Kąty Wrocławskie: Opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy w systemie niskoenergetycznym budynku Szkoły Podstawowej przy ul. Szkolnej w Sadkowie, gmina Kąty Wrocławskie, wraz z późniejszym pełnieniem nadzoru autorskiego
Numer ogłoszenia: 214119 - 2014; data zamieszczenia: 10.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Kąty Wrocławskie , ul. Rynek Ratusz 1, 55-080 Kąty Wrocławskie, woj. dolnośląskie, tel. 071 3907219, faks 071 3907219.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie dokumentacji projektowej rozbudowy w systemie niskoenergetycznym budynku Szkoły Podstawowej przy ul. Szkolnej w Sadkowie, gmina Kąty Wrocławskie, wraz z późniejszym pełnieniem nadzoru autorskiego.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dokumentacja projektowa rozbudowy szkoły w Sadkowie przy ul. Szkolnej 9, gmina Kąty Wrocławskie, w systemie budynku niskoenergetycznego (Eo= do 45 kWh/m2rok ) z infrastrukturą towarzyszącą i zagospodarowaniem terenu oraz pełnieniem nadzoru autorskiego i opracowaniem specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: 1) opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej, dla zadania inwestycyjnego: Rozbudowa szkoły w Sadkowie w systemie budynku niskoenergetycznego (Eo= do 45 kWh/m2rok ) uwzględniającej realizację inwestycji w trzech etapach oraz w oparciu o szczegółowe wytyczne projektowe - załącznik nr 1 do umowy: Etap I - Powstanie nowej części obiektu Etap II - Remont (modernizacja) istniejącego budynku Etap III - Powstanie części sportowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień, opinii oraz pozwoleniem na budowę dla powyższego zadania, które pozwolą Inwestorowi kompleksowo zrealizować inwestycję oraz specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. 2) pełnienie nadzoru autorskiego nad realizacją robót budowlanych wykonywanych na podstawie Dokumentacji, w zakresie: a) stwierdzania w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z Dokumentacją, b) uzgadniania możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych w Dokumentacji, zgłoszonych przez kierownika budowy lub inspektora nadzoru inwestorskiego..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.24.00.00-2, 71.24.70.00-1, 71.22.10.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający nie przewiduje obowiązku wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczególnego sposobu spełniania przedmiotowego warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek niniejszy zostanie uznany za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże się wykonaniem w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 zadań polegających na zaprojektowaniu a) co najmniej jednego obiektu użyteczności publicznej, w tym sali sportowej o wym. min. 14x24 metry z szatnią i węzłami sanitarnymi oraz pomieszczeniami dydaktycznymi o kubaturze min. 5000 m3 i powierzchni użytkowej powyżej 1500m2, zakończone uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na budowę (przebudowę, rozbudowę), z podaniem nazwy Zamawiającego przedmiotu zamówienia, wartości oraz daty wykonania projektu, b) oraz zaprojektowaniu co najmniej jednego w/w obiektu użyteczności publicznej w systemie budynku niskoenergetycznego (spełniającego parametr: - zużycie energii Eo do 45 kWh/m2rok) - zastosowany system wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła o wysokiej sprawności - zastosowany energooszczędny system klimatyzacji, ogrzewania i wentylacji; - zastosowano energooszczędne oświetlenie ledowe Ocena spełnienia powyższego warunku wymaganego od Wykonawców zostanie dokonana na podstawie przedłożonego oświadczenia oraz dokumentów tj. wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie według formuły spełnia - nie spełnia. Wykonawca zobowiązany jest dostarczyć dokument potwierdzający należytą realizację, w tym potwierdzający zgodność dokumentacji projektowej z wymogami budownictwa niskoenergetycznego.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Zamawiający nie wyznacza szczególnego sposobu spełniania przedmiotowego warunku
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy jednocześnie spełniają poniższe wymogi: a) Dysponują osobą lub osobami, które posiadają uprawnienia budowlane do projektowania w zakresie zgodnym z przedmiotem zamówienia w specjalności architektonicznej lub instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych. b) Wymagane jest, by ww. osoby były członkami właściwej izby samorządu zawodowego i wykazały się doświadczeniem w opracowaniu w okresie ostatnich 5-ciu lat dokumentacji projektowej budowy i lub rozbudowy i lub przebudowy sportowego obiektu użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej min. 1 500 m2 w systemie niskoenergetycznym lub dydaktyczno-sportowego obiektu użyteczności publicznej o powierzchni użytkowej min. 1 500 m2 w systemie niskoenergetycznym; c) oraz w/w osoby wykonały minimum 1 zamówienie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej budowy obiektu kubaturowego o powierzchni użytkowej min. 1 500 m2 w systemie budownictwa niskoenergetycznego. Wykazane prace projektowe muszą być poparte dokumentami potwierdzającymi, że zostały wykonane należycie
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia W celu potwierdzenia spełniania opisanego warunku udziału w postępowaniu Wykonawca obowiązany jest przedłożyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności. Zamawiający uzna, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 500.000,00 zł Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Projektanta na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Pzp, w przypadku wystąpienia, co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej, w zakresie: 1) Zmiany terminu realizacji przedmiotu Umowy w przypadku: a. wystąpienia zdarzeń losowych (kataklizmy lub inne czynniki zewnętrzne, niemożliwe do przewidzenia wydarzenia, którym nie można zapobiec), które będą miały wpływ na treść zawartej umowy i termin realizacji usług; b. w przypadku zmiany przepisów powodujących konieczność zastosowania innych rozwiązań niż zakładano w opisie przedmiotu zamówienia; c. zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy narzucają; d. gdy właściwe organy administracji publicznej i instytucje uzgadniające nie wydały wymaganych decyzji administracyjnych lub uzgodnień w ustawowym terminie, a także w przypadku zmiany uzgodnienia, bądź wniesienia po wydaniu tych decyzji lub uzgodnień dodatkowych wymogów skutkującego koniecznością dokonania zmian lub uzupełnień w projekcie; e. konieczności dokonania korekt w zatwierdzonym przez Zamawiającego rozwiązaniu projektowym, a wynikających ze zmiany stanowiska Zamawiającego lub stanowiska instytucji uzgadniających (opiniujących); 2) Zmian kadrowych: a. zmiana osób odpowiedzialnych za prawidłowe świadczenie usług ze strony Projektanta i osób wyznaczonych do współpracy w imieniu Zamawiającego. b. zmiany osób reprezentujących Projektanta, których konieczność wprowadzenia wynika ze zmian organizacyjnych. 2. Wszelkie zmiany umowy będą dokonywane w postaci pisemnych aneksów podpisanych przez strony pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.katywroclawskie.pl/zamowienia
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy
ul. Rynek - Ratusz 1
55 - 080 Kąty Wrocławskie.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.10.2014 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy ul. Rynek - Ratusz 1 55 - 080 Kąty Wrocławskie.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Urząd Miasta i Gminy ul. Rynek - Ratusz 1 55 - 080 Kąty Wrocławskie Biuro Obsługi Klienta.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie