust. 1 ufp z 2005 r x

737 300,00

1 010 200,00

850 100,00

706 400,00

560 000,00

414 700,00

310 300,00

151 600,00

53 700,00

 

w tym:

 

2.1.3.1.1

 

odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, w terminie nie dłuższym niż 90 dni po zakończeniu programu, projektu lub zadania i otrzymaniu refundacji z tych środków (bez odsetek i dyskonta od zobowiązań na wkład krajowy) x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.1.3.1.2

 

odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, z tytułu zobowiązań zaciągniętych na wkład krajowy x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2.2

Wydatki majątkowe x

53 258 699,00

54 160 000,00

55 600 000,00

34 200 000,00

36 700 000,00

37 100 000,00

35 400 000,00

34 800 000,00

35 500 000,00

 3. Wynik budżetu x

-22 236 000,00

9 762 088,94

7 732 088,00

7 732 088,00

7 685 896,00

7 485 336,00

7 292 776,00

5 122 038,00

3 187 950,00

 4. Przychody budżetu x

30 182 600,00

120 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.1

Nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.1.1

 

w tym na pokrycie deficytu budżetu x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.2

Wolne środki, o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 6 ustawy x

4 679 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.2.1

 

w tym na pokrycie deficytu budżetu x

4 679 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.3

Kredyty, pożyczki, emisja papierów wartościowych x

25 503 600,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.3.1

 

w tym na pokrycie deficytu budżetu x

17 557 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.4

Inne przychody niezwiązane z zaciągnięciem długu[5])  x

0,00

120 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

4.4.1

 

w tym na pokrycie deficytu budżetu x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 5. Rozchody budżetu x

7 946 600,00

9 882 088,94

7 732 088,00

7 732 088,00

7 685 896,00

7 485 336,00

7 292 776,00

5 122 038,00

3 187 950,00

5.1

Spłaty rat kapitałowych kredytów i pożyczek oraz wykup papierów wartościowych

7 826 600,00

9 882 088,94

7 732 088,00

7 732 088,00

7 685 896,00

7 485 336,00

7 292 776,00

5 122 038,00

3 187 950,00

  w tym:

 

5.1.1

 

w tym łączna kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5.1.1.1

 

kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3 ustawy x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5.1.1.2

 

kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3a ustawy x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5.1.1.3

 

kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń innych niż określone w art. 243 ustawy 5  x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

5.2

Inne rozchody niezwiązane ze spłatą długu

120 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 6. Kwota długu x

56 120 260,94

46 238 172,00

38 506 084,00

30 773 996,00

23 088 100,00

15 602 764,00

8 309 988,00

3 187 950,00

0,00

 7. Kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych jednostkach zaliczanych do sektora finansów publicznych

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

  8. Relacja zrównoważenia wydatków bieżących, o której mowa w art. 242 ustawy

 

8.1

Różnica między dochodami bieżącymi a wydatkami bieżącymi

19 898 370,00

51 921 773,94

53 463 088,00

38 356 088,00

42 123 896,00

42 385 336,00

40 492 776,00

37 722 038,00

36 487 950,00

8.2

Różnica między dochodami bieżącymi, skorygowanymi o środki[6]) a wydatkami bieżącymi, pomniejszonymi[7]) o wydatki

24 577 370,00

51 921 773,94

53 463 088,00

38 356 088,00

42 123 896,00

42 385 336,00

40 492 776,00

37 722 038,00

36 487 950,00

  9. Wskaźnik spłaty zobowiązań

 

9.1

Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów, bez uwzględnienia zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego i bez uwzględniania ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok x

5,96%

6,29%

4,81%

4,87%

4,43%

3,99%

3,65%

2,42%

1,44%

9.2

Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów, bez uwzględnienia zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok x

5,96%

6,29%

4,81%

4,87%

4,43%

3,99%

3,65%

2,42%

1,44%

9.3

Kwota zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, podlegająca doliczeniu zgodnie z art. 244 ustawy x

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

9.4

Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok x

5,96%

6,29%

4,81%

4,87%

4,43%

3,99%

3,65%

2,42%

1,44%

9.5

Wskaźnik dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące, do dochodów budżetu, ustalony dla danego roku (wskaźnik jednoroczny) x

14,55%

30,70%

29,93%

22,16%

22,63%

21,41%

19,44%

17,30%

16,19%

9.6

Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń[8]), obliczony w oparciu o plan 3 kwartału roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat) x

19,30%

16,89%

20,18%

25,06%

27,60%

24,91%

22,07%

21,16%

19,38%

9.6.1

 

Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczony w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat) x

21,51%

19,09%

22,39%

25,06%

27,60%

24,91%

22,07%

21,16%

19,38%

9.7

Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczonego w oparciu o plan 3 kwartałów roku poprzedzającego rok budżetowy x

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

9.7.1

 

Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczonego w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego rok budżetowy x

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

TAK

  10. Przeznaczenie prognozowanej nadwyżki budżetowe[9]) w tym na:

 

10.1

Spłaty kredytów, pożyczek i wykup papierów wartościowych

0,00

9 762 088,00

7 732 088,00

7 732 088,00

7 685 896,00

7 485 336,00

7 292 776,00

5 122 038,00

3 187 950,00

  11. Informacje uzupełniające o wybranych rodzajach wydatków budżetowych

 

11.1

Informacje uzupełniające o wybranych rodzajach wydatków budżetowych

41 268 119,88

36 800 000,00

37 300 000,00

38 600 000,00

41 000 000,00

44 400 000,00

45 900 000,00

46 100 000,00

46 900 000,00

11.2

Wydatki związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego[10])  

10 921 618,19

13 190 000,00

14 500 000,00

15 700 000,00

16 900 000,00

17 100 000,00

19 300 000,00

20 500 000,00

21 300 000,00

11.3

Wydatki objęte limitem, o którym mowa w art. 226 ust. 3 pkt 4 ustawy

34 713 040,00

65 549 700,00

57 299 664,00

16 427 000,00

11 800 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

11.3.1

 

bieżące

10 222 740,00

11 390 000,00

1 810 000,00

1 027 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

11.3.2

 

majątkowe

24 490 300,00

54 159 700,00

55 489 664,00

15 400 000,00

11 800 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

11.4

Wydatki inwestycyjne kontynuowane[11])  

41 342 917,00

9 400 000,00

12 000 000,00

11 000 000,00

12 500 000,00

10 200 000,00

10 700 000,00

10 200 000,00

10 100 000,00

11.5

Nowe wydatki inwestycyjne[12])  

10 525 882,00

44 260 000,00

30 600 000,00

22 700 000,00

23 700 000,00

26 400 000,00

24 200 000,00

24 100 000,00

24 900 000,00

11.6

Wydatki majątkowe w formie dotacji

1 150 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

500 000,00

  12. Finansowanie programów, projektów lub zadań realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

 

12.1

Dochody bieżące na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.1.1

 

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.1.1.1

 

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z  zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania[13])  

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.2

Dochody majątkowe na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

7 863 329,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.2.1

 

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

7 863 329,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.2.1.1

 

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania

6 845 163,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.3

Wydatki bieżące na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

6 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.3.1

 

finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.3.2

 

Wydatki bieżące na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.4

Wydatki majątkowe na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

11 637 757,00

2 854 700,00

3 170 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.4.1

 

finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

5 626 973,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.4.2

 

Wydatki majątkowe na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

11 101 587,45

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.5

Wydatki na wkład krajowy w związku z umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy bez względu na stopień finansowania tymi środkami

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.5.1

 

w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.6

Wydatki na wkład krajowy w związku z zawartą po dniu 1 stycznia 2013 r. umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy[14])  

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.6.1

 

w tym w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.7

Przychody z tytułu kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych powstające w związku z umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy bez względu na stopień finansowania tymi środkami

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.7.1

 

w tym w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.8

Przychody z tytułu kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych powstające w związku z zawartą po dniu 1 stycznia 2013 r. umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

12.8.1

 

w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

  13. Kwoty dotyczące przejęcia i spłaty zobowiązań po samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej oraz pokrycia ujemnego wyniku

 

13.1

Kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych samodzielnych zakładach opieki zdrowotnej

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.2

Dochody budżetowe z tytułu dotacji celowej z budżetu państwa, o której mowa w art. 196 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (Dz.U. Nr 112, poz. 654, z późn. zm.)

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.3

Wysokość zobowiązań podlegających umorzeniu, o którym mowa w art. 190 ustawy o działalności leczniczej

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.4

Wydatki na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przekształconego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.5

Wydatki na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej likwidowanego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.6

Wydatki na spłatę zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przejętych do końca 2011 r. na podstawie przepisów o zakładach opieki zdrowotnej

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

13.7

Wydatki bieżące na pokrycie ujemnego wyniku finansowego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

  14. Dane uzupełniające o długu i jego spłacie

 

14.1

Spłaty rat kapitałowych oraz wykup papierów wartościowych, o których mowa w pkt. 5.1., wynikające wyłącznie z tytułu zobowiązań już zaciągniętych

7 826 600,00

6 694 138,00

4 544 138,00

4 544 138,00

4 497 946,00

4 297 386,00

4 104 826,00

1 934 088,00

0,00

14.2

Kwota długu, którego planowana spłata dokona się z wydatków budżetu

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.3

Wydatki zmniejszające dług, w tym

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.3.1

 

spłata zobowiązań wymagalnych z lat poprzednich, innych niż w pkt 14.3.3

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.3.2

 

związane z umowami zaliczanymi do tytułów dłużnych wliczanych do państwowego długu publicznego

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.3.3

 

wypłaty z tytułu wymagalnych poręczeń i gwarancji

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

14.4

Wynik operacji niekasowych wpływających na kwotę długu ( m.in. umorzenia, różnice kursowe)

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

  15. Dane dotyczące emitowanych obligacji przychodowych[15])  

 

  16. Stopnie niezachowania relacji określonych w art. 242–244 ustawy w przypadku określonym w … ** ustawy[16])  

 

                         


 

* Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń zostanie automatycznie wygenerowana przez aplikację wskazaną przez Ministra Finansów, o której mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2013 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. poz. 86, z późn. zm.). Automatyczne wyliczenia danych na podstawie wartości historycznych i prognozowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego dotyczą w szczególności także pozycji 9.6.–9.6.1 i pozycji z sekcji 16.

** Należy wskazać jedną z następujących podstaw prawnych: art. 240a ust. 4 / art. 240a ust. 8 / art. 240b ustawy określającą procedurę, jaką objęta jest jednostka samorządu terytorialnego.planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji. W przypadku planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji w okresie dłuższym niż okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne, informację o wydatkach z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji, wykraczających poza wspomniany okres, należy zamieścić w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej. W przypadku gdy kwoty wydatków wynikające z limitów wydatków na przedsięwzięcia wykraczają poza okres prognozy kwoty długu, to pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się do ostatniego roku, na który ustalono limit wydatków na realizację przedsięwzięć wieloletnich.

x – pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się na okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne (prognoza kwoty długu). Okres ten nie podlega wydłużeniu w sytuacji

 

 

Załącznik Nr 2 do Uchwały Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 28 marca 2019 r.
 

Przedsięwzięcia WPF

Lp.

Nazwa i cel

Jednostka odpowiedzialna lub koordynująca

Okres realizacji

Łącznie nakłady finansowe

Limit 2019

Limit 2020

Limit 2021

Limit 2022

Limit 2023

Limit zobowiązań

od

do

 1

 Wydatki na przedsięwzięcia-ogółem (1.1+1.2+1.3)

 206 903 257,00

 34 713 040,00

 65 549 700,00

 57 299 664,00

 16 427 000,00

 11 800 000,00

 185 789 404,00

 1.a

 - wydatki bieżące

 34 862 864,00

 10 222 740,00

 11 390 000,00

 1 810 000,00

 1 027 000,00

 0,00

 24 449 740,00

 1.b

 - wydatki majątkowe

 172 040 393,00

 24 490 300,00

 54 159 700,00

 55 489 664,00

 15 400 000,00

 11 800 000,00

 161 339 664,00

 1.1

 Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 stawy z dnia 27 sierpnia 2009.r. o finansach publicznych (Dz.U.Nr 157, poz.1240,z późn.zm.), z tego:

 6 172 000,00

 147 300,00

 2 854 700,00

 3 170 000,00

 0,00

 0,00

 6 172 000,00

 1.1.1

 - wydatki bieżące

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 1.1.2

 - wydatki majątkowe

 6 172 000,00

 147 300,00

 2 854 700,00

 3 170 000,00

 0,00

 0,00

 6 172 000,00

1.1.2.1

Budowa sieci dróg rowerowych oraz B&R na terenie gminy Kąty Wrocławskie - droga rowerowa Katy Wr.- Nowa Wieś Kącka oraz Sadków - Sadowice - Poprawa bezpieczeństwa w ruchu rowerowym

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2021

1 465 000,00

65 000,00

930 000,00

470 000,00

0,00

0,00

1 465 000,00

1.1.2.2

Poprawa transportowej mobilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów : Parkuj i Jedź i B&R na terenie gmin Jelcz Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka" - Poprawa bezpieczeństwa w ruchu rowerowym

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2021

4 655 000,00

55 000,00

1 900 000,00

2 700 000,00

0,00

0,00

4 655 000,00

1.1.2.3

Koalicja na rzecz poprawy jakości powietrza Gmin ZIT Aglomeracji Wrocławskiej ( ZIT WROF) - Poprawa stanu jakości powietrza w gminie

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

52 000,00

27 300,00

24 700,00

0,00

0,00

0,00

52 000,00

 1.2

 Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego, z tego:

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 1.2.1

 - wydatki bieżące

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 1.2.2

 - wydatki majątkowe

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 0,00

 1.3

 Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w pkt 1.1 i 1.2), z tego

 200 731 257,00

 34 565 740,00

 62 695 000,00

 54 129 664,00

 16 427 000,00

 11 800 000,00

 179 617 404,00

 1.3.1

 - wydatki bieżące

 34 862 864,00

 10 222 740,00

 11 390 000,00

 1 810 000,00

 1 027 000,00

 0,00

 24 449 740,00

1.3.1.1

Umowa na dowóz uczniów do szkół gminnych - Poprawa bezpieczeństwa uxczniów w drodze do szkoły

ZESPÓŁ OBSŁUGI JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH

2019

2022

6 206 500,00

1 575 500,00

1 802 000,00

1 802 000,00

1 027 000,00

0,00

6 206 500,00

1.3.1.2

Umowa na utrzymanie czystości i porządku na ulicach, placach i terenach zielonych w obrębie miasta - Poprawa estetyki w obrębie miasta i gminy

URZĄD MIASTA I GMINY

2013

2020

4 130 000,00

550 000,00

550 000,00

0,00

0,00

0,00

1 100 000,00

1.3.1.3

Umowy na zmiany planów zagospodarowania przestrzennego gminy - Rozwój gospodarczy gminy

URZĄD MIASTA I GMINY

2013

2020

1 229 124,00

280 000,00

50 000,00

0,00

0,00

0,00

330 000,00

1.3.1.4

Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy Kąty Wrocławskie - Utrzymanie przejezdności i bezpieczeństwa dróg

URZĄD MIASTA I GMINY

2015

2020

1 240 000,00

300 000,00

300 000,00

0,00

0,00

0,00

600 000,00

1.3.1.5

Umowa na wywóz odpadów komunalnych i ich segregacja - Poprawa estetyki miasta i gminy

ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ

2018

2020

17 844 000,00

6 000 000,00

6 000 000,00

0,00

0,00

0,00

12 000 000,00

1.3.1.6

Gminny Program Wspierania Rodziny w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2018-2020 - Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo- wychowawczych zagrożonych demoralizacją i wykluczeniem społecznym w przywróceniu jej zdolności do prawidłowego funkcjonowania.

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

2018

2020

359 300,00

179 300,00

180 000,00

0,00

0,00

0,00

359 300,00

1.3.1.7

Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w rodzinie w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2019-2021 - Zwiększenie skuteczności przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz zmniejszenie skali zjawiska w gminie.

GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ

2019

2021

23 940,00

7 940,00

8 000,00

8 000,00

0,00

0,00

23 940,00

1.3.1.8

Lokalny transport zbiorowy na terenie miasta i gminy - Zapewnienie transportu lokalnego mieszkańcom

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

3 830 000,00

1 330 000,00

2 500 000,00

0,00

0,00

0,00

3 830 000,00

 1.3.2

 - wydatki majątkowe

 165 868 393,00

 24 343 000,00

 51 305 000,00

 52 319 664,00

 15 400 000,00

 11 800 000,00

 155 167 664,00

1.3.2.1

Projekty - Utworzenie zbioru zadań inwestycyjnych, ustalenie wysokości nakladów do ich realizacji oraz źródeł finansowania

URZĄD MIASTA I GMINY

2013

2020

2 617 217,00

650 000,00

500 000,00

0,00

0,00

0,00

1 150 000,00

1.3.2.2

Wykonanie projektu i zakup gruntów pod budowę zespołu szkolno- przedszkolnego w Krzeptowie - Poprawa infrastruktury edukacyjnej

URZĄD MIASTA I GMINY

2018

2021

39 799 000,00

3 400 000,00

20 600 000,00

15 799 000,00

0,00

0,00

39 799 000,00

1.3.2.3

Budowa kanalizacji sanitarnej wschód - Zabrodzie i Mokronos Dolny - Poprawa stanu środowiska naturalnego i warunków życia mieszkańców

URZĄD MIASTA I GMINY

2017

2023

75 788 512,00

12 100 000,00

7 140 000,00

20 750 000,00

15 400 000,00

11 800 000,00

67 190 000,00

1.3.2.4

Rewitalizacja rynku w Kątach Wrocławskich - Podniesienie atrakcyjności miejscowości, stworzenie strefy rekreacyjnej i strefy spotkań towarzyskich

URZĄD MIASTA I GMINY

2016

2021

7 718 664,00

2 085 000,00

2 500 000,00

2 718 664,00

0,00

0,00

7 303 664,00

1.3.2.5

Budowa ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich - Poprawa systemu komunikacji drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2018

2021

3 250 000,00

0,00

1 450 000,00

1 800 000,00

0,00

0,00

3 250 000,00

1.3.2.6

Budowa oświetlenia i wykonanie projektów - Poprawa infrastruktury drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2018

2020

900 000,00

700 000,00

100 000,00

0,00

0,00

0,00

800 000,00

1.3.2.7

Budowa kanalizacji sanitarnej gminy południe-wykonanie projektu - Poprawa stanu środowiska wodno-gruntowego

URZĄD MIASTA I GMINY

2018

2021

2 345 000,00

298 000,00

295 000,00

1 752 000,00

0,00

0,00

2 345 000,00

1.3.2.8

Modernizacja kompleksu sportowego przy ul. Zwycięstwa w Kątach Wrocławskich - Poprawa infrastrutkury sportowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2018

2021

8 000 000,00

2 000 000,00

3 500 000,00

2 500 000,00

0,00

0,00

8 000 000,00

1.3.2.9

Modernizacja ul. Żeromskiego w Kątach Wrocławskich - Poprawa systemu komunikacji drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

2 200 000,00

200 000,00

2 000 000,00

0,00

0,00

0,00

2 200 000,00

1.3.2.10

Przebudowa drogi ul.Zwycięstwa, Kościuszki i Norwida w Kątach Wrocławskich - Poprawa systemu komunikacji drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

2 500 000,00

200 000,00

2 300 000,00

0,00

0,00

0,00

2 500 000,00

1.3.2.11

Budowa połączenia drogowego pomiędzy Smolcem a Mokronosem Górnym poprzez budowę ul. Granitowej i modernizację odcinka ul. Konwaliowej - Poprawa systemu komunikacji drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

3 600 000,00

1 600 000,00

2 000 000,00

0,00

0,00

0,00

3 600 000,00

1.3.2.12

Budowa przedszkola przy ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich - Poprawa infrastruktury edukacyjnej

URZĄD MIASTA I GMINY

2018

2021

14 620 000,00

0,00

7 500 000,00

7 000 000,00

0,00

0,00

14 500 000,00

1.3.2.13

Budowa świetlicy w Nowej Wsi Wrocławskiej - Poprawa infrastruktury społecznej

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

1 600 000,00

800 000,00

800 000,00

0,00

0,00

0,00

1 600 000,00

1.3.2.14

Przejmowanie sieci kanalizacyjnej - Poprawa stanu środowiska wodno-gruntowego

KĄTY WROCŁAWSKIE

2019

2020

30 000,00

10 000,00

20 000,00

0,00

0,00

0,00

30 000,00

1.3.2.15

Budowa drogi w ul. Dębowej w miejscowości Sadków - Poprawa infrastruktury drogowej

URZĄD MIASTA I GMINY

2019

2020

900 000,00

300 000,00

600 000,00

0,00

0,00

0,00

900 000,00

 

 

Załącznik Nr 3 do uchwały Nr
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 28 marca 2019 r.

Załącznik nr 3 do projektu uchwały Rady Miejskiej z dnia 28  marca 2019 roku .

OBJAŚNIENIA PRZYJĘTYCH WARTOŚCI DO WPF W LATACH 2019-2027 GMINY KĄTY WROCŁAWSKIE

Projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej został opracowany zgodnie z przepisami art. 226 i 227 ustawy o finansach publicznych. Prognozę tę opracowuje się w celu przeprowadzenia oceny sytuacji finansowej gminy, oceny zdolności kredytowej, wyznaczenia możliwości inwestycyjnych.

Gmina Kąty Wrocławskie, podejmując zadania inwestycyjne spodziewa się w przyszłości efektów w postaci poprawy standardu życia mieszkańców, jak również korzyści z napływu nowych inwestorów. Gmina stara się wykorzystać możliwości, jakie stwarza Unia Europejska i jej fundusze. Dlatego też największe inwestycje infrastrukturalne stara się realizować przy udziale środków zewnętrznych.

Odległy czas prognozowania zwiększa ryzyko niewłaściwego oszacowania wartości przyjętych w prognozie w odniesieniu do faktycznie uzyskanych. Zwracając uwagę na kroczący charakter prognozy, która corocznie będzie nowelizowana przyjęto następujące założenia: - dla roku 2019 przyjęto wartości wynikające z projektu budżetu, - dla lat 2020-2027 przyjęto sposób prognozowania, poprzez indeksację o poszczególne wskaźniki, korekty merytoryczne i szacunek.

Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2019-2027:

1. Jest kontynuacją realizacji przedsięwzięć z lat poprzednich na realizację których gmina stara się o uzyskanie dofinansowania ze środków budżetu UE oraz budżetu krajowego.

2. Nie zawiera wydatków na realizację przedsięwzięć związanych z realizacją umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.

3. Zawiera wydatki bieżące i majątkowe na realizację przedsięwzięć pozostałych.

W załączniku nr 1 zobrazowane są przepływy pieniężne, wynik budżetu oraz kwota długu.

Podstawą ustalenia wielkości dochodów ogółem są dochody bieżące i majątkowe zrealizowane w latach poprzednich, planowane do uzyskania w roku 2019, założenia wynikające z projektu budżetu na 2019 rok oraz na lata przyszłe oraz wytyczne Ministra Finansów dotyczące założeń makroekonomicznych dla potrzeb sporządzania wieloletnich prognoz finansowych jednostek samorządu terytorialnego.

Dochody

W pierwszej części tabeli wykazano planowane dochody ogółem w podziale na bieżące i  majątkowe. Przyjęto wzrost dochodów w latach 2020 do 2027  o około 5 %, który ustalono w oparciu o analizę wzrostu dochodów w ciągu ostatnich 5 lat. Największy wzrost dochodów zaplanowano w roku 2020 o wskaźnik 18,5 % w związku z dynamicznym rozwojem gminy , pozyskaniem wielu nowych inwestorów, a także znacznym wzrostem liczby mieszkanców. Zaplanowano wzrost dochodów bieżących w roku 2020  o kwotę 25,6 mln zł w szczególności z tytułu : udziałów we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych o kwotę ponad 3 mln zł i od osób fizycznych o kwotę 1,2 mln zł. Założono wzrost : podatku od nieruchomości o kwotę ok. 4 mln zł, z tytułu subwencji ogólnej 3 mln zł i z tytułu dotacji i środków na cele bieżące o kwotę 3 mln zł. Przy wyliczaniu dochodów bieżących kierowano się tendencjami rozwojowymi gminy, prowadzonymi na jej terenie inwestycjami nowych przedsiębiorców i realizacją indywidualnego budownictwa mieszkaniowego, a także domów wielorodzinnych. Pod uwagę wzięto również nieznaczny wzrost wskaźnika inflacji w ostatnich latach prognozy. Przy planowaniu dochodów i wydatków kierowano się zasadą ostrożności i możliwością ich realizacji.

Dochody majątkowe określono uwzględniając środki zewnętrzne na dofinansowanie przedsięwzięć inwestycyjnych w postaci pozyskanych dotacji i środków przeznaczonych na inwestycje. Największe dofinansowanie wykazano w latach 2019 - ponad 11 mln zł, 2020 r. - kwota 10,8 mln zł i w roku 2021- 9,8 mln zł, z tendencją malejącą w latach następnych. Dochody ze sprzedaży majątku założono tylko w latach 2019-2020 . Przy określeniu wysokości dochodów majątkowych ze sprzedaży mienia wzięto pod uwagę wartość zasobu komunalnego przeznaczonego do zagospodarowania .

Wydatki

W następnej części tabeli wykazane zostały wydatki ogółem, a w dalszym podziale na bieżące i majątkowe. Podstawą ustalenia wielkości wydatków ogółem są wydatki bieżące i majątkowe zrealizowane w latach poprzednich, planowane do realizacji w roku 2019 i ujęte w projekcie budżetu na 2019 rok oraz na lata przyszłe.

Od paru lat wprowadzana jest dyscyplina wydatków bieżących, która wynika z konieczności zachowania polityki inwestycyjnej Gminy i maksymalnych możliwości wykorzystania środków zewnętrznych.

Wydatki bieżące zaplanowano w 2020 roku o 3,2 % mniejsze niż w roku 2019, ze względu na zaplanowane wysokie wydatki majątkowe wspófinansowane ze środków unijnych. Jest to także spowodowane przewidywanymi wysokimi wydatkami na spłatę rat kapitałowych i odsetek od zaciągniętych kredytów. W  latach następnych zaplanowano średni wzrost o  9 % wydatków bieżących.

Wydatki bieżące wyszczególniają wydatki na obsługę długu, które oszcowano w roku 2020  na kwotę 1.683.700 zł, w roku 2021 na kwotę 1.416.900 zł i  w roku 2022 na kwotę 1.177.300 zł - są one największe, gdyż w latach tych sumuje się spłata wcześniej i nowo zaciągniętych kredytów i pożyczek. W latach następnych wydatki na obsługę długu maleją. W związku z powyższym Gmina w roku 2020  będzie musiała zredukować wydatki bieżące do możliwości finansowych gminy.

Gmina planuje zaciągnięcie kredytów w roku 2019 na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2019.

Wydatki majątkowe w latach 2019-2023 wynikają z realizowanych i zaplanowanych przedsięwzięć powiększonych o możliwości finansowe Gminy, natomiast dla lat 2025-2027 wprowadzono wielkości określające potencjalne możliwości inwestycyjne Gminy.

Przychody i rozchody

Planuje się w roku 2019 zaciągnąć kredyty i pożyczki na kwotę 25.503.600 zł z tego na pokrycie deficytu w wysokości 17.557.000 zł. Spłata zaciąganych kredytów i pożyczek zaplanowana jest na 8 lat, spłacanych w  ratach po 3.187.950 zł. rocznie. Przewidywane oprocentowanie 3 % w stosunku rocznym. W latach następnych nie planuje się zaciągać kredytów i pożyczek. Gmina planuje udzielić pożyczkę dla stowarzyszenia w wysokości 120.000 zł , która będzie spłacona w całości w roku 2020.

W 2019 roku rozchody budżetu wynoszą 7.946.600 zł i przeznaczone są na spłatę rat kapitałowych wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokosci 7.826.600 zł i na wypłatę udzielonej pożyczki w wysokosci 120.000 zł.

Ustalenie rozchodów w następnych latach na porównywalnym poziomie ma na celu zachowanie płynności finansowej w trakcie roku i możliwości terminowego regulowania bieżących płatności. Spłatę długu zaciągniętego zaplanowano na podstawie zawartych umów i wynikających z nich terminów, a długu planowanego na podstawie własnych analiz.

Kwota długu

W prognozie przedstawiono kwotę zadłużenia Gminy na koniec każdego roku budżetowego. Planowane zadłużenie na dzień 31 grudnia 2019 roku wynosi 56.120.260 zł i będzie się corocznie obniżało aż do roku 2027.

Spłatę długu w 2019 roku postanowiono w projekcie budżetu sfinansować z zaciągniętych kredytów i pożyczek.

Zgodnie z obecnymi przepisami od 2014 roku obowiązuje nowy indywidualny limit zadłużenia wynikający z art. 243 ustawy o finansach publicznych.

Wskaźnik planowanej kwoty spłaty zobowiązań Gminy o których mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów w roku 2019 wynosi 5,98 % , a dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń wynosi 19,3 %.

Gmina we wszystkich latach objętych WPF spełnia wymogi określone art.243 uofp. Nadwyżka wykazywana w latach objętych prognozą zaplanowana jest w całości na spłatę zadłużenia gminy .

W załączniku nr 2 wykazano przedsięwzięcia do realizacji w latach 2019-2023,

których suma limitów zobowiązań przyjętych w latach wynosi 178.567.404 zł, z tego na wydatki bieżące 24.449.740 zł a na wydatki majątkowe 154.117.664 zł.

Łączne nakłady przedsięwzięć finansowych wynoszą 199.681.257 zł, z tego na wydatki bieżące 34.862.864 zł, a na wydatki majątkowe 164.818.393 zł.

Na podstawie podjętych przez Radę Miejską uchwał określono programy, projekty lub zadania współfinansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz pozostałe przedsięwzięcia ze środków własnych.

Wydatki na programy , projekty lub zadania pozostałe - Limit zobowiązań wynosi 178.567.404 zł z tego w 2019 r. - 34.115.740 zł, w 2020 r. - 62.095.000 zł, w 2021 r. - 54.129.664 zł , w  2022 r. -16.427.000 zł i w 2023 r. - 11.800.000 zł na niżej wymienione zadania :

1.3.1.1 Umowa na dowóz uczniów do szkół gminnych ma na celu poprawę bezpieczeństwa dzieci w drodze do szkół podstawowych, gimnazjalnych i przedszkoli na terenie całej gminy Kąty Wrocławskie. Łączne nakłady finansowe w latach 2019-2022 wynoszą 6.206.500 zł. W roku 2019- 1.575.500 zł, w 2020 - 1.802.000 zł, w 2021- 1.802.000 zł, w 2022 -1.027.000 zł. Przedsięwzięcie to realizuje jednostka gminna Centrum Usług Wspólnych.

W związku z obowiązkiem zorganizowania w 2019 r. postępowania przetargowego na dowóz dzieci do szkół w latach 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 w okresie od września 2019 do czerwca 2022 r. przyjęto zaliczkową stawkę za 1 km dowozu 5,50 zł. brutto, szacunkową liczbę kilometrów 1762 km/ dziennie i 186 dni planowanego dowozu w każdym roku.

1.3.1.2 Umowa na utrzymanie czystości i porządku na ulicach i terenach zielonych w obrębie miasta - W ramach zadania w zakresie utrzymania czystości i porządku w mieście oraz utrzymania terenów zielonych w latach 2019 - 2020  realizowane będą, po przeprowadzeniu procedury przetargowej, dwie umowy:

- umowa na utrzymanie czystości i porządku na drogach (w rozumieniu ustawy o drogach publicznych) w granicach miasta Kąty Wrocławskie,

- umowa na utrzymanie zieleni w granicach Miasta Kąty Wrocławskie.

1.3.1.3 Umowy na zmiany planów zagospodarowania przestrzennego Gminy . Plany miejscowe stanowią podstawę planowania przestrzennego  w gminie . Ustanawiają przepisy powszechnie obowiązujące na danym terenie, będące podstawe wydawania decyzji administracyjnych . W planach miejscowych dokonuje się również zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.

Jednym z podstawowych dokumentów planistycznych jest Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Dokument ten sporządza się dla całego obszaru gminy . Określa on w sposób ogólny politykę przestrzenną i lokalne zasady zagospodarowania. Jest dokumentem kreującym politykę przestrzenną gminy.

1.3.1.4 Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy . Zadaniem objęte zostaną drogi publiczne gminne na terenie wszystkich miejscowości i ulice w  mieście Kąty Wrocławskie w latach 2019- 2020. Zakres prac utrzymaniowych obejmuje odśnieżenie jezdni i uszorstnienie (posypanie) nawierzchni jezdni mieszkanką piaskowo-solną (4%).

1.3.1.5 Umowa na wywóz odpadów komunalnych i ich segregacja.

Jednym z obowiązków samorządów w sferze usług publicznych jest gospodarowanie odpadami. Ustawowe obowiązki wiążą się m.in. z koniecznością zorganizowania odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z zapewnieniem utrzymania i eksploatacji własnych odpadów komunalnych. Przedsięwzięcie to ma na celu utrzymanie czystości i porządku w gminie . Dokumentem aktualnie regulującym między innymi gospodarkę odpadami komunalnymi na terenie gminy jest zatwierdzony Uchwałą Rady Miejskiej regulamin utrzymania porządku i czystości.

W związku z wejściem w życie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Kątach Wrocławskich realizuje to zadanie, które ujęte jest w planie Wieloletniej Prognozy Finansowej pod nazwą „Umowa na wywóz odpadów komunalnych i ich segregacja - Poprawa estetyki miasta i gminy”. Na nowy okres realizacji w latach 2019-2020 planowane nakłady finansowe oszacowane zostały na kwotę 12.000.000,00 zł. Z powyższej kwoty przypada na : 2019 r- 6.000.000,00 zł ; 2020 r- 6.000.000,00 zł. Należności za wykonywane usługi płacone są cyklicznie, w co miesięcznych okresach rozliczeniowych po wykonaniu usługi i potwierdzeniu ilości wywiezionych ton odpadów. Gmina Kąty Wrocławskie jest Gminą prężnie rozwijającą się, w związku z czym istnieje prawdopodobieństwo zwiększenia się ilości odbieranych odpadów komunalnych.

1.3.1.6 Gminny Program Wspierania Rodziny w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2018 – 2020 .

Głównym celem programu jest wspieranie rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych, zagrożonych demoralizacją i wykluczeniem społecznym w przywróceniu jej zdolności do prawidłowego funkcjonowania.

Podstawowym założeniem programu jest stworzenie spójnego systemu wsparcia dla rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych. Zadaniem programu wspierania rodziny jest zapobieganie dysfunkcji rodziny poprzez tworzenie systemu wspomagającego rodzinę i dzieci, w taki sposób aby była w stanie samodzielnie zmierzyć się z własnymi problemami. Pomoc powinna mieć na celu poprawę jakości życia rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz wspieranie rodziców w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych. Aby działania na rzecz rodzin przeżywających trudności były skuteczne, konieczna jest współpraca wszystkich instytucji i organizacji mających w swoich zdaniach pracę z rodziną.

Efektem realizacji programu ma być poprawa sytuacji dzieci i rodzin, zwiększenie poczucia bezpieczeństwa, zminimalizowanie negatywnych zachowań oraz stworzenie skutecznego systemu wsparcia dla dziecka i rodziny.

1.3.1.7 Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ofiar Przemocy Rodzinie w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2019 – 2021.

Głównym celem programu będzie zwiększenie skuteczności przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz zmniejszenie skali zjawiska w gminie. Powyższy cel realizowany będzie poprzez działania Zespołu Interdyscyplinarnego przy aktywnej współpracy służb wymienionych w programie. Praca ze zjawiskiem przemocy, aby była skuteczna i przynosiła trwałe efekty musi być realizowana interdyscyplinarnie.
Program stanowi plan działań instytucji i organizacji zobowiązanych do podejmowania działań na rzecz zapobiegania i zwalczania przemocy w rodzinie, a tym samym przyczyni się do usprawnienia lokalnego systemu przeciwdziałania i ograniczenia w/w zjawiska. Realizacja programu zakłada, że nastąpi dalszy wzrost świadomości społecznej na temat zjawiska przemocy. Poza tym zostanie wzmocniony system pomocy osobom doznającym przemocy w rodzinie.

Wydatki na majątkowe programy , projekty lub zadania pozostałe - Limit zobowiązań wynosi 154.315.664 zł z tego : w roku 2019 - 34.931.000 zł, w 2020 r- 49.165.000 zł, w 2021 r. - 43.019.664 zł, w 2022 r. - 15.400.000 zł, w 2023 r. - 11.800.000 zł, na niżej wymienione zadania :

1.3.2.1 Projekty

Utworzenie zbioru zadań inwestycyjnych, ustalenie wysokości nakładów do ich realizacji oraz źródeł finansowania. Planowane jest przygotowywanie projektów dla zadań inwestycyjnych przewidywanych do realizacji w kolejnych latach.

1.3.2.2 Wykonanie projektu i zakup gruntów pod budowę zespołu szkolno przedszkolnego w Krzeptowie

Będzie to kontynuacja umowy projektowej, której zakończenie przewiduje się na IV kwartał 2019 r. Zostanie zaprojektowany budynek z częścią przedszkolną dla 150 dzieci wraz z pomieszczeniami przynależnymi, częścią szkolną dla 600 dzieci w 24 oddziałach+ 50 dzieci w oddziałach „zerowych”, biblioteka z czytelnią, gabinety terapeutyczne, pokój nauczycielski z pomieszczeniami socjalnymi, 3 świetlice szkolne, oraz częścią sportową w skład której będzie wchodzić sala sportowa o wym 28x16 oraz 8x14. W skład kompleksu szkolno-sportowego zaprojektowana będzie bieżnia, zatoki autobusowe, boisko, place zbaw, oraz infrastrukturą towarzysząca. Całość będzie bez barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych.

1.3.2.3 Budowa kanalizacji sanitarnej wschód-kontynuacja

Jest to kontynuacja realizacji zadania rozpoczętego w 2017 r. Zadanie obejmuje dokończenie budowy kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Dolnym oraz wykonanie krótkich odcinków kanalizacji sanitarnej w Zabrodziu, które nie wykonano podczas budowy, ponieważ zostały doprojektowane na etapie wykonawstwa. Planowane jest też rozpoczęcie robót budowlanych przy budowie kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Górnym. Ścieki z Mokoronosu Górnego odprowadzane będą systemem kanalizacji Mokronosu Dolnego do Miasta Wrocławia. Kanalizację sanitarną w Mokronosie Górnym przewidziano do realizacji w latach 2019-2022.

Budowa kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Dolnym otrzymała dofinansowanie w formie pożyczki i dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.

1.3.2.4 Rewitalizacja rynku w Katach Wrocławskich

Jest to kontynuacja zadania z roku 2018. Zakres robót obejmuje wykonanie nawierzchni wschodniej części Rynku wraz z niezbędnym uzbrojeniem obejmującym fontannę,
2 zbiorniki na odpady chowane pod nawierzchnią rynku, przyłącze wodne i kanalizacyjne do fontanny, przyłącze energetyczne do fontanny i zbiorników na odpady, kanalizację deszczową. Planuje się również rozpoczęcie realizacji kolejnego etapu rewitalizacji rynku obejmującej nawierzchnię parkingu, placu i chodników w zachodniej części Rynku, 2 zbiorniki podziemne na odpady komunalne wraz z zasilaniem, kanalizację deszczową w zakresie odprowadzenia wód opadowych z wykonywanej nawierzchni z uwzględnieniem podłączenia wód opadowych z 2 budynków i odtworzeniem nawierzchni po kanalizacji budowanej poza nawierzchnią przewidzianą do wykonania.

1.3.2.5 Budowa ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich

Zadanie obejmuje budowę drogi wraz z odwodnieniem, chodnikiem, ścieżką rowerową, parkingiem, placem manewrowym do zawracania i oświetleniem drogowym i kanałem teletechnicznym w ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich. Zadanie będzie realizowane na podstawie dokumentacji projektowej i pozwolenia na budowę. Budowa drogi poprawi warunki komunikacji do przyszłego przedszkola przy ul. Sybiraków. Długość drogi wynosi ok. 350 m. Zakończenie budowy planowane jest w 2020 r.

1.3.2.6 Budowa oświetlenia i wykonanie projektów

W celu zapewnienia poczucia bezpieczeństwa mieszkańców oraz poprawy warunków użytkowania dróg publicznych planuje się rozbudowę oświetlenia drogowego na terenie miasta i gminy. Planuje się również wymianę i uzupełnienie oświetlenia w miejscach, gdzie wymagają tego warunki lokalne. Oświetlenie realizowane będzie głównie poprzez budowę nowego energooszczędnego oświetlenia LED. W pierwszej kolejności realizowane będą zadania na które Gmina posiada opracowaną dokumentację projektową.

1.3.2.7 Budowa kanalizacji na południu gminy oraz Nowa Wieś Kącka i Pełcznica - projekt

Zadanie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej kanalizacji sanitarnej dla południowej części Gminy Kąty Wrocławskie. W ramach zadania zostaną podpisane trzy odrębne umowy dla następujących miejscowości:

Umowa 1: Gniechowice, Krobielowice, Wojtkowice, Strzeganowice;

Umowa 2: Czerńczyce, Zachowice, Kamionna, Kilianów, Nowa Wieś Kącka oraz podłączenie terenów za autostradą od strony Nowej Wsi Kąckiej.

Umowa 3: Sokolniki, Kozłów, Pełcznica.

W ramach umów zostanie wykonana dokumentacja projektowa wraz z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami, m.in. decyzja środowiskowa, pozwolenia wodno-prawne oraz pozwolenia na budowę dla w/w zadań, które pozwolą Zamawiającemu kompleksowo zrealizować inwestycje.

1.3.2.8 Modernizacja kompleksu sportowego przy ul. Zwycięstwa w Kątach Wrocławskich

W ramach zadania wykonany będzie remont nawierzchni trawiastej wraz z systemem zraszania, budowa zbiorników na wodę i system pompowy do istniejącej studni, remont bieżni, trybun oraz boisk do gry w tenisa oraz hali z boiskami do gry w tenisa, budowa boiska treningowego z trawa syntetyczną, infrastruktura drogowa z miejscami postojowymi.

1.3.2.9 Modernizacja ul. Żeromskiego w Kątach Wrocławskich

Zadanie obejmuje przebudowę drogi obejmującą wykonanie chodnika i jezdni wraz z wykonaniem nowego oświetlenia drogowego i kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody opadowe z pasa drogowego. Realizacja zadania przewidziana jest na 2 lata.

1.3.2.10 Przebudowa drogi w ul. Zwycięstwa, Kościuszki i Norwida w Kątach Wrocławskich

Zadanie obejmuje przebudowę dróg o łącznej długości ok. 700 m. Drogi tworzą ciąg komunikacyjny łączący drogi wojewódzkie nr 362 (ul. Mireckiego) oraz nr 347 (ul. Wrocławska). Drogi w obrębie ul. Zwycięstwa i ul. Kościuszki stanowią gminną drogę publiczną nr 107217D natomiast ul. Norwida jest drogą wewnętrzną. Zakres dróg przewidzianych do przebudowy obejmuje jezdnię, chodniki, kanalizację deszczową i oświetlenie drogowe. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2019-2020.

1.3.2.11 Budowa połączenia drogowego pomiędzy Smolcem, a Mokronosem Górnym poprzez budowę ul. Granitowej i modernizację odcinka drogi w Konwaliowej

Zadanie obejmuje budowę drogi wraz z odwodnieniem na odcinku od ulicy Chłopskiej w Smolcu do ul. Konwaliowej w Mokronosie Górnym. Realizacja zadania przewidziana jest na 2 lata. Rozpoczęcie robót w 2019 r. Droga będzie stanowiła drogę dojazdową dla mieszkańców Smolca do parkingu i nowego przystanku kolejowego.

1.3.2.12 Budowa przedszkola przy ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich

Rozpocznie się budowa przedszkola przy ul. Sybiraków, której zakończenie przewidywane jest na rok 2020. Budynek o wymiarach około 87x78x8,8 będzie miał powierzchnie ponad 2750m2. Budynek 8-oddziałowego przedszkola z dwoma pomieszczeniami dodatkowymi zaprojektowany został w technologii tradycyjnej o dachu wielospadowym. Powstanie również plac zabaw dla dzieci z pergolą, boisko dla przedszkolaków, oraz ogródek doświadczalny, a całość zostanie ogrodzona i zagospodarowana.

1.3.2.13 Budowa świetlicy wiejskiej w Nowej Wsi Wrocławskiej

Przed budową nowej świetlicy należy rozebrać istniejący budynek świetlicy, wymienić grunt, następnie nasypać nowy i utwardzić. Dalej można będzie rozpocząć budowę nowego budynku świetlicy. Świetlica będzie odwzorowaniem budynku świetlicy w Pełcznicy, o powierzchni ok. 239m2 i kubaturze ok. 1560m3, jednak z innym źródłem ciepła. Kotłownia będzie wyposażona w kocioł gazowy i zasilana gazem z sieci. Wykonanie budynku zaprojektowano w technologii tradycyjnej, ze stropami gęstożebrowymi i dachem dwuspadowym, o ścianach z pustaków ceramicznych

1.3.2.14 Przejmowanie sieci kanalizacyjnej

W ramach realizacji tego zadania przewiduje się odpłatne przejęcie na majątek Gminy odcinków sieci kanalizacji sanitarnych i deszczowych wraz z urządzeniami towarzyszącymi. Gmina zawiera porozumienia na odpłatne przejęcie odcinków sieci kanalizacyjnych, których termin realizacji i przekazania na majątek Gminy przypada w roku 2019 oraz w latach następnych.

Informacja do zmian wprowadzonych do projektu budżetu na 2019 rok.

Wprowadzono zmiany w załączniku WPF zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale budżetowej na 2019 rok po uwzględnieniu ostatecznego wniosku z  Komisji Budżetu i Rozwoju Rady Miejskiej.

W związku ze zmniejszeniem deficytu oraz zmianą wartosci zadań inwestycyjnych zmieniono załącznik - Wykaz przedsięwzięć do WPF .

1.3.1.8 - wprowadzono nowe zadanie wieloletnie w wydatkach bieżących pod nazwą "Lokalny transport zbiorowy na terenie miasta i gminy" w latach 2019- 2020. Łączne nakłady finansowe wynoszą 3.830.000 zł z tego w roku 2019 - 1.330.000 zł, a w roku 2020 - 2.500.000 zł. Limit zobowiązań wynosi 3.830.000 zł.

Objaśnienia do zmian w  Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej nr V/71/19 z dnia 21 lutego 2019 roku.

W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale Rady Miejskiej i zarządzeniach Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w miesiącach styczniu i  lutym. W związku z powyższym zwiększono ogółem dochody bieżące o kwotę 3.006 zł z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące.

Jednocześnie zwiększono wydatki ogólem o kwotę 3.006 zł, z tego wydatki majątkowe zwiekszono o kwotę 3.500 zł, a zmniejszono wydatki bieżące o kwotę 494 zł.

Deficyt budżetu nie zmienił sie i wynosi 17.557.000 zł. Przychody budżetu się nie zmieniły i  wynoszą 25.503.600 zł. Rozchody wynoszą 7.946.600 zł. Nie zmienił się limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2019 roku, który wynosi 25.503.600 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 17.557.000 zł oraz spłatę kredytów i pożyczek w wysokości 7.826,600 zł, a także na udzielenie pożyczki z budżetu gminy w wysokości 120.000 zł.

W załączniku nr 2 - Wykaz Przedsięwzięć dokonano uaktualnienia wysokości limitów w wydatkach bieżących i majątkowych zadań wieloletnich zgodnie ze zmianami dokonanymi w  uchwale i zarządzeniach. Zwiększono limit wydatków majątkowch roku 2020  o kwotę 2.830.000 zł i  roku 2021 o kwotę 3.170.000 zł. Łączny limit zobowiązań i łączne nakłady zwiększono o kwotę 6. 000.000 zł.

Zmiany dokonano w zadaniach :

nr 1.3.2.1 - Projekty- zmniejszono limit wydatków roku 2019 o kwotę 120.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zmniejszono także o 120.000 zł -środki finansowe przeznaczono na dwa zadania z dofinasowaniem środków unijnych na ścieżki rowerowe.

 

Wprowadzono nowe zadania wieloletnie :

 nr 1.1.2.1- Budowa sieci dróg rowerowych oraz B&R na terenie gminy Kąty Wrocławskie- droga rowerowa Katy Wr.- Nowa Wieś Kącka oraz Sadków - Sadowice. Projekt obejmuje realizację 2 zadań na terenie Gminy Kąty Wrocławskie:

– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: Nowa Wieś Kącka – Kąty Wrocławskie zlokalizowanej w ciągu drogi powiatowej nr 2010D wraz z wiatą rowerową zlokalizowaną
w pobliżu stacji PKP w Kątach Wrocławskich (w rejonie przystanku autobusowego przy skrzyżowaniu ul. Spółdzielczej i ul. 1 Maja),

– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: Sadków – Sadowice zlokalizowanej w drodze powiatowej nr 2017D. Łączne nakłady finansowe wynoszą 1.465.000 zł, limit roku 2019  65.000 zł, limit roku 2020 - 930.000 zł i  rok 2021 - 470.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 1.465.000 zł.

 1.1.2.2 - Poprawa transportowej moblilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów Parkuj i Jedź i B&R na terenie gmin Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka.

Projekt obejmuje realizację 2 zadań na terenie Gminy Kąty Wrocławskie:

– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: granica Wrocławia – Mokronos Dolny – Mokronos Górny położonych w obrębie dróg wojewódzkich i dróg gminnych wraz z wiatą rowerową przy realizowanym wspólnie z PKP SA. przystanku kolejowym w Mokronosie Górnym,

– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: Małkowice – Sadowice” zlokalizowanej w ciągu drogi powiatowej nr 2018D; Łączne nakłady finansowe wynoszą 4.655.000 zł, limit roku 2019  55.000 zł, limit roku 2020 - 1.900.000 zł i rok 2021 - 2.700.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 4.655.000 zł.

Objaśnienia do zmian w  Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone projektem uchwały Rady Miejskiej z dnia 28  marca 2019 roku.

W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale Rady Miejskiej i zarządzeniach Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w miesiącach lutymi i marcu. W związku z powyższym zwiększono ogółem dochody bieżące o kwotę 507.971 zł z tytułu subwencji oświatowej 491.799 zł i dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące 16.172 zł.

Zwiększono ogółem wydatki o kwotę 5.186.971 zł w tym z podziału wolnych środków jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikajaca z zaciągniętych kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokosci 4.679.000 zł. Zwiększono wydatki bieżące o kwotę 1.620.711 zł i wydatki majątkowe o kwotę 3.566.260 zł między innymi z tytułu otrzymanej subwencji, dotacji oraz podziału wolnych środków .

Deficyt budżetu ustalono w wysokości 22.236.000 zł. Wprowadzona nadwyżka zwiększyła przychody budżetu, które po zmianie wynoszą 30.182.600 zł. Rozchody nie zmieniły się i wynoszą 7.946.600 zł. Nie zmienił się również limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2019 roku, który wynosi 25.503.600 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 17.557.000 zł oraz spłatę kredytów i pożyczek w wysokości 7.826.600 zł.

W załączniku nr 2 Wykaz Przedsięwzięć dokonano zmiany wysokości limitów w poszczególnych latach tj: w  2019 roku zwiększono o kwotę 597.300 zł i  w  roku 2020 r. o kwotę 624.700 zł. Łączny limit zobowiązań i łączne nakłady finansowe zwiększono o  kwotę 1.222.000 zł.

Zmiany dokonano w zadaniach :

nr 1.3.2.1 - Projekty- zwiększono limit wydatków roku 2019 o kwotę 170.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 170.000 zł.

 nr 1.3.2.6 - Budowa oświetlenia i wykonanie projektów- zwiększono limit wydatków roku 2019 o kwotę 100.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 100.000 zł.

Wprowadzono dwa nowe zadania wieloletnie :

 nr 1.1.2.3- Koalicja na rzecz poprawy jakości powietrza Gmin ZIT Aglomeracji Wrocławskiej (ZIT WROF)- program grantów na wymianę źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych na terenie wybranych gmin Aglomeracji Wroclawskiej. Jest to zadanie dwu letnie z udziałem środków unijnych obejmujących wkład gminy w latach 2019 - 27.300 zł i 2020- 24.700 zł.

 nr 1.3.2.15 -Budowa drogi w ul. Dębowej w miejscowości Sadków- jest to zadanie do realizacji w latach 2019 - 2020 . Koszt zadania 900.000 zł . Rzopoczęcie w roku 2019 - 300.000 zł, a w roku 2020  600.000 zł.

 

 

[1]) Wzór może być stosowany także w układzie pionowym, w którym poszczególne pozycje są przedstawione w kolumnach, a lata w wierszach.

[2]) Zgodnie z art. 227 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, wieloletnia prognoza finansowa obejmuje okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech kolejnych lat. W sytuacji dłuższego okresu prognozowania finansowego wzór stosuje się także dla lat wykraczających poza minimalny (4-letni) okres prognozy, wynikający z art. 227 ustawy.

[3]) W pozycji wykazuje się kwoty wszystkich podatków i opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego, a nie tylko podatków i opłat lokalnych.

[4]) W pozycji wykazuje się kwoty dla lat budżetowych 2013–2018.

[5]) W pozycji wykazuje się w szczególności kwoty przychodów z tytułu prywatyzacji majątku oraz spłaty pożyczek udzielonych ze środków jednostki.

[6]) W pozycji wykazuje się w szczególności wyłączenia wynikające z art. 36 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. poz. 1456 oraz z 2013 r. poz. 1199) oraz kwoty wykupu obligacji przychodowych

[7]) Skorygowanie o środki określone w przepisach dotyczy w szczególności powiększenia o nadwyżkę budżetową z lat ubiegłych, zgodnie z art. 242 ustawy.

[8]) Pomniejszenie wydatków bieżących, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej, dotyczy lat 2013–2015.

[9]) Przeznaczenie nadwyżki budżetowej, inne niż spłaty kredytów, pożyczek i wykup papierów wartościowych, wymaga określenia w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej.

[10]) W pozycji wykazuje się kwoty wydatków w ramach zadań własnych klasyfikowanych w dziale 750 – Administracja publiczna w rozdziałach właściwych dla organów i urzędów jednostki samorządu terytorialnego (rozdziały od 75017 do 75023).

[11]) W pozycji wykazuje się wartość inwestycji rozpoczętych co najmniej w poprzednim roku budżetowym, którego dotyczy kolumna.

[12]) W pozycji wykazuje się wartość nowych inwestycji, które planuje się rozpocząć w roku, którego dotyczy kolumna.

[13]) W pozycji 12.1.1.1, 12.2.1.1, 12.3.2, 12.4.2, 12.5.1, 12.6.1, 12.7.1 oraz 12.8.1 wykazuje się wyłącznie kwoty wynikające z umów na realizację programu, projektu lub zadania zawartych na dzień uchwalenia prognozy, a nieplanowanych do zawarcia w okresie prognozy.

[14]) Przez program, projekt lub zadanie finansowane w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, należy rozumieć także taki program, projekt lub zadanie przynoszące dochód, dlaktórych poziom finansowania ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, ustala się po odliczeniu zdyskontowanego dochodu obliczanego zgodnie z przepisami Unii Europejskiej dotyczącymi takiego programu, projektu lub zadania.

[15]) Pozycje sekcji 15 są wykazywane wyłącznie przez jednostki samorządu terytorialnego emitujące obligacje przychodowe.

[16]) Pozycje sekcji 16 wykazują wyłącznie jednostki objęte procedurą wynikającą z art. 240a lub art. 240b ustawy


Załączniki do pobrania

Plik Nazwa Data dodania Pobrań
zmiana wpf marzec 2019.pdf (PDF, 549.75Kb) 2019-03-18 15:12:02 82
Plik Nazwa Data dodania Pobrań

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Data wytworzenia:
18 mar 2019

Osoba dodająca informacje

Alicja Sawoniewicz

Data publikacji:
18 mar 2019, godz. 15:12

Osoba aktualizująca informacje

Alicja Sawoniewicz

Data aktualizacji:
18 mar 2019, godz. 15:12