UCHWAŁA NR XI/159
RADY MIEJSKIEJ W KĄTACH WROCŁAWSKICH
w sprawie zmiany uchwały w sprawie przyjęcia wieloletniej prognozy finansowej Gminy Kąty Wrocławskie
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 2019 poz. 506 tj. z dnia 2019.05.15 .) oraz na podstawie art. 226, 227, 228, 229 i art. 231 ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r o finansach publicznych (Dz. U. 2019.poz.869 t.j z dnia 2019.05.10) Rada Miejska w Kątach Wrocławskich uchwala co następuje:
§ 1. W uchwale Nr III/18/18 Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich z dnia 27 grudnia 2018 r. w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Kąty Wrocławskie, zmienioną uchwałami Rady Miejskiej nr V/71/2019 z dnia 21 lutego 2019 r. i nr VI/111/19 z dnia 28 marca 2019 r., nr VII/122/19 z dnia 25 kwietnia 2019 r.oraz nr VIII/141/19 z dnia 30.05.2019 roku. wprowadza się następujące zmiany:
1) Załącznik nr 1 pod nazwą "Wieloletnia prognoza finansowa" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
2) Załącznik nr 2 pod nazwą "Przedsięwzięcia WPF" otrzymuje brzmienie jak w Załączniku nr 2 do niniejszej uchwały.
3) Załącznik nr 3 pod nazwą "Objaśnienia przyjętych wartości do WPF w latach 2019- 2027 Gminy Kąty Wrocławskie" otrzymuje brzmienie jak Załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Kąty Wrocławskie
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
|
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XI/159/19
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 22 sierpnia 2019 r.
Wieloletnia prognoza finansowa[1])
Wyszczególnienie | 2019 | 2020 | 2021 | 2022[2]) | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | |||
1. Dochody ogółem x | 146 024 361,67 | 176 352 453,94 | 178 602 138,00 | 173 109 138,00 | 186 148 946,00 | 197 986 386,00 | 208 293 826,00 | 217 998 195,00 | 225 325 000,00 | |||
1.1 |
x | 133 525 642,14 | 164 266 138,94 | 168 733 138,00 | 169 533 138,00 | 183 886 946,00 | 195 786 386,00 | 206 093 826,00 | 215 798 195,00 | 223 125 000,00 | ||
|
| |||||||||||
1.1.1 |
| dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych | 37 894 353,00 | 42 459 000,00 | 48 600 000,00 | 48 800 000,00 | 54 200 000,00 | 59 600 000,00 | 62 500 000,00 | 65 500 000,00 | 68 000 000,00 | |
1.1.2 |
| dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych | 4 329 872,00 | 7 500 000,00 | 12 600 000,00 | 12 700 000,00 | 15 800 000,00 | 17 900 000,00 | 19 000 000,00 | 21 200 000,00 | 22 300 000,00 | |
1.1.3 |
| podatki i opłaty[3]) | 44 691 180,00 | 52 800 000,00 | 57 900 000,00 | 59 500 000,00 | 62 400 000,00 | 64 200 000,00 | 68 000 000,00 | 71 100 000,00 | 74 600 000,00 | |
1.1.3.1 |
| z podatku od nieruchomości | 30 776 000,00 | 34 200 000,00 | 37 000 000,00 | 40 200 000,00 | 43 700 000,00 | 45 800 000,00 | 48 000 000,00 | 50 500 000,00 | 53 200 000,00 | |
1.1.4 |
| z subwencji ogólnej | 20 485 353,00 | 22 950 000,00 | 21 300 000,00 | 22 500 000,00 | 23 900 000,00 | 24 400 000,00 | 25 000 000,00 | 26 300 000,00 | 27 600 000,00 | |
1.1.5 |
| z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące | 21 596 967,00 | 26 285 200,00 | 23 850 000,00 | 24 535 000,00 | 25 241 000,00 | 26 900 000,00 | 27 600 000,00 | 28 200 000,00 | 29 600 000,00 | |
1.2 |
x | 12 498 719,53 | 12 086 315,00 | 9 869 000,00 | 3 576 000,00 | 2 262 000,00 | 2 200 000,00 | 2 200 000,00 | 2 200 000,00 | 2 200 000,00 | ||
|
| |||||||||||
1.2.1 |
| ze sprzedaży majątku x | 1 002 500,00 | 1 286 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
1.2.2 |
| z tytułu dotacji oraz środków przeznaczonych na inwestycje | 10 051 829,00 | 10 800 000,00 | 9 869 000,00 | 3 576 000,00 | 2 262 000,00 | 2 200 000,00 | 2 200 000,00 | 2 200 000,00 | 2 200 000,00 | |
2. Wydatki ogółem x | 168 260 361,67 | 166 504 365,00 | 170 956 050,00 | 165 377 050,00 | 178 463 050,00 | 190 501 050,00 | 201 001 050,00 | 212 876 157,00 | 222 137 050,00 | |||
2.1 |
x | 115 866 764,14 | 112 338 365,00 | 115 356 050,00 | 131 177 050,00 | 141 763 050,00 | 153 401 050,00 | 165 601 050,00 | 178 076 157,00 | 186 637 050,00 | ||
|
|
| ||||||||||
2.1.1 |
| z tytułu poręczeń i gwarancji x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
2.1.1.1 |
| w tym: gwarancje i poręczenia podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
2.1.2 |
| na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przekształconego na zasadach określonych w przepisach o działalności leczniczej, w wysokości w jakiej nie podlegają sfinansowaniu dotacją z budżetu państwa[4]) | x | x | x | x | x | x | x | x | x | |
2.1.3 |
| wydatki na obsługę długu x | 814 300,00 | 1 010 200,00 | 850 100,00 | 706 400,00 | 560 000,00 | 414 700,00 | 310 300,00 | 151 600,00 | 53 700,00 | |
|
|
| ||||||||||
2.1.3.1 |
| w tym odsetki i dyskonto określone w art. 243 ust. 1 ustawy lub art. 169 ust. 1 ufp z 2005 r x | 814 300,00 | 1 010 200,00 | 850 100,00 | 706 400,00 | 560 000,00 | 414 700,00 | 310 300,00 | 151 600,00 | 53 700,00 | |
|
|
| ||||||||||
2.1.3.1.1 |
| odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, w terminie nie dłuższym niż 90 dni po zakończeniu programu, projektu lub zadania i otrzymaniu refundacji z tych środków (bez odsetek i dyskonta od zobowiązań na wkład krajowy) x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
2.1.3.1.2 |
| odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, z tytułu zobowiązań zaciągniętych na wkład krajowy x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
2.2 |
x | 52 393 597,53 | 54 166 000,00 | 55 600 000,00 | 34 200 000,00 | 36 700 000,00 | 37 100 000,00 | 35 400 000,00 | 34 800 000,00 | 35 500 000,00 | ||
3. Wynik budżetu x | -22 236 000,00 | 9 848 088,94 | 7 646 088,00 | 7 732 088,00 | 7 685 896,00 | 7 485 336,00 | 7 292 776,00 | 5 122 038,00 | 3 187 950,00 | |||
4. Przychody budżetu x | 30 182 600,00 | 120 000,00 | 86 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||
4.1 |
x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
4.1.1 |
| w tym na pokrycie deficytu budżetu x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
4.2 |
x | 4 679 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
4.2.1 |
| w tym na pokrycie deficytu budżetu x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
4.3 |
x | 25 503 600,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
4.3.1 |
| w tym na pokrycie deficytu budżetu x | 22 236 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
4.4 | Inne przychody niezwiązane z zaciągnięciem długu[5]) x | 0,00 | 120 000,00 | 86 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
4.4.1 |
| w tym na pokrycie deficytu budżetu x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
5. Rozchody budżetu x | 7 946 600,00 | 9 968 088,94 | 7 732 088,00 | 7 732 088,00 | 7 685 896,00 | 7 485 336,00 | 7 292 776,00 | 5 122 038,00 | 3 187 950,00 | |||
5.1 |
| 7 826 600,00 | 9 882 088,94 | 7 732 088,00 | 7 732 088,00 | 7 685 896,00 | 7 485 336,00 | 7 292 776,00 | 5 122 038,00 | 3 187 950,00 | ||
|
| |||||||||||
5.1.1 |
| w tym łączna kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
5.1.1.1 |
| kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3 ustawy x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
5.1.1.2 |
| kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3a ustawy x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
5.1.1.3 |
| kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń innych niż określone w art. 243 ustawy 5 x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
5.2 |
| 120 000,00 | 86 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
6. Kwota długu x | 56 120 260,94 | 46 238 172,00 | 38 506 084,00 | 30 773 996,00 | 23 088 100,00 | 15 602 764,00 | 8 309 988,00 | 3 187 950,00 | 0,00 | |||
7. Kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych jednostkach zaliczanych do sektora finansów publicznych | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||
|
| |||||||||||
8.1 |
| 17 658 878,00 | 51 927 773,94 | 53 377 088,00 | 38 356 088,00 | 42 123 896,00 | 42 385 336,00 | 40 492 776,00 | 37 722 038,00 | 36 487 950,00 | ||
8.2 | Różnica między dochodami bieżącymi, skorygowanymi o środki[6]) a wydatkami bieżącymi, pomniejszonymi[7]) o wydatki | 22 337 878,00 | 51 927 773,94 | 53 377 088,00 | 38 356 088,00 | 42 123 896,00 | 42 385 336,00 | 40 492 776,00 | 37 722 038,00 | 36 487 950,00 | ||
|
| |||||||||||
9.1 |
x | 5,92% | 6,18% | 4,81% | 4,87% | 4,43% | 3,99% | 3,65% | 2,42% | 1,44% | ||
9.2 |
x | 5,92% | 6,18% | 4,81% | 4,87% | 4,43% | 3,99% | 3,65% | 2,42% | 1,44% | ||
9.3 |
x | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
9.4 |
x | 5,92% | 6,18% | 4,81% | 4,87% | 4,43% | 3,99% | 3,65% | 2,42% | 1,44% | ||
9.5 |
x | 12,78% | 30,17% | 29,89% | 22,16% | 22,63% | 21,41% | 19,44% | 17,30% | 16,19% | ||
9.6 | Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń[8]), obliczony w oparciu o plan 3 kwartału roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat)x | 19,30% | 16,30% | 19,42% | 24,28% | 27,41% | 24,89% | 22,07% | 21,16% | 19,38% | ||
9.6.1 |
| Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczony w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat) x | 21,51% | 18,50% | 21,62% | 24,28% | 27,41% | 24,89% | 22,07% | 21,16% | 19,38% | |
9.7 |
x | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | ||
9.7.1 |
| Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczonego w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego rok budżetowy x | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | TAK | |
10. Przeznaczenie prognozowanej nadwyżki budżetowej[9]) w tym na: |
| |||||||||||
10.1 |
| 0,00 | 9 762 088,00 | 7 646 088,00 | 7 732 088,00 | 7 685 896,00 | 7 485 336,00 | 7 292 776,00 | 5 122 038,00 | 3 187 950,00 | ||
|
| |||||||||||
11.1 |
| 41 252 052,88 | 36 800 000,00 | 37 300 000,00 | 38 600 000,00 | 41 000 000,00 | 44 400 000,00 | 45 900 000,00 | 46 100 000,00 | 46 100 000,00 | ||
11.2 | Wydatki związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego[10]) | 10 921 618,19 | 13 190 000,00 | 14 500 000,00 | 15 700 000,00 | 16 900 000,00 | 17 100 000,00 | 19 300 000,00 | 20 500 000,00 | 21 300 000,00 | ||
11.3 |
| 34 400 748,00 | 67 333 892,00 | 43 549 664,00 | 14 127 000,00 | 30 000 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
11.3.1 |
| bieżące | 11 248 240,00 | 14 590 000,00 | 1 810 000,00 | 1 027 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
11.3.2 |
| majątkowe | 23 152 508,00 | 52 743 892,00 | 41 739 664,00 | 13 100 000,00 | 30 000 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
11.4 | Wydatki inwestycyjne kontynuowane[11]) | 41 342 917,00 | 9 400 000,00 | 12 000 000,00 | 11 000 000,00 | 12 500 000,00 | 10 200 000,00 | 10 700 000,00 | 10 200 000,00 | 10 100 000,00 | ||
11.5 | Nowe wydatki inwestycyjne[12]) | 10 543 382,00 | 44 260 000,00 | 30 600 000,00 | 22 700 000,00 | 23 700 000,00 | 26 400 000,00 | 24 200 000,00 | 24 100 000,00 | 24 900 000,00 | ||
11.6 |
| 1 150 000,00 | 500 000,00 | 500 000,00 | 500 000,00 | 500 000,00 | 500 000,00 | 500 000,00 | 500 000,00 | 500 000,00 | ||
|
| |||||||||||
12.1 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
12.1.1 |
| środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
12.1.1.1 |
| środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania[13]) | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
12.2 |
| 7 863 329,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
12.2.1 |
| środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy | 7 863 329,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
12.2.1.1 |
| środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania | 6 845 163,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
12.3 |
| 6 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
12.3.1 |
| finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
12.3.2 |
| Wydatki bieżące na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
12.4 |
| 11 504 167,00 | 3 578 892,00 | 3 170 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
12.4.1 |
| finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy | 5 626 973,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
12.4.2 |
| Wydatki majątkowe na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy | 11 504 167,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
12.5 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
12.5.1 |
| w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
12.6 | Wydatki na wkład krajowy w związku z zawartą po dniu 1 stycznia 2013 r. umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy[14]) | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
12.6.1 |
| w tym w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
12.7 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
12.7.1 |
| w tym w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
12.8 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
12.8.1 |
| w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
|
| |||||||||||
13.1 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
13.2 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
13.3 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
13.4 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
13.5 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
13.6 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
13.7 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
|
| |||||||||||
14.1 |
| 7 826 600,00 | 6 694 138,00 | 4 544 138,00 | 4 544 138,00 | 4 497 946,00 | 4 297 386,00 | 4 104 826,00 | 1 934 088,00 | 0,00 | ||
14.2 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
14.3 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
14.3.1 |
| spłata zobowiązań wymagalnych z lat poprzednich, innych niż w pkt 14.3.3 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
14.3.2 |
| związane z umowami zaliczanymi do tytułów dłużnych wliczanych do państwowego długu publicznego | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
14.3.3 |
| wypłaty z tytułu wymagalnych poręczeń i gwarancji | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |
14.4 |
| 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | ||
15. Dane dotyczące emitowanych obligacji przychodowych[15]) |
| |||||||||||
16. Stopnie niezachowania relacji określonych w art. 242–244 ustawy w przypadku określonym w …**ustawy[16]) |
| |||||||||||
* Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń zostanie automatycznie wygenerowana przez aplikację wskazaną przez Ministra Finansów, o której mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2013 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego (Dz. U. poz. 86, z późn. zm.). Automatyczne wyliczenia danych na podstawie wartości historycznych i prognozowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego dotyczą w szczególności także pozycji 9.6.–9.6.1 i pozycji z sekcji 16.
** Należy wskazać jedną z następujących podstaw prawnych: art. 240a ust. 4 / art. 240a ust. 8 / art. 240b ustawy określającą procedurę, jaką objęta jest jednostka samorządu terytorialnego.planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji. W przypadku planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji w okresie dłuższym niż okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne, informację o wydatkach z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji, wykraczających poza wspomniany okres, należy zamieścić w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej. W przypadku gdy kwoty wydatków wynikające z limitów wydatków na przedsięwzięcia wykraczają poza okres prognozy kwoty długu, to pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się do ostatniego roku, na który ustalono limit wydatków na realizację przedsięwzięć wieloletnich.
x – pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się na okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne (prognoza kwoty długu). Okres ten nie podlega wydłużeniu w sytuacji
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XI/159/19
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 22 sierpnia 2019 r.
Lp. | Nazwa i cel | Jednostka odpowiedzialna lub koordynująca | Okres realizacji | Łącznie nakłady finansowe | Limit 2019 | Limit 2020 | Limit 2021 | Limit 2022 | Limit 2023 | Limit zobowiązań | |
od | do | ||||||||||
1 | Wydatki na przedsięwzięcia-ogółem (1.1+1.2+1.3) | 207 179 757,00 | 34 400 748,00 | 67 333 892,00 | 43 549 664,00 | 14 127 000,00 | 30 000 000,00 | 190 911 304,00 | |||
1.a | - wydatki bieżące | 34 388 364,00 | 11 248 240,00 | 14 590 000,00 | 1 810 000,00 | 1 027 000,00 | 0,00 | 28 675 240,00 | |||
1.b | - wydatki majątkowe | 172 791 393,00 | 23 152 508,00 | 52 743 892,00 | 41 739 664,00 | 13 100 000,00 | 30 000 000,00 | 162 236 064,00 | |||
1.1 | Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009.r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2077, z późn.zm.), z tego: | 6 913 000,00 | 164 108,00 | 3 578 892,00 | 3 170 000,00 | 0,00 | 0,00 | 6 913 000,00 | |||
1.1.1 | - wydatki bieżące | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||
1.1.2 | - wydatki majątkowe | 6 913 000,00 | 164 108,00 | 3 578 892,00 | 3 170 000,00 | 0,00 | 0,00 | 6 913 000,00 | |||
1.1.2.1 | Budowa sieci dróg rowerowych oraz B&R na terenie gminy Kąty Wrocławskie - droga rowerowa Katy Wr.- Nowa Wieś Kącka oraz Sadków - Sadowice - Poprawa bezpieczeństwa w ruchu rowerowym | URZĄD MIASTA I GMINY | 2019 | 2021 | 1 815 000,00 | 65 000,00 | 930 000,00 | 820 000,00 | 0,00 | 0,00 | 1 815 000,00 |
1.1.2.2 | Poprawa transportowej mobilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów : Parkuj i Jedź i B&R na terenie gmin Jelcz Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka" - Poprawa bezpieczeństwa w ruchu rowerowym | URZĄD MIASTA I GMINY | 2019 | 2021 | 4 305 000,00 | 55 000,00 | 1 900 000,00 | 2 350 000,00 | 0,00 | 0,00 | 4 305 000,00 |
1.1.2.3 | Koalicja na rzecz poprawy jakości powietrza Gmin ZIT Aglomeracji Wrocławskiej ( ZIT WROF) - Poprawa stanu jakości powietrza w gminie | URZĄD MIASTA I GMINY | 2019 | 2020 | 58 000,00 | 27 300,00 | 30 700,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 58 000,00 |
1.1.2.4 | Dostosowanie linii kolejowej nr 274 dla obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego Mokronos Górny- budowa parkingu - zwiększenie ilości pasażerów linii kolejowych | URZĄD MIASTA I GMINY | 2019 | 2020 | 735 000,00 | 16 808,00 | 718 192,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 735 000,00 |
1.2 | Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego, z tego: | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||
1.2.1 | - wydatki bieżące | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||
1.2.2 | - wydatki majątkowe | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | |||
1.3 | Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w pkt 1.1 i 1.2), z tego | 200 266 757,00 | 34 236 640,00 | 63 755 000,00 | 40 379 664,00 | 14 127 000,00 | 30 000 000,00 | 183 998 304,00 | |||
1.3.1 | - wydatki bieżące | 34 388 364,00 | 11 248 240,00 | 14 590 000,00 | 1 810 000,00 | 1 027 000,00 | 0,00 | 28 675 240,00 | |||
1.3.1.1 | Umowa na dowóz uczniów do szkół gminnych - Poprawa bezpieczeństwa uxczniów w drodze do szkoły | ZESPÓŁ OBSŁUGI JEDNOSTEK OŚWIATOWYCH | 2013 | 2016 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
1.3.1.2 | Umowa na utrzymanie czystości i porządku na ulicach, placach i terenach zielonych w obrębie miasta - Poprawa estetyki w obrębie miasta i gminy | URZĄD MIASTA I GMINY | 2013 | 2020 | 4 130 000,00 | 550 000,00 | 550 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 1 100 000,00 |
1.3.1.3 | Umowy na zmiany planów zagospodarowania przestrzennego gminy - Rozwój gospodarczy gminy | URZĄD MIASTA I GMINY | 2013 | 2020 | 1 229 124,00 | 280 000,00 | 50 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 330 000,00 |
1.3.1.4 | Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy Kąty Wrocławskie - Utrzymanie przejezdności i bezpieczeństwa dróg | URZĄD MIASTA I GMINY | 2015 | 2020 | 1 240 000,00 | 300 000,00 | 300 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 600 000,00 |
1.3.1.5 | Umowa na wywóz odpadów komunalnych i ich segregacja - Poprawa estetyki miasta i gminy | ZAKŁAD GOSPODARKI MIESZKANIOWEJ | 2018 | 2020 | 17 844 000,00 | 7 500 000,00 | 9 200 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 16 700 000,00 |
1.3.1.6 | Gminny Program Wspierania Rodziny w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2018-2020 - Wspieranie rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo- wychowawczych zagrożonych demoralizacją i wykluczeniem społecznym w przywróceniu jej zdolności do prawidłowego funkcjonowania. | GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ | 2018 | 2020 | 359 300,00 | 179 300,00 | 180 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 359 300,00 |
1.3.1.7 | Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w rodzinie w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2019-2021 - Zwiększenie skuteczności przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz zmniejszenie skali zjawiska w gminie. | GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ | 2019 | 2021 | 23 940,00 | 7 940,00 | 8 000,00 | 8 000,00 | 0,00 | 0,00 | 23 940,00 |
1.3.1.8 | Lokalny transport zbiorowy na terenie miasta i gminy - Zapewnienie transportu lokalnego mieszkańcom | URZĄD MIASTA I GMINY | 2019 | 2022 | 9 562 000,00 | 2 431 000,00 | 4 302 000,00 | 1 802 000,00 | 1 027 000,00 | 0,00 | 9 562 000,00 |
1.3.2 | - wydatki majątkowe | 165 878 393,00 | 22 988 400,00 | 49 165 000,00 | 38 569 664,00 | 13 100 000,00 | 30 000 000,00 | 155 323 064,00 | |||
1.3.2.1 | Projekty - Utworzenie zbioru zadań inwestycyjnych, ustalenie wysokości nakladów do ich realizacji oraz źródeł finansowania | URZĄD MIASTA I GMINY | 2013 | 2020 | 2 617 217,00 | 685 400,00 | 500 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 1 185 400,00 |
1.3.2.2 | Wykonanie projektu i zakup gruntów pod budowę zespołu szkolno- przedszkolnego w Krzeptowie - Poprawa infrastruktury edukacyjnej | URZĄD MIASTA I GMINY | 2018 | 2021 | 39 799 000,00 | 2 560 000,00 | 20 600 000,00 | 15 799 000,00 | 0,00 | 0,00 | 39 799 000,00 |
1.3.2.3 | Budowa kanalizacji sanitarnej wschód - Zabrodzie, Mokronos Dolny i Mokronos Górny - Poprawa stanu środowiska naturalnego i warunków życia mieszkańców | URZĄD MIASTA I GMINY | 2017 | 2023 | 75 788 512,00 | 12 200 000,00 | 5 000 000,00 | 7 000 000,00 | 13 100 000,00 | 30 000 000,00 | 67 300 000,00 |
1.3.2.4 | Rewitalizacja rynku w Kątach Wrocławskich - Podniesienie atrakcyjności miejscowości, stworzenie strefy rekreacyjnej i strefy spotkań towarzyskich | URZĄD MIASTA I GMINY | 2016 | 2021 | 7 718 664,00 | 1 825 000,00 | 2 500 000,00 | 2 718 664,00 | 0,00 | 0,00 | 7 303 664,00 |
1.3.2.5 | Budowa ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich - Poprawa systemu komunikacji drogowej | URZĄD MIASTA I GMINY | 2018 | 2021 | 3 250 000,00 | 0,00 | 1 450 000,00 | 1 800 000,00 | 0,00 | 0,00 | 3 250 000,00 |
1.3.2.6 | Budowa oświetlenia i wykonanie projektów - Poprawa infrastruktury drogowej | URZĄD MIASTA I GMINY | 2018 | 2020 | 900 000,00 | 700 000,00 | 100 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 800 000,00 |
1.3.2.7 | Budowa kanalizacji sanitarnej gminy południe-wykonanie projektu - Poprawa stanu środowiska wodno-gruntowego | URZĄD MIASTA I GMINY | 2018 | 2021 | 2 345 000,00 | 0,00 | 295 000,00 | 1 752 000,00 | 0,00 | 0,00 | 2 345 000,00 |
1.3.2.8 | Modernizacja kompleksu sportowego przy ul. Zwycięstwa w Kątach Wrocławskich - Poprawa infrastrutkury sportowej | URZĄD MIASTA I GMINY | 2018 | 2021 | 8 000 000,00 | 1 898 000,00 | 3 500 000,00 | 2 500 000,00 | 0,00 | 0,00 | 8 000 000,00 |
1.3.2.9 | Modernizacja ul. Żeromskiego w Kątach Wrocławskich - Poprawa systemu komunikacji drogowej | URZĄD MIASTA I GMINY | 2019 | 2020 | 2 200 000,00 | 200 000,00 | 2 000 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 2 200 000,00 |
1.3.2.10 | Przebudowa drogi ul.Zwycięstwa, Kościuszki i Norwida w Kątach Wrocławskich - Poprawa systemu komunikacji drogowej | URZĄD MIASTA I GMINY | 2019 | 2020 | 2 500 000,00 | 200 000,00 | 2 300 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 2 500 000,00 |
1.3.2.11 | Budowa połączenia drogowego pomiędzy Smolcem a Mokronosem Górnym poprzez budowę ul. Granitowej i modernizację odcinka ul. Konwaliowej - Poprawa systemu komunikacji drogowej | URZĄD MIASTA I GMINY | 2019 | 2020 | 3 600 000,00 | 1 600 000,00 | 2 000 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 3 600 000,00 |
1.3.2.12 | Budowa przedszkola przy ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich - Poprawa infrastruktury edukacyjnej | URZĄD MIASTA I GMINY | 2018 | 2021 | 14 620 000,00 | 0,00 | 7 500 000,00 | 7 000 000,00 | 0,00 | 0,00 | 14 500 000,00 |
1.3.2.13 | Budowa świetlicy w Nowej Wsi Wrocławskiej - Poprawa infrastruktury społecznej | URZĄD MIASTA I GMINY | 2019 | 2020 | 1 600 000,00 | 800 000,00 | 800 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 1 600 000,00 |
1.3.2.14 | Przejmowanie sieci kanalizacyjnej - Poprawa stanu środowiska wodno-gruntowego | KĄTY WROCŁAWSKIE | 2019 | 2020 | 40 000,00 | 20 000,00 | 20 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 40 000,00 |
1.3.2.15 | Budowa drogi w ul. Dębowej w miejscowości Sadków - Poprawa infrastruktury drogowej | URZĄD MIASTA I GMINY | 2019 | 2020 | 900 000,00 | 300 000,00 | 600 000,00 | 0,00 | 0,00 | 0,00 | 900 000,00 |
Załącznik Nr 3 do uchwały Nr XI/159/19
Rady Miejskiej w Kątach Wrocławskich
z dnia 22 sierpnia 2019 r.
Załącznik nr 3 do uchwały Rady Miejskiej z dnia 22.08.2019 roku
Objaśnienie do zmian WPF wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej z dnia 22 sierpnia 2019 r.
Projekt uchwały zakłada zmiany dotyczące zwiększenia limitów do poniższych zadań:
1.zad.1.3.1.8 zwiększa się limit na lokalny transport zbiorowy o 1.101.000 zł, w 2019 roku z tego 817.000 zł przenosi się z dowozu uczniów, razem 2.431.000 zł, w 2020 roku kwota transportu wyniesie 4.302.000 zł, w tym z dowozu uczniów 1.802.000 zł- przeniesionoe zostały limity z dowozu na następne lata zatem usunięto zadanie 1.3.1.1,
2. zad. 1.3.1.5 zwiększono limit na wywóz odpadów komunalnych w 2019 roku o 1.500.000 zł, po zmianie plan wyniesie 7.500.000 zł, a na 2020 rok limit wynosi 9.200.000 zł,
3.mniejszono niżej wymienione limity zadań wieloletnich, które w budżecie przeznaczono na zwiększenie innych zadań opisanych w uchwale w sprawie zmian w budżecie:
a) zad.1.3.2.4 rewitalizacja rynku w Kątach Wrocławskich limit w 2019 zmniejszono o 260.000 zł, zakończenie I etapu zadania,
b) zad.1.3.2.2 projekt i zakup gruntów na budowę zespołu szkolno-przedszkolnego w m.Krzeptów o kwotę 840.000 zł, grunty zakupiono, a projekt będzie zrealizowany w 2020 roku,
c) zad.1.3.2.7 projekt na budowę kanalizacji sanitarnej gminy -południe 298.000 zł ze względu na przesunięcie realizacji inwestycji o 1 rok,
d) zad.1.3.2.8 modernizacja kompleksu sportowego przy ul.Zwycięstwa w Kątach Wr.zmniejszamy limit o 102.000 zł zakończenie I etapu zadania.
Wprowadzono pożyczkę dla Stowarzyszenia Wolna Przedsiębiorczość ze Świdnicyw kwocie 86.000 zł na 2020 rok oraz jej spłatę w 2021 roku po rozliczeniu dotacji.
Dokonano aktualizacji planu dochodów i wydatków zgodnie z uchwałą w sprawie zmian w budżecie.
Objaśnienia do zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej z dnia 30 maja 2019 roku.
Wprowadzono zmiany do zadań współfinansowanych ze środków UE :
nr 1.1.2.1- Budowa sieci dróg rowerowych oraz B&R na terenie gminy Kąty Wrocławskie- droga rowerowa Katy Wr.- Nowa Wieś Kącka oraz Sadków - Sadowice. Łączne nakłady finansowe zwiększyły się o 350.000 zł w 2021 roku i wynoszą 1.815.000 zł, limit roku 2019 65.000 zł, limit roku 2020 - 930.000 zł i rok 2021 - 820.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 1.815.000 zł.
nr 1.1.2.2 - Poprawa transportowej moblilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów Parkuj i Jedź i B&R na terenie gmin Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka.
Projekt obejmuje realizację 2 zadań na terenie Gminy Kąty Wrocławskie.
– Łączne nakłady finansowe zmniejszyły się o 350.000 zł i wynoszą 4.305.000 zł, limit roku 2019 55.000 zł, limit roku 2020 - 1.900.000 zł i rok 2021 - 2.350.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 4.305.000 zł.
Zmniejszenie na jednym zadaniu, a zwiększenie na drugim uwzględnia doprecyzowanie kosztów w Programie Funkcjonalno Użytkowym i kosztorysach inwestorskich dotyczących realizacji tych zadań.
Wprowadza się do WPF nowe zadanie, które było zaplanowane do realizacji w 2019 roku.
nr 1.1.2.4 Dostosowanie linii kolejowej nr 247 dla obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego - Mokronos Górny- budowa parkingu , ponieważ zgodnie z decyzją Instytucji Zarządzającej gmina otrzymała zgodę na przesunięcie terminu realizacji projektu . Projekt będzie realizowane w systemie zaprojektuj i wybuduj w latach 2019 i 2020. W roku 2019 ogłoszony będzie przetarg na projekt , a wykonanie zadania w 2020 roku. Łączne nakłady wynoszą 735.000 zł. W 2019 roku 16.808 zł, a w 2020 roku 718.192 zł.Limit zobowiązań wynosi 735.000 zł.
nr. 1.3.2.3 Budowa kanalizacji sanitarnej wschód-kontynuacja- Zabrodzie, Mokronos Dolny i Mokronos Górny.Zwiększa się plan zadania w 2019 roku o 100.000 zł w związku z włączeniem do przetargu budowy kanalizacji w Mokronosie Górnym w celu umożliwienia wyłonienia wykonawcy w IV kwartale br. Zadanie realizowane będzie w latach 2020- 2022.Łączny limit zobowiązań po zmianie wynosi 67.300.000 zł, z tego rok 2019 -12.200.000 zł,2020 -5.000.000 zł, 2021 -7.000.000 zł, 2022 -13.100.000 zł, a 2023 -30.000.000 zł.
OBJAŚNIENIA PRZYJĘTYCH WARTOŚCI DO WPF W LATACH 2019-2027 GMINY KĄTY WROCŁAWSKIE
Projekt Wieloletniej Prognozy Finansowej został opracowany zgodnie z przepisami art. 226 i 227 ustawy o finansach publicznych. Prognozę tę opracowuje się w celu przeprowadzenia oceny sytuacji finansowej gminy, oceny zdolności kredytowej, wyznaczenia możliwości inwestycyjnych.
Gmina Kąty Wrocławskie, podejmując zadania inwestycyjne spodziewa się w przyszłości efektów w postaci poprawy standardu życia mieszkańców, jak również korzyści z napływu nowych inwestorów. Gmina stara się wykorzystać możliwości, jakie stwarza Unia Europejska i jej fundusze. Dlatego też największe inwestycje infrastrukturalne stara się realizować przy udziale środków zewnętrznych.
Odległy czas prognozowania zwiększa ryzyko niewłaściwego oszacowania wartości przyjętych w prognozie w odniesieniu do faktycznie uzyskanych. Zwracając uwagę na kroczący charakter prognozy, która corocznie będzie nowelizowana przyjęto następujące założenia: - dla roku 2019 przyjęto wartości wynikające z projektu budżetu, - dla lat 2020-2027 przyjęto sposób prognozowania, poprzez indeksację o poszczególne wskaźniki, korekty merytoryczne i szacunek.
Wieloletnia Prognoza Finansowa na lata 2019-2027:
1. Jest kontynuacją realizacji przedsięwzięć z lat poprzednich na realizację których gmina stara się o uzyskanie dofinansowania ze środków budżetu UE oraz budżetu krajowego.
2. Nie zawiera wydatków na realizację przedsięwzięć związanych z realizacją umów o partnerstwie publiczno-prywatnym.
3. Zawiera wydatki bieżące i majątkowe na realizację przedsięwzięć pozostałych.
W załączniku nr 1 zobrazowane są przepływy pieniężne, wynik budżetu oraz kwota długu.
Podstawą ustalenia wielkości dochodów ogółem są dochody bieżące i majątkowe zrealizowane w latach poprzednich, planowane do uzyskania w roku 2019, założenia wynikające z projektu budżetu na 2019 rok oraz na lata przyszłe oraz wytyczne Ministra Finansów dotyczące założeń makroekonomicznych dla potrzeb sporządzania wieloletnich prognoz finansowych jednostek samorządu terytorialnego.
W pierwszej części tabeli wykazano planowane dochody ogółem w podziale na bieżące i majątkowe. Przyjęto wzrost dochodów w latach 2020 do 2027 o około 5 %, który ustalono w oparciu o analizę wzrostu dochodów w ciągu ostatnich 5 lat. Największy wzrost dochodów zaplanowano w roku 2020 o wskaźnik 18,5 % w związku z dynamicznym rozwojem gminy , pozyskaniem wielu nowych inwestorów, a także znacznym wzrostem liczby mieszkanców. Zaplanowano wzrost dochodów bieżących w roku 2020 o kwotę 25,6 mln zł w szczególności z tytułu : udziałów we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych o kwotę ponad 3 mln zł i od osób fizycznych o kwotę 1,2 mln zł. Założono wzrost : podatku od nieruchomości o kwotę ok. 4 mln zł, z tytułu subwencji ogólnej 3 mln zł i z tytułu dotacji i środków na cele bieżące o kwotę 3 mln zł. Przy wyliczaniu dochodów bieżących kierowano się tendencjami rozwojowymi gminy, prowadzonymi na jej terenie inwestycjami nowych przedsiębiorców i realizacją indywidualnego budownictwa mieszkaniowego, a także domów wielorodzinnych. Pod uwagę wzięto również nieznaczny wzrost wskaźnika inflacji w ostatnich latach prognozy. Przy planowaniu dochodów i wydatków kierowano się zasadą ostrożności i możliwością ich realizacji.
Dochody majątkowe określono uwzględniając środki zewnętrzne na dofinansowanie przedsięwzięć inwestycyjnych w postaci pozyskanych dotacji i środków przeznaczonych na inwestycje. Największe dofinansowanie wykazano w latach 2019 - ponad 11 mln zł, 2020 r. - kwota 10,8 mln zł i w roku 2021- 9,8 mln zł, z tendencją malejącą w latach następnych. Dochody ze sprzedaży majątku założono tylko w latach 2019-2020 . Przy określeniu wysokości dochodów majątkowych ze sprzedaży mienia wzięto pod uwagę wartość zasobu komunalnego przeznaczonego do zagospodarowania .
W następnej części tabeli wykazane zostały wydatki ogółem, a w dalszym podziale na bieżące i majątkowe. Podstawą ustalenia wielkości wydatków ogółem są wydatki bieżące i majątkowe zrealizowane w latach poprzednich, planowane do realizacji w roku 2019 i ujęte w projekcie budżetu na 2019 rok oraz na lata przyszłe.
Od paru lat wprowadzana jest dyscyplina wydatków bieżących, która wynika z konieczności zachowania polityki inwestycyjnej Gminy i maksymalnych możliwości wykorzystania środków zewnętrznych.
Wydatki bieżące zaplanowano w 2020 roku o 3,2 % mniejsze niż w roku 2019, ze względu na zaplanowane wysokie wydatki majątkowe wspófinansowane ze środków unijnych. Jest to także spowodowane przewidywanymi wysokimi wydatkami na spłatę rat kapitałowych i odsetek od zaciągniętych kredytów. W latach następnych zaplanowano średni wzrost o 9 % wydatków bieżących.
Wydatki bieżące wyszczególniają wydatki na obsługę długu, które oszcowano w roku 2020 na kwotę 1.683.700 zł, w roku 2021 na kwotę 1.416.900 zł i w roku 2022 na kwotę 1.177.300 zł - są one największe, gdyż w latach tych sumuje się spłata wcześniej i nowo zaciągniętych kredytów i pożyczek. W latach następnych wydatki na obsługę długu maleją. W związku z powyższym Gmina w roku 2020 będzie musiała zredukować wydatki bieżące do możliwości finansowych gminy.
Gmina planuje zaciągnięcie kredytów w roku 2019 na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2019.
Wydatki majątkowe w latach 2019-2023 wynikają z realizowanych i zaplanowanych przedsięwzięć powiększonych o możliwości finansowe Gminy, natomiast dla lat 2025-2027 wprowadzono wielkości określające potencjalne możliwości inwestycyjne Gminy.
Planuje się w roku 2019 zaciągnąć kredyty i pożyczki na kwotę 25.503.600 zł z tego na pokrycie deficytu w wysokości 17.557.000 zł. Spłata zaciąganych kredytów i pożyczek zaplanowana jest na 8 lat, spłacanych w ratach po 3.187.950 zł. rocznie. Przewidywane oprocentowanie 3 % w stosunku rocznym. W latach następnych nie planuje się zaciągać kredytów i pożyczek. Gmina planuje udzielić pożyczkę dla stowarzyszenia w wysokości 120.000 zł , która będzie spłacona w całości w roku 2020.
W 2019 roku rozchody budżetu wynoszą 7.946.600 zł i przeznaczone są na spłatę rat kapitałowych wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek w wysokosci 7.826.600 zł i na wypłatę udzielonej pożyczki w wysokosci 120.000 zł.
Ustalenie rozchodów w następnych latach na porównywalnym poziomie ma na celu zachowanie płynności finansowej w trakcie roku i możliwości terminowego regulowania bieżących płatności. Spłatę długu zaciągniętego zaplanowano na podstawie zawartych umów i wynikających z nich terminów, a długu planowanego na podstawie własnych analiz.
W prognozie przedstawiono kwotę zadłużenia Gminy na koniec każdego roku budżetowego. Planowane zadłużenie na dzień 31 grudnia 2019 roku wynosi 56.120.260 zł i będzie się corocznie obniżało aż do roku 2027.
Spłatę długu w 2019 roku postanowiono w projekcie budżetu sfinansować z zaciągniętych kredytów i pożyczek.
Zgodnie z obecnymi przepisami od 2014 roku obowiązuje nowy indywidualny limit zadłużenia wynikający z art. 243 ustawy o finansach publicznych.
Wskaźnik planowanej kwoty spłaty zobowiązań Gminy o których mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów w roku 2019 wynosi 5,98 % , a dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń wynosi 19,3 %.
Gmina we wszystkich latach objętych WPF spełnia wymogi określone art.243 uofp. Nadwyżka wykazywana w latach objętych prognozą zaplanowana jest w całości na spłatę zadłużenia gminy .
W załączniku nr 2 wykazano przedsięwzięcia do realizacji w latach 2019-2023,
których suma limitów zobowiązań przyjętych w latach wynosi 178.567.404 zł, z tego na wydatki bieżące 24.449.740 zł a na wydatki majątkowe 154.117.664 zł.
Łączne nakłady przedsięwzięć finansowych wynoszą 199.681.257 zł, z tego na wydatki bieżące 34.862.864 zł, a na wydatki majątkowe 164.818.393 zł.
Na podstawie podjętych przez Radę Miejską uchwał określono programy, projekty lub zadania współfinansowane z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz pozostałe przedsięwzięcia ze środków własnych.
Wydatki na programy , projekty lub zadania pozostałe - Limit zobowiązań wynosi 178.567.404 zł z tego w 2019 r. - 34.115.740 zł, w 2020 r. - 62.095.000 zł, w 2021 r. - 54.129.664 zł , w 2022 r. -16.427.000 zł i w 2023 r. - 11.800.000 zł na niżej wymienione zadania :
1.3.1.1 Umowa na dowóz uczniów do szkół gminnych ma na celu poprawę bezpieczeństwa dzieci w drodze do szkół podstawowych, gimnazjalnych i przedszkoli na terenie całej gminy Kąty Wrocławskie. Łączne nakłady finansowe w latach 2019-2022 wynoszą 6.206.500 zł. W roku 2019- 1.575.500 zł, w 2020 - 1.802.000 zł, w 2021- 1.802.000 zł, w 2022 -1.027.000 zł. Przedsięwzięcie to realizuje jednostka gminna Centrum Usług Wspólnych.
W związku z obowiązkiem zorganizowania w 2019 r. postępowania przetargowego na dowóz dzieci do szkół w latach 2019/2020, 2020/2021, 2021/2022 w okresie od września 2019 do czerwca 2022 r. przyjęto zaliczkową stawkę za 1 km dowozu 5,50 zł. brutto, szacunkową liczbę kilometrów 1762 km/ dziennie i 186 dni planowanego dowozu w każdym roku.
1.3.1.2 Umowa na utrzymanie czystości i porządku na ulicach i terenach zielonych w obrębie miasta - W ramach zadania w zakresie utrzymania czystości i porządku w mieście oraz utrzymania terenów zielonych w latach 2019 - 2020 realizowane będą, po przeprowadzeniu procedury przetargowej, dwie umowy:
- umowa na utrzymanie czystości i porządku na drogach (w rozumieniu ustawy o drogach publicznych) w granicach miasta Kąty Wrocławskie,
- umowa na utrzymanie zieleni w granicach Miasta Kąty Wrocławskie.
1.3.1.3 Umowy na zmiany planów zagospodarowania przestrzennego Gminy . Plany miejscowe stanowią podstawę planowania przestrzennego w gminie. Ustanawiają przepisy powszechnie obowiązujące na danym terenie, będące podstawe wydawania decyzji administracyjnych. W planach miejscowych dokonuje się również zmiany przeznaczenia gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne.
Jednym z podstawowych dokumentów planistycznych jest Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego. Dokument ten sporządza się dla całego obszaru gminy. Określa on w sposób ogólny politykę przestrzenną i lokalne zasady zagospodarowania. Jest dokumentem kreującym politykę przestrzenną gminy.
1.3.1.4 Zimowe utrzymanie dróg na terenie miasta i gminy . Zadaniem objęte zostaną drogi publiczne gminne na terenie wszystkich miejscowości i ulice w mieście Kąty Wrocławskie w latach 2019- 2020. Zakres prac utrzymaniowych obejmuje odśnieżenie jezdni i uszorstnienie (posypanie) nawierzchni jezdni mieszkanką piaskowo-solną (4%).
1.3.1.5 Umowa na wywóz odpadów komunalnych i ich segregacja.
Jednym z obowiązków samorządów w sferze usług publicznych jest gospodarowanie odpadami. Ustawowe obowiązki wiążą się m.in. z koniecznością zorganizowania odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych z zapewnieniem utrzymania i eksploatacji własnych odpadów komunalnych. Przedsięwzięcie to ma na celu utrzymanie czystości i porządku w gminie . Dokumentem aktualnie regulującym między innymi gospodarkę odpadami komunalnymi na terenie gminy jest zatwierdzony Uchwałą Rady Miejskiej regulamin utrzymania porządku i czystości.
W związku z wejściem w życie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Kątach Wrocławskich realizuje to zadanie, które ujęte jest w planie Wieloletniej Prognozy Finansowej pod nazwą „Umowa na wywóz odpadów komunalnych i ich segregacja - Poprawa estetyki miasta i gminy”. Na nowy okres realizacji w latach 2019-2020 planowane nakłady finansowe oszacowane zostały na kwotę 12.000.000,00 zł. Z powyższej kwoty przypada na : 2019 r- 6.000.000,00 zł ; 2020 r- 6.000.000,00 zł. Należności za wykonywane usługi płacone są cyklicznie, w co miesięcznych okresach rozliczeniowych po wykonaniu usługi i potwierdzeniu ilości wywiezionych ton odpadów. Gmina Kąty Wrocławskie jest Gminą prężnie rozwijającą się, w związku z czym istnieje prawdopodobieństwo zwiększenia się ilości odbieranych odpadów komunalnych.
1.3.1.6 Gminny Program Wspierania Rodziny w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2018 – 2020 .
Głównym celem programu jest wspieranie rodzin przeżywających trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych, zagrożonych demoralizacją i wykluczeniem społecznym w przywróceniu jej zdolności do prawidłowego funkcjonowania.
Podstawowym założeniem programu jest stworzenie spójnego systemu wsparcia dla rodziny przeżywającej trudności w wypełnianiu funkcji opiekuńczo – wychowawczych. Zadaniem programu wspierania rodziny jest zapobieganie dysfunkcji rodziny poprzez tworzenie systemu wspomagającego rodzinę i dzieci, w taki sposób aby była w stanie samodzielnie zmierzyć się z własnymi problemami. Pomoc powinna mieć na celu poprawę jakości życia rodzin zagrożonych wykluczeniem społecznym oraz wspieranie rodziców w pełnieniu funkcji opiekuńczo-wychowawczych. Aby działania na rzecz rodzin przeżywających trudności były skuteczne, konieczna jest współpraca wszystkich instytucji i organizacji mających w swoich zdaniach pracę z rodziną.
Efektem realizacji programu ma być poprawa sytuacji dzieci i rodzin, zwiększenie poczucia bezpieczeństwa, zminimalizowanie negatywnych zachowań oraz stworzenie skutecznego systemu wsparcia dla dziecka i rodziny.
1.3.1.7 Gminny Program Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ofiar Przemocy Rodzinie w Gminie Kąty Wrocławskie na lata 2019 – 2021.
Głównym celem programu będzie zwiększenie skuteczności przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz zmniejszenie skali zjawiska w gminie. Powyższy cel realizowany będzie poprzez działania Zespołu Interdyscyplinarnego przy aktywnej współpracy służb wymienionych w programie. Praca ze zjawiskiem przemocy, aby była skuteczna i przynosiła trwałe efekty musi być realizowana interdyscyplinarnie.
Program stanowi plan działań instytucji i organizacji zobowiązanych do podejmowania działań na rzecz zapobiegania i zwalczania przemocy w rodzinie, a tym samym przyczyni się do usprawnienia lokalnego systemu przeciwdziałania i ograniczenia w/w zjawiska. Realizacja programu zakłada, że nastąpi dalszy wzrost świadomości społecznej na temat zjawiska przemocy. Poza tym zostanie wzmocniony system pomocy osobom doznającym przemocy w rodzinie.
Wydatki na majątkowe programy , projekty lub zadania pozostałe - Limit zobowiązań wynosi 154.315.664 zł z tego : w roku 2019 - 34.931.000 zł, w 2020 r- 49.165.000 zł, w 2021 r. - 43.019.664 zł, w 2022 r. - 15.400.000 zł, w 2023 r. - 11.800.000 zł, na niżej wymienione zadania :
Utworzenie zbioru zadań inwestycyjnych, ustalenie wysokości nakładów do ich realizacji oraz źródeł finansowania. Planowane jest przygotowywanie projektów dla zadań inwestycyjnych przewidywanych do realizacji w kolejnych latach.
1.3.2.2 Wykonanie projektu i zakup gruntów pod budowę zespołu szkolno przedszkolnego w Krzeptowie
Będzie to kontynuacja umowy projektowej, której zakończenie przewiduje się na IV kwartał 2019 r. Zostanie zaprojektowany budynek z częścią przedszkolną dla 150 dzieci wraz z pomieszczeniami przynależnymi, częścią szkolną dla 600 dzieci w 24 oddziałach+ 50 dzieci w oddziałach „zerowych”, biblioteka z czytelnią, gabinety terapeutyczne, pokój nauczycielski z pomieszczeniami socjalnymi, 3 świetlice szkolne, oraz częścią sportową w skład której będzie wchodzić sala sportowa o wym 28x16 oraz 8x14. W skład kompleksu szkolno-sportowego zaprojektowana będzie bieżnia, zatoki autobusowe, boisko, place zbaw, oraz infrastrukturą towarzysząca. Całość będzie bez barier architektonicznych dla osób niepełnosprawnych.
1.3.2.3 Budowa kanalizacji sanitarnej wschód-kontynuacja
Jest to kontynuacja realizacji zadania rozpoczętego w 2017 r. Zadanie obejmuje dokończenie budowy kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Dolnym oraz wykonanie krótkich odcinków kanalizacji sanitarnej w Zabrodziu, które nie wykonano podczas budowy, ponieważ zostały doprojektowane na etapie wykonawstwa. Planowane jest też rozpoczęcie robót budowlanych przy budowie kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Górnym. Ścieki z Mokoronosu Górnego odprowadzane będą systemem kanalizacji Mokronosu Dolnego do Miasta Wrocławia. Kanalizację sanitarną w Mokronosie Górnym przewidziano do realizacji w latach 2019-2022.
Budowa kanalizacji sanitarnej w Mokronosie Dolnym otrzymała dofinansowanie w formie pożyczki i dotacji z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu.
1.3.2.4 Rewitalizacja rynku w Katach Wrocławskich
Jest to kontynuacja zadania z roku 2018. Zakres robót obejmuje wykonanie nawierzchni wschodniej części Rynku wraz z niezbędnym uzbrojeniem obejmującym fontannę,
2 zbiorniki na odpady chowane pod nawierzchnią rynku, przyłącze wodne i kanalizacyjne do fontanny, przyłącze energetyczne do fontanny i zbiorników na odpady, kanalizację deszczową. Planuje się również rozpoczęcie realizacji kolejnego etapu rewitalizacji rynku obejmującej nawierzchnię parkingu, placu i chodników w zachodniej części Rynku, 2 zbiorniki podziemne na odpady komunalne wraz z zasilaniem, kanalizację deszczową w zakresie odprowadzenia wód opadowych z wykonywanej nawierzchni z uwzględnieniem podłączenia wód opadowych z 2 budynków i odtworzeniem nawierzchni po kanalizacji budowanej poza nawierzchnią przewidzianą do wykonania.
1.3.2.5 Budowa ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich
Zadanie obejmuje budowę drogi wraz z odwodnieniem, chodnikiem, ścieżką rowerową, parkingiem, placem manewrowym do zawracania i oświetleniem drogowym i kanałem teletechnicznym w ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich. Zadanie będzie realizowane na podstawie dokumentacji projektowej i pozwolenia na budowę. Budowa drogi poprawi warunki komunikacji do przyszłego przedszkola przy ul. Sybiraków. Długość drogi wynosi ok. 350 m. Zakończenie budowy planowane jest w 2020 r.
1.3.2.6 Budowa oświetlenia i wykonanie projektów
W celu zapewnienia poczucia bezpieczeństwa mieszkańców oraz poprawy warunków użytkowania dróg publicznych planuje się rozbudowę oświetlenia drogowego na terenie miasta i gminy. Planuje się również wymianę i uzupełnienie oświetlenia w miejscach, gdzie wymagają tego warunki lokalne. Oświetlenie realizowane będzie głównie poprzez budowę nowego energooszczędnego oświetlenia LED. W pierwszej kolejności realizowane będą zadania na które Gmina posiada opracowaną dokumentację projektową.
1.3.2.7 Budowa kanalizacji na południu gminy oraz Nowa Wieś Kącka i Pełcznica - projekt
Zadanie obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej kanalizacji sanitarnej dla południowej części Gminy Kąty Wrocławskie. W ramach zadania zostaną podpisane trzy odrębne umowy dla następujących miejscowości:
Umowa 1: Gniechowice, Krobielowice, Wojtkowice, Strzeganowice;
Umowa 2: Czerńczyce, Zachowice, Kamionna, Kilianów, Nowa Wieś Kącka oraz podłączenie terenów za autostradą od strony Nowej Wsi Kąckiej.
Umowa 3: Sokolniki, Kozłów, Pełcznica.
W ramach umów zostanie wykonana dokumentacja projektowa wraz z wszelkimi niezbędnymi uzgodnieniami, m.in. decyzja środowiskowa, pozwolenia wodno-prawne oraz pozwolenia na budowę dla w/w zadań, które pozwolą Zamawiającemu kompleksowo zrealizować inwestycje.
1.3.2.8 Modernizacja kompleksu sportowego przy ul. Zwycięstwa w Kątach Wrocławskich
W ramach zadania wykonany będzie remont nawierzchni trawiastej wraz z systemem zraszania, budowa zbiorników na wodę i system pompowy do istniejącej studni, remont bieżni, trybun oraz boisk do gry w tenisa oraz hali z boiskami do gry w tenisa, budowa boiska treningowego z trawa syntetyczną, infrastruktura drogowa z miejscami postojowymi.
1.3.2.9 Modernizacja ul. Żeromskiego w Kątach Wrocławskich
Zadanie obejmuje przebudowę drogi obejmującą wykonanie chodnika i jezdni wraz z wykonaniem nowego oświetlenia drogowego i kanalizacji deszczowej odprowadzającej wody opadowe z pasa drogowego. Realizacja zadania przewidziana jest na 2 lata.
1.3.2.10 Przebudowa drogi w ul. Zwycięstwa, Kościuszki i Norwida w Kątach Wrocławskich
Zadanie obejmuje przebudowę dróg o łącznej długości ok. 700 m. Drogi tworzą ciąg komunikacyjny łączący drogi wojewódzkie nr 362 (ul. Mireckiego) oraz nr 347 (ul. Wrocławska). Drogi w obrębie ul. Zwycięstwa i ul. Kościuszki stanowią gminną drogę publiczną nr 107217D natomiast ul. Norwida jest drogą wewnętrzną. Zakres dróg przewidzianych do przebudowy obejmuje jezdnię, chodniki, kanalizację deszczową i oświetlenie drogowe. Zadanie planowane jest do realizacji w latach 2019-2020.
1.3.2.11 Budowa połączenia drogowego pomiędzy Smolcem, a Mokronosem Górnym poprzez budowę ul. Granitowej i modernizację odcinka drogi w Konwaliowej
Zadanie obejmuje budowę drogi wraz z odwodnieniem na odcinku od ulicy Chłopskiej w Smolcu do ul. Konwaliowej w Mokronosie Górnym. Realizacja zadania przewidziana jest na 2 lata. Rozpoczęcie robót w 2019 r. Droga będzie stanowiła drogę dojazdową dla mieszkańców Smolca do parkingu i nowego przystanku kolejowego.
1.3.2.12 Budowa przedszkola przy ul. Sybiraków w Kątach Wrocławskich
Rozpocznie się budowa przedszkola przy ul. Sybiraków, której zakończenie przewidywane jest na rok 2020. Budynek o wymiarach około 87x78x8,8 będzie miał powierzchnie ponad 2750m2. Budynek 8-oddziałowego przedszkola z dwoma pomieszczeniami dodatkowymi zaprojektowany został w technologii tradycyjnej o dachu wielospadowym. Powstanie również plac zabaw dla dzieci z pergolą, boisko dla przedszkolaków, oraz ogródek doświadczalny, a całość zostanie ogrodzona i zagospodarowana.
1.3.2.13 Budowa świetlicy wiejskiej w Nowej Wsi Wrocławskiej
Przed budową nowej świetlicy należy rozebrać istniejący budynek świetlicy, wymienić grunt, następnie nasypać nowy i utwardzić. Dalej można będzie rozpocząć budowę nowego budynku świetlicy. Świetlica będzie odwzorowaniem budynku świetlicy w Pełcznicy, o powierzchni ok. 239m2 i kubaturze ok. 1560m3, jednak z innym źródłem ciepła. Kotłownia będzie wyposażona w kocioł gazowy i zasilana gazem z sieci. Wykonanie budynku zaprojektowano w technologii tradycyjnej, ze stropami gęstożebrowymi i dachem dwuspadowym, o ścianach z pustaków ceramicznych
1.3.2.14 Przejmowanie sieci kanalizacyjnej
W ramach realizacji tego zadania przewiduje się odpłatne przejęcie na majątek Gminy odcinków sieci kanalizacji sanitarnych i deszczowych wraz z urządzeniami towarzyszącymi. Gmina zawiera porozumienia na odpłatne przejęcie odcinków sieci kanalizacyjnych, których termin realizacji i przekazania na majątek Gminy przypada w roku 2019 oraz w latach następnych.
Informacja do zmian wprowadzonych do projektu budżetu na 2019 rok.
Wprowadzono zmiany w załączniku WPF zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale budżetowej na 2019 rok po uwzględnieniu ostatecznego wniosku z Komisji Budżetu i Rozwoju Rady Miejskiej.
W związku ze zmniejszeniem deficytu oraz zmianą wartosci zadań inwestycyjnych zmieniono załącznik - Wykaz przedsięwzięć do WPF .
1.3.1.8 - wprowadzono nowe zadanie wieloletnie w wydatkach bieżących pod nazwą "Lokalny transport zbiorowy na terenie miasta i gminy" w latach 2019- 2020. Łączne nakłady finansowe wynoszą 3.830.000 zł z tego w roku 2019 - 1.330.000 zł, a w roku 2020 - 2.500.000 zł. Limit zobowiązań wynosi 3.830.000 zł.
Objaśnienia do zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej nr V/71/19 z dnia 21 lutego 2019 roku.
W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale Rady Miejskiej i zarządzeniach Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w miesiącach styczniu i lutym. W związku z powyższym zwiększono ogółem dochody bieżące o kwotę 3.006 zł z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące.
Jednocześnie zwiększono wydatki ogólem o kwotę 3.006 zł, z tego wydatki majątkowe zwiekszono o kwotę 3.500 zł, a zmniejszono wydatki bieżące o kwotę 494 zł.
Deficyt budżetu nie zmienił sie i wynosi 17.557.000 zł. Przychody budżetu się nie zmieniły i wynoszą 25.503.600 zł. Rozchody wynoszą 7.946.600 zł. Nie zmienił się limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2019 roku, który wynosi 25.503.600 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 17.557.000 zł oraz spłatę kredytów i pożyczek w wysokości 7.826,600 zł, a także na udzielenie pożyczki z budżetu gminy w wysokości 120.000 zł.
W załączniku nr 2 - Wykaz Przedsięwzięć dokonano uaktualnienia wysokości limitów w wydatkach bieżących i majątkowych zadań wieloletnich zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale i zarządzeniach. Zwiększono limit wydatków majątkowch roku 2020 o kwotę 2.830.000 zł i roku 2021 o kwotę 3.170.000 zł. Łączny limit zobowiązań i łączne nakłady zwiększono o kwotę 6. 000.000 zł.
nr 1.3.2.1 - Projekty- zmniejszono limit wydatków roku 2019 o kwotę 120.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zmniejszono także o 120.000 zł -środki finansowe przeznaczono na dwa zadania z dofinasowaniem środków unijnych na ścieżki rowerowe.
Wprowadzono nowe zadania wieloletnie :
nr 1.1.2.1- Budowa sieci dróg rowerowych oraz B&R na terenie gminy Kąty Wrocławskie- droga rowerowa Katy Wr.- Nowa Wieś Kącka oraz Sadków - Sadowice. Projekt obejmuje realizację 2 zadań na terenie Gminy Kąty Wrocławskie:
– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: Nowa Wieś Kącka – Kąty Wrocławskie zlokalizowanej w ciągu drogi powiatowej nr 2010D wraz z wiatą rowerową zlokalizowaną
w pobliżu stacji PKP w Kątach Wrocławskich (w rejonie przystanku autobusowego przy skrzyżowaniu ul. Spółdzielczej i ul. 1 Maja),
– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: Sadków – Sadowice zlokalizowanej w drodze powiatowej nr 2017D. Łączne nakłady finansowe wynoszą 1.465.000 zł, limit roku 2019 65.000 zł, limit roku 2020 - 930.000 zł i rok 2021 - 470.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 1.465.000 zł.
1.1.2.2 - Poprawa transportowej moblilności mieszkańców poprzez budowę sieci dróg rowerowych oraz budowę obiektów Parkuj i Jedź i B&R na terenie gmin Jelcz-Laskowice, Kąty Wrocławskie, Sobótka.
Projekt obejmuje realizację 2 zadań na terenie Gminy Kąty Wrocławskie:
– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: granica Wrocławia – Mokronos Dolny – Mokronos Górny położonych w obrębie dróg wojewódzkich i dróg gminnych wraz z wiatą rowerową przy realizowanym wspólnie z PKP SA. przystanku kolejowym w Mokronosie Górnym,
– wykonanie drogi rowerowej o przebiegu: Małkowice – Sadowice” zlokalizowanej w ciągu drogi powiatowej nr 2018D; Łączne nakłady finansowe wynoszą 4.655.000 zł, limit roku 2019 55.000 zł, limit roku 2020 - 1.900.000 zł i rok 2021 - 2.700.000 zł. Łączny limit zobowiązań wynosi 4.655.000 zł.
Objaśnienia do zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone uchwałą Rady Miejskiej nr VI/111/19 z dnia 28 marca 2019 roku.
W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale Rady Miejskiej i zarządzeniach Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w miesiącach lutymi i marcu. W związku z powyższym zwiększono ogółem dochody bieżące o kwotę 507.971 zł z tytułu subwencji oświatowej 491.799 zł i dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące 16.172 zł.
Zwiększono ogółem wydatki o kwotę 5.186.971 zł w tym z podziału wolnych środków jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu gminy wynikajaca z zaciągniętych kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w wysokosci 4.679.000 zł. Zwiększono wydatki bieżące o kwotę 1.620.711 zł i wydatki majątkowe o kwotę 3.566.260 zł między innymi z tytułu otrzymanej subwencji, dotacji oraz podziału wolnych środków .
Deficyt budżetu ustalono w wysokości 22.236.000 zł. Wprowadzona nadwyżka zwiększyła przychody budżetu, które po zmianie wynoszą 30.182.600 zł. Rozchody nie zmieniły się i wynoszą 7.946.600 zł. Nie zmienił się również limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2019 roku, który wynosi 25.503.600 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 17.557.000 zł oraz spłatę kredytów i pożyczek w wysokości 7.826.600 zł.
W załączniku nr 2 Wykaz Przedsięwzięć dokonano zmiany wysokości limitów w poszczególnych latach tj: w 2019 roku zwiększono o kwotę 597.300 zł i w roku 2020 r. o kwotę 624.700 zł. Łączny limit zobowiązań i łączne nakłady finansowe zwiększono o kwotę 1.222.000 zł.
nr 1.3.2.1 - Projekty- zwiększono limit wydatków roku 2019 o kwotę 170.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 170.000 zł.
nr 1.3.2.6 - Budowa oświetlenia i wykonanie projektów- zwiększono limit wydatków roku 2019 o kwotę 100.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 100.000 zł.
Wprowadzono dwa nowe zadania wieloletnie :
nr 1.1.2.3- Koalicja na rzecz poprawy jakości powietrza Gmin ZIT Aglomeracji Wrocławskiej (ZIT WROF)- program grantów na wymianę źródeł ciepła w budynkach mieszkalnych na terenie wybranych gmin Aglomeracji Wroclawskiej. Jest to zadanie dwu letnie z udziałem środków unijnych obejmujących wkład gminy w latach 2019 - 27.300 zł i 2020- 24.700 zł.
nr 1.3.2.15 -Budowa drogi w ul. Dębowej w miejscowości Sadków- jest to zadanie do realizacji w latach 2019 - 2020 . Koszt zadania 900.000 zł . Rzopoczęcie w roku 2019 - 300.000 zł, a w roku 2020 600.000 zł.
Objaśnienia do zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej wprowadzone projektem uchwały Rady Miejskiej z dnia 25 kwietnia 2019 roku.
W załączniku nr 1 WPF zmieniono plan dochodów i wydatków zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale Rady Miejskiej i zarządzeniu Burmistrza Miasta i Gminy wydanymi w miesiącach marzec i kwiecień. W związku z powyższym zwiększono ogółem dochody o kwotę 9.597 zł z tego : dochody bieżące o kwotę 9.597 zł, w tym z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące o kwotę 2.097 zł.
Zwiększono ogółem wydatki o kwotę 9.597 zł w tym zmniejszono wydatki bieżące o kwotę 7.903 zł a zwiększono wydatki majątkowe o kwotę 17.500 zł.
Deficyt budżetu nie zmienił sie i wynosi 22.236.000 zł. Przychody budżetu się nie zmieniły i wynoszą 30.182.600 zł. Rozchody wynoszą 7.946.600 zł. Nie zmienił się limit zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek zaciąganych w 2019 roku, który wynosi 25.503.600 zł i jest przeznaczony na pokrycie deficytu budżetu w wysokosci 22.236.000 zł oraz spłatę kredytów i pożyczek w wysokości 7.826.600 zł,
W załączniku nr 2 - Wykaz Przedsięwzięć dokonano uaktualnienia wysokości limitów w wydatkach bieżących i majątkowych zadań wieloletnich zgodnie ze zmianami dokonanymi w uchwale i zarzadzeniu. Zwiększono limity ogółem i majątkowe roku 2019 o kwotę 10.000 zł. W roku 2020 zwiększono limit wydatków ogółem i majątkowych o kwotę 6.000 zł. Łączny limit zobowiązań zwiększono o kwotę 16.000 zł, a łączne nakłady finansowe zwiększono także o kwotę 16.000 zł.
nr 1.3.2.14 - Przejmowanie sieci kanalizacyjnej - zwiększono limit wydatków roku 2019 o kwotę 10.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 10.000 zł - zwiększono do wysokości zawartych porozumień
nr 1.1.2.3 - Koalicja na rzecz poprawy jakości powietrza Gmin ZIT Aglomeracji Wrocławskiej (ZIT WROF) - zwiększono limit wydatków roku 2020 o kwotę 6.000 zł. Łączne nakłady finansowe i limit zobowiązań zwiększono także o 6.000 zł - zwiększenie planu wydatków,
[1]) Wzór może być stosowany także w układzie pionowym, w którym poszczególne pozycje są przedstawione w kolumnach, a lata w wierszach.
[2]) Zgodnie z art. 227 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2077, z późn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, wieloletnia prognoza finansowa obejmuje okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech kolejnych lat. W sytuacji dłuższego okresu prognozowania finansowego wzór stosuje się także dla lat wykraczających poza minimalny (4-letni) okres prognozy, wynikający z art. 227 ustawy.
[3]) W pozycji wykazuje się kwoty wszystkich podatków i opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego, a nie tylko podatków i opłat lokalnych.
[4]) W pozycji wykazuje się kwoty dla lat budżetowych 2013–2018.
[5]) W pozycji wykazuje się w szczególności kwoty przychodów z tytułu prywatyzacji majątku oraz spłaty pożyczek udzielonych ze środków jednostki.
[6]) W pozycji wykazuje się w szczególności wyłączenia wynikające z art. 36 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej (Dz. U. poz. 1456 oraz z 2013 r. poz. 1199) oraz kwoty wykupu obligacji przychodowych
[7]) Skorygowanie o środki określone w przepisach dotyczy w szczególności powiększenia o nadwyżkę budżetową z lat ubiegłych, zgodnie z art. 242 ustawy.
[8]) Pomniejszenie wydatków bieżących, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej, dotyczy lat 2013–2015.
[9]) Przeznaczenie nadwyżki budżetowej, inne niż spłaty kredytów, pożyczek i wykup papierów wartościowych, wymaga określenia w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej.
[10]) W pozycji wykazuje się kwoty wydatków w ramach zadań własnych klasyfikowanych w dziale 750 – Administracja publiczna w rozdziałach właściwych dla organów i urzędów jednostki samorządu terytorialnego (rozdziały od 75017 do 75023).
[11]) W pozycji wykazuje się wartość inwestycji rozpoczętych co najmniej w poprzednim roku budżetowym, którego dotyczy kolumna.
[12]) W pozycji wykazuje się wartość nowych inwestycji, które planuje się rozpocząć w roku, którego dotyczy kolumna.
[13]) W pozycji 12.1.1.1, 12.2.1.1, 12.3.2, 12.4.2, 12.5.1, 12.6.1, 12.7.1 oraz 12.8.1 wykazuje się wyłącznie kwoty wynikające z umów na realizację programu, projektu lub zadania zawartych na dzień uchwalenia prognozy, a nieplanowanych do zawarcia w okresie prognozy.
[14]) Przez program, projekt lub zadanie finansowane w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, należy rozumieć także taki program, projekt lub zadanie przynoszące dochód, dlaktórych poziom finansowania ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, ustala się po odliczeniu zdyskontowanego dochodu obliczanego zgodnie z przepisami Unii Europejskiej dotyczącymi takiego programu, projektu lub zadania.
[15]) Pozycje sekcji 15 są wykazywane wyłącznie przez jednostki samorządu terytorialnego emitujące obligacje przychodowe.
[16]) Pozycje sekcji 16 wykazują wyłącznie jednostki objęte procedurą wynikającą z art. 240a lub art. 240b ustawy