Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

Tagi

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Kąty Wrocławskie i przekazania go do zaopiniowania organowi regulacyjnemu

Uchwała z dnia 11 sierpnia 2021 r.

Projekt

 

z dnia  19 sierpnia 2021 r.

Zatwierdzony przez .........................

 

 

 

Uchwała
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich

z dnia 11 sierpnia 2021 r.

 Nr ....................

w sprawie uchwalenia projektu regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Kąty Wrocławskie i przekazania go do zaopiniowania organowi regulacyjnemu.

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jedn. Dz.U. z 2021 r. poz.1372) oraz art. 19 ust. 3 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tekst jedn. Dz.U. z 2020 r. poz. 2028), Rada Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie uchwala co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Projekt Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Kąty Wrocławskie stanowiący załącznik do niniejszej uchwały, celem przekazania go do zaopiniowania właściwemu organowi regulacyjnemu.

§ 2. o przekazaniu, o którym mowa w §1, zawiadomić Zakład Gospodarki Komunlanej Sp. z o.o. w Kątach Wrocławskich oraz Spółdzielnię Mieszkaniową "Ślęża" w Gniechowicach.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

Przewodnicząca Rady Miejskiej

 

Anna  Skórczak

 

Załącznik do uchwały Nr ....................
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 11 sierpnia 2021 r.

Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków
na terenie Gminy Kąty Wrocławskie

(zwany dalej „Regulaminem”)

Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. Regulamin określa prawa i obowiązki przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego działającego na terenie Gminy Kąty Wrocławskie oraz odbiorców usług korzystających na tym terenie z usług z zakresu zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.

§ 2. 1. Ilekroć w Regulaminie mowa jest o „ustawie” należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r. poz. 2028).

2. Użyte w Regulaminie określenia, zdefiniowane są w szczególności w ustawie i w przepisach wydanych na jej podstawie, w ustawie prawo budowlane i przepisach wydanych na jej podstawie.

Rozdział 2.
MINIMALNY POZIOM ŚWIADCZONYCH USLUG PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIAGOWO- KANALIZACYJNE W ZAKRESIE DOSTARCZANIA WODY I ODPROWADZANIA ŚCIEKÓW

§ 3. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma obowiązek zapewnienia następującego minimalnego poziomu świadczonych usług:

1) ciągłości i niezawodności dostawy wody do nieruchomości dla której zawarto umowę, zgodnie z wydanymi „Warunkami przyłączenia do sieci wodociągowej lub sieci kanalizacyjnej”, o ciśnieniu nie mniejszym niż 0,05 MPa (0,5 bara) i nie większym niż 0,6 MPa (6 barów) w granicach technicznych możliwości świadczenia usług wyznaczonych, m. in. strukturą i średnicą przyłącza wodociągowego oraz instalacji wewnętrznej odbiorcy usług;

2) zapewnienia dostawy wody o jakości przeznaczonej do spożycia przez ludzi i o parametrach nieprzekraczających wymienionych w Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 07 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi (Dz. U. 2017 r. poz. 2294);

3) zapewnienia dostawy wody przeznaczonej do spożycia w ilości nie mniejszej niż 0,5 m3 na dobę;

4) ciągłości i niezawodności odprowadzania ścieków do urządzeń kanalizacyjnych, w granicach technicznych możliwości świadczenia usług wyznaczanych, m. in. strukturą i średnicą, przyłącza kanalizacyjnego oraz instalacji wewnętrznej odbiorcy usług;

5) zapewnienie utrzymania i prawidłowego funkcjonowania urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych;

6) budowy urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych w zakresie wynikającym z wieloletniego planu rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych będących w posiadaniu przedsiębiorstwa wodociągowo- kanalizacyjnego;

7) zakupu, zainstalowania i utrzymania wodomierza głównego.

2. Poziom świadczonych usług, za które przedsiębiorstwo wodociągowo- kanalizacyjne ponosi odpowiedzialność, stwierdza się w miejscu włączenia przyłącza wodociągowego lub kanalizacyjnego do sieci wodociągowej lub sieci kanalizacyjnej.

3. Przedsiębiorstwo wodociągowo- kanalizacyjne uprawnione jest do wprowadzania ograniczeń w sposobie korzystania z wody przez odbiorców usług w sytuacji niedoboru spowodowanego wyjątkowymi warunkami atmosferycznymi, w szczególności suszą. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do informowania odbiorców usług o wprowadzonym ograniczeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.

Rozdział 3.
SZCZEGÓŁOWE WARUNKI I TRYB ZAWIERANIA UMÓW Z ODBIORCAMI USŁUG

§ 4. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne dostarcza wodę i odprowadza ścieki na podstawie pisemnych umów zawieranych z odbiorcami usług.

2. Przedsiębiorstwo wodociągowo- kanalizacyjne może posługiwać się wzorem umownym w postaci ogólnych warunków umowy.

3. Umowa może być zawarta:

1) z osobą, która posiada tytuł prawny do korzystania z nieruchomości albo z osobą, która korzysta z nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym- na jej wniosek,

2) z osobą korzystającą z lokalu, jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkiem wielolokalowym lub budynkami wielolokalowymi- na wniosek właściciela lub zarządcy budynku, po spełnieniu warunków określonych w ustawie;

3) z właścicielem lub zarządcą nieruchomości zabudowanej budynkiem wielolokalowym lub budynkami wielolokalowymi- na wniosek właściciela lub zarządcy, po spełnieniu warunków określonych w ustawie.

§ 5. Postanowienia umów zawieranych przez przedsiębiorstwo wodno- kanalizacyjne z odbiorcami usług nie mogą ograniczać praw i obowiązków stron wynikających z przepisów ustawy, przepisów wykonawczych wydanych na podstawie ustawy oraz postanowień Regulaminu.

Rozdział 4.
SPOSÓB ROZLICZEŃ W OPARCIU O CENY I STAWKI OPŁAT USTALONE W TARYFACH

§ 6. 1. Rozliczenia z odbiorcami usług za usługi zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków dokonywane są przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne na podstawie ilości dostarczonej wody i odprowadzonych ścieków oraz cen i stawek opłat określonych w taryfach.

2. Zmiana lub utrata mocy obowiązujących taryf, nie wymaga zmiany umowy.

§ 7. Okresy rozliczeniowe obowiązujące odbiorców usług są określane w umowie.

§ 8. Podstawą obciążenia odbiorcy usług należnościami za usługi świadczone przez przedsiębiorstwo wodociągowo- kanalizacyjne jest faktura.

Rozdział 5.
WARUNKI PRZYŁĄCZENIA DO SIECI

§ 9. Osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej występuje do przedsiębiorstwa wodociągowo- kanalizacyjnego z pisemnym wnioskiem o:

1) wydanie warunków przyłączenia nieruchomości,

2) wydanie zapewnienia dostawy wody i odbioru ścieków.

Celem złożenia wniosku osoba ubiegająca się o przyłączenie może skorzystać z wzoru wniosku dostępnego w siedzibie oraz na stronie internetowej przedsiębiorstwa wodociągowo – kanalizacyjnego.

§ 10. Wniosek o wydanie warunków przyłączenia nieruchomości do sieci winien zawierać:

1) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby podmiotu ubiegającego się o przyłączenie do sieci;

2) wskazanie lokalizacji nieruchomości lub obiektu, który ma zostać przyłączony do sieci, w tym adresu nieruchomości lub obiektu oraz podanie położenia nieruchomości lub obiektu wraz z podaniem numeru księgi wieczystej a w razie jej braku wraz z podaniem numeru działki ewidencyjnej, na której się znajduje nieruchomość lub obiekt, który ma zostać przyłączona do sieci;

3) informacje o przeznaczeniu i sposobie wykorzystywania nieruchomości lub obiektu, który ma zostać przyłączony do sieci;

4) określenie dobowego zapotrzebowania na wodę z podziałem na wodę do celów bytowych, technologicznych, przeciwpożarowych oraz innych, z uwzględnieniem przepływów średniodobowych i maksymalnych godzinowych oraz wielkości ładunku zanieczyszczeń;

5) określenie ilości i jakości odprowadzanych ścieków z podziałem na ścieki bytowe i przemysłowe;

6) plan zabudowy lub szkic sytuacyjny, określający usytuowanie przyłącza w stosunku do istniejącej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej oraz innych obiektów i sieci uzbrojenia terenu;

7) datę i podpis osoby ubiegającej się o przyłączenie nieruchomości lub obiektu do sieci.

§ 11. 1. Jeżeli są spełnione warunki techniczne umożliwiające przyłączenie nieruchomości lub obiektu do sieci, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne wydaje warunki przyłączenia nieruchomości lub obiektu do sieci w terminie:

1) 21 dni – od dnia złożenia wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci, w przypadku budynków mieszkalnych jednorodzinnych, w tym znajdujących się w zabudowie zagrodowej,

2) 45 dni – od dnia złożenia wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci, w pozostałych przypadkach,

przy czym terminy te przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może przedłużyć w szczególnie uzasadnionych przypadkach odpowiednio o kolejne 21 albo 45 dni, po uprzednim zawiadomieniu podmiotu ubiegającego się o przyłączenie do sieci wraz z podaniem uzasadnienia przyczyn tego przedłużenia.

2. Podmiot ubiegający się o wydanie warunków przyłączenia nieruchomości lub obiektu ma prawo odwołać się od wydanych warunków do zarządu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, w terminie 14 dni od dnia otrzymania warunków lub odmowy ich wydania.

§ 12. Warunki techniczne przyłączenia nieruchomości lub obiektu do sieci zawierają w szczególności:

1) miejsce i sposób włączenia przyłącza wodociągowego i kanalizacyjnego do sieci oraz  sposób połączenia z instalacją wodociągową i kanalizacyjną nieruchomości,

2) parametry techniczne przyłącza wodociągowego i kanalizacyjnego,

3) ilość, rodzaj i jakość odprowadzanych ścieków,

4) dane szczegółowe dotyczące: miejsca lokalizacji wodomierza głównego wraz z zaworami, wodomierzy przy punktach czerpalnych, parametrów i miejsca lokalizacji urządzenia pomiarowego i parametrów innych urządzeń technicznych,

5) termin ich ważności, który nie może być krótszy niż 2 lata

Rozdział 6.
WARUNKI TECHNICZNE OKREŚLAJĄCE MOŻLIWOŚCI DOSTEPU DO USŁUG WODOCIĄGOWO- KANALIZACYJNYCH

§ 13. Dostępność do usług wodociągowo- kanalizacyjnych warunkowana jest:

1) istnieniem urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych albo ujęciem realizacji takich urządzeń w wieloletnim planie rozwoju i modernizacji urządzeń wodociągowych i urządzeń kanalizacyjnych przedsiębiorstwa wodno- kanalizacyjnego;

2) możliwościami technicznymi urządzeń wchodzących w skład przedsiębiorstwa wodno- kanalizacyjnego to jest faktycznymi możliwościami pozyskiwania wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi lub jej dostawy oraz możliwości odbioru i oczyszczania ścieków.

3) ciśnienie wody w instalacji wodociągowej w budynku, poza hydrantami przeciwpożarowymi, powinno wynosić przed każdym punktem czerpalnym nie mniej niż 0,05 MPa i nie więcej niż 0,6 MPa. Jeżeli minimalne ciśnienie nie może być uzyskane ze względu na występujące stale lub okresowo niedostateczne ciśnienie wody w sieci wodociągowej, należy zastosować odpowiednie urządzenia techniczne, zapewniające wymaganą jego wielkość w instalacji wodociągowej w budynku. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne powinno informować odbiorców usług o planowanych zmianach warunków technicznych mogących mieć wpływ na zmiany ciśnienia wody w instalacji wodociągowej w budynku, w miarę możliwości z wyprzedzeniem umożliwiającym dostosowanie instalacji wewnętrznej do nowych warunków.

§ 14. 1. W razie braku warunków technicznych przyłączenia nieruchomości lub obiektu do sieci wodociągowej, określonych w par. 13 Regulaminu, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odmawia wydania warunków przyłączenia do sieci nieruchomości lub obiektu, zawiadamiając o tym podmiot ubiegający się o wydanie warunków wraz z uzasadnieniem odmowy w terminie wskazanym w par. 11 ust. 1 Regulaminu.

2. W sprawach spornych dotyczących odmowy przyłączenia do sieci nieruchomości osobie ubiegającej się o przyłączenie nieruchomości do sieci na wniosek strony rozstrzyga organ regulacyjny.

Rozdział 7.
SPOSÓB DOKONYWANIA ODBIORU PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO WODNO- KANALIZACYJNE WYKONANEG PRZYŁĄCZA

§ 15. 1. Wykonane przyłącza podlegają odbiorowi technicznemu przez zespół w składzie: przedstawiciel przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego, osoba ubiegająca się o przyłączenie nieruchomości do sieci oraz wykonawca.

2. Odbiór polega na sprawdzeniu zgodności wykonania przyłączy wodociągowego i/lub kanalizacyjnego z warunkami przyłączenia nieruchomości, a w szczególności na kontroli:

1) ułożenia rur w otwartym wykopie,

2) włączenia do sieci wodociągowej i/lub kanalizacyjnej,

3) wykonania zabudowy zestawu wodomierzowego na przyłączu wodociągowym w budynku lub w studni wodomierzowej,

4) wykonania studni wodomierzowej na przyłączu wodociągowym,

5) wykonania studni kanalizacyjnych na przyłączu kanalizacyjnym.

3. Protokół odbioru przyłączy wodociągowego i/lub kanalizacyjnego, podpisany przez osoby, o których mowa w ust. 1, stanowi potwierdzenie prawidłowości wykonania przyłączy.

§ 16. Przyłączenie nieruchomości do sieci następuje po podpisaniu protokołu, o którym mowa w par. 15 Regulaminu.

Rozdział 8.
SPOSÓB POSTĘPOWANIA W PRZYPADKUNIEDOTRZYMANIA CIĄGŁOŚCI LUB PARAMETRÓW ŚWIADCZONYCH USŁUG

§ 17. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma prawo wstrzymać lub ograniczyć dostawę wody w sytuacjach spowodowanych okolicznościami, za które przedsiębiorstwo nie odpowiada, tj.:

1) brakiem wody w ujęciu,

2) potrzebą zwiększenia dopływu wody do hydrantów pożarowych,

3) stanem awarii, przez który to stan rozumie się nieprzewidywalne, przypadkowe uszkodzenie urządzeń wodociągowych uniemożliwiające ich normalną eksploatację,

4) koniecznością przeprowadzenia planowanych prac eksploatacyjnych, konserwacyjnych i modernizacyjnych sieci,

5) uszkodzeniem instalacji wodociągowej grożącym niebezpieczeństwem,

6) wydaniem decyzji przez Państwową Inspekcję Sanitarną,

7) przypadkami działania siły wyższej.

§ 18. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne ma prawo wstrzymać lub ograniczyć odprowadzanie ścieków w sytuacjach spowodowanych okolicznościami, za które przedsiębiorstwo nie odpowiada, tj.:

1) stanem awarii, przez który to stan rozumie się nieprzewidywalne przypadkowe uszkodzenie urządzeń kanalizacyjnych uniemożliwiające ich normalną eksploatację,

2) koniecznością przeprowadzenia planowanych prac eksploatacyjnych, konserwacyjnych i modernizacyjnych sieci,

3) uszkodzeniem instalacji kanalizacyjnej grożącym niebezpieczeństwem,

4) przypadkami działania siły wyższej.

§ 19. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w przypadku nieprzewidywanych zakłóceń w realizacji usług zaopatrzenia w wodę lub odprowadzenia ścieków, winno niezwłocznie poinformować Burmistrza Gminy Kąty Wrocławskie oraz odbiorców usług w sposób zwyczajowo przyjęty w tym przez umieszczenie informacji na stronie internetowej przedsiębiorstwa.

§ 20. 1. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne w przypadku planowanych przerw lub ograniczeń w dostawie wody oraz przewidywanym obniżeniu jakości wody, winno poinformować Burmistrza Gminy Kąty Wrocławskie i odbiorców usług w sposób zwyczajowo przyjęty w tym: poprzez wywieszenie komunikatów i umieszczenie informacji na stronie internetowej przedsiębiorstwa, najpóźniej na 3 dni przed planowanym terminem.

2. W przypadku, gdy przerwa w dostawie wody trwa dłużej niż 12 godzin, przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest zapewnić zastępczy punkt poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, informując o miejscu jego lokalizacji.

Rozdział 9.
STANDARDY OBSŁUGI ODBIORCÓW USŁUG, W TYM SPOSOBY ZAŁATWIENIA REKLAMACJI ORAZ WYMIANY INFORMACJI DOTYCZACYCH W SZCEGÓŁNOŚCI ZAKŁÓCEŃ W DOSTAWIE WODY I ODPROWADZENIU ŚCIEKÓW

§ 21. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest zapewnić odbiorcom usług należyty poziom usług, działając przez swoje służby.

§ 22. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do udzielania odbiorcy usług pełnej informacji dotyczącej realizacji usług.

§ 23. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do przyjmowania zgłoszeń o awarii przez całą dobę.

§ 24. 1. Odbiorca usług ma prawo składać do przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego reklamacje dotyczące świadczonych usług. Reklamacje mogą być zgłaszane pisemnie, telefonicznie, pocztą elektroniczną. Reklamacje mogą być również zgłaszane osobiście w siedzibie przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego.

2. Reklamacja powinna zawierać w szczególności:

1) imię i nazwisko lub firmę odbiorcy usług,

2) przedmiot reklamacji,

3) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację,

4) numer i datę umowy,

5) podpis odbiorcy usług,

6) numer telefonu,

7) adres mailowy.

3. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak, niż w terminie 21 dni od dnia jej wniesienia. Jeżeli istnieje konieczność przeprowadzenia szczegółowego postępowania wyjaśniającego, termin ten może ulec przedłużeniu o dalsze 14 dni, po uprzednim zawiadomieniu reklamującego.

4. W przypadku, gdy rozpatrzenie reklamacji wymaga podjęcia czynności na terenie nieruchomości lub obiektu budowlanego należącego do reklamującego odbiorcy usług, odbiorca usług obowiązany jest udostępnić nieruchomość lub obiekt budowlany osobom reprezentującym przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne. Zaniechanie powyższego obowiązku przez odbiorcę usług wstrzymuje rozpatrzenie reklamacji do czasu udostępnienia nieruchomości lub obiektu budowlanego.

5. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej. Możliwe jest także udzielenie odpowiedzi na reklamację telefonicznie, pocztą elektroniczną lub w inny sposób, o ile odbiorca usług wyraża na to zgodę.

6. Odmowa uwzględnienia reklamacji w całości lub w części wymaga uzasadnienia.

7. Reklamacja przez odbiorcę usług wysokości należności wynikającej z faktury nie wstrzymuje obowiązku terminowej jej zapłaty. W przypadku uwzględnienia reklamacji przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne; należna odbiorcy usług kwota zostanie zaliczona na poczet przyszłych należności lub na żądanie odbiorcy usług, zwrócona w terminie 14 dni od daty zgłoszenia żądania.

8. W przypadku reklamacji wskazań wodomierza głównego, reklamacja zostanie uwzględniona, o ile kontrola potwierdzi nieprawidłowość działania wodomierza. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji, odbiorca usług pokrywa koszty sprawdzenia wodomierza.

§ 25. 1. Reklamacje jakości wody dostarczonej przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne powinny być zgłaszane niezwłocznie.

2. Próbki wody do badania przedsiębiorstwo wodociągowo kanalizacyjne pobiera w obecności zgłaszającego reklamację.

3. Próbki wody pobierane są w miejscu zlokalizowanym na zaworze bezpośrednio za wodomierzem głównym.

4. W przypadku stwierdzenia przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne obniżenia jakości dostarczanej wody z przyczyn, za które odpowiada przedsiębiorstwo wodociągowo- kanalizacyjne, odbiorcy usług przysługuje upust za dostarczoną wodę.

5. Upust przysługuje od daty zgłoszenia reklamacji, jeżeli obniżenie jakości wody zostanie potwierdzone badaniem laboratoryjnym.

6. W przypadku nieuzasadnionej reklamacji jakości wody, potwierdzonej badaniem, odbiorca usług reklamujący jakość wody dostarczonej przez przedsiębiorstwo wodociągowo- kanalizacyjne zostanie obciążony kosztami tego badania.

§ 26. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne odpowiada na pisma składane w sprawach niewymienionych w par. 11, par. 14 i par. 24 Regulaminu w terminie 30 dni od dnia otrzymania pisma.

Rozdział 10.
WARUNKI DOSTAWY WODY NA CELE PRZECIWPOŻAROWE

§ 27. Woda do celów przeciwpożarowych jest dostępna z urządzeń wodociągowych posiadanych przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne, a przede wszystkim z hydrantów zainstalowanych na sieci wodociągowej.

§ 28. Uprawnione do poboru wody na cele przeciwpożarowe są jednostki straży pożarnej.

§ 29. Ilość wody pobieranej na cele przeciwpożarowe wraz z określeniem punktów poboru jest ustalana na podstawie pisemnych informacji składanych przez jednostki straży pożarnej przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu.

§ 30. Należności za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe reguluje Gmina.

§ 31. W przypadku poboru wody na cele przeciwpożarowe z urządzeń wodociągowych, którymi woda jest dostarczana dla innych odbiorców usług, jednostka straży pożarnej niezwłocznie przekazuje przedsiębiorstwu wodociągowo-kanalizacyjnemu informacje o ilości wody pobranej.

Rozdział 11.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 32. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem stosuje się przepisy ustawy i przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie oraz przepisy ustawy prawo budowlane i przepisy wykonawcze wydane na jej podstawie.

§ 33. Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu stanie się nieważne, nie narusza to ani nie osłabia ważności pozostałych postanowień Regulaminu. Każde takie postanowienie zostanie odpowiednio zastąpione postanowieniami obowiązującego prawa najbliższymi celowi Regulaminu.

§ 34. Tekst Regulaminu jest do wglądu w jednostce organizacyjnej przedsiębiorstwa wodociągowo- kanalizacyjnego obsługującej klienta oraz na stronie internetowej przedsiębiorstwa wodociągowo- kanalizacyjnego.

 

 

 

Uzasadnienie

Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o zmianie ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz niektórych innych ustaw przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne są zobowiązane przekazać do organu uchwałodawczego gminy projekt nowego Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków, o którym mowa w art. 19 ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tekst jednolity Dz. U. z 2020 r., poz. 2028).

W dniu 9 czerwca 2021 r. Zakład Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o. w Kątach Wrocławskich oraz w dniu 8 lipca 2021 r. Spółdzielnia Mieszkaniowa „Ślęża” w Gniechowicach przedłożyły projekty powyższego Regulaminu.

Rada Gminy w terminie 2 miesięcy od dnia przedstawienia przez przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjne projektu Regulaminu, dokonuje ich analizy oraz przekazuje organowi regulacyjnemu projekt proponowanego przez siebie Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków do zaopiniowania organowi regulacyjnemu. W związku z powyższym, po dokonaniu analizy projektów Regulaminu przedłożonych przez Zakład Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Kątach Wrocławskich oraz Spółdzielnię Mieszkaniową „Ślęża” w Gniechowicach koniecznym jest podjęcie niniejszej uchwały, którą Rada Gminy Kąty Wrocławskie przyjmuje opracowany przez siebie projekt Regulaminu oraz przekazanie go do zaopiniowania organowi regulacyjnemu, którym jest właściwy miejscowo Dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie we Wrocławiu.

 


Załączniki do pobrania


Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Burmistrz Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie

Data wytworzenia:
19 sie 2021

Osoba dodająca informacje

Alicja Sawoniewicz

Data publikacji:
19 sie 2021, godz. 12:45

Osoba aktualizująca informacje

Alicja Sawoniewicz

Data aktualizacji:
19 sie 2021, godz. 12:45